Isnin, 23 Julai 2012

Kerabu Bersuara ®

Kerabu Bersuara ®


Catuan Air Hanya Gimik Politik UMNO/BN

Posted: 23 Jul 2012 04:50 AM PDT


Kenyataan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin bahawa tiada keperluan untuk membuat catuan air di Selangor dan Kuala Lumpur buat masa sekarang jelas membuktikan isu air dijadikan gimik politik untuk menimbulkan prasangka buruk terhadap kerajaan Selangor.

Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (SYABAS) pula menjadi alat UMNO untuk mengugut Kerajaan Selangor supaya memberi kelulusan pembinaan Loji Pembersihan Air Sungai Langat atau Langat 2.

Kerajaan Pusat sebenarnya tiada pun penyelesaian kukuh dalam menambahbaik bekalan dan pengurusan air terawat. Malah, mereka cuba mensabotaj usaha Kerajaan Selangor melakukan perkara yang betul demi melindungi kepentingan rakyat.

Kerajaan Pusat tiada perancangan bagaimana Langat 2 akan menyelesaikan kekurangan air sedangkan Kerajaan Negeri telah menyediakan pelan menerusi projek mitigasi air bernilai RM225 juta. Justeru, perlu ada jawatankuasa bebas yang akan menentukan projek mana yang lebih efektif menyelesaikan kekurangan air terawat tetapi pada kos murah.

Kerajaan Pusat Barisan Nasional perlu mengakui kesilapan ketika menandatangani Perjanjian Penswastaan Air pada 2004 dan kesilapan itu tidak boleh diperbetulkan sehingga sekarang.

Kerajaan Selangor mempunyai kuasa untuk mengambil alih SYABAS mengikut Akta Industri Pembekalan Air 2006 (WSIA). Keputusan Kerajaan Pusat untuk menghalang usaha ini jelas menunjukkan Kerajaan BN lebih menyebelahi syarikat korporat yang ada kaitan langsung dengan UMNO bukannya melindungi kepentingan rakyat.

Kita menyeru rakyat Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya mempertahankan hak mereka dan mengelak dimanipulasi pihak berkepentingan yang mahu mengaut keuntungan atas kos yang ditanggung rakyat.

Pengerusi Jawatankuasa Khas Kabinet, Muhyiddin, sebenarnya tiada pengalaman dan tidak menyumbangkan sebarang idea bernas dalam pengurusan air. Malah, ketika beliau menjawat Menteri Besar Johor, beliau telah menjadikan tariff air di negeri itu antara tertinggi di negara ini.

Ada juga usaha untuk menswastakan air kepada syarikat korporat MMC Corp Bhd yang dimiliki Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bulkhary dan ini sudah tentu akan meningkatkan beban rakyat. Rakyat Johor berdepan dengan tariff air pada kadar tidak munasabah dan tidak mungkin menerima air percuma seperti di Selangor.

Kerajaan Barisan Nasional mungkin mahu menggadaikan hak rakyat Johor, tetapi kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor tidak akan berdiam jika ada pihak yang mengambil untung atas kesusahan rakyat.

YB ELIZABETH WONG
EXCO KERAJAAN NEGERI SELANGOR

Lajim Ukin temui Nik Aziz. Allahuakhbar!

Posted: 23 Jul 2012 02:06 AM PDT

Ahli Parlimen Beaufort Datuk Seri Lajim Ukin hari ini mengadakan pertemuan dengan Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Menurut Harakahdaily, timbalan menteri perumahan dan kerajaan tempatan itu mengunjungi pejabat menteri besar Kelantan itu pagi tadi.

Pertemuan di Kota Bharu itu menguatkan lagi spekulasi bahawa Lajim akan menyertai Pakatan Rakyat.

Lajim pada Jun lalu meletak jawatan sebagai ketua Umno cawangan Kerambai Kebatu selepas beliau menyatakan hasratnya untuk tidak lagi mempertahankan jawatan sebagai ketua Umno bahagian Beaufort.

Panas! Wahai Zahid Hamidi, Betul Ke Umno Tiada Hubungan Dengan Komunis? Jilat Ludah Hang!

Posted: 22 Jul 2012 09:48 PM PDT

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhiaxoBVnazyzk-DkZ9UY2oP4wq6s4KAGqr9MJKUhZ3aIRBOwm5PSrpuN87wtnQ4DrXbV8JHkNBBvnR3rYuVQymWzCYY4ps8M0vANQk4GMtNYuSeKy1N7XsF2r9Q2VO9dZBdiFopwZ9CDFa/s1600/umno+komunis+-+tukanglawan+5.jpg 

Naib Presiden Umno Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi semalam menolak dakwaan kononnya Umno mempunyai hubungan dengan pihak komunis.


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjyorSmPBJnkfK3AWqwDgOouX5IjZq4hHNdLfUHcFo5YVVF3ci_6JWUPmJ7FP-iFIRk42vUO9jLRBWHuSpuJTtxdjXaj2lnWtP2asmD5blc9jlQgrRBU3T1q3xLmuKFnaYuKKCaczx78MlA/s1600/umno+komunis+-+tukanglawan+4.jpg
Beliau berkata Umno dalam sejarahnya tidak pernah menjalinkan hubungan dengan golongan fahaman komunis.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhTWyhIAjtaus8yntzZ-uP5jowrqhYkMX6tOq7zksfukKBMyfIGSskhSetpyirU3rMua2Sly3LTu9WfN9FLW2QoUM51xqLI1XPfOSVLlwOW5wOM-EyFGpS3Bk1Y71QyxpzlecfgcT4QzTaW/s1600/umno+komunis+-+tukanglawan+10.jpg

"Apa buktinya? Dalam sejarah parti Umno, parti ini anti Parti Komunis Malaya. Jangan buat cerita mengarut," katanya ketika diminta mengulas laporan portal media, Free Malaysia Today (FMT).

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgNL4xJNZObxvqNpCRUQQP1erEJpLN3ILhBh1NnsILClqfsJj4jCSOw_MgVzMjeIkIEstw4Vo4sfWiFoBXYQw6OQPpvZM6YvbHRO0BsIlSy83yswa7aHkZV89QyikMa8juut6cEr2qO9IRt/s1600/umno+komunis+-+tukanglawan+3.jpg


Sumber utama

Terkini! Abby Jawab Fitnah Umno Isu Kahwin YB Zaki Ibrahim

Posted: 22 Jul 2012 04:11 PM PDT

Baru sekejap tadi Abby dalam tweetnya menafikan yang beliau berkahwin dengan YB Zaki.

Perkara ni menjadi cakap-cakap blog umno yang tiada isu nak serang Abby. Orang nak berubah dari jahil kepada arah kebaikan diperli dan dihina oleh puak umno.

Sedangkan mereka duduk dalam cerita fitnah dan isu seks. Sebut je blog umno, perkara tu yang menjadi mainan mereka.

Sedar la sahabat, bagi peluang dan kata-kata semangat kepada orang berubah. Sepatutnya geng umno kena fikir, mereka tu bila nak berubah.

Jangan sampai nafas berada di tahap akhir sebelum malaikat ambil.

Tolak umno, rakyat sejahtera.

Tiada ulasan: