Rabu, 11 Julai 2012

Biaqpila

Biaqpila


LAWAK PAGI BUTA

Posted: 11 Jul 2012 03:00 PM PDT



DEY MACHA!!!
SUDAH TUKAR...
JANJI DITEPATI SUDAH JADI JANJI MASYUUKK!!!
KAH! KAH! KAH!

KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

GADIS 13 TAHUN HAMIL SELEPAS BERENANG DI KOLAM

Posted: 11 Jul 2012 08:52 AM PDT



WARSAW – Seorang wanita Poland bertindak menyaman sebuah hotel di Mesir setelah mendakwa anak gadisnya hamil selepas menggunakan kolam renang di hotel berkenaan, lapor sebuah akhbar semalam.

Wanita itu, Magdalena Kwiatkowska meminta ganti rugi kerana anak perempuannya yang berumur 13 tahun hamil akibat sperma yang berkeliaran dalam kolam renang.

"Ibu remaja itu yakin anaknya tidak mengadakan hubungan seks dengan lelaki ketika berada di Mesir.

"Dia bertekad untuk meneruskan saman tersebut," kata satu sumber industri pelancongan.

Pihak berkuasa pelancongan di Warsaw, Poland mengesahkan menerima aduan ganjil itu. – Agensi

Sumber

KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

Pelik, Tiada Ahli Keluarga & Sahabat Hadir Di Upacara Pengebumian Khalil Afandi?

Posted: 11 Jul 2012 07:23 AM PDT



Polis Urus Jenazah Blogger

Serdang: Upacara pengebumian Khalil Afandi Abd Hamid berlansung dalam keadaan penuh tanda-tanya apabila hanya anggota polis dan ahli jawatnkuasa Masjid Universiti Putra Malaysia (UPM) yang dilihat menguruskan jenazahnya di Tanah perkuburan Islam di UPM di sini semalam.

Tiada seorang pun kelibat ahli keluarga dan sahabat Allahyarham hadir pada upacara tersebut.

Salah seorang ahli keluarga Khalil Afandi memberitahu, isteri lelaki itu tidak membenarkan seseipa pun hadir pada upacara tersebut.

"Isteri dia sudah pesan kepada kami supaya tidak satang termasuk rakan baiknya," dakwanya ketika ditemui di rumahnya Taman Lindungan Jaya, Petaling Jaya.

Jenazah Khalil tiba di Masjid UPM pada waktu Maghrib dan dibawa terus ke tanah perkuburan dengan diiringi 10 anggota polis dan dua buah kereta peronda milik pasukan keselamatan UPM.

Masalah timbul apabila tidak ada seseiapa yang dapat mengangkat jenazah ke liang kubur, namun pihak pengurusan masjid turut meminta bantuan daripada anggota polis dan pengawal keselamatan UPM.

Upacara pengebumian tersebut selesai kira-kira pukul 9.00 malam tadi.

greenboc

KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

Peminat bola sepak yang mustahil

Posted: 11 Jul 2012 01:00 AM PDT

UEFA Euro 2012 dah pun habis. Spain sekali lagi menang dan ini merupakan kemenangan ketiga berturut2 dalam kejohanan bola sepak yang besar iaitu Euro 2008, World Cup 2010 dan Euro 2012. Tapi aku bukan nak cerita sangat pasal bola atau Euro pun, aku nak cerita sesuatu yang boleh berlaku tapi mustahil untuk berlaku walau dalam 1000 tahun lagi pun.







Bila tiba je Euro ke, Copa America ke, World Cup ke, maka berduyun2 lah orang Malaysia beli jersi pasukan negara kegemaran mereka baik yang original mahupun yang ciplak yang dibawa dari siam, dan dengan bangganya kita pakai jersi tu dan kalau team kita menang mulalah merasakan diri sebagai warganegara negara tersebut, Spain ka, Italy ka, Germany ka, Netherlands ka, Brazil ka, Argentina ka, dan lain2.







Tapi pernah tak terfikir yang baju jersi negara Malaysia tak pernah pun dipakai oleh warga negara lain hatta negara jiran sekali pun seperti Indonesia, Thailand, Singapura, etc. Andai katalah mutu bola sepak negara kita semakin meningkat dan ranking pun dah bertambah baik sampai akhirnya dapat masuk World Cup... eh tak boleh nak bermimpi sangat, oklah at least dapat masuk pusingan kalah mati AFC Asian Cup, rasa2nya ada tak warga negara Sepanyol ke, England ke, Portugal ke, Nepal ke, Bangladesh ke, Filipina ke, Myanmar ke, Vietnam ke, Russia ke, mana2 negara la akan pakai jersi negara kita dan memberi sokongan kepada kita di negara diorang? Rasa2nya tidak bukan? Kalau ada pun terpaksa sebab ada kawan orang Malaysia.






Mungkinkah akan ada satu hari nanti peminat bola sepak luar negara menyokong pasukan Malaysia?



Memang mustahil sampai bila2 ada peminat bola sepak dari negara lain yang begitu meminati pasukan bola sepak negara kita seperti kita begitu meminati pasukan bola sepak negara lain. So tak payahla kita nak beria2 sangat pakai jersi dan sokong negara lain sangat... diorang takkan sokong pun walau negara kita juara World Cup sekalipun.





tags: eufa euro 2012 spain italy final winner 4-0 germany portugal world cup 2010 2014 concacaf copa america afc asian cup penyokong peminat bola sepak malaysia jersi jersey ultras malaya orang putih mat saleh luar negara jiran pakai baju hot sexy football soccer fan


buasirotak


KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

Remaja Keluar Ikut Tingkap Untuk Dirogol "Awie"

Posted: 10 Jul 2012 09:00 PM PDT


Gambar fail
Pelajar dakwa dirogol 'Awie'
BESUT - Rahsia seorang pelajar perempuan tingkatan tiga sebuah sekolah menengah di sini yang sering keluar melalui tingkap bilik tidurnya untuk bertemu teman lelaki pada awal pagi pecah tembelang apabila perbuatan itu disedari ibunya.

Rahsia itu terbongkar pada jam 2.30 pagi, Sabtu lalu oleh ibu remaja itu apabila dia terjaga daripada tidur kemudian selepas memeriksa bilik tidur anaknya namun mendapati anaknya tidak ada di dalam bilik manakala pintu tingkap terbuka.

Lebih malang, gara-gara tindakan mencuri keluar pada awal pagi menyebabkan pelajar itu mendakwa dirogol teman lelakinya yang dikenali dengan panggilan Awie yang tinggal bersebelahan rumahnya di sebuah kampung dekat Kuala Besut.

Timbalan Ketua Polis Daerah, Deputi Superintendan Noorzainy Mohd Noor mengesahkan menerima laporan tersebut dan memberitahu, sebaik menyedari anaknya tidak ada di dalam bilik, ibu mangsa pergi ke rumah jirannya itu dan mendapati mangsa berada di ruang tamu rumah bersama Awie. Menurutnya, ibu mangsa terus membawa anaknya pulang.

"Ibu mangsa turut mengesyaki Awie melakukan hubungan seks dengan anaknya kerana anaknya mengaku beberapa kali pergi ke rumah suspek ketika ibu dan ahli keluarganya sedang tidur," katanya

Noorzainy berkata, polis sudah mengenal pasti suspek berumur 35 tahun yang sudah berkahwin itu dan usaha memburunya sedang giat dilakukan.

Kes ini disiasat di bawah Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol. -SH

greenboc


KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

31 ditangkap di depan pejabat MB Pahang

Posted: 10 Jul 2012 06:00 PM PDT

Sekumpulan 31 orang ditangkap polis kira-kira jam 4 petang ini (semalam) di depan Pejabat Menteri Besar Pahang dalam bantahan 'Occupy' sejak 1 tengahari tadi(semalam).

Tiga belas lelaki, 12 perempuan dan enam orang kanak-kanak ditahan selepas enggan berganjak selagi tidak mendapat tarikh dan masa untuk bertemu Datuk Seri Adnan Yaakob bagi menyelesaikan masalah berkenaan tanah, gerai dan rumah di Cameron Highland.





Kumpulan itu dibawa ke sebuah balai polis di Kuantan, kata setiausaha Parti Sosialis Malaysia (PSM) cawangan Cameron Highland, Suresh Kumar, seorang daripada mereka yang ditahan.

"Kami ditahan selepas kami bertegas akan hanya bersurai selepas mendapat tarikh untuk bertemu menteri besar Pahang," katanya.

Menurut Suresh lagi, mereka sedang mengusahakan kehadiran peguam untuk membantu mereka pada masa ini.

NGO Suara Rakyat Malaysia (Suaram) dalam kenyataan segeranya memberitahu antara masalah yang dihadapi kumpulan itu adalah masih tidak diberikan lesen operasi sementara (TOL) walaupun telah berkebun selama 40 tahun, tanah dirampas, permohonan tanah tidak diluluskan, perobohan kedai milik seorang ibu tunggal dan kedai dipaksa dikosongkan untuk memberi laluan kepada pembangunan.

NONEMasalah-masalah tersebut juga masih belum diselesaikan walaupun mereka telah menghantar 17 surat kepada pejabat daerah Cameron, bertemu mereka sebanyak tujuh kali, menghantar 15 surat kepada menteri besar Pahang dan bertemu sebanyak dua kali, serta menghantar empat pucuk surat ke pejabat perdana menteri dan bertemu pegawainya sebanyak dua kali.

Kumpulan itu sebelum ini pernah merancang untuk berhimpun di Putrajaya bagi menuntut perkara yang sama tetapi membatalkannya selepas Adnan Yaakob dikatakan bersetuju bertemu mereka untuk berbincang.

Sehingga jam 8 malam ini (semalam), semua yang ditahan sudah selesai memberi keterangan kepada pegawai polis, kata Suresh Kumar.

Mereka kini bagaimanapun masih belum dibebaskan kerana polis masih menunggu arahan Ketua Polis Daerah Kuantan ACP Mohd Jasmani Yusoff.
 
Sementara itu, Bernama melaporkan ACP Mohd Jasmani berkata mereka ditahan pada jam 3.50 petang apabila mereka gagal mengikuti arahan secara baik yang dikeluarkan oleh polis.
   
Beliau berkata kumpulan itu dipercayai datang dari Cameron Highlands untuk berjumpa Menteri Besar Datuk Seri Adnan Yaakob mengenai isu tanah, bagaimanapun gagal kerana beliau tiada di Kuantan.
   
"Ekoran daripada itu, mereka berkumpul di pintu masuk Wisma Sri Pahang sebagai tanda protes pada 10.45 pagi sebelum setiausaha sulit kepada Menteri Besar datang dan membawa 14 orang daripada mereka ke pejabat untuk berbincang," katanya kepada pemberita.

Bagaimanapun, katanya selepas perbincangan selesai kira-kira 12 tengah hari, kumpulan berkenaan masih berdegil dengan meneruskan perhimpunan itu sebelum tiga orang daripada mereka dipanggil semula untuk berbincang.

Polis kemudian terpaksa menahan kesemua mereka kerana bukan sahaja tidak berganjak dari kawasan bangunan berkenaan malah turut memasang khemah dan kain rentang di pintu masuk.
   
Jasmani berkata mereka yang ditahan terdiri daripada 13 lelaki dewasa, 12 perempuan dewasa berusia lingkungan 30 hingga 50 tahun serta enam kanak-kanak 4 hingga 16 tahun.
   
Katanya seorang daripada mereka dikenali sebagai K. Uttaya, 23, yang dikehendaki polis kerana kes dadah mengikut Seksyen 15 (1(a) Akta Dadah Berbahaya.
   
Kesemua mereka dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Kuantan dan kes disiasat mengikut Akta Perhimpunan Aman 2012, Seksyen 90 Akta Polis dan Seksyen 186 Kanun Keseksaan kerana menghalang penjawat awam menjalankan tugas, berkelakuan tidak senonoh dan mengadakan perhimpunan haram.


MK

KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

Tiada ulasan: