Sabtu, 15 September 2012

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


kenyataan menteri pondan pelir lembik paling banggang....takkan nak mengampu sepupu dan UMNO cakap macam itu bro...cakap serupa kepala GANGSTER....!!!!

Posted: 14 Sep 2012 03:28 PM PDT

 

Tiada jaminan keselamatan pada program pembangkang

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata, kerajaan tidak perlu menjamin keselamatan untuk program jelajah pembangkang yang terus dicemari perbuatan khianat.

"Tak payah jaminan, yang akan tentukan (penerimaan terhadap PKR) orang Johor itu sendiri," katanya kepada Malaysiakini ketika ditanya sama ada kerajaan boleh menjaminan insiden kekasaran terhadap pembangkang tidak berulang.

"Saya tengok PKR pun tahu dan boleh menilai sendiri apa yang berlaku di sana. Ini politik. Politik adalah berkaitan dengan risiko, risiko yang dicongak.

"Kalau risiko yang dicongak juga tidak jalan, maknanya tiada tempatlah dia. Orang Johor yang akan menentukan."

Bas kempen Jelajah Merdeka Rakyat PKR disimbah cat merah - buat kali ketiga - sewaktu Ibrahim mengadakan siri jelajah ke Johor tengah hari ini.

Sebelum ini, bas tersebut diserang buat kali pertama di hadapan Pasar Siti Khadijah di Kota Bharu awal bulan ini dan kemudiannya di Jasin pada minggu lalu

Beliau bagaimanapun enggan mengulas langsung berhubung kejadian di Tangkak itu.

"Itu kena tanya orang Johor sendiri," kata anggota Parlimen Sembrong itu.

 

penyapu sial

 

Sebagai seorang menteri yang menjaga hal ehwal keselamatan di dalam negara, menjadi kewajipannya untuk menjamin keselamatan rakyat tidak kira penyokong atau pembangkang.

Apabila beliau dengan secara terbuka menyatakan "tiada jaminan keselamatan pada program pembangkang" bererti beliau sudah tidak lagi layak untuk menjadi menteri kabinet Malaysia.

Malah kenyataan beliau itu memberikan endorsement terhadap perbuatan liar ahli-ahli UMNO dan sekutunya yang melakukan perbuatan-perbuatan khianat dan jenayah selama ini.

dan  dengan ini memberi  endorsement kepada rakyat  untuk menyingkir kan  kerajaan UMNO  dengan apa cara....!!!

Kalau begitulah kata2 seorang Menteri, aku harap beliau jangan terkejut jika DSAI akan mengambil lebih banyak lagi Bodyguard utk mengawal beliau dan jang terkejut jika Bodyguard DSAI akan mengambil langkah2 yang drastik pada samseng2 yang mengancam keselamatn DSAI nanti. Jangan lah pulak, bila Bodyguard DSAI mengambil langkah drastik kelak, beliau bising pulak. Anyway, beliau mesti bertanggungjawap jika berlaku sesuatu yang tidak sepatutnya dan tindakkan yang akan diambil oleh BOdyguard DSAI nanti.

Pernyataan Menteri Dalam Negeri yang paling BANGANG

Bila syaitan yang dikenali telah sebati didalam diri, antara benar dan salah sudah tidak dihiraukan lagi. Tunggulah PRU 13 , manusia sebigi akan gigit jari kerana banyak perkara akan diadili. Ingat muda , sihat sampai ke tua ke, tak sadar rumah dah kata pergi , kubur dah kata mari. Keadilan di akhirat , sama2lah akan kita semua hadapi

Kenyataan macam ni,boleh membenarkan negeri-negeri PR menubuhkan pasukan polis dan keselamatan sendiri sebagai mana di Amerika Syarikat - State Troopers.Hishammudin ni agaknya lupa gaji anggota PDRM dibayar oleh rakyat,tanpa mengira bangsa,agama mahu pun pegangan politik.Gaji PDRM bukan dibayar oleh UMNO.

memang haramjadah kerajaan UMNO..tindas SUARAM demi untuk menutup mulut isu scorpene dan penghianatan penjualan maklumat ketenteraan negara ...!!!

Posted: 14 Sep 2012 03:16 PM PDT

Suara Rakyat Malaysia (SUARAM) sebuah organisasi bukan kerajaan yang diasaskan sejak 1989. Perjuangan yang bermula dengan isu ISA (Operasi Lalang) sehinggalah menjalar ke segenap sudut isu hak asasi. Kini SUARAM menjadi antara organisasi bukan kerajaan paling kedepan dalam banyak isu.

Namun setelah SUARAM mula beberapa tahun lepas membawa isu pendedahan skandal persenjataan negara iaitu isu berkaitan pembelian Scorpene sehingga ke Mahkamah Peranchis, kelihatan media dan perbagai   barua barua penyundal kerajaan haramjadah mula fokus menyerang SUARAM.
Pendedahan SUARAM yang bersungguh sehingga membongkar isu scorpene bukan sahaja isu rasuah komisyen yang menjahanamkan wang rakyat tetapi turut melibatkan isu pengkhianatan penjualan maklumat ketenteraan negara seterusnya telah benar-benar mengancam pemimpin utama negara yang jelas punya peranan. Pendedahan bukan sekadar maklumat dengar dan cakap tetapi turut melibatkan dokumen.

Respon daripada itu regim keparat UMNO  mula memberikan tekanan kepada SUARAM. Bermula dengan isu pendaftaran SUARAM, akaun hinggalah sumbangan dari luar.

Pendaftaran SUARAM di bawah Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) bukan satu benda baru, kenapa kini baru menjadi isu besar. Banyak lagi organisasi bukan kerajaan memilih bergerak di bawah SSM bukan pendaftar pertubuhan. Regim perlu sedar perkara ini berlaku kerana terlalu banyak sangat birokrasi dan campur tangan tekanan politik boleh berlaku jika bergerak dibawah pendaftaran pendaftar pertubuhan.

Pendaftaran antara sebab utama ialah rekod bukan alat kawalan tetapi apabila pendaftaran di bawah pendaftar pertubuhan dijadikan sebagai alat kawalan kerajaan haramjadah maka jangan salahkan jika banyak organisasi memilih untuk bergerak dengan cara pendaftaran alternatif.

Rasanya kerajaan UMNO  juga sedar perkembangan ini kerana kita punya banyak bukti dan rekod, dalam banyak perkara dan acara kerajaan bekerjasama dengan organisasi yang berdaftar hanya menggunakan SSM. Jika itu salah mana mungkin kerjasama langsung ataupun tidak langsung ini berlaku.

Tiba-tiba untuk menutup isu pendedahan korupsi Kapal Selam yang didedahkan termasuk penjualan maklumat ketenteraan kepada pihak asing, SUARAM diserang di media utama negara sebagai alat asing semata-mata menerima dana dari luar.

Nampak sangat kerajaan haramjadah UMNO  panik dan ketandusan isu berdepan SUARAM. Amat bukan asing organisasi bukan kerajaan di seluruh dunia mendapat bantuan dana dari luar khususnya dari negara kaya dan maju. Bantuan dan dana juga datang dari badan korperat, yayasan besar dunia dan perbagai bentuk lagi secara langsung mahupun tidak langsung.

Maka sudah tentu SUARAM yang pasti tidak mendapat    sebarang dana dari  kerajaan tidak terasing untuk menerima dana asing. Dalam era ‘globalisasi’ ini dunia makin hilang nilai sempadan sebaliknya aspek kebersamaan nilai menjadi elemen penting dalam mengikat kerjasama dunia.

Mendapat dana dari luar merupakan bukti alat atau agen asing ialah satu tuduhan yang amat dangkal. kerajaan haramjadah UMNO sendiri sudah tentu sedar bahawa banyak organisasi termasuk yang pronya turut menerima dana dari pada pihak luar.

Banyak program yang turut melibatkan kementerian juga menerima dana asing secara langsung mahupun tidak langsung. Tahu atau tidak mengikut rekod beberapa organisasi yayasan besar luar negara turut merekodkan bahawa parti komponen BN turut terlibat mendapat dana dari organisasi asing, ini bukanlah satu kesalahan atau pelik cuma cara hipokrasi kerajaan haramjadah UMNO  seolah menjadikan perkara ini asing dan amat salah.

Khususnya dalam negara yang mengamalkan konsep kapitalisme (pasaran terbuka) mana mungkin menyekat dan mengasingkan dana luar.

Yang salah ialah usaha menjual syarikat berkepentingan negara kepada pihak asing. Rakyat seharusnya tidak melupakan penjualan kepentingan BERNAS, Telekom dan banyak syarikat negara kepada pihak asing. Mengapa pemimpin  UMNO haramjadah  diam,ini kerana  mereka ada keuntungan dari situ . Yang lebih dasyat ialah mereka yang rapat dengan Perdana Menteri yang terlibat menjual rahsia ketenteraan negara dalam proses pembelian scorpene, ini juga didiamkan. Adakah kerana ia rapat dengan Perdana Menteri atau pimpinan regim sendiri berkongsi keuntungan tersebut?

Tahu atau tidak kita di Malaysia ini ada organisasi bukan kerajaan yang beroperasi untuk menjalinkan hubungan negera ini dengan Israel dan menerima dana asing. Organisasi ini bergerak dan punya laman internetnya sendiri dan tidak berselindung. Mustahil   kerajaaan UMNO haramjadah  tidak mengetahuinya dan ia didiamkan kerana ia bersesuaian dengan kepentingannya

Kaitan Soros menjadi punca ketakutan? Soros seorang ahli perniagaan dunia berbangsa Yahudi yang menjadi porpular kerana krisis kewangan negara era 1997. Semenjak itu masyarakat disumbat dengan presepsi seolah negara perlu bermusuh dengan Soros. Tahu atau tidak beberapa tahun lepas Soros ini diterima baik di dalam negara dan ramai pemimpin parti penguasa dan pembangkang menemui beliau sebagai sahabat termasuk  Mahathir sendiri.

Hakikat sebenarnya ialah SUARAM diserang bukan kerana pendaftaran atau dana asing tetapi SUARAM diserang kerana isu pendedahan penyelewengan scorpene. 

Isu scorpene ini cukup merimaskan regim penguasa. SAMM melihat isu ini amat penting. SAMM sedang dalam peringkat akhir untuk menjalinkan hubungan bersama SUARAM dan pasukan peguam kes tersebut bagi merangka satu program jelajah negara bagi menjelaskan isu ini.

Yakinlah kes ini akan memberikan kesan besar pada   kerajaan haramjadah dan  kita akan membuktikan kerajaan UMNO ini  telah membuat kesilapan besar dengan menyerang SUARAM dengan cuba menyumbat persepsi salah kepada rakyat. Najib perlu ingat Menteri Propaganda kamu Rais Yatim sudah terlalu tua dan tidak kreatif lagi, mungkin dia berjaya perbodoh rakyat semasa isu Memali tetapi kali ini maklumat sudah dihujung jari.

 

 

penyapu sial

 

NGO mereka dapat dana asing x sibuk pulak....SUARAM pulak yg jadi mangsa...melainkan niatnya adalah percubaan untuk menghalang isu skandal scorpene dan pembocoran maklumat keselamatan negara yg melibatkan PM haramjadah dari di ketahui umum secara berleluasa ,almaklum la PRU makin dekat dan kerajaan haramjadah makin nazak .

kalau SUARAM nak di daftar kan sebagai sebuah pertubuhan pasti akan gagal sebagaimana pakatan rakyat yang cuba mendaftar sebagai parti yg sah telah di tolak mentah2 oleh pendaftaran pertubuhan haramjadah malaysia...lepas tu di canang2 kan kunun pakatan rakyat x ingin mendaftar sebagai parti yg sah...

lebih baik mendaftar sebagai entiti yg lain atau sebagai pertubuhan yang haram tetapi bukan haramjadah...!!!!

Tiada ulasan: