Selasa, 13 November 2012

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Umat Islam boleh meninggalkan agamanya

Posted: 12 Nov 2012 08:35 PM PST

Ummat Islam boleh meninggalkan agama mereka kalau mereka sudah tak suka.Korang nak buat apa kalau mereka dah tidak percaya kepada Islam lagi ....ha! ha! Bukan Nurul Izzah cakap.Bukan aku cakap.Tapi orang Umno sendiri yang cakap. Bukan sembarangan punya Umno, ni Bapak Umno yang cakap : 

Klik untuk baca

Pemimpin Malaysia telah menggesa guru-guru Islam untuk menjadi lebih memahami dan mendengar kepada orang-orang yang mahu meninggalkan agama. Beliau berkata demikian ketika bercakap kepada pemberita selepas merasmikan persidangan Islam di Putrajaya. 

Abdullah berkata: "Saya selalu berkata kepada pegawai agama bahawa mereka perlu mendengar apa yang mereka rungutkan. Adakah kerana mereka kecewa dengan perkara-perkara tertentu yang berlaku dan maka itu mereka mahu meninggalkan agama Islam." 

Ditanya mengenai peningkatan bilangan pertikaian agama mendominasi tajuk berita, beliau menjelaskan bahawa umat Islam boleh meninggalkan agama tetapi mereka mesti terlebih dahulu membawa perkara itu kepada pihak berkuasa agama negeri. 

Abdullah berkata: "Ini bukan sesuatu yang tidak boleh dilakukan Ia telah berlaku sebelum. Mereka yang telah memutuskan untuk meninggalkan agama kerana sebab-sebab tertentu, mereka tidak mahu menjadi orang Islam lagi, apa yang anda boleh lakukan jika mereka mahu meninggalkan agama? Apa yang anda akan lakukan? " 

Tetapi beliau menegaskan bahawa pegawai-pegawai agama mesti menawarkan kaunseling dan mengetahui apa yang di sebalik niat untuk keluar daripada agama Islam. 

Bawah undang-undang Syariah di Malaysia, ia adalah tanggungjawab pihak berkuasa agama untuk menentukan sama ada seorang Muslim harus dibenarkan untuk meninggalkan agama atau tidak. Rencana Asal

Tiada ulasan: