Selasa, 31 Julai 2012

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Gaya Merokok Binatang Ini Macam Siapa?

Posted: 31 Jul 2012 05:00 AM PDT

Lepas berbuka sahaja, ramailah yang jadi macam makhluk ini! Tadak ada kerja lain - meratah rokok ajer taunya! Ha! ha! ha!

Kenkawan aku ramai yang merokok. Khairul, Rahmat, Rahim, Zaki dan lain-lain tu lebih kurang sama dengan gambar yang di sebelah ini. Kenapa tidak? Dia tiru koranglah!

Korang jangan marah aku kata gitu, cer tengok sendiri! Gaya menghisap dan memegang rokok pada celah jarinya itu .... mata tu khusyuuuu'

Orang Hutan ini jadi ketagih menghisap rokok sebab meniru aksi manusia yang datang mengunjunginya di Zoo Taro Jurung, Jolo, Jawa Tengah Indonesia.

Akibatnya kini pihak pengurusan zoo terpaksa mengasingkan Orang Hutan ini dari dikunjungi orang ramai supaya ketagihan menghisap rokok yang lazim diberikan oleh mereka dapat dihindari.

Seorang jurucakap zoo tersebut menyatakan, Orang Hutan tersebut dan pasangannya dipindahkan ke sebuah pulau kecil dalam kawasan zoo itu. Terdapat 4 ekor Orang Hutan di zoo tersebut .

Menghisap rokok yang diberikan pengunjung

Orang Hutan yang berusia 15 tahun itu telah menghisap rokok sejak 10 tahun lalu. Dia meniru lagak manusia memegang rokok sementara para pengunjung begitu gembira mengambil gambarnya yang sedang beraksi menghisap rokok itu.

Meniru lagak pengunjung sejak 10 tahun lalu.

Bukan sahaja Orang Hutan yang patut berhenti merokok, tetapi Orang BUKAN Hutan macam kita pun patut berhenti merokok! Pihak Zoo tersebut sepatutnya mencegah orang ramai dari menghisab rokok apabila berkunjung ke situ.

Ujudkan zon larangan merokok di setiap zoo. Sesiapa yang mahu merokok juga, masukan sahaja kedalam Kandang Bebas Merokok.

Kembar yang melekat pada pundi kencing dan kemaluan pulih selepas pembedahan.

Posted: 30 Jul 2012 03:53 PM PDT

Berkat doa Azli Sabran sekeluarga satu pembedahan memisahkan kembar siam, Muaiman dan Muaimin telah berjaya dilakukan.

Buat masa sekarang, saya hanya gembira bahawa mereka adalah selamat, Azli Sabran, bapa kepada kembar siam, berkata selepas pembedahan. Satu pasukan perubatan melibatkan 60 orang untuk menjalankan pembedahan tersebut.

Dua kanak-kanak lelaki kembar itu berkongsi pundi kencing dan alat kelamin yang sama.

"Saya berasa lega. Saya tidak dapat tidur lena sebelum pembedahan kerana saya amat bimbang, "kata Azli Sabran, 40, ayah yang gembira itu.


Kembar tersebut - Muaiman dan Muaimin - dilahirkan April 14, 2011, dan berkongsi pelvis dan kaki yang sama. Mereka juga dilahirkan tanpa pembukaan dubur.

Satu pasukan perubatan seramai 60 anggota - termasuk 19 pakar bedah dan pakar bius - di Hospital Kuala Lumpur untuk menjalankan pembedahan 24 jam pada 14 Julai.

Mereka berkongsi zakar dan telah dibina semula semasa pembedahan untuk sesuai dengan setiap kanak-kanak.

"Dengan pemulihan yang betul, kedua-dua kanak-kanak lelaki ini boleh menjalani kehidupan yang agak normal dan bebas," kata Dr Zakaria Zahari, ketua jabatan pembedahan pediatrik, kepada pemberita.

"Fungsi seksual dan pembiakan kedua-dua kembar akan dinilai lagi apabila mereka membesar," katanya.

Zahari berkata, bayi itu juga memerlukan pembinaan semula pundi kencing dan usus besar.

"Keadaan mereka adalah stabil," kata Azli, seorang mekanik, kepada pemberita, "walaupun mereka masih lagi tidak bermaya berikutan pembedahan mereka dua minggu lalu."

Mereka berkongsi kaki, Muaiman, yang ditinggalkan dengan hanya satu selepas pembedahan, akan memerlukan kaki palsu apabila dia lebih tua, Zahari berkata.

"Kami menjangka kembar akan memerlukan satu siri pembedahan kecil untuk membetulkan kaki dan usus dan bahawa kedua-duanya akan dapat mengawal saluran kencing," katanya.

Menurut doktor itu lagi, pembedahan itu merupakan operasi ke-21 bagi kembar siam seumpamanya di Malaysia.


"Buat masa sekarang, saya hanya gembira bahawa mereka adalah selamat," kata Azli

Minggu lepas, Hospital Kuala Lumpur telah melakarkan satu lagi kejayaan apabila menyelia pemindahan buah pinggang yang berjaya antara suami dan isteri dengan jenis darah yang berbeza. Sumber : New Straits Times

Tiada ulasan: