Ahad, 2 September 2012

Biaqpila

Biaqpila


Remaja maut kepala terlanggar jejantas lebuh raya

Posted: 02 Sep 2012 03:00 PM PDT

FORT LEE (New Jersey): Polis berkata, seorang remaja lelaki terbunuh ketika dia bergembira dalam perjalanan ke sebuah pesta, semalam.

Remaja terbabit berusia 16 tahun mengeluarkan kepalanya melalui lubang kecemasan bas dua tingkat sebelum ia terlanggar jejantas lebuh raya.


Jurucakap polis tempatan, Al Della Fave, berkata remaja itu adalah seorang daripada 65 remaja dalam bas berkenaan yang menuju satu pesta di New Jersey.

Katanya, bas itu melintasi Jambatan George Washington dari New York apabila kemalangan berlaku di jejantas Fletcher Avenue kira-kira jam 6.30 petang (waktu tempatan).


"Mangsa disahkan mati di hospital," katanya. - AP/HM

KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

SETAN MUNCUL DI MASJID KETIKA ANWAR BERTAZKIRAH

Posted: 02 Sep 2012 07:55 AM PDT



Selepas bas jelajahnya disabotaj Jumaat lalu, Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim sekali lagi menjadi mangsa apabila didakwa diserang semasa berucap di Alor Setar sebentar tadi.



ALOR STAR: Sekumpulan samseng yang dipercayai ahli Perkasa hari ini bertindak ganas dengan menyerang Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika menyampaikan tazkirah Maghrib di sebuah masjid di Seberang Pumpong, Alor Star, Kedah.

Menurut laporan Keadilandaily, tindakan biadap itu tercetus apabila beberapa pemuda berhimpun dan memulakan provokasi ketika Anwar hendak menyampaikan tazkirah di dalam masjid Al Husin.

Mereka juga bertindak memadamkan lampu masjid dan alat pembesar suara berulangkali, memaksa Anwar menggunakan loud hailer untuk meneruskan kuliahnya.

Kumpulan terbabit juga mengeluarkan kata-kata kesat dan membaling kasut ke dalam masjid ketika tazkirah disampaikan. Malah, mereka turut menggunakan pembesar suara dan membunyikan siren ketika Anwar menyampaikan tazkirah.

Ketua kumpulan itu yang hanya dikenali sebagai Dato Yusof dikatakan mengugut bertindak lebih keras sekiranya Anwar tidak menghentikan kuliahnya serta-merta.

Bagaimanapun, Anwar menegaskan tiada apa yang perlu ditakutkan menyebabkan jemaah masjid terus mendengar kuliah beliau.

Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar yang berada di masjid itu turut menjadi sasaran apabila kasut yang dibaling hampir-hampir mengenai beliau.

Kejadian serangan terhadap ketua pembangkang ini adalah insiden kedua selepas bas jelajah Merdeka Rakyat dibaling batu dan disimbah cat merah di Kelantan, semalam.


KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

PETUA MASUK JAMBAN

Posted: 02 Sep 2012 06:37 AM PDT



DEY MACHA!!!
SEBELUM MASUK JAMBAN KASI LAP KAKI DULU
PAKAI TUALA PUTIH MACAM DALAM GAMBAQ TU
NAK SEDAP LAGI,
SAMBIL MENERAN NYANYI LAGU JANJI DICAPATI
BILA DAH LEPAS MELEPAS
KELUAQ JAMBAN LAP KAKI LAGI SEKALI
BARULAH BERSIH HIDUP
KAH! KAH! KAH!


KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

Najib dimalukan lagi oleh Rais Yatim..?

Posted: 01 Sep 2012 09:00 PM PDT

KUALA LUMPUR: Nampaknya Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak disusahkan lagi oleh Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim dalam sambutan Merdeka kali ini.



Bermula daripada slogan Janji Ditepati yang tidak diterima ramai kepada low class logo, kemudian lirik lagu “kini masa balas budi” dan kini kejayaan yang diwar-warkan Rais dalam mengumpul 3.6 juta tweet #merdeka55 melalui laman twitter.com dalam masa sejam bermula pukul 8.15 malam semalam.





Kejayaan yang diwar-warkan Rais disangkal oleh para pengguna Twitter, yang mengemukakan pelbagai bukti bahawa rekod 3,611,323 tweet patriotik kepada perdana menteri sempena sambutan Merdeka mungkin dihasilkan oleh bots – perisian komputer yang mengawal sejumlah akaun Twitter yang berlainan dan bukannya asli.



Sebagai contoh, tweet berbunyi “Selamatkan Malaysia. Jauhi dri segala ancaman y memudaratkan msa depan cucu kami. Salam #merdeka55. We support @NajibRazak” telah ditulis pada masa yang sama oleh berpuluh-puluh akaun.





Jika anda tidak percaya – cuba lakukan search “Selamatkan malaysia. Jauhi dri segala ancaman y memudaratkan msa dpan cucu kami” dan saksikan sendiri berapa “rakyat” Malaysia yang menaip benda yang sama pada masa yang sama.



Begitu juga tweet yang berbunyi - “Sambutan Ulang Tahun #Merdeka55 terbaik”.



Lihat juga berapa “orang” yang pada masa yang sama sedang menikmati mee kari di Queensbay Mall Pulau Pinang sambil menghantar tweet #Merdeka55 dengan melakukan search ini:



“Eating mee curry in Queensbay at the foodcourt and "Keranamu Malaysia" song being played”



Lebih kelakar lagi, apabila mesej sedemikian diulang oleh akaun Najib sendiri (lihat gambar kiri).





Bernama semalam melaporkan bahawa Rais menyatakan bahawa sejumlah 10,128 orang terlibat menghantar tweet di dalam majlis sambutan di Stadium Nasional Bukit Jalil itu.



Lebih menakjubkan, jumlah 3,611,323 juta tweet dalam tempoh sejam itu kata laman berita itu, telah mencatat rekod dalam Malaysia Book of Records dalam kategori tweet terbanyak dan juga perhimpunan tweet terbesar.



Ketika para pengguna Twitter menyindir penggunaan bots untuk #Merdeka55, Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin pula seolah-olah mengaku dengan menyatakan kekesalannya terhadap berita bahawa ‘bots’ yang sedang menghantar tweet #Merdeka55.



Tulis Khairy, “Disappointing news about some of the bots' tweeting. But even without that #Merdeka55 was great. Well done to all who took part!” tulis beliau. (Kecewa dengan berita bahawa bots yang sedang menghantar tweet. Tapi tanpa itu juga, #Merdeka55 adalah hebat. Tahniah kepada semua yang menyertai.)



Sementara itu, seorang pengguna Twitter Aisehman berkata tanpa menggunakan bots sebenarnya matlamat Najib untuk mencapai 1 juta tweet yang sahih mudah dicapai.



“Sungguh kesian. Ini idea siapa?” tanya beliau. Mungkin Rais ada jawapannya seperti logo, slogan dan lirik Merdeka yang penuh kontroversi sebelum ini.



Sementara itu, menurut Malaysiakini firma kajian Twitter Politweet.org berkata sebanyak 38 peratus daripada tulisan dengan label hashtag #Merdeka55 di Twitter itu mungkin dihasilkan oleh bots – perisian yang mengawal sejumlah akaun Twitter yang berlainan.



Kajian itu, katanya adalah melalui sampel daripada sebanyak 107,000 tweet yang dikumpul daripada 19,000 pengguna sempena sambutan Merdeka semalam.



Sebanyak 38 peratus daripada tweet berkenaan dihasilkan daripada 14 peratus pengguna yang kesemuanya menggunakan perisian TweetDeck, yang membolehkan seseorang mentadbir pelbagai akaun dalam satu masa.



"Ia bermakna 41,000 tweet (diterima) daripada 2,761 pengguna," tambahnya.







Dipetik dari - HarakahDaily

bloglistpolitik

KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

LAWAK AHAD: DIALOG SUAMI ISTERI SEBELUM TIDUR

Posted: 01 Sep 2012 06:00 PM PDT



ISTERI : Abang tau tak..

SUAMI : Tak tau.. apa dia?

ISTERI : Saya bukan nak cakap
besar..dulu sebelum saya kawin ngan
abang.. banyak lelaki yg datang
meminang saya tapi semua saya tolak
kecuali abang

SUAMI : Milah.. abang pun bukan nak
cakap besar.. dulu sebelum abang
kawin ngan awak banyak awek yg
abang pinang tapi semua menolak
kecuali awak

ISTERI : Huh!?


KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

TEMBERANG TWEET MERDEKA

Posted: 01 Sep 2012 03:00 PM PDT



DEY MACHA!!!
NAK MENIPU PUN BIAQ LA CAPATI
ADA KA TAN CHOR KHAI CAKAP ALHAMDULILLAH
LOGIK KA NADARAJA PUN ALHAMDULILLAH JUGAK
KAH! KAH! KAH!

UMNGOK NAK MENIPU 24JAM
DEPA INGAT ORANG LAIN BANGANG MACAM DEPA
LAIN KALI PAKAI OTAK LA
ITUPUN KALAU ADA OTAK
KAH! KAH! KAH!

KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

Tiada ulasan: