Khamis, 28 Jun 2012

shalehudin

shalehudin


PANAS: Penyiasat Mongolia nak mai Malaysia...

Posted: 28 Jun 2012 09:25 AM PDT

Kerajaan Mongolia akan hantar Pasukan Penyiasat ke Malaysia untuk siasat semula kes Altantuya?

ASD
Kerajaan Mongolia akan menghantar pasukan penyiasat ke Malaysia pada bulan Ogos untuk mengkaji semula kes pembunuhan berprofil tinggi, Altantuya Shaariibuu.

Pegawai-pegawai dari Jabatan Kehakiman Negara dan Hal Ehwal Dalam Negeri dan Hal Ehwal Luar dan Kementerian Perdagangan akan membuat lawatan untuk melihat ke dalam kontroversi terperinci sekitar kes itu.

Kalau benarlah apa yang diterjemahkan oleh Ahli Parlimen PKR Kelana Jaya Loh Gwo-Burne kepada pemberita di lobi Parlimen hari ini... maka semakin gelisahlah Najib..


************************************

Mongolian working team to retrace Altantuya's murder

The Mongolian government will send a team of investigators to Malaysia in August to re-look into the high-profile murder of Altantuya Shaariibuu.

Officers from the country's Justice and Home Affairs and Foreign Affairs and Trade ministries will be making the trip to look into detail controversies surrounding the case, Kelana Jaya PKR parliamentarian Loh Gwo-Burne (left) told reporters at the Parliament lobby today.

Citing a Mongolian news report quoting its Foreign Affairs and Trade Ministry's consular director G Gankhuyag, Loh said the team also intended to "sign an agreement" to ensure cooperation between the enforcement units of both nations.

"The consular directorate of the Foreign Affairs and Trade as well as the Justice and Home Affairs ministries, NGOs and the family members of the deceased have attended the trials," said Loh, reading out from a translated copy of the news report.

"The government of Mongolia allocated the necessary funds. Also, the consular officer in Thailand has made working trips to Malaysia on this matter.

"Unfortunately, we see sluggishness from the Malaysian side. They don't inform what is going on in the courtroom."

'Give them full cooperation'

Loh urged the Malaysian government to give full cooperation to the Mongolian government officers as it involved the country's image and bilateral relationship.

On Oct 31, 2008, Shah Alam High Court judge Mohd Zaki Md Yasin acquitted political analyst Abdul Razak Baginda, who had been accused of abetment in the murder of Altantuya, without calling for his defence.

The judge ruled that the prosecution had not proven a prima facie case, as the sworn affidavit filed by Abdul Razak, a close ally of Prime Minister Najib Abdul Razak, had not been rebutted.

However, two Special Action Force members - Azilah Hadri and Sirul Azhar Umar - were later found guilty of the murder and sentenced to death.

The two, former bodyguards of Najib, have filed separate appeals against conviction, which are due to be heard in August.

Azilah and Sirul Azhar were found guilty of murdering Altantuya, who was then 28, at Lot 12843 and Lot 16735 Mukim Bukit Raja in Shah Alam, Selangor, between 10pm on Oct 19 and 1am on Oct 20, 2006.

Malaysiakini

Pandai Nizar cari DUIT... kahkahkah...

Posted: 28 Jun 2012 08:30 AM PDT

Nizar saman Utusan dan TV3

Oleh: MSK

Ahli Parlimen Bukit Gantang, Datuk Seri Muhamad Nizar Jamaludin petang tadi memfailkan tuntutan maaf terhadap Utusan dan TV3 berikutan fitnah yang dibuat berkaitan dengan isu WWW1.

Laporan polis terhadap TV3 telah dibuat diBalai Polis Dang Wangi jam 11.27 pagi tadi manakala laporan polis terhadap Utusan dibuat jam 11.40 pagi.



Klik untuk besarkan


Klik untuk besarkan

 
 

SERIUS: Mahathir tengah ber DOA SELAMAT...

Posted: 28 Jun 2012 05:18 AM PDT

Jarang sangat kita terserempak Mahathir sedang berdoa...
Tapi la ni Mahathir dah makin kerap berdoa...
Lagi kerap muka Rosmah dalam TV, lagi kuat doa Mahathir...
Doa apa?
Doa selamat...
Berapa kerap dia berdoa? 

Errr.. APA NAMA?
Ya paling lekeh pun 2 kali sehari...

Hehe...

Pasai apa?
Ni hampa baca kat bawah nie... isk.. isk...


Dr Mursi Umum 4 Langkah Pertama Sebagai Presiden Mesir:-

Presiden Mesir yang baru, Dr.Muhammad Mursi mengumumkan empat langkah pertamanya sebaik saja beliau dengan rasminya diisytiharkan sebagai Presiden.

Keempat-empat langkah itu ialah:

Pertama: Menyumbangkan wang gaji Presidennya untuk kebajikan rakyat Mesir

Kedua: Mengeluarkan arahan tidak menggantungkan gambarnya di bangunan kerajaan atau menerbitkan apa-apa iklan ucapan tahniah di dalam akhbar.

Ketiga: Semalam beliau menerima kunjungan ibu kepada Khaled Said dan keluarga mereka yang terbunuh pada perhimpunan 25 Januari, di Istana Presiden dan mengarahkan pengawal istana untuk tidak menghalang keluarga mereka yang syahid itu dari menemuinya pada bila-bila masa. Beliau juga berjanji untuk menghukum mereka yang membunuh para peserta perhimpunan dengan mendakwa semula bekas Presiden Hosni Mubarak dan menteri dalam negeri, Habib al-Adli, serta lain-lain defenden di atas kes membunuh para demonstran. (Lebih 800 orang terbunuh dan 6,000 cedera semasa perhimpunan 25 Januari Hizbut-Tahrir.)

Keempat: Mengarahkan pihak keselamatan mengurangkan bilangan kenderaan bagi mengiringinya bertujuan tidak mahu mengganggu pergerakan lalulintas rakyat awam dan menolak permintaan pihak keselamatan yang meminta keluarga beliau berpindah ke Villa As-Salam bersebelahan Istana Itthadiyah akan tetapi Mursi tetap mahu kekal tinggal di kediamannya sebelum ini di Tajammuk.

"Saya Tidak Mahu Rakyat Benci Saya Hanya Kerana Kenderaan Saya"- Mursi

Ulasan: Kepada mereka yang sempat di zaman Mubarak, bagaimana keadaan jalan raya jika Mubarak hanya akan melalui jalan tersebut?

1) Dua jam sebelum Mubarak tiba, jalan raya akan ditutup.
2) Amnu Daulah akan turun berkawal dan mereka akan berada di atas bumbung di tepi jalan bagi memastikan keselamatan Mubarak terjamin.
3) Polis dan tentera akan berdiri di sepanjang jalan dalam keadaan membelakangi jalan raya, tidak boleh melihat Presiden.

Jika dahulu tempat itu diletak gambar Presiden Husni Mubarak, namun selepas revolusi, ia diletakkan dengan kalimah yang Maha Agung Allah semulia-mulia nama.

Harakahdaily

Mai tengok, Anwar dok tunggu apa?

Posted: 28 Jun 2012 02:57 AM PDT

Aku yakin dan percaya, NAJIB takkan berani punya...
Kenapa? Tengok kartunis Zunar tu kata apa?
Kahkahkah...


 
Kahkahkah...
Kahkahkah...
Kahkahkah...

BERGAMBAR: Mampuih la Umno kali nie...

Posted: 27 Jun 2012 09:53 PM PDT

[Gambar2 Panas] Sibuk Layan "Inspektor Aliza"...

Kompleks PAS Kedah Diserbu Gila2 Malam Tadi.... wow...
Ramainya mereka yang serbu Kompleks PAS Kedah ada sapa nie...

 
 
 



OOooo... dia nie ka!!! Patut la ramai... Tengah mencari calon ustaz2.... hehe...


- Harakahdaily

HOT: RAMAI orang PAS dalam JAKIM...

Posted: 27 Jun 2012 07:57 PM PDT

Bekas timbalan pengarah Jakim masuk PAS

Baru-baru ini bekas Timb Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) Yusof Hassan telah menyerahkan borang untuk sertai PAS ke tangan Presiden PAS sendiri DS Abd Hadi Awang bertempat di Pejabat Agung PAS, Jalan Raja Laut.

Sedikit latarbelakang sdr Yusof Hassan:


Bekas Timbalan Setiausaha Kerajaan Negeri Pulau Pinang.
Yusuf berpindah ke Jakim sekitar akhir 2004.
Berasal dari Parit Buntar Perak.
Berhijrah ke Selangor kira-kira 30 tahun yang lalu.

"Saya berasal daripada keluarga yang kuat PAS, dan saya sememangnya adalah PAS, di kalangan kawan-kawasan saya dikenali ahli PAS. Cuma pada hari ini adalah secara rasmi saya masuk PAS," katanya.

"Rakan-rakan di dalam Jakim selalu menuduh saya orang PAS apabila mereka meneliti riak-riak dan hujah-hujah saya, cuma mereka tidak ada bukti. Jadi hari inilah buktinya. Tuduhan rakan-rakan saya adalah benar," katanya.

Beliau yang baru enam bulan bersara daripada Jakim, mengakui ramai di kalangan rakan-rakan di dalam jabatan itu mahu menyertai PAS cuma masanya belum tiba lagi.

WAJIB BACA betapa pentingnya Azan...

Posted: 27 Jun 2012 05:30 PM PDT

Assalamualaikum,
Kematian itu pasti akan menjelma. Hanya masa dan waktunya saja yang tak kita ketahui. Cuba kita amati betoi2... pasai apa kebanyakan orang yang nazak,dah hampir sangat dengan ajalnya tak dapat nak berkata apa-apa.... lidahnya kelu, keras dan hanya mimik mukanya saja yang dok menahan kesakitan 'sakaratul maut'.....

Diriwayatkan sebuah hadis yg bermaksud:
"Hendaklah kamu mendiamkan diri ketika azan, jika tidak Allah akan kelukan lidahnya ketika maut menghampirinya."

Ini jelas menunjukkan, bahawa kita disarankan supaya mendiamkan diri dan jangan dok berkata apa-apa pun semasa azan tengah berkumandang....

Sebagai orang yang beragama Islam kita memang wajib menghormati azan. Banyak fadhilatnya.... Kalau lagu kebangsaan kita boleh dok berdiri tegak dan diamkan diri... Pasai apa ketika azan kita tak boleh mendiamkan diri? Lantas sesiapa pun yang berkata-kata ketika azan, Allah akan kelukan lidahnya ketika nazak nanti.....ingat tuuu.....

Kita takut dengan kelunya lidah kita semasa ajal hampir tiba maka kita tidak dapat mengucap kalimah "Lailahaillallah.." yang mana sesiapa yang dapat mengucapkan kalimah ini ketika nyawanya akan dicabut Allah dgn izinNya menjanjikan syurga untuk mereka.

Dari itu marilah kita semua sama-sama menghormati azan dan mohon kepada Allah supaya lidah ini tidak kelu semasa nyawa kita sedang dicabut.

"Ya Allah! Anugerahkanlah kematian kami dengan kematian yang baik lagi mulia, lancarkan lidah kami mengucap kalimah "Lailahaillallah.." semasa sakaratul maut menghampiri kami.

Amin...........



Tiada ulasan: