Rabu, 11 Julai 2012

Kerabu Bersuara ®

Kerabu Bersuara ®


KEJAM GILA! Ungkapan Sesuai Buat FAM Dari Penyokong Bola Sepak Kelantan

Posted: 11 Jul 2012 04:59 AM PDT

 http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/480705_446634592036332_1723081896_n.jpg

Selepas tidak mahu membuat bantahan terhadap pasukan Myanmar yang menurunkan pemain lebih umur, Persatuan Bola Sepak Terulung Malaysia ( FAM ) sekali lagi mencetuskan kemarahan seluruh rakyat tempatan apabila enggan menyampaikan Piala Liga Super kepada pasukan Kelantan FA pada 14 Julai ini di Stadium Sultan Muhammad Ke IV, Kota Bharu sebaik tamat perlawanan menentang Sarawak.

Sebaliknya, FAM mengarahkan pihak pengurusan Kelantan FA hadir ke Wisma FAM pada 20 Julai untuk mengambil sendiri Piala tersebut.

Situasi ini membangkitkan kemarahan seluruh penyokong Kelantan yang merasakan pihak FAM tidak menghargai langsung pasukan Kelantan FA yang berjaya menebus maruah bola sepak Malaysia dari digadai oleh pasukan kelab dari Singapura iaitu Lions XII.

http://kelantanfa.com/wp-content/uploads/2012/07/tsam.png

Pemain Selangor Raikan Piala Liga di Stadium Shah Alam
Piala Liga Super
Pemain Kedah meraikan Piala Liga di Stadium Darul Aman, Kedah.
Kelantan Juara Liga Super
Pemain Kelantan meraikan Piala Liga di Wisma FAM pada musim 2011.

http://kelantanfa.com/fam-cetus-kontroversi-lagi-tan-sri-annuar-musa-kecewa/


Kecewa Dengan FAM Yang Seperti "Membalas Dendam" Terhadap Pasukan Bolasepak Kelantan. Umum Mengetahui Bahawa Kelantan Telah Menjuarai Piala Liga Super.

Kebiasaannya, Piala Akan Diserahkan Kepada Pasukan Yang Menang Setelah Mengesahkan Kemenangan Pada Malam Perlawanan Dan Piala Diserahkan Selepas Perlawanan Itu.

Sebaliknya, Kali Ini Pasukan Kelantan Dinafikan Hak Itu. Apakah Kerana "Dendam" Dengan Tan Sri Annuar Musa Yang Sebelum ini Lantang Mengkritik FAM Maka, Pasukan Bolasepak Kelantan Menerima "Tempiasnya"...

Harus Diingat, FAM Mendapat Keuntungan Kewangan Yang "Luarbisa" Daripada Penyokong Pasukan Kelantan Hasil Dari Jualan Tiket Yang Tak Pernah Surut Sejak 3 Tahun Ini... Inikah "Balasan" Yang Terpaksa Pasukan Dan Penyokong Bolasepak Kelantan Terima

Isu Pembinaan U Di PP, Geng Songkok Tinggi Akhirnya Jilat Kahak Hijau Sendiri

Posted: 11 Jul 2012 03:37 AM PDT

Puak Geng Songkok tinggi memulakan LUDAHAN KAHAK MEREKA









Ok, kali ni kita suruh mereka jilat balik kahak dan air liur busuk mereka


Bukti projek bina Universiti di Balik Pulau adalah hasrat Kerajaan Umno Barisan Nasional Pusat | Klik digambar itu membesarkan imej.


SURAT hitam putih kerajaan pusat untuk membina Asian Women Leadership Universiti (AWLU) di Pulau Pinang yang membabitkan Kampung Genting, Balik Pulau didedah kepada umum.

Ketua Menteri Pulau Pinang, Y.A.B Tuan Lim Guan Eng menjelaskan, surat rasmi dari Menteri di Jabatan Perdana Menteri (JPM) Senator Datuk Seri Idris Jala itu boleh menjelaskan bahawa kerajaan negeri tidak pernah cuba merampas tanah rakyat di negeri berkenaan.

Penjelasan itu sebagai reaksi pada inisiatif sekumpulan pemuda Umno yang melancarkan demontrasi di Balik Pulau semalam kononnya membantah keputusan Kerajaan Negeri merampas tanah tersebut.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pulau Betong, Sr. Muhamad Farid Saad (Umno) dilaporkan turut serta dalam demontrasi itu.

"Mengapa wakil rakyat Barisan Nasional (Muhamad Farid) menentang keputusan yang dibuat oleh kerajaan pusat (Barisan Nasional)," ujarnya di Komtar, George Town.

Timbalan Ketua Menteri I Pulau Pinang, Datuk Mansor Othman dan Datuk Abdul Halim Hussain (Speaker DUN Pulau Pinang) turut hadir pada sidang media itu.

Guan Eng yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Air Putih merangkap Ahli Parlimen Bagan turut menolak dakwaan Farid kononnya rancangan membina AWLU itu tidak pernah diluluskan oleh kerajaan pusat, termasuk Kementerian Pengajian Tinggi.

"Pada saya, AWLU adalah sebuah Universiti. Saya berpandukan pada surat (daripada) Idris Jala (bertarikh) pada 12 Jun 2012.

"Kerajaan Negeri (Pulau Pinang) tidak pernah (merampas) tanah rakyat untuk projek swasta, tapi ambil tanah untuk tujuan awam (seperti) bina longkang, jalan, hospital, termasuk universiti (AWLU).

"Sungguhpun (AWLU) ini datang daripada kerajaan pusat, kita akan sokong dan ketepikan kepentingan politik.

"Janganlah politikkan isu ini. Saya rasa projek berkepentingan awam lebih penting daripada kepentingan politik (kepartian)," ujarnya.

Selasa lepas, lebih 40 pemilik tanah berkenaan mengambil keputusan bertemu Guan Eng kerana Hasrat pusat bina Universiti lahir bimbang warga Balik Pulau.

Guan Eng menjelaskan kepada mereka, Kerajaan Negeri diminta oleh kerajaan pusat bagi memudah cara penubuhan universiti itu berdasarkan Akta Pengambilan Balik Tanah, 1960.

Pengambilan tanah seluas kira-kira 100 ekar berkenaan melibatkan 10 rumah kampung serta dusun-dusun. Sebanyak 39 ekar tanah dimilik Melayu manakala 59 ekar tanah lagi dimiliki oleh Cina.-END




Panas! Rakan Blog Jaya Negara Didedahkan. Komen Beliau Boleh Dilihat

Posted: 10 Jul 2012 09:51 PM PDT

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEizpXKNlQh8eKnXyhcsdJp8swFUxRcN_xYfiTV95wRCQrMz9rOEh-j0wf4qUTw5cp_Y7SeEm_KVWZhl9IIR0NBCnesqnXf6rdQqamuLkeDgixxD_Pf-Ke-hfehbjIsKd0rlxfhCAy9Xp1E/s320/thumbnail.aspx.jpeg 
ariff afandi bin khalil afandi said...
Salam semuanya, Sesiapa yang mahu ikut aku TALIPON LAH AKU..01116342016.. AKU TELAH SIAP SEDIA MAHU RAMPAS KUASA DARI KERAJAAN GILA.


Antara komen beliau ialah:


Blogger Jaya Negara said...
Lama aku tidak kesini... aku baru pulang dari perjalanan yang panjang.

Jasad ku telah kubawa kemasjid Nabawi.
Solat sunat di situ. Aku ada kerja untuk dilaksanakan.... tapi aku gagal.

kerna apa? Kerana aku terlalu sayangkan anak dan isteriku.

Aku pulang tanpa mengunjungi Kaabah
30 May 2012 09:19
Blogger Nurun Nur 9111 said...
salam saudara,errr...lama tidak kesini???ini kawan lama kita ke dhada???mr.abu tak???

yeyeh...apa khabar?

ps:lama tak dgr khabar,kitorang kat sini,slalu sebut2 nama...:)

-Annur-
30 May 2012 18:43
Blogger Jaya Negara said...
Ya saya kamu memang kenal saya. Susah sekarang ni nak perkenalkan diri sebab ada orang yg kerjanya memusnahkan Facebook dan blog yg tidak mereka gemari. Mereka ni ada gaji kot.

Semua tulisan saya di tapak-tapak hampir dibuangnya... cuma satu di Gila apa manusia yg terselamat.

Haritu saya dah ke Mekah tapi tak dapat tunai Umrah kerana ada hal lebih penting kena balik dulu.. nak pergi lagi tunggu ada rezeki.

Salam sayang dari kenalan lama.
30 May 2012 22:40
Blogger Nurun Nur 9111 said...
ABuuuuuu!!!!

Saya yang kenal kamu dulu.. bukan annur..

Saya peminat kamu..
Walaupun kamu suka marah-marah..haha

Macamana keadaan di Madinah? Ada jenguk kubur Rasulullah? Bestnya..

Apa pun semoga kamu berbahagia..

Dhada
30 May 2012 23:02
Blogger Nurun Nur 9111 said...
Lain kali ke sana tak jenguk kaabah nanti saya sebat kamu..huhu

DH
30 May 2012 23:03
Blogger Jaya Negara said...
Dunia sekadar pentas ujian aje. Jika lulus berbahagialah kamu. Gagal cuba lagi sampai berjaya. Soalannya apakah yang diuji oleh Allah kepada kita manusia?

Benar kamu pasti merasakan kenapa begini jadinya hidup. Manusia semakin gila. Dari Madinah ke Jeddah 4jam naik teksi berapa kamu kena bayar. Rm 170. Dari Airport Jeddah ke Hotel yg 10 minit dgn teksi pun RM 170. Soalannya tak pa aku punya wang. Kepada yg tak punya wang mahu kemana diBumi asing ini.

Manusia tidak mahu pahala. Manusia lebih pentingkan duit aje. Iya benarlah jika ada yang berkata bukan semuanya begitu. Pasti ada yang baik hati sudi menghantar kemana pun tanpa bayar apa-apa. Soalannya memeras duit orang sudah jadi biasa disana.

Apa yang Allah uji sebenarnya adalah kemanusiaan kita... Manusia dibeza dgn makluk lain krn kemanusiaan juga. Mana2 mahluk selain manusia jika mahu jadi manusia dianggap melangggar fitrah dan dihukum mati... tapi manusia Allah izinkan jadi binatang tanpa redha Allah.

Manusia jadi buas sesama manusia. Manusia bangga dengan sifat ganas. Siapalah kita untuk menghadapi semua ini jika tanpa Allah.

Aku bersama-sama Allah Tuhan ku kemana-mana pun. Sekian salam sayang dari kenalan lama.
30 May 2012 23:11

KERABU: Pesanan dari pihak kami, Kembali lah kepada ajaran Islam yang sebenar. Semoga Allah mengampuni dosa kita dan seluruh umat Islam samada masih hidup atau yang telah meninggal. KEMBALI LA KEPADA AJARAN ISLAM SEBENAR.

Panas! Soal Balas Tun Faisal Dengan Dr Asri. Tun Fasai Ke Ayat Pedas!

Posted: 10 Jul 2012 05:00 PM PDT

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/319351_467795976566615_274189182_n.jpg
Padan muka! nak buat pandai dan reti bercakap soal hukum haram. Dulu perli Abby, cis sekarang kena kat batang hidung baru rasa. Islam apa ko ni bro?

Tiada ulasan: