Rabu, 12 September 2012

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Duta AS ke Libya terbunuh, bersama-sama dengan 3 rakyat Amerika lain

Posted: 12 Sep 2012 09:24 AM PDT

Orang ramai di hadapan kedutaan AS di Kaherah semasa protes terhadap
apa yang mereka katakan adalah sebuah filem yang dihasilkan
di Amerika Syarikat yang menghina Nabi Muhammad

Duta AS ke Libya terbunuh, bersama-sama dengan 3 rakyat Amerika lain, dalam rusuhan ke atas konsulat di Libya

Pengeluar filem Israel yang berpengkalan di California terpaksa menyembunyikan diri selepas filemnya yang menghina Nabi Muhamad mencetuskan kemarahan orang-orang Islam yang merusuh dan menyebabkan kematian duta AS, Chris Stevens dan tiga yang lain.

Bacile, seorang lelaki misteri yang mengenal pasti dirinya sebagai Yahudi Israel memberitahu bahawa dia adalah seorang pemaju hartanah di California, menulis dan mengarahkan filem $ 5 juta, yang katanya telah dibiayai dengan bantuan lebih daripada 100 penderma Yahudi. Dia tidak mengenal pasti apa-apa daripada mereka.

Penunjuk perasaan bertindak balas membakar Konsulat AS di Benghazi

Bacile kini dalam ketakutan mengenai keselamatan keluarganya di Mesir, di mana kedutaan AS di Kaherah juga telah diserang oleh perusuh yang marah dengan filem tersebut.

Steve Klein, seorang perunding filem tersebut berkata mereka telah menjangka filem tersebut pasti akan membuat umat Islam marah.

Orang ramai merobek bendera Amerika di Kedutaan Amerika di Kaherah

Klein berkata beliau juga memberi amaran Bacile bahawa dia boleh menjadi "Theo seterusnya van Gogh," merujuk kepada pembikin filem Belanda yang telah dibunuh oleh pelampau Islam pada tahun 2004 selepas membuat sebuah filem yang telah dianggap sebagai menghina Islam. SUMBER

Kisah Empat Katak Lagenda Perak

Posted: 11 Sep 2012 06:16 PM PDT

Dilaporkan, bahawa empat Katak Lagenda Perak telah menyatakan hasrat mereka untuk bertanding dalam PRU-13 akan datang ini.

Angkara empat Katak tersebut melompat telah menyebabkan kejatuhan kerajaan negeri Pakatan Rakyat di Perak pada tahun 2009. Kini khabarnya sedang merancang untuk kembali bertanding semula dalam pilihan raya umum akan datang.

Mereka terdiri daripada BN Hee Yit Foong (Jelapang), Mohd Osman Mohd Jailu (Changkat Jering), Jamaluddin Mohd Radzi (Behrang) dan Keshvinder Singh (Malim Nawar).

Tiga orang pertama memainkan peranan yang penting dalam kejatuhan kerajaan negeri Pakatan Rakyat yang dipilih ke tangan BN, manakala Keshvinder melompat selepas kejatuhan disebabkan perbezaan politik.

Empat Katak tersebut masing-masing mengaku sebagai 'winable candidade' dan pengundi kawasan masing-masing mahukan mereka. Kononnya.

Hee Yit Foong (Jelapang) dan Keshvinder Singh (Malim Nawar) masing-masing adalah dalam kawasan dun milik MCA telah menyatakan kemungkinan untuk bertanding sebagai calon bebas.

Osman adalah lebih berani menegaskan bahawa beliau akan bertanding sebagai calon bebas di Changat Jering jika BN gagal memilihnya sebagai calon winnable UMNO untuk kerusi DUN.

Tetapi Jamaluddin Mohd Radzi (Behrang) hanya ketawa dan berkata kawasan Parlimennya milik MIC . Anda tahu kenapa dia ketawa? Tentulah kerana dia percaya tidak menghadapi apa-apa masalah bertanding dalam kawasan MIC....

Dengar khabar MIC sanggup beri laluan kepada Umno. Jamaluddin berkeyakinan dia akan diberikan tempat itu sebab orang India pun sangat senang dengannya. Lihatlah gambar bekas posmen itu di sebelah dan anda pun tentu setuju.

Biasalah tabiat katak yang Allah ciptakan begitu. Selain gemar melompat-lompat, katak juga gemar membesar-besarkan dirinya macam belon yang ditiup...
SUMBER

Tiada ulasan: