Ahad, 1 Julai 2012

A Mum Of Three Mohd

A Mum Of Three Mohd


Apa punya bangang ler UMNO ni??

Posted: 01 Jul 2012 09:00 AM PDT


Kita orang Melayu, bangsa yang beradab dan penuh dengan sopan santun. Tapi... Melayu UMNO, Melayu biadap. Mereka mengajar kita supaya tidak umpamakan orang tua. Mereka mahu kita jilat dan ampu mereka jer.

Inilah yang berlaku di Pasir Gudang Johor. Tindakan mulia seorang imam muda memberi laluan kepada Tok Guru Nik Aziz untuk mengimamkan solat Jumaat telah mengundang bala buat dirinya, apabila beliau telah digantung tugasnya. [sini]

Apa punya bangang ler UMNO ni?? Dalam hal ibadah pun nak berdendam??

Bukak ler mata orang Johor oii.... Ubahlah. Orang bergasak-gasak nak solat berimamkan hamba Allah macam Tok Guru Nik Aziz.... mereka marah pulak?? Apa punya samdol daa!!

Berhijrahlah orang Johor oooii. Tinggalkanlah UMNO yang dah giler meroyan tu. Enough is enough. Jom bersama Pakatan Rakyat, kita membina Malaysia Baru.

Aha... Malaysia baru tanpa UMNO. Aman Malaysia, wa kasik tau lu...

Gara-gara Perkasa, UMNO semakin dibenci

Posted: 01 Jul 2012 06:42 AM PDT

Perkasa... Perkasa... Tunjuk samseng tak kena gaya. Satu tindakan 'membunuh' UMNO di Pulau Pinang

Hahahahaha.... Lu langsi...UMNO pasti terus mati.

Tiba-tiba ahli Perkasa serang saya – Guan Eng

Harakahdaily, 01 Jul 2012


GERORGE TOWN: Polis harus menimbang semula sikap tidak peduli terhadap Perkasa untuk mengelak persepsi awam bahawa mereka membenarkan taktik ganas Perkasa untuk mengugut pemimpin PR.

Justeru, Lim Guan Eng berkata kegagalan pihak polis untuk segera menahan ahli-ahli Perkasa yang terlibat dalam keganasan bukan sahaja terhadap orang awam dan wartawan tetapi juga terhadap keselamatan peribadi beliau hanya mengesahkan kebimbangan bahawa tingkah laku Perkasa mendapat sokongan Umno dan BN.

Katanya, kejadian semalam di pasar Teluk Bahang, di mana sekumpulan ahli Perkasa telah dibenarkan untuk berdemo dan melempar poster-poster anti-Lim Guan Eng berdekatan dengannya, membuktikan bahawa pihak polis tidak akan mengambil tindakan walaupun kejadian berlaku di depan mata mereka.

"Sikap tidak peduli ini mungkin telah memberanikan seorang ahli Perkasa yang tiba-tiba menyerang saya dari belakang dan berjaya menolak saya.

"Walaupun ahli Perkasa itu sempat menolak saya, saya tidak dicederakan hasil usaha seorang pemimin PR tempatan yang telah mengheret keluar ahli Perkasa itu," ujarnya yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang dalam satu kenyataan yang dikeluarkan di sini.

Tambahnya, tugas untuk mengheret ahli Perkasa itu sepatutnya tanggungjawab polis dan bukan pemimpin PR.

Katanya, kegagalan polis untuk memberi perlindungan yang sewajarnya telah diikuti pula dengan kegagalan polis untuk segera menahan ahli Perkasa yang terbabit.

Beliau yang juga Setiausaha Agung DAP berkata, sekiranya serangan itu telah berlaku ke atas Perdana Menteri dan bukan seorang Ketua Menteri PR, bayangkan sahaja bagaimana reaksi polis.

"Insiden yang malang ini telah berlaku walaupun Speaker Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang, Datuk Abdul Halim Hussain sudah pun memaklumkan pihak polis mengenai demonstrasi Perkasa dan telah meminta perlindungan yang sewajarnya serta tindakan yang tegas," ujarnya.

Pun begitu, ujar beliau walaupun Perkasa mempunyai rekod keganasan bersiri terhadap orang awam, wartawan dan pemimpin PR, mereka masih lagi dibenarkan untuk bertindak ganas tanpa dihukum.

Menurutnya, sungguhpun mencatatkan pengurangan dalam indeks jenayah yang kedua paling ketara setakat Mei 2012 (pengurangan 23%), pihak polis sedang diteliti dengan rapi di Pulau Pinang akibat beberapa insiden jenayah di kawasan-kawasan warisan, pelancongan dan perumahan.

"Kegagalan untuk melindungi Ketua Menteri hari ini tidak akan meyakinkan pihak awam tentang keupayaan pihak polis untuk memastikan keselamatan awam apabila mereka tidak bertindak dengan segera terhadap mereka yang mengancam keselamatan Ketua Menteri," katanya.

Lim Guan Eng

Bezanyer... Kita terbuka, UMNO terlingkup

Posted: 01 Jul 2012 12:31 AM PDT



Rakyat melihat apa yang sedang berlaku dalam senario politik tanah air sekarang. Mereka bukan saja melihat.... tapi mereka juga menilai apa yang sedang berlaku.

UMNO dan para pemimpin mereka kini diselubungi pelbagai skandal terutama yang berkaitan dengan penyewengan wang rakyat dan juga salah guna kuasa. Lantaran itu, mereka menjadi sasaran serangan pihak pembangkang iaitu Pakatan Rakyat. Serangan pulak, bukan calang-calang serangan. Serangan maut....

Malangnya, UMNO/BN kelihatan tak bermaya nak menangkis serangan-serangan tersebut. Penafian hanya dibuat menggunakna air lior. Tidak ada bukti kukuh yang diberikan. Hanya air lior. Sebaliknya, serangan Pakatan Rakyat beserta dokumen bukti. Namun demikian, para penijilat Najib tak jemu-jemu mempertahankan salah laku boss dan para pemimpin mereka. Rakyat jadi getik!!

Kesian.... di pihak UMNO pulak, mereka hanya mampu menyerang PR khususnya Anwar Ibrahim dengan isu duit RM3 billion. Balik-balik... itulah isu yang mereka bangkitkan. Pulak tu... tak cukup dengan para pemimpin UMNO, barua-barua dan balaci-balaci UMNO pun turut mencabar-cabar Anwar.

Yang peliknya, jika betoi mereka ada asas kukuh tentang dakwaan terhadap Anwar itu, mengapa mereka tidak menggesa SPRM agar menyiasat dakwaan tersebut?? SPRM bukan ke lembu mereka yang dicucuk hidungnya?? Mengapa tak tarik jer tali pada hidung lembu tersebut??

Aha... itulah bezanya UMNO dengan Pakatan Rakyat. Kita lebih telus dan kita lebih bertanggung jawab. Tok Guru Haji Had dengan tegas mempelawa SPRM agar menyiasat dakwaan terhadap Anwar Ibrahim. Katanya... 'Kami terbuka Anwar disiasat'. Tunggu apa lagi?? Siasat ler!! Awat tak siasat... siasat... lagi?? [sini]

Begitu juga Tok Guru Nik Aziz... Beliau dengan lapang dada minta SPRM agar menyiasat dakwaan penyelewengan Kelantan Gold Trade, KGT Sendirian Berhad. Ya... nak siasat, silakan. Beliau siap bagi 25 jam lagi you... Nape tak siasat?? Siasat ler.... [sini]

Bezanya kita dengan UMNO....ialah kita cakap serupa bikin. UMNO pulak, terkenal dengan fitnah dan hipokrasinyer. Kita... telus dan terbuka dalam menghadapi sesuatu tuduhan dan dakwaan. Kita tak takut... kerana kita jujur dan amanah serta bertanggung jawab terhadapa apa yang kita lakukan.

Dan, alhmadulillah... rakyat melihat semua itu. Rakyat menilai apa yang berlaku. Oleh sebab itu, kini.... berbondong-bondong rakyat bersama kita.... gagasan Pakatan Rakyat. Bak kata Mat Sabu.... kalau tidak ada penipuan dalam PRU13 kali ini.... Pakatan Rakyat akan berarak megah menuju dan menduduki Putrajaya, insyaAllah.

Takbirr!! Hidup Pakatan Rakyat!! Hamcooorr UMNO!!

Niat busuk perut

Posted: 30 Jun 2012 09:25 PM PDT


Hisap rokok.... haram, sebab ia boleh menjejas dan memudaratkan kesihatan. Ok fine... boleh terima.

Ambil dadah..... juga haram, sebab... selain ia boleh menjejas dan memudaratkan kesihatan, ia juga boleh mengakbatkan keruntuhan instutusi keluarga. Ok fine.... boleh terima.

Makan babi haram.... komer pun tahu sebabnya. Fine.... hukum Allah. Terima tanpa banyak songeh.

Semua itu kita akur, masuk dalam kategori melanggar hukum syarak. Tapi.... apabila mufti kata perhimpunan Lynas pun melanggar hukum syarak, itu sudah gilerr babi. Babi gilerr pun boleh tersedak dan mampuih, dengor saranan si mufti' ni!! [sini]

Mufti mana??

Nun.... hat yang di atas tu!!

Saranan gilerr macam tu, aku tak boleh terima. Udah macam  'fatwa' songsang pulak. Alasan, kononyer ia boleh mengancam ketenteraman awam dan boleh memecahbelahkan masyarakat, semuanya alasan bullshit!! Ya Allah... usah nak perbodohkan rakyat ler. Mana pi akai hang??

Operasi yang dijalankan oleh Lynas boleh membahayakan dan mengancam nyawa manusia. Pihak Lynas pulak, tidak boleh memberi 100 peratus gerenti yang kilang mereka selamat dan tidak akan berlaku bencana serta memberi kesan kepada penduduk sekitarnya. Anything can happen maa. Tengok apa jadi di Bukit Merah Lahat Perak?? 

Living proof... kesan buruk kilang seumpama itu masih ada. Penderitaan yang terpaksa dihadapi oleh mangsa radioaktif di sana amat dahsyat dan perit sekali. Kita kena belajar daripada pengalaman. Nauzubillah, kita tak mahu apa yang menimpa penduduk sekitar Bukit Merah di Lahat Perak, menimpa penduduk di sana. Jadi...  apa ke jadahnyer, kalau kita mahu mencegah sesuatu yang buruk menimpa manusia, dikatakan melanggar hukum syarak??

Kita berhimpun untuk menyatakan bantahan kita secara aman.  Kalau takut berlaku perkara yang tak aman, maka... pihak polis kenalah mainkan peranan mereka. Pastikan tidak berlaku provokasi yang boleh menimbulkan perkara tak aman. Bukan ke salah satu tugas polis, menjaga ketenteraman awam. So.... jagalah. Act atau bertindak without fear or favour. Jangan ada double standard. Baru kelaas polis Malaysia. Aman Malaysia wa cakap lu!!

Ini tidak... polis hanya mengikut telunjuk pihak kerajaan, yang hanya mementingkan keuntungan semata-mata.... untuk diri dan kroni mereka. Inikah yang dikatakan 'rakyat didahulukan'?? Bullshit!! Apa yang pihak polis lakukan ialah melanggar etika bidang tugas mereka yang sebenarnya. Hahahahaha.... mereka pulak yang menunjukkan sikap bermusuh dengan para peserta perhimpunan aman.

Sebab tu, aku kata.... rasional mufti Pahang yang mengatakan bahawa mereka yang menyertai perhimpunan Lynas itu melanggar hukum syarak adalah berniat serong. Niat busuk perut!!

Weh... persetankan apa yang si mufti tu katakan. Nawaitu kita.... mahu menyelamatkan nyawa sebelum bencana dan bala menimpa. Dia apa tahu?? Yang dia tahu.... menjilat sang pemerintah.

Biarkan dia terjun dan tenggelam dengan labu-labunya. Kita pulak..... lawan tetap lawan!! Berhimpun tetap berhimpun!!

Anak dan bapak

Posted: 30 Jun 2012 11:12 AM PDT


Anak bapak nak jadi Menteri Besaq??

Kah kah kah kah...

Bapak akan sokong anak jika jadi Menteri Besaq??

Kah kah kah kah...

Anak.... anak...
Bapak.... bapak...

Woit!! Pi cermin muka hangpa la dulu woi...!!

Kah kah kah kah.....


Tiada ulasan: