Selasa, 31 Julai 2012

DUNIACACAMARBA

DUNIACACAMARBA


[Video] Wartawan Jepun Peluk Islam di Syria

Posted: 31 Jul 2012 05:00 AM PDT

 
Seorang wartawan Jepun telah memeluk agama Islam di hadapan para pejuang Syria baru-baru ini.

Dalam sebuah video yang disiarkan di Youtube, wartawan Jepun itu dilihat mengucapkan dua kalimah syahadah di hadapan Mujahidin daripada batalion Mamduh Julha yang bermukim di gunung Al-Turkman, di sempadan Syria-Turki.

Menurut laporan, wartawan itu memilih untuk memeluk Islam setelah tersentuh apabila melihat sikap baik para Mujahidin tersebut ketika dia membuat liputan pertempuran di wilayah yang bergolak.

Dengan perlahan-lahan dia mengucapkan "Asyhadu alla ilaha illallah wa asyhadu anna muhammadar rasulullah" sambil dibimbing oleh seorang mujahid. Kemudian para mujahidin melaungkan takbir, dan muallaf ini turut mengikutinya dengan wajah gembira "Allahu Akbar, Allahu Akbar!". 
 
Wartawan itu memilih nama Musthafa. Saksikan video pengislamannya di bawah ini:
 
 
 Kredit: Pulakdah!


Hampir 12 Ribu "Dislike" (Setakat Ini) Lagu Tema Hari Kebangsaan 2012...MEMALUKAN!!!

Posted: 30 Jul 2012 08:15 PM PDT

 
Hanya 156 pilih 'like' lagu tema kemerdekaan Janji Ditepati

[SH] ALOR SETAR – 11,734 pengunjung laman youtube memilih dislike (tidak suka) berbanding hanya 156 memilih like (suka) terhadap lagu tema kemerdekaan kali ke-55 yang bertemakan Janji Ditepati.

Pengerusi Jawatankuasa Penerangan Usahawan dan Pembangunan Insan, Abdul Ghani Ahmad berkata, lagu tema Janji Ditepati lebih mirip ke arah memaksa rakyat menyokong slogan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Katanya, slogan kemerdekaan kali ke-55 bukan membawa ke arah menghayati semangat kemerdekaan yang dicapai, sebaliknya sebagai kempen menjelang Pilihan Raya Umum (PRU).

"Sepatutnya penghayatan erti kemerdekaan lebih umum agar boleh diterima oleh seluruh rakyat di negara ini," katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Abdul Ghani berkata, bagi melahirkan semangat patriotik dalam kalangan rakyat, Kerajaan Negeri Kedah telah menukar tema kemerdekaan kepada Terus Berbakti.

Sementara itu, Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kota Darul Aman, Lee Guan Aik berkata lagu tema kemerdekaan kali ini adalah sebagai kempen terhadap PRU Umno dan BN bagi meraih sokongan pengundi.

Guan Aik berkata, ini merupakan kali pertama lagu tema kemerdekaan negara yang tidak mempunyai semangat patriotik.

Katanya, rakyat langsung tidak memahami apa yang ingin disampaikan di sebalik lagu tema kemerdekaan kali ke-55 ini.

"Rakyat kini semakin celik dan memahami apakah maksud tersirat yang ingin disampaikan dengan slogan Janji Ditepati," katanya.


P/s: Lagunya di sini.

 

[Koleksi Video] Selamatkan Muslim Rohingya di Myanmar

Posted: 30 Jul 2012 07:44 PM PDT












P/s: Bantulah mereka walaupun hanya dengan sebaris doa.


Berita berkaitan di sini,


Tiada ulasan: