Rabu, 21 November 2012

Biaqpila

Biaqpila


PEKERJA PROPEL MAUT DILENYEK TRELLER

Posted: 21 Nov 2012 02:59 PM PST


GOPENG: "Anggota badan beberapa rakan saya bersepah di atas jalan, malah otak mereka turut hancur. Lebih menyedihkan, ketika saya mengangkat mayat seorang daripada mereka yang tubuhnya hampir putus dua akibat digilis treler."

Itu kata Abdul Nasir Abdul Rahman, 49, rakan empat pekerja kontraktor syarikat Projek Penyelenggara Lebuhraya Berhad (Propel) yang terbunuh selepas digilis dan diseret sebuah treler lebih 10 tan berhampiran Kilometer 294.1, Lebuhraya Utara-Selatan berhampiran susur Gopeng, di sini, awal pagi semalam.


Dalam kejadian jam 4.30 pagi yang turut menyebabkan enam parah itu, treler membawa coklat terbabit hilang kawalan dan memasuki lorong kecemasan lalu merempuh lapan pekerja Propel yang melakukan tugas pemasangan kabel optik TIME dotCom di bahu lebuh raya.

Treler itu turut merempuh empat kenderaan iaitu sebuah lori satu tan, van, pacuan empat roda dan kereta Proton Iswara yang dinaiki semua mangsa untuk ke tempat mereka bekerja.




HM


Mangsa yang terbunuh ialah Mohd Shafie Ismail, 56, dari Taman Shakin Baru, Ipoh, Shaharuddin Abd Aziz, 51, dari Kampung Masjid, Kuala Kangsar dan Mohd Hafez Yunos, 39, dari Taman Keramat, Kuala Lumpur yang mati di tempat kejadian.

Gempaq dan Bangang!!! UMNO Kelantan buat laporan Polis sebab PAS berdoa

Posted: 20 Nov 2012 08:41 PM PST


















Kebodohan pencacai-pencacai UMNO Kelantan kali ini pasti akan membuatkan pihak Polis benar-benar pening kepala..

Doa merupakan satu ibadah dalam Islam. Ia memang perbuatan dianjurkan oleh Allah swt itu sendiri menurut hadis.

Semakin kita berdoa kepada Allah swt maka semakin Allah S.W.T sayang kepada kita.

Doa juga merupakan satu interaksi langsung antara manusia dengan Allah S.W.T, jadi selepas laporan polis dibuat, siapa yang Polis nak siasat?

Takan nak siasat manusia yang berdoa? Sejak bila doa itu merupakan satu kesalahan pula?

Islam tak kata haram pun. Jauh sekali berdosa besar. Undang2 malaysia pun tak mengatakan ia merupakan satu perbuatan jenayah.

Macam mana Polis nak buat kerja neh?.. takkan nak siasat Allah S.W.T kot? gila apa??



KOTA BHARU - Umno Kelantan hari ini membuat dua laporan polis berhubung tindakan Pas membaca doa untuk menghancurkan Umno dan Barisan Nasional (BN) dan tuduhan bahawa Umno sebuah parti murtad.

Mereka meminta polis menyiasat dan mengambil tindakan terhadap Pas kerana menyifatkan segala kenyataan itu telah mengguris hati bangsa Melayu dan Islam di negara ini.


Ketua Wanita Umno Pengkalan Chepa, Zarina Md Eusoffe mengetuai kira-kira 30 anggota pergerakan itu membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Baharu di sini.

Ketika ditemui, Zarina berkata, mereka mahu polis menyiasat perkara itu mengikut peruntukan undang-undang yang ada termasuk Akta Hasutan kerana menyifatkan doa berkenaan boleh menghasut umat Islam bertelagah sesama mereka.

"Hati kami tersentuh. Kami orang Melayu beragama Islam dan tuduhan ini sangat melampau yang menyerlahkan sikap sebenar Pas dan Mursidul Amnya Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat," katanya.

Beliau meminta rakyat Kelantan terutamanya menilai siapa sebenarnya pemimpin Pas itu yang ternyata mempunyai politik dendam terhadap Umno kerana sanggup mendoakan kehancuran dan menuduh Umno murtad.

Di IPD yang sama, Majlis Veteran Umno Kelantan turut membuat laporan serupa, diketuai Pengerusi Biro Ulama Majlis Veteran itu, Mohd Noor Deris.

Mohd Noor berkata tuduhan murtad oleh Nik Aziz itu itu disifatkan sebagai melampau dan meminta Sultan Kelantan campur tangan.

"Kami juga memohon perkenan Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V agar dapat segera mengubat perkara yang memudaratkan umat Islam di negeri ini," katanya.

Mohd Noor juga meminta Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan menyuarakan pandangan mereka menurut nas-nas Islam berhubung perkara itu dan mengajak pemimpin Pas termasuk Nik Aziz bermuzakarah.

Pada Jumaat lepas, Pas mengadakan solat hajat dan berdoa supaya Umno hancur yang diadakan di Stadium Sultan Muhammad IV dengan dipimpin adik Menteri Besar, Nik Razi Nik Mat, sempena Muktamar Tahunan Pas Kali Ke-58.

Pada Ahad, Nik Abdul Aziz mengundang kontroversi apabila mendakwa Umno murtad kerana memperlekeh dan menolak Islam. - Bernama

darisungaiderhaka


KENDERAAN KONTRAKTOR AES MENYAMAR JPJ ?

Posted: 20 Nov 2012 05:00 PM PST

BARANGKALI anda pernah melihat kenderaan berwarna jingga dengan logo Jabatan Pengangkutan Jalan, JPJ ini di jalan-jalan dan lebuhraya di seluruh Malaysia. Siapa sahaja pasti   tertipu menyangka kenderaan ini adalah kenderaan rasmi JPJ.




Buat pengetahuan anda, ini sebenarnya kenderaan kontraktor perompak rakyat yang terlibat di dalam melaksanakan Saman Rakyat 1 Malaysia, SR1M (AES) melalui kamera-kamera automatik yang dipasang di tepi-tepi jalan.



Bagaimanapun, hari ini Ahli Parlimen Parti Islam, PAS saudara Mahfuz Omar telah membuat laporan polis berhubung penyamaran ini. Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar dan Ahli Parlimen Jerai, Mohd Firdaus Jaafar membuat laporan itu di Ibu Pejabat Polis Dang Wangi sebentar tadi.

Mereka membuat laporan yang mendakwa bahawa dua kenderaan, satu didaftarkan kepada Ates Sdn Bhd dan satu lagi berdaftar kepada Preferred Synergy Sdn Bhd, telah dirakam gambarnya menggunakan warna dan logo JPJ.

Di bawah ini salah satu gambar bukti penyamaran kontraktor AES yang berjaya dirakamkan dan dijadikan bukti untuk laporan Polis.


Sudahlah rompak duit rakyat, menyamar pula seperti pihak berkuasa JPJ, betul-betul ikut perangai syaitan yang dikenali.

sedakasejahtera


Tiada ulasan: