Sabtu, 8 September 2012

Biaqpila

Biaqpila


Ron 97 naik untuk diturunkan dalam Belanjawan

Posted: 08 Sep 2012 03:00 PM PDT


UALA LUMPUR: Pemuda PAS menjangka, harga minyak Ron 97 dinaikkan 30 semalam bertujuan untuk membolehkan ianya diturunkan dalam Belanjawan hujung bulan ini.

Naib Ketua Pemuda PAS, Raja Ahmad Iskandar Al Hiss (gambar) membuat jangkaan itu dalam kenyataannya kepada Harakahdaily.

"Apa yang kami dapat lihat, Barisan Nasional (BN) akan menjadikan Perbentangan Belanjawan Negara pada hujung September ini untuk menggambarkan membela rakyat dan kemungkinan RON97 akan diturunkan harganya?" kata Raja Ahmad.

Kemungkinan ini dapat dilihat ekoran kekerapan kenaikkan harga petrol RON97 yang memberikan kesan sokongan kepada BN.

"Kami turun menjangkakan harga RON95 juga akan diturunkan oleh BN bagi mengembalikan sokongan kepada mereka menjelangnya Pilihan Raya Umum (PRU) ke – 13!" katanya.

Dewan Pemuda PAS Malaysia juga menyifatkan harga minyak petrol RON97 naik 30 sen kepada RM3.00 seliter bermula awal September baru-baru ini tidak mendahulukan rakyat terutamanya dan ianya dilakukan secara tidak dihebahkan meluas melalui Menteri yang bertanggungjawab.

Ini berlainan jika pengumuman penurunan harga petrol akan dihebatkan secara meluas dan sudah tentunya Menteri yang terlibat akan membuat satu sidang media khas disifatkan hanya 'berlakon' sahaja.

Pada tahun ini sahaja, harga petrol RON97 telah naik 10 sen dengan harga barunya RM2.50 seliter pada awal Januari yang lalu.

Dan pada awal April yang lalu, harga seliter RON97 berharga RM2.60 setelah ianya naik 10 sen.

Ini tidak termasuk naik 10 sen selepas bulan April setelah dinaikkan dan sebelum dinaikkan pada awal September ini.

Jika dilihat pula pada tahun lepas, harga RON97 mula dinaikkan kepada RM2.15 pada 2 November, RM2.30 pada 1 Disember dan terus meningkat kepada RM2.50 pada 4 Januari tahun ini.

HD


KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

TERBONGKAR!!!! KITA DAH TAU CAT MERAH MILIK SIAPA

Posted: 08 Sep 2012 09:03 AM PDT





DEY MACHA!!!
AKHIRNYA KITA DAPAT TAU
TUAN PUNYA CAT MERAH
KAH! KAH! KAH!

DI KOTA BHARU BAS PKR KENA SIMBAH CAT MERAH
LEPAS TU KAT PENANG LORI BN KENA SIMBAH CAT MERAH
HARI NI GENG CAT MERAH KANTOI
PASAI DEPA NI SEMUA BANGANG
SEBAB GUNA CAT MERAH JUGAK
LAIN KALI GUNA LA WARNA LAIN PULAK
KAH! KAH! KAH!


Bas yang digunakan bagi program Jelajah Merdeka Rakyat anjuran PKR melibatkan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim disimbah cat lagi di Jasin, Melaka hari ini.

Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Shamsul Iskandar Md Akin berkata, bas tersebut disimbah cat merah kira-kira jam 3.30 petang ketika dalam perjalanan menghadiri jamuan Aidilfitri di kawasan itu.

"Bas datang dalam jam 3.30 petang di Kampung Rim untuk hadiri program Aidilfitri. Tiba-tiba kami didatangi kira-kira 20 samseng BN yang halang laluan bas kami.

"Kami tahu itu BN kerana ada salah seorang ahli jawatankuasa Umno Jasin berada bersama mereka," dakwanya ketika dihubungi Malaysiakini.

Katanya, beliau berada dalam bas itu bersama Anwar dan pemimpin PKR negeri ketika kejadian.

Menceritakan detik cemas itu, Shamsul memberitahu, insiden bermula apabila bas yang dinaiki mereka dihalang daripada melalui jalan di kampung tersebut, sehingga mendorong berlaku perbalahan antara petugas AMK dan kumpulan itu.

''Memang ada pergelutan antara skuad AMK dengan mereka. Tetapi akhirnya mereka beri laluan. Selain cat, mereka juga balik objek lain. Tapi saya tak pasti objek apa," kata Shamsul.

Anwar: Samseng makin berani & biadap

Sehubungan itu, Shamsul berkata, PKR Jasin akan membuat laporan polis terhadap kejadian tersebut selepas majlis jamuan Aidilfitri selesai, dijangka lewat petang ini.

''PKR Jasin akan membuat laporan polis selepas ini. Tetapi apa yang kita kesalkan ialah, pihak polis hanya tiba selepas setengah jam kejadian. Baru mereka datang," katanya lagi.

Kejadian ini merupakan kejadian kedua selepas Sabtu lalu, bas sama disimbah dengan cat merah di Kota Bharu, Kelantan kira-kira jam 4.20 pagi ketika bas tersebut diparkir di hadapan Pasar Siti Khadijah.

Sementara itu, Anwar Ibrahim di laman Facebooknya mengecam insiden itu.

''Minggu lepas di Kelantan, kali ini di Melaka. Tindakan samseng makin berani dan biadap!'' tulis Anwar.

MK

KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

Kemaluan Tercucuk Ranting Kayu

Posted: 08 Sep 2012 08:27 AM PDT




Seorang lelaki di Miri terpaksa menahan kesakitan yang mungkin tidak dapat dilupakan dalam hidupnya setelah sebatang ranting kayu sepanjang 13 sentimeter tercucuk pada kemaluannya kelmarin..



Dalam kejadian jam 11.30 pagi tersebut, lelaki warganegara Indonesia itu dikatakan sedang memotong rumput di ladang kelapa sawit tempat dia bekerja sebelum dia tergelincir dan jatuh ke dalam gaung sedalam 10 meter lapor akhbar tempatan..



Akibat daripada terjatuh kedalam gaung itu, ranting kayu sepanjang 13 sentimeter telah tercucuk kemaluannya sebelum dia dikatakan menjerit meminta bantuan rakan sekerjanya yang berada disekitar pada masa kejadian..



Lelaki berusia 24 tahun yang belum dikenali indentitinya terpaksa bertarung kesakitan selama hampir 3 jam sebelum doktor di hospital Miri berjaya menarik keluar serpihan ranting yang tercucuk di kemaluannya itu..



Dia pada mulanya dibawa ke Klinik Kesihatan Batu Niah sebelum dihantar ke Hospital Miri kerana kekurangan kemudahan peralatan untuk rawatan..




" Nasib baik kemaluan kawan saya dapat diselamatkan kerana pada masa itu dia hampir berputus asa akibat tidak dapat menahan kesakitan yang teramat sangat " ujar seorang rakannya..










KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

MODAL CIPUT TAPI POSING SAKAN

Posted: 07 Sep 2012 08:57 PM PDT

DEY MACHA!!!
BERMODALKAN SETIN CAT MERAH BERHARGA RM3.50 JE
PUAK-PUAK NI BOLEH MASUK BERITA
KAH! KAH! KAH!


HANGPA PAKAT TENGOK NI
BUKANKAH PELIK BIN AJAIB
DEPA LENGKAP DENGAN UNIFORM TU
MACAM TAU-TAU DAH NAK MASUK BERITA
SIAP POSING MAUT YANG TAK TAHAN TU BEB
KAH! KAH! KAH!


PERCAYAKAH ANDA
NAMPAK JELAS TERPANCAR SINAR PENIPUAN
PADA WAJAH-WAJAH MEREKA
KAH! KAH! KAH!


KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

Adakah ini juga 'menghasut', polis?

Posted: 07 Sep 2012 04:00 PM PDT


NONESetakat ini, 11 individu didakwa terbabit dalam perhimpunan ambang merdeka di ibu negara pada 30 Ogos sehingga mendorong sebahagiannya tampil menyerah diri dan dalam satu kes seorang gadis digari.

Bagaimanapun, terdapat dakwaan bahawa tindakan terhadap 11 individu itu adalah pendakwaan terpilih. Ia malah diburukkan lagi dengan tindakan yang dilihat tergesa-gesa.

Pihak berkuasa bagaimanapun menafikan pilih kasih dan akan menyiasat insiden sama walaupun melibatkan pemimpin Pakatan Rakyat sekiranya laporan polis dibuat.

Malaysiakini bagaimanapun mendapati tindakan tidak konsisten yang dianggap sebagai jenayah bawah Akta Hasutan 1949, seperti berikut:
NONEKetua Menteri Pulau Pinang selalu menjadi mangsa demonstrasi walaupun dalam tempoh pemerintahan singkat, antaranya posternya dibakar dan dipijak, dihadiahkan kek berbentuk najis dan upacara kematian olok-olok di hadapan rumahnya.

Datuk Ambiga Sreenevasan

NONEBekas presiden Majlis Peguam yang kemudiannya mengepali gabungan proreformasi sistem pilihan raya juga menarik perhatian "musuh", antaranya melalui protes burger dan 'senaman punggung; di depan rumahnya dekat ibu negara.

Pada April, dalam perhimpunan antihomoseksual di Universiti Putra Malaysia (UPM) pula menyaksikan gambar Ambiga dipijak dan dipijak.

Datuk Nik Aziz Nik Mat & Datuk Seri Abdul Hadi Awang

shah alam nik aziz hadi awang 060912 urinating peeingTerdapat juga gambar menyaksikan gambar kain rentang yang digantung di Shah Alam menunjukkan kedua-dua pemimpin kanan PAS ini dikencing dengan jelas.

Seorang daripadanya kelihatan memakai kemeja-T BN.

Lim Kit Siang

Gambar pemimpin veteran popular DAP juga pernah menjadi mangsa insiden sama pada 2009 di luar mahkamah Shah Alam ketika 12 orang yang terlibat dalam 'perhimpunan kepala lembu' didakwa.

[Baca laporan penuh]

KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

Tiada ulasan: