Ahad, 5 Ogos 2012

MiLo SuaM

MiLo SuaM


Barisan Nasional mahu hentikan air percuma di Selangor

Posted: 04 Aug 2012 03:06 PM PDT

SUDAH lebih empat tahun rakyat Selangor menikmati air percuma 20 meter padu setiap bulan di bawah pentadbiran kerajaan Pakatan Rakyat.

Namun nampaknya Barisan Nasional mula menunjukkan bahawa mereka akan menghentikan perkhidmatan air percuma ini jika berjaya menawan Selangor.

Lihat laporan Sinar Harian di bawah ini.

Noh Omar yang kononnya bakal ditabalkan sebagai Menteri Besar Selangor jika BN berjaya merampas negeri itu mengatakan kerajaan akan menetapkan tarif air yang tidak membebankan rakyat.



Anda ada akal fikiran, sila fikirkan beza antara tarif air percuma yang sedia ada sekarang dengan tarif air yang tidak membebankan rakyat ditawarkan oleh Barisan Nasional jika berjaya tawan Selangor.

Wahai Noh Omar, kalau sudah kena bayar air setiap bulan itu namanya membebankan wahai samdol. Sedangkan rakyat Selangor sekarang tidak perlu membayar air setiap bulan.

Dulu Khir Toyo kata kalau Pakatan Rakyat beri air percuma kepada rakyat, Negeri Selangor akan bangkrap dalam masa dua tahun. Tapi nampaknya sampai sekarang tak bangkrap-bangkrap kah kah kah...

Malah simpanan tunai Selangor masa ini sebanyak RM2 Billion mencipta sejarah sebagai simpanan tunai kerajaan negeri paling tinggi di Malaysia kah kah kah...

ReJaM© "Orang bagi tawaran lebih baik, dia bagi tawaran lebih buruk, gila! "

Tiada ulasan: