Khamis, 25 Oktober 2012

MiLo SuaM

MiLo SuaM


Gara-gara mahu permit individu, Utusan Malaysia mula burukkan pemandu teksi

Posted: 24 Oct 2012 04:00 PM PDT

SALAH satu tuntutan pemandu teksi kelmarin ialah mahu Rejim Barisan Nasional memberikan permit individu kepada mereka kerana bayaran sewa yang dikenakan kepada pemilik permit terlalu membebankan.

Mana tidaknya, seorang sahaja kroni Umno memiliki berpuluh-puluh permit teksi untuk disewakan dan mengambil untung atas angin apabila menyewakan permit milik mereka kepada pemandu teksi yang bertungkus lumus membanting tulang setiap hari.

Gara-gara tuntutan ini, nampaknya akhbar propaganda Utusan Malaysia milik United Malays National Organization, Umno sudah hilang punca apabila golongan pemandu teksi mengancam akan berkempen untuk Pakatan Rakyat jika tuntutan mereka tidak ditunaikan [Malaysiakini].

Sehari selepas golongan pemandu teksi yang dianggap sebagai "duta kecil" kerajaan itu mengancam mahu berkempen untuk Pakatan Rakyat, Utusan Malaysia (sebut Utusan Syaitan) mula menyerang golongan itu dengan cara memburuk-burukkan mereka.





Nampaknya Umno dan Barisan Nasional melalui akhbar rasmi milik mereka sudah mengistiharkan perang kepada golongan pemandu teksi. Ini merupakan berita baik untuk Pakatan Rakyat.

Ini juga merupakan petanda bahawa tuntutan golongan pemandu teksi tidak akan dilayan oleh Rejim Barisan Nasional. Faham sajalah, permit teksi yang dipegang oleh kroni-kroni Umno merupakan sumber "untung atas angin" mereka.


ReJaM© "Kini golongan pemandu teksi pula akan membenci Umno dan Barisan Nasional... "

Bekas menteri kaki mabuk raba punggung wanita rupanya orang kanan Najib

Posted: 24 Oct 2012 01:27 AM PDT

LIHAT wajah lelaki ini baik-baik, siapa tak kenal dengan bekas menteri bernama Jamaluddin Jarjis yang pernah dilaporkan kepada polis kerana meraba punggung pelayan wanita di sebuah hotel di Kuala Lumpur.



Dalam satu kejadian di Kelab Havana Hotel Meridien, ketika seorang pelayan wanita sedang menghidangkan arak untuk Jamaluddin Jarjis. Dalam keadaan mabuk Jamaluddin telah memegang tangan wanita itu.

Wanita itu telah memarahinya, namun Jamaluddin bertindak mengekori pelayan wanita itu dari belakang dan meraba punggungnya. Laporan Polis sudah dibuat pada 19 April 2008.

Kertas siasatan kes raba punggung terhadap Jamaluddin Jarjis telah disiapkan oleh pihak polis dan diserahkan kepada Peguam Negara untuk tindakan pendakwaan. Di bawah ini pengakuan Ketua Polis, Kuala Lumpur sila tonton.


Namun sehingga ke hari ini tiada tindakan diambil. Malah Najib telah melantik Jamaluddin Jarjis sebagai Duta Malaysia ke Amerika Syarikat. Sudah sampai peringkat pendakwaan, namun tiba-tiba dibatalkan.

Perkara ini pernah dibangkitkan oleh Ahli Parlimen Bukit Gelugor, Karpal Singh dalam dewan rakyat pada 2010. Karpal mempersoalkan mengapakah Jamaluddin Jarjis sehingga kini tidak didakwa?

Jika wanita yang membuat laporan Polis itu berbohong, wanita itu boleh didakwa kerana membuat laporan palsu. Namun kedua-dua tindakan ini tidak berlaku.

Akhirnya barulah kita faham, rupa-rupanya bekas menteri kaki mabuk dan gersang ini adalah orang kanan Najib Razak. Perkara ini didedahkan oleh Wartawan Sinar Harian Mohd Izzatul Izuan.



Dalam satu laporan di Sinar Harian, Jamaluddin dilaporkan sebagai antara nama yang disebut sebagai calon paling sesuai menggantikan Menteri Besar, Datuk Seri Adnan Yaakob selain dianggap sebagai orang paling rapat dengan Perdana Menteri.

Difahamkan Jamaluddin yang juga bekas Ketua Pergerakan Pemuda Umno Bahagian Pekan sudah tentu menjadi orang kepercayaan Najib untuk menduduki jawatan nombor satu di peringkat Negeri itu.

Jamaluddin yang pernah 'direhatkan' (kerana kes raba bontot) dalam barisan kabinet kerajaan selepas PRU12 bagaimanapun diberi kepercayaan semula oleh Najib pada 4 Ogos 2009 sebagai Duta Besar Malaysia ke Amerika Syarikat.

ReJaM© "Penjenayah cabul dan kaki mabuk dilepaskan kerana rapat dengan Perdana Menteri, no wonder "

Nak tahu lebih banyak kisah pasal bekas menteri yang gersang dan kaki mabuk ini sila klik sini [ASD]

Tiada ulasan: