Selasa, 25 September 2012

.

.


Apakah Zahid Hamidi Yang Bagi Pinjam Jet?

Posted: 24 Sep 2012 06:41 PM PDT

PIDATO DINI

Bila diasak dan ditejel (termasuk oleh mereka yang berkawan dengan syaitan dan meninggalkan malaikat yang yang tidak dikenali) Anwar Ibrahim menjelaskan yang jet beliau naiki itu diberi pinjam oleh kawannya. Anwar tidak menyebut siapa kawan yang baik hati itu cuma beliau ada mengatakan kawan itu tidak mengharapkan apa-apa dari budi baik itu.

Anwar: Apa dia ingat dia saja ada jet...?
Anwar juga menjelaskan jet itu didaftarkan di negara ini. Check dengan Jabatan Penerangan Awam (DCA) akan diketahuilah siapa pemilik dan tuan punyainya. Ada anak syaitan mengatakan jet itu didaftarkan di Amerika Syarikat. Nampak sangat dia bertindak menjadi brua dan cuba hendak mengherekkan Anwar dengan negara asing.

Wei... kalau nak buat jahat pun biarlah cerdik sikit. Rakyat negara ini tidak akan menerima atau mudah terpesona dengan politik puter belit (spin) yang bodohnya nampak sampai ke atas belakang.

Hari ini sama-sama kita membuat pemeriksaan siapakah yang memiliki jet berkenaan. Soal apaklah jet itu diberi pinjaman atau dibayar tidak timbul. Walaupun Tian Chua dan salah seorang yang menumpangi jet itu menyebut kepada saya, ianya dibayar... tidak kisah. Saya percaya jet itu diberi percuma. Sebenarnya kalau diberikan pinjam lagi baik dari dibayar atau disewa kerana bayar dan sewa itu menunjukkan Pakatan Rakyat ada banyak duit.

Persoalan pokok ialah siapakah tuan punya jet itu? Apa yang saya diberitahu tuan jet itu semasa hendak memberi pinjam kepada Anwar ada menyebut; you kena pastikan jadi PM, kalau tidak teruklah I. Aduh... inilah politik Malaysia, sesiapa yang membantu pembangkang walaupun secara halal akan dikenakan tindakan. Orang yang tidak bodoh sampai ke atas belakang faham dengan ayat dan kata-kata berkenaan.

Pemilik pertama yang saya dengar semasa di Sabah jet itu kononnya kepunyaan Tony Fenendez ... tuan punya Airasia itu. Tetapi selepas dibuat pemeriksaan menerusi seorang kawan, di Johor Bharu dia kata tidak. Jet itu kepunyaan orang Kelantan? Wah orang Kelantan ada jet peribadi. Dalam pengetahuan pula saya dan juga orang umum, di Kelantan hanya ada dua orang saja yang ada jet peribadi... yang lain sama ada naik bas cepat ataupun Airasia atau pun firefly.

Kedua-dua mereka ada ahli perniagaan. Ahamd Zahid Hamidi katanya pernah menaiki jet milik orang Kelantan itu untuk ke Makkah. Mulanya Zahid hendak jelaskan jet siapa yang beliau naik pergi ke Makkah tetapi sampai sekarang tidak dijelaskan. Namun orang sudah tahu yang jet itu milik orang Kelantan yang baik sekali dengan Zahid dan keluarganya.

Lupa pula saya nak tanya Husam Musa takut-takut dia tahu apakah jet yang diberi pinjamkan kepada Anwar itu sama dengan jet yang dia tengok ke Jeddah yang dinaiki oleh Zahid? Ada cerita mengatakan Husam ternampak jet berkenaan di parking di Jeddah.

Kalau sama, ertinya besar kemungkinan jet yang dinaiki Zahid Hamidi itulah juga yang dinaiki oleh Anwar Ibrahim. Saya tidak berani hendak mengatakan Zahid Hamidi yang rokmenkan kawannya itu beri pinjam kepada Anwar kerana kita tahu Zahid kini tidak bersama Anwar lagi. Tetapi bila mana Anwar kata jet itu jet kawannya... boleh jadi juga. Sebab bagi Anwar walaupun kawan-kawannya melarikan diri kerana hendka menyembunyikan harta benda dalam perut, dia tetap menganggap orang itu sebagai kawannnya.

Itulah keperibadian Anwar.

Semua itu andaian dan kemungkinan berlaka tetapi boleh dijadikan asas untuk mengenal pasti siapakah tuan punya jet berkenaan. Manakala masalah Anwar naik jet ke bas tidak dia punya hal. Adalah domba --- iaini bonggok atas punggung kibas, kalau ada yang mempertikaikan atau mengatakan Anwar bermewah. Pemimpin seperti Anwar memang layak bermewah begitu hatta kalau Mahathir Mohamd ditakdirkan Allah menjadi borak, Anwar wajar menunggangnya kerana apa diperlakukan itu untuk rakyat bukan sekadar berseronok. Betul tak Mat, Mat mana lagi kalau bukan Ahmad Maslan?  Walahu'alam. [wm.kl.9:27 am 25/09/12]

Kalau Tidak Menipu Bukan....

Posted: 24 Sep 2012 08:17 AM PDT

SUSUPAN MALAM 

MasyaAllah semuanya hendak tipu dan main palsu. Bukan saja mengenai liwat ponggek seseorang, masalah air juga hendak ditipu. Mungkin semua yang ada hari ini adalah palsu dan barang tipu, daripada daftar pengundi sampailah kepada bahan kempen.Boleh jadi juga ringgit yang kita gunanya juga palsu?

Hari ini terdedah pula satu penggambaran mengenai masalah air di Selangor. Untuk tujuan itu 200 orang penduduk rumah pangsa telah dikerah dan diupah sebanyak RM50 untuk berlakun kononnya tempat mereka menghadapi masalah air. Apa mesej yang hendak dibawa ialah negeri Selangor berdepan dengan masalah air.

Bolehkan hidup dengan hayat menipu? Barang kali itulah hasil didikan dan amalan orang yang berkawan dengan syaitan yang dikenali dan meninggalkan malaikat yang tidak dikenali. Kerja-kerja menipu, memalsu itu adalah kerja dan kesukaan syaitan.

Pihak yang membuat penggambaran itu tidak menyebut pihak mana yang mengupahnya. Tetapi cara dia (producer) menjawab jelas bahawa pihak itulah, yang berkawan dengan syaitan yang mengupahnya.

Hari ini juga beberapa ahli serkas negara telah mempertikikan Anwar Ibrahim naik jet peribadi. Diceritakan yang jet berkenaan berdaftar di Amerika. Sekali lagi fitnah dan tipu. Orang jenis ini tidak sah kalau ia tidak bercakap bohong dan tipu. Dia tidak akan rasa selesa dan hidupnya tidak bermakna. Maka kena menipu.

Walhal Anwar sudah jelaskan jet itu kepunyaan kawannya, berdaftar dengan JPA Malaysia. Namun kerana dasar menipu sejak dari dalam tembuni lagi dia akan bercakap bohong selamanya kerana syaitan dikenali sudah ada di dalam mulutnya.

Dasar manusia hati busuk sampai ke ekor. Dia tidak boleh tengok orang senang. Ahli politik bebas konon, bebas kepala bapak dia.

Salahkah kalau Anwar naik jet? Kadang-kadang otak puak-puak ini lebih bengong dan gong dari haiwan yang tidak tahu menilai erti kehidupan. Biarkanlah kepada mereka kerana sudah Tuhan jadikan dia sebegitu rupa, dengki, bohong dan pefitnah. [wm.kl.11:11 pm 24/09/12]

Kalau dikatakan penipu, pemiftnah marah, tapi itulah hakikatnya.

Tiada ulasan: