Rabu, 21 November 2012

Tukar Tiub

Tukar Tiub


BERHIMPUN AHAD INI DI DATARAN MERDEKA

Posted: 21 Nov 2012 06:00 PM PST











JEMPUTAN UNTUK SEMUA
sesiapa ingin bersama berjalan
sila datang ke tol gombak/uia
petang sabtu ini jam 4:00

jika ingin berjalan sama
sila datang dengan teksi
atau di hantar oleh kawan 

dari tol gombak berjalan ke markas tarbiah pas
malam nya ada ceramah mat sabu dan anwar ibrahim
semua di jemput hadir

esoknya akan berjalan ke sentul
singgah di kuil kampong railway
dari sana bergerak ke dataran merdeka

bermalam di datran merdeka










Kenyataan Media

HIMPUNAN HIJAU BERJALAN LESTARI

21 November 2012



Kami dari Himpunan Hijau telah memulakan Berjalan Lestari pada Hari Dewali dari Kuantan ke Kuala Lumpur. Kami memilih Dewali sebagai sempena  hari pencahayaan.  Himpunan Hijau ingin membawa cahaya pencerahan tentang  alam sekitar.

Himpunan Hijau ingin menyedarkan anak semua  bangsa  tentang kerosakan alam sekitar yang akan memusnah kita semua. Alam sekitar yang rosak akan memudaratkan – China, Melayu, India, Dayak, Iban, Kadazan dan lain-lain.

Kami telah berhimpun di Kuantan dan Gebeng menuntut kilang santau radioaktif Lynas ditutup. Kami telah berhimpun di Raub untuk  menuntut kilang sinide di Bukit Koman ditutup. Kami telah berhimpun di Pengerang menuntut agar tanah orang kampong tidak dirampas.

Kali ini kami berjalan ke Kuala Lumpur untuk menghebahkan kepada dunia bahawa anak semua bangsa di Malaysia mahu hidup dalam suasana aman damai dengan  alam sekitar yang bersih sehat untuk jenerasi hari ini dan yang akan datang.

Petang kelmarin kami singgah di Bentong. Hari ini – 21/11/12 – kami meneruakan perjalan ke Kuala Lumpur.

Pada jam 4:00 petang hari Sabtu 24/11/12 – Himpunan Hijau akan sampai ke kawasan tol Gombak/UIA. Disini  Himpunan Hijau akan disambut oleh Ngo-Ngo dan pencinta alam sekitar yang sama menyokong kami. Kami menjemput semua pemimpin parti  dan ahli parlimen datang bersama dengan kita. 

Tuan Rumah kepada Himpunan Hijau di Kuala Lumpur ialah Pas Bahagian Batu yang dipimpin oleh Ustaz Ishak Surin. Dari Tol Gombak kami akan berjalan ke Markas Tarbiah Taman Melewar dimana pada malamnya  Anwar Ibrahim dan Mat Sabu akan menyambut kami. Program ceramah sedang diatur. Kami akan bermalam di Markas Tarbiah Pas.

Ahad 25/11/12 kami akan berjalan menuju ke Dataran Merdeka. Kami akan singgah di Kuil Kampong Railway di Sentul. Pada petang Ahad kami akan bermalam di Dataran Merdeka.

Pagi Isnin 26/11/12 pada jam 9:30 pagi Himpunan Hijau Jejak Lestari menjemput para YB Ahli Parlimen  dari semua parti politik  datang ke Dataran Merdeka. Himpunan Hijau ingin bertemu dengan Ahli Parlimen. Himpunn Hijau mahu meluahkan perasaan kami tentang alam sekitar.

Kami menyeru, menjemput dan mengajak anak semua bangsa – warga Kuala Lumpur – untuk  datang sama-sama berhimpun di Tol Gombak dan berjalan bersama kami menuju ke Dataran Merdeka. Bermalam bersama kami di Dataran Merdeka.

 HIMPUANAN  HIJAU


BERJALAN 
UNTUK BERSEDIA
 



NAJIB AKAN DITANGKAP UNTUK DIBAWA KE PARIS

Posted: 21 Nov 2012 05:30 PM PST




 KOMENTAR TUKAR TIUB
sila nanti
sila tunggu
kes pembunuhan altantuya 
akan meletup sekali lgi

tak percaya tunggu dan nanti

NAJIB TAK SEMPAT NAK CABUT




 ISU SCORPENE DIPUTAR BELIT UNTUK BURUKKAN NAJIB  , KATA TIMBALAN MENTERI – minsider

KUALA LUMPUR, 21 Nov — Timbalan Menteri Pertahanan  Abdul Latiff Ahmad hari ini menegaskan tindakan pembangkang memutar belit fakta berkenaan isu pembelian kapal selam Scorpene dari Perancis adalah untuk "mencalarkan" imej Najib Razak.

Ahli Parlimen Mersing itu ketika sesi penggulungan Kementerian Pertahanan di Parlimen hari ini menegaskan, perkara itu diputar belit untuk memberikan gambaran adanya kaitan antara Abdul Razak Baginda, warga Mongolia yang dibunuh, Altantuyaa Sharibu dan Najib (gambar).

"Jelas perkara ini diputar-belitkan untuk menggambarkan kaitan antara Scorpene, Abdul Razak Baginda, Altantuyaa, dan (ahli Parlimen) Pekan.

"Ini semua nak calarkan nama Pekan (Najib) ... (ia) fitnah semata-mata," kata Abdul Latiff.

DUA EKOR POLIS JADI MANGSA NAJIB
 
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit... KENAPA BANGANG SANGAT MUNKEEE NI.... kah kah kah...

woit... MEMANG PUN TUJUAN UNTUK BURUKKAN  NAJIB... kah kah kah...

kah kah kah... MUNKEEE NI INGAT INI PESATUAN PEMBODEK NAJIB KE?.... kah kah kah...

woit... INI BUKAM PERSATUAN PENCINTA NAJIB.... kah kah kah...

 
kah kah kah...TUJUAN CUKUP JELAS... BURUKKAN KAN NAJIB... SAMPAI BURUK....kah kah kah...

kah kah kah...BILA NAJIB BURUK MAKA MUHYIDDIN AKAN JADI GANTI.... klah kah kah...

woit...CUBA FIKIRKAN ... SIAPA DI BELAKANG SUARAM?... kah kah kah...

kah kah kah... SIAPA  DI BELAKANG SAMM?.... kah kah...

kah kah kah... BETTUL KE SOROS... ATAU ADA YANG LAIN?... kah ah kah



TELOR NAJIB DIAMBIL OLEH ROSMAH SUAMINYA

Posted: 21 Nov 2012 11:10 AM PST




SITI NAJIBAH AL-TELO



Kenyataan Media
22 November 2012

SAMM Cabar Kerajaan Bagi Laluan Peguam 'Scorpene' Perancis Masuk Malaysia


Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) mengalu-alukan dan sedia menyambut kedatangan peguam Perancis ke Malaysia untuk merungkai isu pembelian kapal selam Scorpene dalam sebuah sesi taklimat khusus kepada ahli parlimen di Parlimen Malaysia. Ahli parlimen juga tanpa mengira warna kepartian harus bersama mendengar taklimat yang akan disampaikan kerana perkembangan isu Scorpene sangat penting.

Namun sehingga hari ini masih belum ada sebarang kata putus dari pihak Kerajaan Malaysia membenarkan atau tidak kemasukkan peguam Perancis untuk memberi taklimat mengenai skandal Scorpene. Sikap kerajaan yang membisu ini bukan sahaja menimbulkan lebih banyak persoalan malah menyebabkan persediaan untuk sesi taklimat yang telah diatur terganggu sehingga terpaksa ditangguh minggu depan.

SAMM sekali lagi ingin menegaskan sekiranya tiada berlaku rasuah atau apa jua kesalahan serius maka tiada sebab untuk peguam dari Perancis, William Bourdon dan Joseph Breham dihalang untuk masuk ke negara ini. Apakah faktor yang menyebabkan kerajaan takut sehingga peguam yang sama pernah diheret keluar dari negara ini pada 22 Julai tahun lalu?

SAMM dengan ini mencabar kerajaan Malaysia supaya berani atas nama kebenaran untuk memberi laluan kepada peguam Perancis ini masuk ke Malaysia. Kerajaan juga digesa untuk memberi jawapan kebenaran lebih awal, boleh atau tidak boleh? Kerajaan perlu berani dan jangan jadi penakut walaupun untuk katakan 'tidak boleh'.

Untuk memastikan orang ramai mendapat first hand information SAMM akan menyediakan satu ruang awam untuk rakyat ikuti taklimat peguam Perancis di parlimen secara siaran langsung, akan dimaklum dalam sedikit masa. Selain itu, SAMM juga bercadang untuk membawa William Bourdon ke Jelajah Scorpene SAMM-Suaram siri ke-5 di Kuala Terengganu pada 30 November ini. 

Kehangatan isu Scorpene berada di kemuncaknya apabila SAMM kini sedang dalam jelajah ke seluruh negara juga dikenali sebagai LeTourDeScorpene dan disambut hebat dalam 4 siri sebelumnya di empat buah negeri, menjadi bukti isu Scorpene adalah isu yang dekat dengan rakyat. Bersekutu dengan Suaram, Jelajah Scorpene kini menuju siri ke-lima di Kuala Terengganu sebelum beberapa siri lagi akan menyusul di Selangor dan Perak.

Sekian

Edy Noor Reduan
Pengarah Propaganda SAMM



SIAPAKAH DIA MAMAT INI ?

Posted: 21 Nov 2012 04:00 AM PST




MARI KITA GOTONG ROYONG
CABUTKAN KAMERA AES INI

SURATA DARI KETUANAN MELAYU
1.ko tenguk kat singpork!mentor puak dap!!jadi negara termaju didunia!!diperintah oleh sukusakat komunis dap!!penuh dengan kamera!penuh dengan undang-undang!!puak kapiaq disana ikut pulak!!

 2.dimalaysia!!puak kapiaq dengan dibantu oleh orang bodoh macam ko!!tentang segala macam undang-undang!!termasuk penggunaan kamera!!apa sebab!!sebab depa nak pedajai kemimpinan orang melayu!!kepimpinan orang islam!!itu je isunya bhaiii!!

 3.orang melayu dah sedaqla bhaii!!mungkin depa tak sokong najib tapi depa sokong orang macam zul nordin!hassan!!harun din dll!!

4.ko ni dari dulu hingga lani dok bodoh memanjang bhaii!! on ANAK ANAK MUDA BERSEDIA - KEMPEN RUNTUHKAN KAMERA AES AKAN BERJALAN


MARI KIRA TURUN RAMAI RAMAI
KITA TIBAI KETUANAN MELAYU



BERITA TERGEMPAR DARI PULAU PINANG

Posted: 21 Nov 2012 03:30 AM PST




NOTA:
united malays national organisation
berjuang atas nama ketuanan melayu
justeru
rakyat malaysia berhak untuk bertanya
adalah malaon ini melayu? 



D.K DEVAVIJAYAN LETAK JAWATAN




Ketua Pemuda MIC Bahagian Batu Kawan Letak Jawatan
BUTTERWORTH: Ketua Pemuda MIC Bahagian Batu Kawan  D. K. Devavijayan hari ini meletak jawatan dalam parti itu berkuat kuasa serta-merta bagi memberi tumpuan kepada perniagaannya.
Devavijayan, 36, berkata beliau telah menghantar surat peletakan jawatannya kepada Presiden MIC  G. Palanivel dan Pengerusi MIC Bahagian Batu Kawan R. Muthiah hari ini, memaklumkan hasratnya itu.
"Saya masih anggota MIC dan menyokong kuat Barisan Nasional, cuma saya tidak boleh memberi komitmen terhadap jawatan itu (Ketua Pemuda MIC Batu Kawan) keranadalam masa yang sama perlu menguruskan perniagaan.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... SIAPA AKAN GANTIKAN MALAON INI?... kah kah kah...

kah kah kah... ADALAH CALON YANG BERKELAYAKAN?... kah kah kah..

kah kah... ADA YANG BODI FAT FAT.. kah kah kah..

kah kah kah ... FACE ROUND ROUD ...BADAN  SHORT SHORT..kah kah kah..

kah kah kah....KULIT  DARK DARK...kah kah kah..

kah kah kah.... MUKA   BODOH BODOH ... kah kah kah ...




TERUS GORENG KES ANAK NAZRI - MAK CIK FELDA FAHAM

Posted: 21 Nov 2012 01:30 AM PST





 KES BUNUH DI GORENG TERUS




KOMENTAR TUKAR TIUB
ajenda 40 juta ini wajib di mainkan
hingga ke pru13
hati hati jangan sampai nazri letak jawatan
kerana pada masa inio nazri memang dibenci
kalau nazri letak jawatan macam shahrizat
maka dilihat ada perubahan




KENYATAAN KETUA PENDAKWARAYA HONG KONG MENGESAHKAN PIHAK BERKUASA MALAYSIA MENGHENTIKAN SIASATAN TERHADAP DATO' SERI MUSA AMAN DAN MICHAEL CHIA

Saya merujuk kepada laporan ekslusif oleh Teoh El Sen yang disiarkan oleh portal berita Free Malaysia Today bertajuk "Hong Kong Willing To Re-open RM40m Case" bertarikh 20 November 2012. Laporan ekslusif tersebut memuatkan petikan wawancara dengan Kevin Zervos, Ketua Pendakwaraya Hong Kong mengenai siasatan kes rasuah RM40 juta yang disabitkan dengan Dato' Seri Musa Aman dan Michael Chia.

Dari laporan dan wawancara tersebut, beberapa perkara kini dapat disahkan:

1.      Pihak berkuasa Malaysia (sama ada SPRM, Peguam Negara atau kedua-duanya sekali) yang memaklumkan kepada Suruhanjaya Bebas Pencegahan Rasuah Hong Kong (ICAC) bahawa wang RM40 juta adalah sumbangan politik kepada Umno

2.      Wang RM40 juta memang dibekukan di dalam sebuah akaun Michael Chia (walaupun namanya tidak disebut) dan disyaki pihak berkuasa Hong Kong disimpan bagi pihak Dato' Seri Musa Aman (walaupun namanya tidak disebut)

Keterangan Kevin Zervos itu mengesahkan bahawa Dato' Seri Nazri Aziz tidak berterus terang di Dewan Rakyat baru-baru ini apabila beliau memaklumkan bahawa keputusan ICAC menghentikan siasatan adalah oleh kerana ICAC mendapati wang RM40 juta tersebut adalah sumbangan kepada Umno.

Dato' Seri Nazri Aziz sekali-kali tidak pernah menyatakan kepada Dewan Rakyat bahawa ICAC terpaksa menghentikan siasatan kerana dimaklumkan oleh pihak berkuasa Malaysia bahawa wang RM40 juta itu adalah sumbangan politik.

Apabila pihak berkuasa Malaysia yang memaklumkan perkara tersebut kepada ICAC, ia mengesahkan desas-desus selama ini bahawa ICAC terpaksa menghentikan siasatan kerana tidak mendapat kerjasama sepenuhnya dari pihak berkuasa Malaysia.

Malah, kenyataan Kevin Zervos itu adalah lebih berat, kerana ia membayangkan bahawa pihak berkuasa Malaysia (sama ada SPRM, Peguam Negara atau kedua-duanya sekali) bersekongkol untuk menghentikan siasatan terhadap Dato' Seri Musa Aman dan Michael Chia dengan memberikan maklumat yang tidak tepat mengenai wang RM40 juta itu, tanpa siasatan yang telus dan bebas.

Saya juga yakin pihak berkuasa Malaysia tidak pun menyerahkan bukti-bukti dan hasil siasatan yang menyokong kesimpulannya bahawa wang RM40 juta itu adalah sumbangan politik yang berpunca dari hasil yang sah di sisi undang-undang.
Mengambil kira perkembangan terkini ini, saya menyeru pihak-pihak berkenaan mempertimbangkan perkara berikut:

1.      Parlimen mempertimbangkan tindakan sewajarnya kepada Dato' Seri Nazri Aziz yang boleh dikira cuba menyalahmaklumkan (mislead) Parlimen dengan kenyataannya bahawa seolah-olah kesimpulan bahawa wang RM40 juta itu adalah sumbangan politik kepada Umno dibuat oleh ICAC sendiri, sedangkan ia dimaklumkan oleh pihak berkuasa Malaysia kepada ICAC

2.      Ketua Pesuruhjaya SPRM, Dato' Seri Abu Kassim Mohamaed perlu berterus terang segera kepada Parlimen dan rakyat mengenai status sebenar siasatan SPRM terhadap tuduhan rasuah RM40 juta dan menjelaskan sama ada SPRM bertanggungjawab memaklumkan kepada ICAC bahawa wang itu kononnya sumbangan politik kepada Umno sehingga ICAC terpaksa menghentikan siasatan.

Saya juga menyambut baik kenyataan Ketua Pendakwaraya Hong Kong bahawa beliau sudi untuk membuka semula kes ini jika ada bukti baru. KEADILAN akan menumpukan sepenuh perhatian untuk mengumpulkan bukti-bukti baru ini agar satu siasatan dapat dimulakan segera oleh ICAC.

RAFIZI RAMLI
PENGARAH STRATEGI KEADILAN
21 NOVEMBER 2012




MALAM INI RADIO BANGSAR AKAN MENGHASUT LAGI

Posted: 20 Nov 2012 09:35 PM PST



MALAM INI RADIO BANGSAR UTAMA
temu bual dengan rizal hamdan
aktivis anak muda
untuk melihat dan menganalisa dan memahami
apa yang telah dan berlaku di gaza
jam 9:00 malam
RADIO BANGSAR AKAN MENGHASUT LAGI




NOTA:
layari stesen internet radio bangsar:

www. radiobangsarutama.com


BAKAL PM MALAYSIA BUKAN SAHAJA BANGANG TAPI BODOH PUN IKUT SAMA

Posted: 20 Nov 2012 09:30 PM PST






DOA  SAHAJA TAK CUKUP
WAJIB CAMPUR
 JALAN RAYA BARU NGAM

 KOMENTAR TUKAR TIUB
jelas kelihatan betapa bangangnya 
muhyiddin yang bercita cita untuk
menjadi perdana menteri malaysia

guru memiliki falsafah dan pendekatan ilmuan
guru dilatih bukan untuk berniaga
guru diliatih untuk mengembangkan ilmu pengetahuan
guru dilatih untuk mendidik
guru menjadi contoh untuk yang belajar

nampak sangat bodohnya muhyiddin ini


diharapkan bani melayu akan sedar
bahawa mereka dipimpin oleh sosok bangang lagi bodoh

NOTA:
ini lah bahaynya
belajar di universiti malaya
dan ambil jurusan pengajian melayu

inilah bahayanya daging
melilit ke muka
susah bernafas
otak jam




KUALA LUMPUR 20 Nov. - Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, bakal guru perlu dilatih untuk menjadi seorang pemikir dan berupaya menyelesaikan masalah serta berfikiran sebagai seorang usahawan. Timbalan Perdana... 
© Utusan Melayu (M) Bhd 


RAKYAT MALAYSIA TIDAK ADA JALAN LAIN
KITA WAJIB TURUN PADA 12 JANUARi
DAN HUMBANKAN SEMUA YANG BANGANG

HANYA MUTU YANG MENGENAL MANIAM

Posted: 20 Nov 2012 08:30 PM PST






Dr. M cadang lantik Karpal Singh
KUALA LUMPUR 20 Nov. - Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad hari ini mencadangkan agar Pengerusi DAP, Karpal Singh juga dipertimbangkan untuk dilantik menjadi Perdana Menteri jika pakatan pembangkang...


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Muka_Hadapan#ixzz2CohjscKj
© Utusan Melayu (M) Bhd 



KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... NAMPAK JELAS KELING INI SOKONG BENGGALI..... kah kah kah...

kah kah kah... HANYA MUTU YANG MENGENAL MANIAM.... kah kah kah...

kah kah kah...HANYA KELING YANG MENGENAL BENGGALI.... kah kah kah...



TANGKAP DAN ROTAN ORANG JAHAT INI

Posted: 20 Nov 2012 07:30 PM PST





KOMENTAR TUKAR TIUB
tanah tanah ini adalah milik rakyat
bukan meminta dipulangkan
tetapi dirampas kembali

di indonesia di zaman suharto banyak tanah
orang  kampong dirmpas
sesudah suharti diguliangkan
tanah tanah ini dirampas kembali
dan dipulangkan kepada rakyat

di malaysia kita juga wajib melakukan sama
cuma ada sadikit penambahan
mereka juga wajib di rotan  sebagai contoh
kerana berkelakuan jahat ketika berkuasa
ini untuk memastikan pemimpin-pemimpin
 kerajaan pakatan juga tidak akan berbuat pekara yang sama


UMNO , MCA & MIC SAPU TANAH RAKYAT SELANGOR

SHAH ALAM 20 NOVEMBER: Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Sekinchan, Ng Sue Lim mendedahkan 23 keping tanah berukuran 1 hingga 7 ekar setiap satu sekitar tahun 2000 hingga 2008 'disapu' pemimpin Barisan Nasional Selangor.

"Sebelum ini, saya dedahkan Umno Bahagian Tanjung Karang dah ambil 2 keping tanah.

"Sekarang semua Ketua Umno bahagian, MCA dan MIC juga memohon dan dapat tanah-tanah di sekitar Selangor," jelas Ng pada sidang media di lobi Dewan Undangan Negeri Selangor.

Menurutnya lagi, tanah-tanah tersebut merupakan tanah bernilai tinggi untuk kegunaan komersial dan pemimpin Umno hanya perlu membayar RM1 untuk setiap kaki persegi.

"Dalam dokumen tanah, Umno dapat 14 keping, MCA 5, MIC 3 dan Gerakan 1, dalam 14 yang Umno dapat, 6 keping dimiliki Umno Bahagian Sungai Besar kerana bekas Menteri Besar adalah dari Sungai Besar," tambahnya.

"Jadi kita minta Umno, MCA dan MIC negeri pulangkan tanah tersebut kepada kerajaan Selangor, kerana ia milik rakyat," katanya lagi.

Ng sebelum ini mendedahkan kes pembelian tanah oleh Umno Tanjong Karang yang diterajui mantan Menteri Besar, Mohamed Khir Toyo pada 2001.

Jualan tanah dibawah harga pasaran menyebabkan negeri hilang RM3.3 juta pendapatan, akibat diskaun premium yang diberikan kepada parti itu.

Penjualan tanah komersial berkeluasan 1.2 hektar di Jalan Sungai Kajang, Tanjong Karang diluluskan Majlis Tindakan Ekonomi Selangor (MTES) pada April 2002.




Tiada ulasan: