Rabu, 8 Ogos 2012

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Yang Dipertuan Agong Kena Kelentong Gani?

Posted: 08 Aug 2012 05:11 AM PDT

PETALING JAYA: Bekas Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Mat Zain Ibrahim telah mendakwa bahawa Abdul Gani Patail "menipu" Yang Dipertuan Agong sebelum dilantik sebagai Peguam Negara.

Beliau berkata bahawa jika Agong sedar mengenai eksploitasi lalu Gani, Agong tidak akan membenarkannya untuk menjadi Peguam Negara.

"Kami yakin bahawa Yang Di-Pertuan Agong tidak akan bersetuju dengan pelantikan mana-mana individu yang mempunyai watak yang buruk dan yang telah melakukan jenayah, sebagai Hakim Mahkamah Rayuan, Tinggi atau Persekutuan [Mahkamah] atau sebagai Peguam Negara, " dakwanya lagi.

Beliau menambah bahawa Gani juga sedar komen oleh hakim-hakim Mahkamah Persekutuan yang diketuai oleh Steve Shim dalam kes Zainur Zakaria vs PP 2001, yang "tidak menguntungkan" dan "buruk" serta menyentuh mengenai watak Gani.

Menyembunyikan dengan curangnya fakta penting adalah dianggap sebagai "penipuan" dan akan jatuh di bawah Seksyen 415 Kanun Keseksaan kerana menipu, katanya.

Mat Zain mengulangi bahawa beliau bersedia dan berupaya untuk membuktikan dakwaan terhadap Peguam Negara dan bekas Ketua Polis Negara Musa Hassan, yang dikatakan menutup "siasatan mata lebam".

"Saya mampu dan bersedia untuk membuktikan tuduhan terhadap Gani dan Musa, khususnya mengenai pemalsuan dan pembikinan dalam siasatan insiden mata hitam yang sedang dibahaskan sehingga hari ini, "katanya.

Beliau sekali lagi menyeru kepada tribunal yang akan ditubuhkan untuk menyiasat dakwaan terhadap Gani kerana ia adalah satu-satunya institusi yang cukup berkuasa untuk menyingkirkan penjawat awam tersebut. SUMBER

Kisah Isteri Gila Babi

Posted: 07 Aug 2012 11:49 PM PDT

Beliau diibaratkan hanya sebagai tanduk usang. Apabila suaminya mendapat gading, tanduk usang itu pun sudah tidak berguna lagi.

Begitulah nasib malang seorang isteri yang bersuamikan seorang lelaki yang telah tergila-gilakan isteri orang lain. Dia dibuang begitu sahaja macam sampah!

Malah sang suami itu sanggup memfitnah isteri yang juga ibu kepada 3 oranga anaknya itu mengidap penyakit Gila Babi! Dijaja ke sana sini ...

Bukan itu sahaja, malah dituduhnya si isteri itu berlaku curang! Masya'Allah! Apa jenis manusia si suami ini?

Layakkah seorang manusia sekejam ini digelar suami atau digelar bapa? Apa lagi kalau mahu dijadikan sebagai pemimpin negara?

Tetapi itulah yang telah ditakdirkan.Korang telah pilih manusia kejam ini untuk jadi pemimpin negara. Patutlah negara ini lintang pukang jadinya.

Mengikut sumber, perbicaraan akan disambung selepas Hari Raya Puasa ini. Sila baca lampiran berikut :


Tiada ulasan: