Rabu, 12 September 2012

Telok Bakong Online

Telok Bakong Online


Samseng Jalanan,..Anda Diminta Menyerah Diri - Arahan Pihak Polis

Posted: 12 Sep 2012 08:41 AM PDT

Serah diri sebelum kami 'buru' amaran Polis buat Blogger UMNO

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah, Datuk Seri Mohd Bakri Mohd Zinin menggesa suspek kes simbah cat kepada bas Jelajah Merdeka PKR di Melaka agar segera menyerah diri untuk membantu siasatan.

Menurutnya, polis sudah berjaya mengenalpasti suspek terbabit selepas menjalankan siasatan.

"Saya minta individu berkenaan tampil ke hadapan membantu siasatan kita.

"Adalah lebih baik untuk beliau menyerah dahulu sebelum kami cari beliau," kata Bakri pada sidang media di Bukit Aman pagi tadi.

Semalam, Setiausaha Wanita PKR, Maisuri Zainal berkata beliau berjaya mengecam seorang saspek dalam kejadian simbah cat kepada bas jelajah Merdeka Rakyat di Jasin selepas dipanggil polis untuk kawad cam saspek kejadian.

Kejadian itu merupakan kejadian kedua selepas bas yang sama dipecahkan cerminnya dan turut disimbah cat sewaktu singgah di Kota Bharu pada 1 September lalu.

Dalam sidang medianya pagi ini, Bakri Zinin turut menggesa supaya suspek dalam menghina gambar pemimpin PAS supaya tampil membantu siasatan polis.

Wajah tiga suspek berkenaan, yang didapati membuang air kecil ke atas poster menteri besar Kelantan dan presiden PAS dalam satu kejadian, dimuatkan di laman Facebook PDRM hari ini.

Bakri juga berkata polis setakat ini telah mengambil keterangan daripada sekurang-kurangnya lapan individu berhubung kes melibatkan seorang pengawal peribadi ketua umum PKR yang didakwa mengeluarkan pistol dikhalayak umum dalam satu kejadian di Melaka Sabtu lallu.

"Siasatan masih berjalan. Kita masih giat menyiasat kes berkenaan," katanya.


Malaysiakini

Wahai Rakan Rakan Blogger,Mari Kita Sebarkan Beramai Ramai Gambar Samseng Jalanan Ini

Posted: 12 Sep 2012 02:55 AM PDT


Rupa rupanya jiwa paradox ni yang baling cat merah ke arah bas ya?

Inilah wajah antara pembaling cat bas Jelajah Merdeka Rakyat yang di kenal pasti. Kawad cam untuk mengenalpasti samseng Umno telah dilakukan di IPD Jasin semalam.

Antara yang dipanggil oleh mengenal pasti samseng-samseng Umno ini ialah wartawan, jurugambar Suara Keadilan serta kakitangan pejabat Keadilan.

Jikalau mengikut bukti, ramai lagi yang terlibat dalam serangan tersebut. Di katakan seramai 30 orang yang terlibat termasuklah Penghulu Mukim, Pengerusi JKKK dan AJK Umno Jasin. 



Dikatakan samseng Umno nih  menetap di Batu Gajah Pasir, Merlimau. Berikut biodata penuh samseng Umno nih :-


Nama : Sharidan bin Shaharan



Umur : 29 tahun



Tarikh lahir : 25 Mei 1983



No. Kad Pengenalan : 830525-04-5395



Alamat : JA 5819, Jalan Salim, Batu Gajah Pasir, 77300 Merlimau, Melaka.


Mengikut sumber blog nih, mamat ni adalah pengendali blog Jiwa Paradox. Blogger pro Umno nih dikatakan sering melemparkan fitnah ke atas Pakatan Rakyat  melalui tulisannya.

 Jadi tidak hairanlah, jikalau mamat nih boleh bertindak ekstrem sebegini. Jikalau inilah produk modal insan yang dihasilkan oleh Umno untuk diangkat sebagai pemimpin.. jahanam negara.Sumber Blogger Pakatan Rakyat./Era Pasca
Msinc TBO-Orang dah dikenalpasti,maka pihak pihak yang bertanggungjawab boleh lah ambil tindakan keatas samseng taik kucing ni.Jangan buat tak nampak.Gaji kamu dibayar oleh rakyat bukan oleh partai yang memerintah.Sekarang rakyat mahu keadilan.Jangan mengamalkan double standard dalam undang undang.Hak mendapatkan keadilan menerusi adalah hak semua rakyat.Pesalah dibenarkan untuk beladiri.Jadi hadapkan dia kemuka pengadilan supaya dia boleh membela diri keatas perlakuannyan.Biarlah undang undang yang menentukan hukuman yang setimpal.Kes kes seperti ini jikalau tidak diambil tindakan akan mengancam keselamatan negara.Bagaimana dengan mangsa ?Siapa harus bertangungjawab keatas kerosakan material dan mental yang dialami.Apa pandangan masyarakat dunia bila melihatkan kejadian serupa ini berleluasa di negara Malaysia.Seruan untuk rakan blogger ,paparkan lah wajah penjenayah ini didalam blog anda..bagi deme semua nampak....kita tunggu apa tindakan depa..

Tiada ulasan: