Rabu, 7 November 2012

Anak Sungai Derhaka

Anak Sungai Derhaka


Dr Asri kata kenyataan Izzah mungkin disalah tafsir.. tapi Fathul Bari kata... (Video Inside)

Posted: 07 Nov 2012 07:54 AM PST


Bekas Mufti Perlis, Profesor Madya Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin berkata, berdasarkan pemerhatian beliau menerusi rakaman video, kenyataan Nurul Izzah mengatakan tidak boleh memaksa mana-mana pihak dalam beragama.

Menurutnya, kenyataan seumpama itu mungkin boleh memberi pelbagai reaksi.

"Beliau mengulas soalan mengenai kebebasan beragama. Di situ, mungkin berlaku salah tafsiran kerana ia tidak diterangkan dengan mendalam." katanya..

Manakala Pengerusi Sekretariat Himpunan Ulama Rantau Asia (Shura), Abdul Ghani Shamsudin mempersoal tahap kewarasan media UMNO apabila sanggup memutar belit kenyataan Naib Presiden KEADILAN, Nurul Izzah Anwar sehingga ada yang mempertikai akidahnya.

"Media Umno dah dekat-dekat pilihan raya ini, tahap kesiuman mereka semakin rendah. Oleh kerana itu, kita kena check (semak) dulu apa yang disiarkan mereka.

"Kalau mereka tak tahu pasal agama, jangan berani putar belitkan kenyataan terutama melibatkan soal agama," - sepenuhnya sila baca di ( SINI )

Itu adalah kenyataan dari dua orang Ustaz yang aku anggap tidak memihak kepada mana-mana parti.. berikut pula adalah kenyataan Ulama Muda UMNO, Ust Fathul Bari.. tengok betul-betul macam mana dia spin isu ni..



Pegangan kita yang beragama Islam ini sama, iaitu Al-Quran sebagai panduan.. tetapi biarpun kita telah dibekalkan dengan Al-Quran.. kenapa huraian atau tafsiran mereka berbeza?

Video oleh Media Fathul Bari..  kalau nak tengok Fathul Bari tuduh Mujahid Yusoff Rawa seleweng ayat Al-Quran sila lihat di sini ( Media Fathul Bari )

Video kenyataan Nurul Izzah yang dijadikan kontroversi oleh Utusan itu sila lihat di ( SINI )

Putar belit kenyataan Izzah, media Umno gila – Pengerusi Shura

Posted: 07 Nov 2012 05:14 AM PST


Pengerusi Sekretariat Himpunan Ulama Rantau Asia (Shura), Abdul Ghani Shamsudin mempersoal tahap kewarasan media Umno apabila sanggup memutar belit kenyataan Naib Presiden KEADILAN, Nurul Izzah Anwar sehingga ada yang mempertikai akidahnya.

Katanya, media Umno seolah-olah diperalat supaya memesongkan pemikiran rakyat kepada parti pemerintah semata-mata pilihan raya semakin hampir.

"Media Umno dah dekat-dekat pilihan raya ini, tahap kesiuman mereka semakin rendah. Oleh kerana itu, kita kena check (semak) dulu apa yang disiarkan mereka.

"Kalau mereka tak tahu pasal agama, jangan berani putar belitkan kenyataan terutama melibatkan soal agama," katanya ketika dihubungi.

Tegas beliau, tiada apa yang perlu diisukan berhubung kenyataan Nurul Izzah sedangkan beliau hanya menyebut perkara asas dalam surah al Baqarah mengenai beragama.

"Apa yang diperkatakan Nurul Izzah itu betul, cuma mereka (media) putar belit. Tindakan mereka mengaitkannya dengan isu murtad sama sekali tidak betul kerana isunya sekarang kebebasan agama.

"Murtad isu lain…maksudnya ia tertakluk kepada yang sudah beragama Islam. Jadi kenapa media kaitkan isu ini pula," jelas beliau.

Abdul Ghani berkata, tujuan sebenar media kawalan Umno bukan mahu membela agama, tetapi demi menjaga pemerintah yang di ambang kebangkitan rakyat.

"Tujuan media Umno itu jelas, mereka dipulun setiap hari untuk cari kesalahan parti pembangkang. Sebab itu mereka gunakan media BN untuk burukkan Pakatan Rakyat," ujarnya.


http://www.keadilandaily.com/?p=39061

Demo lagi di Pulau Pinang!! Kali ini NGO desak perlaksanaan Hudud pulak..

Posted: 07 Nov 2012 02:07 AM PST


Kasihan mereka.. kerana tidak menyedari bahawa perlaksanaan Hukum Hudud dinegara ini telah ditentang pemimpin UMNO sendiri, mereka telah berjemur di bawah terik matahari menuntut perlaksaannya di Pulau Pinang.

Nak kata tak tahu takkanlah kat rumah depa tak ada TV kot, sebab Najib tolak perlaksanaan hudud tu disiarkan oleh Buletin Utama TV3.. sila lihat di ( SINI )

Hari ini kira-kira seramai 30 ahli Persatuan Muka Buku Pulau Pinang dan penjaja Padang Kota Lama mendesak Speaker Datuk Abdul Halim Hussain membentangkan usul pelaksanaan hukum hudud dan isu penjaja kecil Padang Kota Lama pada persidangan DUN kali ini.

Pengerusinya Salleh Ismail berkata beliau telah menghantar memorandum berhubung isu itu pada 1 Nov lepas namun sehingga hari kelima persidangan perkara itu masih tidak dibangkitkan di dalam dewan.



"Sejak hari pertama dewan bersidang dua orang wakil rakyat yang bertanggungjawab iaitu Yang Dipertua Majlis Agama Islam Pulau Pinang, Datuk Mohd Salleh Man dan Adun Padang Kota Lama Chow Kon Yeow langsung tak buat apa-apa.

"Sekarang ini, kami nak beri surat celaan kepada Datuk Speaker sendiri kerana kedua perkara melibatkan kepentingan rakyat ini tidak dibincangkan dalam dewan," katanya.

Dalam perhimpunan yang berlangsung lebih sejam yang bermula pukul 12.20 tengah hari itu berlaku sedikit kekecohan apabila Speaker Dewan enggan bersemuka dengan kumpulan berkenaan.

Video ucapan Nurul Izzah mengenai kebasan berugama tersebar!!.. Saksikan!!

Posted: 06 Nov 2012 09:01 PM PST


Ini video nya. Video yang dikatakan Nurul Izzah sokong murtad. Dan sokong LGBT. Aku dah tengok 3 kali. In order untuk mendapatkan kenyataan yang betul dan memahami apa sebenarnya yang Nurul Izzah cuba gambarkan.

Aku tak nampak apa2 kenyataan yang Nurul Izzah cakapkan tue salah. Apa yang salah bila nurul izzah cakap bahawa sesiapa pun berhak menyuarakan apa2 yang dia rasa seiringan dengan peraturan dalam perlembagaan negara?

Apa yang salahnya bila nurul izzah cakap bahawa islam bukan agama yang suka mencerobohi privacy orang?

Apa yang salahnya bila nurul izzah cakap bahawa sesiapa pun berhak mempercayai dan mengamalkan apa2 kepercayaan yang mereka yakini?

Semua ini sesuai dan bahkan tertakluk dalam perlembagaan. Apa yang nurul izzah sampaikan itu sebenarnya seiringan dengan apa yang terdapat dalam undang2 negara.

Nurul Izzah tidak bercakap luar context or mencabar apa2 undang2 dan perlembagaan. Jika sesiapa tidak boleh menerima kenyataan nurul izzah maka kepada perlembagaan la dia ubah.

Bukan pemikiran nurul izzah mahupun pemikiran aku. Kerana kami bercakap apa yang wujud dalam perlembagaan negara.


Ulasan diatas ialah ulasan dari Ameno World.. ulasan sepenuhnya sila lihat di ( SINI )

Dua Inspektor direman kerana belasah tahanan hingga koma..

Posted: 06 Nov 2012 04:30 PM PST


KUCHING: Dua pegawai Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ), Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuching, di sini, direman tiga hari bermula semalam kerana disyaki membelasah seorang tahanan sehingga koma dan terpaksa menjalani pembedahan berikutan mengalami pendarahan otak.

Pesuruhjaya Polis Sarawak, Datuk Acryl Sani Abdullah Sani berkata, pihaknya tidak akan berkompromi terhadap anggota atau pegawai Polis Diraja Malaysia (PDRM) yang melakukan kesalahan dan memberi jaminan kes itu akan disiasat secara terperinci.

"Polis tidak akan menyembunyikan sebarang kesalahan dilakukan anggota dan pegawai, bahkan mereka akan didakwa seperti orang awam," katanya sambil menjelaskan kes itu disiasat mengikut Seksyen 325 Kanun Keseksaan kerana mendatangkan kecederaan.

Menurutnya, tahanan terbabit mengalami pendarahan dalam otak dipercayai ditumbuk pegawai polis berkenaan yang berang ketika proses soal siasat, Ahad lalu.

Majistret Zulhairil Sulaiman membenarkan kedua-dua pegawai berpangkat inspektor itu direman tiga hari bermula semalam untuk membolehkan siasatan lanjut dijalankan.

~ myMetro

Tiada ulasan: