Ahad, 10 Jun 2012

shalehudin

shalehudin


Identiti kerabat Johor yang didakwa memukul SonaOne didedahkan

Posted: 10 Jun 2012 09:00 AM PDT


17 Apr – Baru-baru ini kita dikejutkan dengan insiden yang berlaku di luar sebuah pusat beli-belah di Bukit Bintang, dimana seorang pemuzik, SonaOne atau nama sebenarnya Mikael Adam Mohd Rafae mendakwa dia telah dipukul oleh seorang kerabat diraja Johor sehingga menyebabkan dia cedera parah di kepala dan terpaksa dikejarkan ke hospital.

Identiti kerabat diraja Johor tersebut tidak diberitahu oleh Mikael Adam, namun menurut sebuah blog hiburan szlihin.com, penyampai radio Fly Fm, Hunny Madu telah memberitahu identiti kerabat Johor yang didakwa memukul Mikael Adam di laman Twitter-nya.

"Tunku Mishal Ibrahim (kerabat Johor), bashed Mikael Lozach repeatedly when he pulled him out of his car. Result: fractured cheekbones.#justice," kata Hunny di laman Twitter-nya.

Menurut Hunny Madu lagi, Tunku Mishal sebelum ini juga pernah memukul Hafiz Hatim (adik kepada Hunny Madu) yang juga merupakan penyampai radio Fly Fm di kelab malam The Rootz, Bukit Bintang pada tahun lepas.

"A year ago, same dude assisted to bash Abe up. Both happened atThe Rootz. Thanks you T.Mishal. #justice," kata Hunny lagi.

Mesti ramai yang tertanya siapakan Tunku Mishal ini. Nama penuhnya ialah Tunku Mishal Sharin bin Ibrahim, dan dia sah merupakan seorang kerabat Diraja Johor. Sila lihat disini untuk kepastian, www.royalark.net.

Kes ini telah diisukan kepada Tengku Mahkota Johor (TMJ), dan TMJ memberi respon tidak mahu mengaku bahawa Tunku Mishal adalah kerabatnya. Malah dikatakan TMJ menyokong jika Tunku Mishal dipenjarakan.

HOT: Memang konfom depa nie masuk PKR...

Posted: 10 Jun 2012 08:08 AM PDT

Dua MP BN dari Sabah dijangka sertai KEADILAN

(Oleh: Rusnizam Mahat)

SABAH 9 Jun: Pengerusi KEADILAN Sabah, Ahmad Thamrin Jaini mengesahkan beberapa tokoh Barisan Nasional, termasuk dua ahli parlimen dari Sabah akan menyertai KEADILAN.

Antara tokoh tersebut ialah Timbalan Presiden Pertubuhan Pasokmomogun Kadazandusun Murut Bersatu (UPKO), Datuk Wilfred Bumburing yang juga Ahli Parlimen Tuaran.

Turut dinamakan ialah Ahli Parlimen Beaufort dan Ahli Majlis tertinggi Umno, Datuk Seri Lajim Ukin.

Bagaimanapun beliau tidak dapat memberi jaminan samada pengumuman rasmi dapat dibuat malam ini, ekoran penerbangan pesawat Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim dari Kuala Lumpur tergendala petang tadi.

"Dua MP ini Confirmed (pasti) akan sertai (KEADILAN). Cuma (tunggu) waktu sahaja, kita tunggu saja lah," katanya kepada Keadilan Daily.

Anwar dijadual tiba di Sabah pada jam 1.40 petang dan dijadual menghadiri dua majlis di Sabah iaitu sambutan perayaan Kaamatan di Kota Belud dan satu Majlis Makan Malam di Kota Kinabalu.

Bagaimanapun penerbangan pesawat beliau ke Kota Belud ditangguh ekoran hujan lebat, sebelum menaiki pesawat ke Labuan untuk tiba ke Kota Kinabalu kira-kira jam 5 petang.

Beliau kini dalam Majlis Makan Malam dan Ceramah Perdana di Star City Convention Centre, Asia City di Kota Kinabalu.

Jam 10 malam ini, Anwar dijadual bertemu Majlis Pimpinan KEADILAN Sabah dilokasi sama.

Selain dua ahli parlimen, beberapa lagi tokoh dari Sabah dikatakan akan turut menyertai KEADILAN sepertimana dilapor beberapa blog.

Mereka ialah Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Banggi, Datuk Amir Kahar Tun Mustapha, Naib Presiden Perkasa, Datuk Yahya Lampong, dan Ketua Pegawai Eksekutif syarikat milik kerajaan negeri, Ibrahim Menudin.

Ni la stetment paling bangang hari nie...

Posted: 10 Jun 2012 06:00 AM PDT

'Gadis cantik tak akan keluar mengundi'

Cadangan melaksanakan penggunaan dakwat kekal dalam sistem pilihan raya adalah langkah ke belakang dan ibarat "kembali ke Zaman Batu", kata Presiden Parti Progesif Penduduk (PPP) Datuk Seri M Kayveas.

Menurutnya, negara seperti India dan Pakistan melaksanakan sistem dakwat kekal kerana mereka tiada sistem pendaftaran warganegara yang sistematik seperti MyKad di negara ini.

Dakwanya lagi, langkah itu juga adalah membazir dan akan menakutkan sesetengah pihak untuk keluar mengundi.

"Gadis-gadis cantik dengan kuku mereka yang dirias rapi, mereka tidak akan keluar dan mengundi.

"Adakah mereka akan menyembunyikan (jari yang dicalit dakwat kekal) selama tiga bulan dari teman lelaki mereka?" kata Kayveas secara berseloroh di Konvensyen PPP Wilayah Persekutuan petang tadi.

Dalam ucapannya, Kayveas turut menempelak Pakatan Rakyat yang menurutnya berkempen "setiap malam selama 365 hari" tetapi mempertikaikan tempoh kempen sedia ada selama tujuh hari.

"Saya nak cadangkan kepada SPR (Suruhanjaya Pilihan Raya), kalau hari ini calon dinamakan, esok kita mengundi," katanya separa serius disambut gelak tawa kira-kira 1,000 perwakilan dalam Dewan Tun Ismail PWTC.

'TEKUN pada parti tertentu saja'

Dalam ucapan sama, Kayveas turut membidas penggunaan media sosial yang menurutnya digunakan golongan muda yang dipengaruhi pembangkang untuk menyebarkan "maklumat yang tidak betul" tentang kerajaan.

"Sekarang pembangkang punya cara, bangun pagi buka laptop fitnah orang.

"Empat puluh peratus rakyat Malaysia guna media sosial tetapi kebanyakan maklumat dalam media sosial tidak betul," katanya.

Sementara itu, Pengerusi PPP Wilayah Persekutuan, Datuk A Chandrakumanan menggesa kerajaan mengkaji semula pemberian pinjaman Tabung Ekonomi Kumpulan Usaha Niaga (TEKUN) yang menurutnya disalurkan hanya kepada "parti tertentu sahaja".

"Pemberian pinjaman TEKUN perlu dikaji semula kerana ia hanya diberi melalui parti tertentu dan kami harap perlu diberi melalui semua parti.

"Saya fikir kita akan dapat lebih banyak sokongan (rakyat) dengan cara itu," katanya tanpa menamakan secara khusus parti yang dimaksudkannya.

Malaysiakini

Anwar ni cari penyakit lagi ka? Benci betoi aku ngan spesis katak nih...

Posted: 10 Jun 2012 03:27 AM PDT

2 tokoh BN Sabah lompat parti hari ini?

Khabar angin bertiup kencang bahawa Timbalan Presiden Pertubuhan Pasokmomogun Kadazandusun Murut Bersatu (UPKO) Datuk Wilfred Bumburing dan pendokong Umno Sabah Datuk Seri Lajim Ukin akan menyertai majlis PKR hari ini, sekali gus menyertai pembangkang.

Ketua PKR Sabah Ahmad Thamrin Jaini (bawah) berkata, dua tokoh BN itu besar kemungkinan akan hadir ke perayaan Kaamatan di Kota Belud dan majlis makan malam PKR pada jam 8 malam ini di Kota Kinabalu.

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim tiba di Sabah pada jam 1.40 petang ini dan dijadual menghadiri kedua-dua acara yang sama.

Thamrin berkata, walaupun sambutan Kaamatan mungkin terjejas ekoran banjir menenggelamkan jalan ke Kota Belud, majlis makan malam dijangka diteruskan kerana diadakan di pusat konvensyen mewah.

"(Presiden Parti Maju Sabah Datuk) Yong Teck Lee sudah tentu akan hadir ke majlis makam malam; dan terdapat kemungkinan besar Lajim dan Bumburing juga turut serta.

"Tetapi sama ada mereka akan melakukannya, kami tidak dapat sahkan," katanya ketika dihubungi.

Malaysiakini

TERHOT: Mahathir kata BABI boleh terbang...

Posted: 10 Jun 2012 02:33 AM PDT

BILA MAHATHIR CAKAP HAL ISLAM - BABI MULA BOLEH TERBANG

KOMENTAR TUKAR TIUB

telah ada 8 tuntutan bersih
ini bertujuan untk pilihan raya
yang bersih dan adil

tuntutan ini wajib ditunaikan
tuntutan ini untuk menghalang
berlaku undi hantu
berlaku warga segera


kalau gerombolan menag pru13
dengan cara tipu
pasti rakyat akan turun bedemo

kali ini satu juta akan turun
ini bukan satu ancaman
ini satu janji

PRU13 TIPU - SATU JUTA BERDEMO

UMAT ISLAM DI MALAYSIA PERLU BERSYUJKUR : MADEY - berita hairan

Mahathir Mohamad, mengingatkan umat Islam di Malaysia supaya bersyukur dengan nikmat keamanan dan pembangunan yang dikecapi negara sekarang.

Beliau berkata, ada sebahagian umat Islam negara ini yang tidak bersyukur dengan nikmat Allah SWT yang dikurniakan kepada penduduk Malaysia dalam bentuk keamanan, perlindungan daripada bencana alam dan pentadbiran kerajaan yang cekap.

"Keadaan kita sebenarnya, kita kurang bersyukur dan kalau kita pergi ke negara-negara lain, tidak payah jauh, dekat-dekat sini pun tidak apa, kita dapati bahawa keadaan mereka lebih buruk daripada kita," katanya.

Sebaliknya, kata Mahathir, umat Islam negara ini juga dihasut supaya jangan bersyukur dan diajar untuk memaki orang.

Beliau menegaskan tidak ada negara lain yang mana umat Islam dan bangsa lain hidup dengan bahagia kecuali di Malaysia sementara dunia menyaksikan keadaan huru-hara dan bencana alam seperti taufan, gempa bumi dan ledakan gunung berapi di tempat lain.

"Jadi janganlah buat angkara. Kalau tengok orang buat demo, demo jatuhkan kerajaan, kita pun hendak buat demo jatuhkan kerajaan, kita ada cara hendak jatuhkan kerajaan iaitu melalui pilihan raya, kalau dapat menang, menanglah, kalau kalah, kalahlah," katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit...NAK BERSYUKUR BUAT APA?.... kah kah kah..

kah kah kah..SWEDEN LEBIH BAIK DARI MALAYSIA.... kah kah kah..

kah kah kah...DENMARK LEBIH BAIK DARI MALAYSIA....kah kah ka...

kah kah kah...FINLAND LEBIH BAIK DARI MALAYSIA...kah kah kah...

kah kah kah...PELAJARAN PERCUMA...PERUBATAN PERCUMA....kah kah kah..

kah kah kah... TAK ADA RASUAH.... kah kah kah..

kah kah kah....PERDANA MENTERI SWEDEN TAK TERLIBAT KES BUNUH...kah ah kah..

kah kah kah... PASAL APA BERSYUKUR DI MALAYSIA INI.... kah kah kah..

woit...JANGAN JUAL AGAMA UNTUK BODOHKAN MELAYU...kah kah kah..

kah kah kah..MEMANG RAKYAT NAIK JATUH KAN KERAJAAN.... kah kah kah..

woit...JATUHKAN KERAJAAN BUKAN SATU KESALAHAN.... kah kah kah...

kah kah kah...INGAT ORANG RAMAI BODOH....kah kah kah..

kah kah kah... MEMANG ORANG RAMAI KELUAR BERDEMO.... kah kah kah..

kah kah kah... KERANA PILIHANRATYA TIPU...kah kah ka..

kah kah kah...MEMANG RAKYAT NAK BERDEMO LAGI... kah kah kah..

kah kah kah....ORANG RAMAI BERDEMO KALAU GEROMBOLAN MENANG CARA TIPU...kah kah kah

Brader TT

Thamrin kaki KENCING, dia pun mash ahli UMNO

Posted: 09 Jun 2012 07:50 PM PDT

Thamrin nasihat ahli tinggalkan Umno

Umno dahulu dan Umno sekarang sudah tidak sama.

PETALING JAYA: Agak melucukan apabila seorang veteran Umno menasihati ahli-ahli Umno supaya meninggalkan parti yang usang itu dalam ceramahnya.

Bekas Exco Pergerakan Pemuda Umno Thamrin Ghafar berkata, Umno dahulu dan Umno sekarang sudah tidak sama dan lebih baik ahli- ahli Umno meninggalkan parti itu untuk menjamin masa depan yang lebih cerah.

"Pemimpin Umno dahulu berjuang dengan ikhlas, kerana bangsa dan agama tetapi pemimpin Umno sekarang lebih berminat untuk menimbun kekayaan dan terlibat dengan rasuah," katanya dalam satu ceramah di Markas PAS Titi Seorang, Parit Buntar semalam.

Beliau yang masih menjadi ahli Umno meluahkan rasa kesalnya dengan perkembangan mutakhir ini di mana perjuangan Umno jauh menyimpang dari matlamat asalnya.

Menurut Thamrin, banyak penipuan berlaku dalam daftar pemilih di antaranya, dengan membawa masuk warga asing dari Kemboja untuk menjadi pengundi pada pilihan raya umum (PRU) ke 13 nanti.

"Umno sudah tidak betul, tidak gentleman, banyak penyelewengan dan rasuah serta mereka merasa bimbang untuk berdepan dengan rakyat pada PRU13," ujar beliau.

Mengenai perhimpunan Bersih 3.0 beliau berkata, Barisan Nasional mungkin boleh jatuh sekiranya lebih ramai rakyat bangkit untuk menentang kezaliman dan kejahatan mereka.

Bersih 3.0 katanya, ialah suatu usaha murni yang harus disokong kerana NGO itu menuntut lapan perkara bagi menjamin pilihan raya yang bersih dan adil.

Beliau berjanji untuk mendedahkan lebih banyak lagi keburukan dan kedurjaan Umno pada masa-masa yang akan datang.

Mengenai pendedahan ini dengan menggunakan pentas PAS beliau berkata, "biar Umno pesat saya, saya tidak hairan."

Lebih 1,000 penyokong PAS dan Pakatan Rakyat hadir pada majlis ceramah itu. Turut hadir Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang dan juga Ahli Parlimen Parit Buntar, Mujahid Yusof Rawa.- FMT

Ikan Yu mana makan epal... kahkahkah...

Posted: 09 Jun 2012 04:50 PM PDT

PTPTN: Jangan banding epal dengan ikan yu

KUALA LUMPUR: Dalam isu pembekuan pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN terhadap Universiti Selangor (Unisel) dan Kolej Universiti Islam Selangor (Kuis), Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu menyindir 'kebijaksaan' Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Khaled Nordin dalam menimbulkan kontroversi ini.

Mohamad berkata sepatutnya Khaled membuat perbandingan epal dengan epal dalam isu ini.


"Jgn bandingkan kerajaan PR selangor dgn kerajaan pusat. Banding mesti epal dgn epal. Bkn epal dgn ikan yu," tulis beliau di laman Facebook beliau.

Mohamad menegaskan bahawa PR berjanji akan memberikan pendidikan percuma apabila ia diberi mandat untuk memerintah kerajaan pusat pada PRU13 bukan memerintah di peringkat negeri.

"Kenapa Menteri Pengajian Tinggi begitu tidak cerdik?" soal beliau.

Awal minggu ini, PTPTN dengan disokong Menteri Pengajian Tinggi dan Timblan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin bertindak membekukan pinjaman pelajar baru Unisel dan meminta kerajaan negeri Selangor membuktikan keupayaan memberikan pendidikan percuma kepada pelajar-pelajar terbabit.

Khaled berkata pembekuan tersebut sekadar ingin menguji sama ada negeri Pakatan Rakyat Selangor adalah serius dalam menyediakan pendidikan percuma.

"Sekarang mereka telah mengakui kepentingan PTPTN, jelas sekali mereka tidak dapat mencapai matlamat memberikan pendidikan percuma," kata beliau.

Bagaimanapun, tindakan tersebut ditarik balik semalam selepas mendapat pelbagai kritikan, dari dalam dan luar Umno yang merasakan tindakan tersebut tidak wajar.

Ramai penganalisa politik melihat kontroversi PTPTN kali ini adalah pertembungan antara Muhyiddin dan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dalam Umno, di mana kedua-duanya mempunyai keperluan berbeza untuk kekal hidup di dunia politik.

Sekiranya Najib berjaya memenangi dua pertiga semula, Muhyiddin dijangka akan menghadapi kesukaran mempertahankan kedudukannya pada pemilihan Umno yang bakal berlangsung tahun ini dan digantikan dengan sepupu Najib, Datuk Seri Hishammuddin Hussein yang juga Naib Presiden Umno.

Untuk menyelamatkan dirinya dan memberikannya peluang untuk mengguling Najib, Muhyiddin perlu memastikan Najib gagal mendapat 2/3 majoriti malah keputusannya merosot berbanding Tun Abdullah Badawi di 2008, tapi BN masih kekal menang di PRU-13.

Sekiranya terlebih melakukannya, BN bakal tertewas dan Muhyiddin juga bakal hilang segala-galanya.

Disebabkan itu, rakyat akan dapat melihat pertembungan puak pemikiran lama dengan puak transformasi sebegini dengan lebih kerap menjelang PRU-13.

Harakahdaily

MAMAK dah kuasai UMNO Penang... kahkahkah...

Posted: 09 Jun 2012 12:00 PM PDT


Pak Lah enggan pertahan Kepala Batas dan UMNO mula berbalah.. baguslah.ASD

Paklah diberitakan telah menolak pelawaan Najib supaya mempertahankan kerusi Parlimen Kepala Batas sekali lagi..

Seorang pemimpin UMNO pernah menyatakan kepada aku bahawa Pak Lah itu penting buat UMNO Kepala Batas kerana ramai yang menganggap beliau sebagai bapa.

Seperti kita juga masa kecik-kecik dulu.. kalau bapa ada dalam rumah mana nak berani bergaduh sesama adik beradik..


Pak Lah perlu bertanding mempertahankan kerusi Parlimen Kepala Batas bagi mengelakkan perpecahan kerana berebut untuk menjadi calon sesama pemimpin UMNO..

Meskipun dulu beliau sering dilihat lena dalam banyak majlis, kelibatnya dalam UMNO Kepala Batas mampu mengelakkan perang dalam UMNO Kepala Batas.

Benar rupanya kata-kata pemimpin UMNO itu... tanpa Pak Lah UMNO Kepala Batas mula berbalah.... baguslah..

Kalau korang baca betul-betul laporan ni.. korang akan nampak bahawa sememangnya kehadiran Mamak dalam UMNO mula tidak disenangi..

Sedikit terjemahan...

Diberitakan, Tun Abdullah Ahmad Badawi telah menolak mentah-mentah tawaran Datuk Seri Najib Razak, untuk mempertahankan kerusi itu.

Langkah yang diambil oleh Najib Razak dilihat sebagai percaturan maukan calon yang dilihat calon "winnable" supaya berjaya memperolehi majoriti 2/3.

Tindakan Pak Lah menolak pelawaan Najib sebagai satu tamparan maut kepada Najib atau dilihat sebagai jalan membalas dendam kerana merampas kedudukkannya sebagai PM.

Difahamkan bahawa Ketua Pemuda Umno Kepala Batas yang juga anak emas serta bekas Setiausaha Politik Pak Lah, Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican dan bekas duta Malaysia ke Filipina, Datuk Seri Ibrahim Saad , bekas Ahli Parlimen Tasik Gelugur, mantan Setiausaha Politik DSAI.

Diantara kedua mereka, Bahgian UMNO Kepala Batas dan Najib sendiri lebih cenderung menyokong dan memberi laluan kepda Ibrahim Saad dari Reezal Merican.

Reezal Merican dilihat tidak mempunyai imej Melayu berbanding dengan Ibrahim Saad, walaupun beliau lebih disenangi oleh Pak Lah.

Mau tak mau kena terima hakikat yang majoriti anak-anak Melayu Pulau Pinang agak tidak selesa dengan kebanjiran anak-anak berketurunan mamak dalam UMNO..Keterunan ini agak dominan kini.. Dilihat sebagai mengawal perjalanan UMNO...

Ini ditambah burukkan dengan kawasan parlimen bersebelahan yang juga seoran anak mamak, TS Mohd Noor Yackop.


Scramble for Kepala Batas as Pak Lah declines re-election

At least two Umno leaders are scrambling for the Kepala Batas federal seat as incumbent Tun Abdullah Ahmad Badawi has declined Datuk Seri Najib Razak's offer to defend the seat, a move seen as the prime minister's way to keep winnable seats and regain the Barisan Nasional's (BN) two-thirds majority.

The Malaysian Insider understands that Kepala Batas Umno Youth chief Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican and former Malaysian ambassador to the Philippines, Datuk Seri Ibrahim Saad, the former Tasik Gelugor MP and deputy minister, are in the running to replace Abdullah , who has kept the seat since 1978.

"Ibrahim seems to have the upper hand with his old boys network while Reezal is seen as a mamak," a source told The Malaysian Insider, referring to Reezal's South Indian Muslim ancestry.

"But Pak Lah wants Reezal to replace him," said the source, referring to the former prime minister by his moniker.

It is learnt that some Umno people are not comfortable with Reezal's candidature due to his ancestry and the fact that adjoining seat is represented by Tan Sri Mohd Nor Yackop, who is also of South Indian ancestry.

Ibrahim, who was Penang deputy chief minister when BN ruled the state, is seen as a frontrunner as he is seen to be close to Najib. Both were members of the Wawasan Team that swept through the Umno party elections in 2004.

The Malaysian Insider reported in February that the former prime minister has been approached to defend the seat as the amiable leader is one of the "winnable candidates" sought by Umno president and PM Najib.

Abdullah, who was prime minister from 2003 to 2009, won the Kepala Batas seat for the eighth time in 2008 with a majority of 11,246 votes when he polled 23,445 against PAS's Subri Mohd Arshad who garnered 12,199 votes.

Analysts and critics say Najib wants to ensure an all-out victory although it is difficult for the country's sixth prime minister to match his predecessor's performance in the 2004 and 2008 elections.

Abdullah won 91 per cent of the 222-seat Dewan Rakyat in Parliament in 2004 but lost the two-thirds majority when his coalition only took 140 federal seats and eight of the 13 state assemblies in 2008.

Najib and his deputy Tan Sri Muhyiddin Yassin have spent the past few months criss-crossing the country to gauge BN's readiness for the general election, which must be called by the middle of 2013. PR parties have said they will not call for snap polls in the four states they control until after this month.

Analysts have predicted that BN will call for the election before or after tabling the Budget 2013 this September 28 as it needs time to get the goodies to the ground.

BN is also seen to delay elections as it tries to overcome a scandal involving cattle-farming project National Feedlot Centre (NFC) where the family of Wanita Umno chief Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil have been accused of abusing a RM250 million soft loan for their own ventures.

The Malaysian Insider

Tiada ulasan: