Rabu, 25 Julai 2012

Blog-list Malaysia

Blog-list Malaysia


Profesor Kangkung UUM Buat Lawak Pulak..!

Posted: 24 Jul 2012 11:53 PM PDT

Kajian UUM: Ramai mahu Mukhriz jadi MB Kedah

Satu kajian oleh Universiti Utara Malaysia menyatakan bahawa anak kepada bekas perdana menteri, Datuk Mukhriz Tun Mahathir merupakan pilihan ramai sebagai bakal calon menteri besar Kedah.

Kajian yang dibentangkan oleh Prof Madya Dr Rohana Yusof itu dari UUM juga menyatakan bahawa BN lebih berpeluang untuk merampas Kedah dari tangan PAS dalam pilihan raya umum akan datang.

"Rakyat Keah inginkan seorang menteri besar yang mempau menyelesaikan masalah mereka dan pada masa yang sama rajin menemui rakyat.


"Nada ini secara tidak langsung memberi gambara ketidakupayaan menteri besar dari kerajaan PAS melaksanakan tanggungjawab yang diharap oleh pengundi," kata Rohana dalam slaid pembentangan kajiannya.

Kajian itu dijalankan ke atas 10,800 orang rakyat Kedah di 36 DUN, yang sebahagian besarnya berusia antara 21 hingga 34 tahun.


Polis Sahkan Dinar Emas Kelantan Tiada Penyelewengan

Posted: 24 Jul 2012 11:46 PM PDT

KGT tiada penyelewengan: Terima kasih polis

(Keratan berita Sinar Harian hari ini)
KOTA BHARU: Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengucapkan terima kasih kepada pihak polis yang telah membersihkan nama Kelantan Gold Trade (KGT) dari tuduhan penyelewengan sebelum ini.

"Terima kasih Polis Kelantan, kerana bersih sangkaan tidak baik pihak tertentu terhadap KGT," kata beliau melalui twitternya hari ini.

Media hari ini melaporkan, Polis Kelantan mengesahkan tiada unsur jenayah komersial yang dikaitkan dengan dalam isu penyelewengan KGT.


Ketua Polis Negeri, Datuk Jalaluddin Abdul Rahman berkata, pihaknya telah menjalankan siasatan terhadap empat laporan polis yang mendakwa KGT terlibat dengan penyelewengan.

"Kita sudah menjalankan siasatan terhadap empat laporan polis yang dibuat berhubung skandal KGT ini dan hasil siasatan mendapati tiada unsur penyelewengan dan tiada unsur jenayah komersial.

"Sehubungan itu, polis menutup kes ini," katanya kepada akhbar Sinar Harian semalam.

Sebelum ini NGO pro Umno dan seorang blogger Umno telah membuat laporan polis dan menulis dalam blognya kononnya berlaku penyelewengan dalam KGT.




(Husam menunjukkan laporan muka depan Utusan yang memfitnah KGT)

Ekoran itu, akhbar Umno Utusan Malaysia telah menjadikan cerita ini laporan muka depannya.

Laporan ini cuba mengaitkan Exco kerajaan negeri, Datuk Husam Musa terlibat dalam penyelewengan ini.

Ekoran itu, Husam memaklumkan dua hari lepas, pihaknya akan mengambil tindakan undang-undang terhadap akhbar Umno itu.

Turut bakal dikenakan tindakan yang sama adalah bekas Pengarah Eksekutif KGT, Nik Mahani Mohamad, yang didakwa turut memfitnah KGT.

Husam Musa pada sidang media itu memberitahu tindakan berkenaan diambil bagi membersihkan nama baik KGT yang sering dijadikan sasaran fitnah oleh dua pihak tersebut di samping pihak lain.

Sementara itu Pengurus Besar KGT, Mahadi Mokhtar turut melahirkan rasa syukur kerana dakwaan tanpa asas terhadap anak syarikat milik Perbadanan Menteri Besar Kelantan itu sudah berakhir.

"Biar pun ada laporan dibuat terhadap KGT, namun sehingga kini tidak ada pihak polis yang datang membuat siasatan, kemungkinannya dakwaan yang dilemparkan pihak terbabit tidak berasas," katanya di sni.

Menurutnya segala dakwaan tersebut jelas bermesej politik kerana mereka sengaja mengambil kesempatan memburuk-buruk kerajaan negeri dan pemimpinnya di atas isu yang tidak wujud.

Beliau juga berkata, pihaknya tetap meneruskan tindakan saman terhadap akhbar milik Umno iaitu Utusan dan Nik Mahani kerana segala dakwaan yang dilemparkan tidak betul.


George Kent juga akan bida untuk projek Langat 2?

Posted: 24 Jul 2012 11:02 PM PDT

George Kent Bhd, syarikat yang dikaitkan dengan projek sambungan LRT Ampang, mungkin akan menyertai bidaan untuk projek rawatan air loji Langat 2 bersama kumpulan pembina infrastruktur terkemuka Gamuda Bhd dan Loh & Loh Corporation Bhd.

George Kent, menurut Star Biz, mempunyai pengalaman untuk menjalankan projek saluran air mentah Pahang-Selangor.

Laporan yang memetik sumber itu berkata, Gamuda telah menyatakan minat untuk membida projek tersebut, tetapi mungkin tidak akan berbuat demikian kerana telah mendapat projek My Rapid Transit dan turut mensasarkan projek pembinaan MRT2 dan MRT3.


Sumber berkenaan berpendapatan bahawa loji rawatan Langat 2 perlu dibina serentak dengan infrastruktu saluran air mentah Pahang-Selangor, untuk membolehkan penyaluran air sebaik struktur itu disiapkan.

Star Biz juga melihat isu tanah mungkin menjadi masalah kepada Langat 2 memandangkan kerajaan Pakatan Rakyat Seangor boleh menggunakan tanah bagi projek tersebut untuk menangguhkan arahan pembangunan.

http://www.malaysiakini.com/news/204583


'Kempen Misteri Pilihanraya' Muncul Di Media

Posted: 24 Jul 2012 07:53 PM PDT

Ketika spekulasi bertiup kencang bahawa pilihan raya umum boleh diadakan awal September, satu kempen pilihan raya, yang dipercayai ada kaitan dengan BN dan dianggarkan menelan belanja berjuta-juta ringgit, muncul di semua platform media.

Bermula minggu lepas, iklan setengah muka dan iklan penuh warna itu muncul dalam semua akhbar arus perdana, serta pada
waktu perdana di semua saluran TV utama.


Bagaimanapun, kempen, yang dinamakan 'Saya Pilih Malaysia' itu tidak jelas menyatakan kecenderungan kepada mana-mana parti politik.

Bagaimanapun, warna tema - biru tua dan putih - ditambah pula dengan kata kunci yang ditonjolkan dalam iklan - keamanan, kemajuan, kestabilan dan perpaduan - dilihat senada dengan BN.

Promosi laman peminat Facebook 'Saya Pilih Malaysia' oleh Media Umno Malaysia - organ rasmi talian parti pemerintah - dilihat sebagai satu lagi petanda kempen itu ada kaitan dengan BN.

Menurut laman peminat, kempen ini telah menerbitkan dua
bahagian siri iklan dalam kesemua empat bahasa utama dalam akhbar-akhbar utama.

Bahagian kedua muncul dalam akhbar semalam, termasuk Berita Harian, Utusan Malaysia, New Straits Times dan The Star.

Menurut iklan itu, mesej yang seterusnya akan diterbitkan di saluran TV, iaitu RTM1, RTM2, TV3, 8TV, TV9, NTV7, Astro RIA, Astro Awani, Astro Vaanavil dan Astro AEC.

Sesiapa pun yang belakang kempen tersebut, semua iklan dalam media cetak dan elektronik dengan mudah akan menelan belanja berjuta-juta ringgit.


Ustaz Nasarudin Rela Disolek Wanita Ketika Debat Bersama Fathul Bari

Posted: 24 Jul 2012 03:09 PM PDT


Dan ini bukti dakwaan tersebut..


PRU 13: Pembahagian kerusi Pakatan Rakyat 95% selesai

Posted: 24 Jul 2012 02:45 PM PDT

KUALA LUMPUR 24 Julai: Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali memaklumkan, pembahagian kerusi antara parti komponen Pakatan Rakyat (Pakatan) untuk pilihan raya umum ke 13 telah 95 peratus selesai.


"Kalau ada negeri belum selesai pembahagian kerusi, ia tetap dianggap belum selesai. Tapi, kalau Dewan Rakyat dibubarkan hari ini, hari ini juga pembahagian kerusi Pakatan selesai," kata Mustafa.


Terdahulu, beliau mempengerusikan mesyuarat Majlis Setiausaha Pakatan Rakyat bersama wakil parti DAP dan KEADILAN.

Antara yang hadir termasuk Naib Presiden KEADLAN, Tian Chua dan Nurul Izzah Anwar; Pengerusi DAP Selangor, Teresa Kok dan Ahli Parlimen Bukit Bendera, Liew Chin Tong.

"Kita tak umum sekarang. Sampai masa kita akan beritahu. Ada calon baru, ada muka lama. Tapi, boleh kata 95 peratus pembahagian kerusi selesai," katanya.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=33314


Bonus Raya Untuk Kakitangan Awam Selangor

Posted: 24 Jul 2012 07:56 AM PDT

SHAH ALAM, 23 Julai — Berikutan pemberian bonus sempena perayaan Aidilfitri bulan hadapan oleh kerajaan Pusat, kerajaan negeri Selangor pimpinan Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim turut dijangka akan memberikan bonus sama kepada penjawat awam di negeri pimpinan kerajaan Pakatan Rakyat tersebut.

"Kakitangan awam kerajaan negeri Selangor juga akan menerima imbuhan Aidilfitri jika Kerajaan Pusat memutuskan pembayaran bonus perayaan bulan depan, kata Khalid hari ini.

Tambah Khalid (gambar) lagi, pentadbirannya akan memastikan kakitangan awam di bawah kepimpinannya akan menerima jumlah sama sepertimana penjawat awam kerajaan Pusat sekiranya mereka memutuskan untuk membayar "bonus" sempena sambutan Aidilfitri kali ini.


"Jika kakitangan Pusat dapat, begitu juga kakitangan awam yang bekerja di peringkat negeri. Kadarnya akan sama sebab ia ada kaitan dengan pencen," kata ADUN Ijok itu kepada pemberita di sini, hari ini.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sebelum ini telah mengumumkan akan mempertimbangkan pemberian imbuhan sempena sambutan Aidilfitri kepada penjawat awam kerana ia bergantung kepada kemampuan kerajaan.
Najib turut berkata beliau akan melihat "buku kira-kira" kerajaan terlebih dahulu berhubung perkara itu.

"Nantilah kita semak-semak dahulu, belek-belek dahulu, kena tengok-tengok buku kira-kira dahulu... kalau apa-apa pun kita semak dahulu, apa-apa keputusan mesti berdasarkan kepada kemampuan kerajaan," katanya ketika diminta mengulas tuntutan Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) mengenai pemberian imbuhan itu baru-baru ini.

Pada 16 Julai, Presiden Cuepacs, Datuk Omar Osman berkata pihaknya sedang mencari pendekatan terbaik bagi memastikan 1.4 juta penjawat awam mendapat imbuhan itu dan tidak menyebabkan pihak tertentu mengambil kesempatan seperti menaikkan harga barangan.

http://my.news.yahoo.com/penjawat-awam-selangor-bakal-terima-bonus-aidilfitri-051039177.html


Malaysiakini Dengki Dengan Iklan 'Sayangi Selangor' Di Komuter

Posted: 24 Jul 2012 05:19 AM PDT

Pengerusi Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) Datuk Seri Ir Mohd Zin Mohamed mengelak apabila diminta menjelaskan mengenai pembiayaan untuk iklan "Sayangi Selangor" yang dipasang pada stesen dan gerabak sistem keretapi komuter di Lembah Klang.

Koordinator BN Selangor itu juga berkata, kempen tersebut sememangnya dibayar, tetapi enggan menjelaskan siapakah yang bertanggungjawab menanggung kos untuk iklan berkenaan.

"(Iklan itu) dibayar. Apa masalahnya? Apa yang Malaysiakini dengki sangat?


"Ada lambang BN ke pada iklan itu? Takde kan? Jadi apa masalahnya?," soalnya kembali ketika ditanya selepas beliau mengagihkan kira-kira 1000 kotak berisi kurma kepada penumpang di stesen komuter Shah Alam.

Katanya lagi, soalan berkenaan seharusnya dikemukakan kepada presiden KTMB, Datuk Elias Kadir yang turut hadir di program tersebut.

Ditanya mengenai program pengagihan kurma tersebut, Mohd Zin turut menjelaskan bahawa ia merupakan program bawah BN Selangor dan bukannya program KTMB.

"Nampak ini? Tiada logo KTMB kan. Ini program BN Selangor," katanya sambil menunjukkan logo BN di bungkusan kurma tersebut.

Laporan Malaysiakini sebelum ini menyebut, kempen "Sayangi Selangor" itu antara lainnya melibatkan iklan yang mempromosikan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dengan slogan "Kami mendengar masalah anda tentang kos sara hidup."

Iklan berkenaan mula dikesan pada bulan ini selepas kempen memasang bendera BN di stesen komuter mencetuskan kontroversi pada April lalu.

Sementara itu, Elias ketika ditemui Malaysiakini di program berkenaan turut mengelak daripada menjelaskan mengenai pembiayaan kempen itu.

Beliau sebaliknya meminta supaya soalan berhubung isu itu dikemukaka kepadanya melalui emel.

"Saya tak boleh nak jawab sekarang. Apa kata awak emelkan soalan pada saya, dan saya jawab. Cara itu lebih elok," kata Elias.

http://www.malaysiakini.com/news/204529


Merdeka - Tempoh Seminggu Untuk Kerajaan Tukar Tema

Posted: 24 Jul 2012 02:07 AM PDT


KUALA LUMPUR 24 Julai: Pakatan Rakyat (Pakatan) memberi kerajaan tempoh seminggu untuk menukar tema kemerdekaan 'Janji Ditepati' yang merupakan slogan Barisan Nasional, kepada suatu tema yang lebih inklusif untuk semua rakyat Malaysia.

"Macam mana slogan parti politik boleh jadi tema merdeka untuk sebuah negara? Ini teruk. 'Janji Ditepati' ialah slogan Barisan Nasional. Minta kerajaan tukar kepada yang lebih inklusif, yang merangkumi semangat kemerdekaan negara kita.


"Jangan buat satu tema yang hanya ikut selera (BN). Kerajaan jangan bawa tema yang tak mencerminkan semangat kebangsaan," kata Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali pada sidang media di Ibu Pejabat PAS, di Jalan Raja Laut hari ini.

Terdahulu, beliau mempengerusikan mesyuarat Majlis Setiausaha Pakatan Rakyat bersama wakil parti DAP dan KEADILAN.

Sementara itu, Naib Presiden KEADILAN, Tian Chua berkata, Pakatan Rakyat sedia membantu dan sanggup duduk semeja dengan pemimpin BN, jika mereka benar-benar ketandusan idea untuk menamakan tema kemerdekaan tahun ini.

"Kita akan cadang dan bantu mereka (kerajaan). Kemudian kerajaan putuskan. Tapi tidak pula bermakna, Pakatan Rakyat akan buat satu tema kemerdekaan yang semata-mata menyebelahi kita.

"Kalau kerajaan tak setuju untuk bincang, Pakatan Rakyat sendiri akan cadangkan tema kemerdekaan. Kemudian kita tengok, rakyat pilih yang mana," katanya.

Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Dr Dzulkefly Ahmad pula berkata, jika sambutan kemerdekaan ini adalah yang terakhir untuk BN, sekurang-kurangnya tema kali ini menggarap hasrat seluruh rakyat Malaysia.

"BN jangan lupa, Pakatan Rakyat ada 48 peratus undi popular. Jangan tema kali ini mencipta satu 'Malaysia yang lain'. Merdeka ini bukan untuk BN sahaja," katanya.

Hadir sama, Naib Presiden KEADILAN, Nurul Izzah Anwar; Ahli Parlimen (MP) Seputeh, Teresa Kok; MP Bukit Bendera, Liew Chin Tong dan Setiausaha Politik Ketua Menteri Pulau Pinang, Zairil Khir Johari.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=33279


10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

buy ativan uses ativan children - withdrawal from ativan

Tanpa Nama berkata...

alprazolam without prescription extended release xanax reviews - xanax 4mg bars

Tanpa Nama berkata...

buy xanax online cod xanax side effects on men - xanax dosage reduction

Tanpa Nama berkata...

buy ativan ativan side effects anxiety - ativan vs klonopin high

Tanpa Nama berkata...

diazepam dosage for dogs diazepam drug schedule - diazepam dosage social anxiety

Tanpa Nama berkata...

alprazolam without prescription xanax .25 effects - does xanax show up on a 7 panel drug test

Tanpa Nama berkata...

order soma online buy soma online with mastercard - soma medication.com

Tanpa Nama berkata...

ambien without a rx ambien stories hallucinations - where to buy ambien online

Tanpa Nama berkata...

buy soma online purchase somatropin online - soma medication cost

Tanpa Nama berkata...

valium diazepam online doctor prescription valium - valium online no prescription needed