Rabu, 12 September 2012

ANAK SENGAT

ANAK SENGAT


HABIS MADU.... SEPAH...

Posted: 11 Sep 2012 07:32 AM PDT

Bukan lagi rahsia. Semua projek umNO adalah untuk mengisi kantung kroni mereka. Tujuannya untuk menghadapi lawan ketika Pilihanraya atau pemilihan parti mereka. Dana sangat penting bagi umno kerana semuanya bergerak dengan wang dalam umNO. Wang adalah nyawa umNo. Tanpa wang.. umNO akan mati.

Cakap cakap kedai kopi yang dipindahkan dari orang dipercayai membuktikan apa sahaja "projek kerajaan Barisan Nasional" bukanlah meletakkan kepentingan utama kepada rakyat. Sebab itu akhirnya menjadi masalah atau gajah putih. Isu lembu adalah contoh ketara menjadi beban rakyat. Projek tergendala bukan masalahnya... tender lain boleh dibuka...yang penting rahsia tidak dibuka. Siapa buka rahsia... kunci mulut dia dengan akta yang ada... kejahatan yang dihalalkan melalui undang undang. Inilah hebatnya Malaysia ku..

Di Trengganu sibuk dengan bangunan stadium yang runtuh... dan macam macam bangunan lagi yang runtuh... Di Kementerian Pelajaran... cerita makmal komputer dan pengurusan prasarananya menjadi rebutan... PLKN... bayangkan tender pakaian... makan minum...tempat dan macam macam lagi... siapa yang dapat......

Kementerian Pertanian selain lembu NFC juga berdepan projek Gajah putih Pusat pengumpulan negara TEMAN.... apa jadi teman yang dah tak berteman... sekarang dah tukor RTC... dan terakhir diambil alih oleh myden.... cuba siasat...sapa yang dapat laba??? dengor cerita sejuta diberikan untuk seseorang bertanding ketua sayap umNO... Ia bukan rekaan..tapi sumber dalaman yang dah keluar menceritakan..

Sekarang kerajaan sedang bertungkus lumus nak buat projek Langat 2... Masih ingat Bakun???? selepas habis madu sepah dibuang... selepas hutan dara dirogol.... syarikat kroni lepas tangan... kerajaan pulak tanggung rugi terpaksa bayar gantirugi... Macam PLUS yang terpaksa kerajaan bayar kalau tak naik tol... nak kata rugi.. boleh kata sepanjang masa hujung minggu dan perayaan lebuhraya sesak dengan kenderaan...

Langat 2 mungkin satu cara umNO nak dapat dana biaya pilihanraya 13 atau sebagai penyambung nyawa suku sakatnya di Selangor yang dah tinggal nyawa ikan... Biarpun tuan tanah tak bagi kebenaran... kerajaan pusat terus cuba memperkosa hak Selangor... Tidakkah itu penghinaan kepada rakyat yang memilih kerajaan untuk menjaga hak mereka???

Walaupun tender di buka... sapa dapat...persennya masuk kat sapa??? macam tu cara khazanah negara difaraidhkan oleh umnO...bukan harta aku harta bapak mertua... Bior negara papa asal aku kaya.. Jiika umNO terus berkuasa ...rakyat akan terus menderita kerana kenaikan kos sara hidup. Nak dapat duit mudah...saman rakyat.. atas alasan jaga keselamatan... siap swasta lagi... masanya rakyat yang cerdik untuk berubah..

Tiada ulasan: