Sabtu, 4 Ogos 2012

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Datuk Ramli Yusuff Yang Kita Harapkan ...

Posted: 04 Aug 2012 12:51 AM PDT

Bekas pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersil Polis Datuk Ramli Yusuff akan menyertai PAS. Beritanya di sini.

Kita semua sudah tentu mengalu-alukan kemasukan Datuk Ramli ke dalam PAS. Harap beliau akan mengambil kesempatan bulan Ramadan yang barakah ini untuk mengumumkannya.

You walk a free man now, Datuk ! – beban yang selama ini terpaksa dipikul atas pundak Datuk telah tiada lagi setelah kerajaan Umno/BN menarik balik rayuannya berhubung saman terhadap Datuk. Tahniah.

Tetapi kita rakyat Malaysia juga masih menunggu dan berharap sangat agar Datuk Ramli mengkotakan kata-katanya yang pernah beliau ucapkan dulu :


"Apa yang saya ingin isytihar adalah, ya, saya akan saman Abdul Gani, dan Musa dan yang lain kerana menganiaya saya dan merosakkan sistem kehakiman. Mereka memburukkan nama saya mengenai (dakwaan) pegawai polis RM27 juta sedangkan mereka tahu ini semua penipuan,"

Doa kami agar Datuk Ramli akan terus istiqamah dengan perjuangan sucinya itu untuk mengembalikan negara Malaysia ini di hormati di mata dunia.

Kanak-Kanak Tadika Wakili Badminton Olimpik London

Posted: 03 Aug 2012 05:00 PM PDT

Budak Tadika bermain badminton di sukan Olimpik London ? itulah senario yang tidak masuk akal, bila pemain bergu wanita China bertemu dengan bergu wanita Korea Selatan.

Masing-masing sering memukul bola tangkis ke jaring dan berusaha untuk kalah dalam perlawanan ini
!

Wang Xiaoli dan Yu Yang dari China, dilihat sengaja 'menghadiahkan' kemenangan kepada lawan mereka Ha Jung-Eun dan Kim Min Jung dari Korea Selatan sehingga menyebabkan mereka terus disiasat oleh BWF sejurus selepas tamat perlawanan.

Saksikan video perlawanan dua beregu pasukan badminton wanita yang hilang kelayakan daripada Sukan Olimpik Klik sini

Wang Xiaoli dan Yu Yang dari China berbaju kuning, dan Ha Jung-Eun dan Kim Min Jung dari Korea Selatan berbaju ungu.

Dengan kekalahan itu, Yu Yang/ Xiaoli dapat mengelak daripada menentang rakan senegara mereka, Tian Qing dan Zhao Yunlei pada peringkat suku akhir.

Empat pasangan beregu masing-masing satu dari China dan Indonesia serta dua dari Korea Selatan telah dibatalkan penyertaan mereka serta-merta setelah didakwa terlibat dengan skandal mengatur perlawanan. Baca di sini

Tiada ulasan: