Selasa, 25 September 2012

MiLo SuaM

MiLo SuaM


Utusan dakwa jet peribadi dinaiki Anwar ada kaitan dengan Yahudi

Posted: 25 Sep 2012 12:14 AM PDT

LUCU melihat laporan Utusan Malaysia berkenaan isu jet peribadi yang dinaiki Anwar bersama pimpinan Pakatan Rakyat ke Sabah dan Sarawak tempoh hari disensasikan oleh akhbar itu kebelakangan ini.

Selalu ReJaM© ingatkan kepada rakan-rakan, kalau nak tahu putar belit dan pembohongan Utusan Syaitan, tak perlu baca Harakahdaily, Keadilandaily atau Roketkini. Baca akhbar itu sendiri pun kita dah boleh nampak pembohongan mereka.

Sebagai contoh, kali ini Utusan mendakwa jet peribadi yang dinaiki Anwar bersama pimpinan Pakatan Rakyat ke Sabah dan Sarawak tempoh hari dimiliki oleh syarikat yang ada kaitan dengan Yahudi.

"Jet eksekutif tersebut dimiliki oleh Wells Fargo Bank Northwest di Salt Lake City, Utah, Amerika Syarikat (AS) manakala operasinya dikendalikan oleh Bresnan International Aviation di White Plains, New York dan kedua-duanya dipercayai mempunyai kaitan dengan Yahudi" - Utusan Syaitan

Namun dalam masa yang sama dan di hari yang sama, Utusan Syaitan melaporkan jet peribadi yang dinaiki oleh Anwar itu milik syarikat TJets Sdn. Bhd. berdasarkan pengakuan pengerusinya Datuk Mohd. Taufik Omar.
  ReJaM© "Belit sana belit sini akhirnya diri sendiri yang terbelit... "

Anwar Ibrahim perjelas, jet peribadi milik seorang rakan

Posted: 24 Sep 2012 09:24 AM PDT

KEBELAKANGAN ini heboh tentang isu jet peribadi yang dinaikki oleh Ketua Pembangkang, Dato Seri Anwar Ibrahim bersama beberapa lagi pimpinan Pakatan Rakyat ketika berkempen di Sabah.

Di lobi parlimen hari ini, Anwar menjelaskan bahawa jet tersebut milik seorang rakan yang mahu membantu beliau di dalam program kempen memandangkan ketika itu beliau sangat memerlukannya. 

Anwar yang juga Ahli Parlimen Permatang Pauh turut menjelaskan bahawa pemilik jet peribadi jenis Dassault Falcon 7X tersebut boleh diperiksa kerana ia berpangkalan di Kuala Lumpur dan berdaftar dengan Jabatan Penerbangan Awam.
   Anwar sempat berseloroh,

"Ya dia bantu, macam kadangkala kereta saya rosak saya pinjam kereta orang. Macam tadi kot saya tak sampai jadi saya pinjam kot kawan"

"Sebab itu masa dalam parlimen tadi kot saya nampak menggelebeh, sekarang yang saya pakai ini memang kot saya".

Menurut Anwar lagi beliau sengaja mengizinkan YB Tian Chua mengambil gambar mereka ketika berada di dalam jet tersebut dan disebarkan menerusi twitter supaya ia tidak menjadi suatu rahsia supaya ia "transparent".

Anwar menyifatkan media arus perdana termasuk blogger dan facebooker Umno sengaja memainkan isu ini untuk menakut-nakut golongan korporat agar tidak berani untuk menghulurkan bantuan seperti ini.

"Bantuan itu tidak terikat dengan apa-apa dan sekiranya saya diberikan peluang selepas ini untuk menggunakan bagi kempen pilihan raya, ia memang sangat diperlukan. Kalau boleh saya mahu pinjam lagi, "katanya.

Saksikan rakaman video kenyataan Anwar [MobTV]

ReJaM© "Tian Chua sengaja ambil gambar dan sebar supaya gerombolan meroyan kah kah kah... "

Tiada ulasan: