Jumaat, 22 Jun 2012

MiLo SuaM

MiLo SuaM


Zunar tolak pelawaan ke program kartunis bersama PM

Posted: 22 Jun 2012 12:02 AM PDT

KARTUNIS terkenal negara, Zunar yang pernah melukis di dalam majalah Gila-Gila suatu masa dahulu hari ini secara tegas menolak pelawaan ke sebuah program kartunis bersama Perdana Menteri esok.

Di laman peminatnya di Facebook, beliau mendakwa ada pihak tertentu yang disebut sebagai "datuk-datuk berkenaan" yang tidak henti-henti memujuknya ke program itu.

Bagaimanapun, beliau secara tegas menyatakan bahawa beliau memiliki harga diri dan meminta pihak yang mempelawa itu agar berhenti daripada menelefonnya.



Di laman peminat facebook beliau menulis:

"Kepada yang berkenaan, berhentilah memujuk saya kerana saya tidak akan hadir program kartunis bersama PM di Central Market esok. Saya punya harga diri. Dan kepada Datuk-datuk berkenaan, berhentilah menelefon saya, saya tak ada urusan dengan kamu semua."


Kalau dilihat, Zunar bertindak bijak dalam hal ini. Pelawaan itu mungkin merupakan satu perangkap untuk beliau.

Andai kata Zunar menyertai majlis itu barangkali gambar beliau yang terkenal dengan karya-karya yang mengkritik Najib akan dimanipulasi oleh pihak tertentu sebagai menunjukkan kononnya beliau menyokong Najib.

ReJaM© "Teruskanlah berkarya, pena mu lebih tajam daripada mata pedang "

Rafizi Ramli berjanji sunat sekali lagi jika lompat parti

Posted: 21 Jun 2012 06:51 PM PDT

BELUM habis dengan isu perletakan jawatan Rafizi Ramli sebagai Ketua Eksekutif Pejabat Penasihat Ekonomi Negeri Selangor semalam.

Difahamkan ada pihak yang menimbulkan spekulasi liar kononnya Rafizi Ramli akan menyertai barisan katak-katak pisang yang telah melompat parti sebelum ini

Sehubungan itu, Rafizi di laman Twitter milik beliau memberi jaminan bahawa beliau berjanji akan bersunat sekali lagi jika bertindak melompat parti [Twitter]



Dalam nada yang dilihat tegas, beliau turut mencadangkan agar semua wakil-wakil rakyat membuat aku janji sepertinya.


ReJaM© "Kalau ko lompat memang kena sunat sampai habis kah kah kah... "

Isu letak jawatan, ini dia SMS yang dikirim oleh Rafizi Ramli

Posted: 21 Jun 2012 05:55 PM PDT

ISU perletakan jawatan Rafizi Ramli semalam, sebagai Ketua Eksekutif Pejabat Penasihat Ekonomi Negeri Selangor, mengundang pelbagai spekulasi.

Ramai pihak menganggap ia ada kena mengena dengan Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor, Faekah Hussin yang selama ini didakwa kerap menimbulkan perbalahan.

Blogger pro Umno dan media-media propaganda mereka pula hari ini mula mereka cipta pelbagai teori. Tujuannya mudah difahami - untuk menggambarkan KEADILAN Negeri Selangor sedang bergolak.

Petang semalam ReJaM© ada bertanya kepada Cikgu Fariz Musa, Ahli Majlis Pimpinan Pusat KEADILAN berkenaan hal ini. Hasilnya beliau menghantar (forward) satu sms yang dihantar kepadanya bagi menggambarkan situasi sebenar.



Jelas sekali Rafizi berasa lucu membaca pelbagai cerita yang disebarkan berkaitan dengan perletakan jawatan beliau. Kalau dilihat reaksi bersahaja Rafizi menggambarkan tiada sebarang kontroversi berlaku seperti yang digembar-gemburkan.

Cikgu Fariz Musa merupakan antara pimpinan yang rapat dengan Rafizi, jika ada sebarang pergolakan atau masaalah, biasanya Cikgu Fariz antara orang paling awal akan mengetahuinya, namun SMS di atas menunjukkan perkara sebaliknya, wallahua'lam.

ReJaM© "Nantikan teori-teori lucu media propaganda Umno kah kah kah... "

Papagomo tumbuk muka blogger Umno usia 53 tahun

Posted: 21 Jun 2012 06:51 AM PDT

KELMARIN MiLo SuaM ada menulis di Twitter tentang kisah blogger ikon fitnah Umno, Papagomo menumbuk seorang blogger Umno di bawah Unit Media Umno, UMB iaitu blogger APA, Aku Peduli Apa [Twitter].



Maklumat ini dihantar oleh salah seorang sahabat dipercayai daripada Umno, melalui email. Apa pun, ReJaM© malas nak ambil berat email tersebut kerana bimbang ia sekadar perangkap ataupun tuduhan liar dengan muslihat tertentu.

Tetapi hari ini salah sebuah blog di bawah Unit Media Baru, UMB seliaan Umno mendedahkan bahawa blogger yang ditumbuk oleh Papa Gomo itu berusia 53 tahun [Sumber].



Tak sangka juga ya, satu kapal pun boleh tumbuk-menumbuk. Apa yang melucukan, rupanya Papa Gomo ni berani tumbuk orang tua je, kah kah kah...


ReJaM© "Woi tumbuk orang tua bolehlah kah kah kah... "

Tinjauan dapati kereta merah kerap ditimpa tahi burung

Posted: 21 Jun 2012 05:00 AM PDT

SELEPAS membaca hasil tinjauan ini, anda dinasihatkan jangan berdiri berhampiran dengan kereta berwarna merah kerana bimbang akan terkena percikan tahi burung yang jatuh dari langit.


Satu kajian yang dibuat di lima bandar-bandar terkemuka mendapati 18% kereta berwarna merah ditimpa oleh tahi burung diikuti oleh kereta biru (14%), hitam (11%), dan putih (7%).

Anda digalakkan untuk mewarnai kereta anda dengan warna hijau kerana tinjauan ini mendapati hanya 1% kereta berwarna hijau ditimpa oleh tahi burung.

Kajian itu turut menyatakan bahawa pelbagai teori dinyatakan di banyak laman sesawang sosial dan permotoran, bagi menjawab persoalan mengapa burung lebih cenderung berak di atas kereta berwarna merah dan bukan kereta warna lain.

Segelintir pemandu berpendapat ia kerana warna merah menggambarkan bahaya.

Sumber: Free Malays

Jika ada tinjauan terhadap bendera parti mana yang kerap ditimpa oleh tahi burung, dan bendera parti mana yang paling sedikit ditimpa, tentu anda dapat mengagak jawapannya kah kah kah...

Anwar Ibrahim pemilik plate no PKR1 berharga RM99,555?

Posted: 21 Jun 2012 01:20 AM PDT

KEBELAKANGAN ini isu bidaan nombor pendaftaran kenderaan menjadi topik hangat di internet. No pendaftaran WWW1 yang dimenangi bidaannya oleh Sultan Johor berharga RM520,00 turut menjadi kontroversi.

Terdapat khabar angin disebarkan oleh blogger pro Umno berkenaan no pendaftaran PKR1 yang dikatakan telah dibida oleh Ketua Umum Pakatan Rakyat, Dato Seri Anwar Ibrahim. Kebenaran khabar angin itu tidak dapat disahkan.

Bagaimanapun, akhirnya persoalan tersebut terjawab apabila pemilik atau pemenang bidaan no pendaftaran PKR1 berharga RM99,555 itu diumumkan hari ini [The Star].



Harapan blogger gerombolan songkok tinggi untuk melihat Anwar Ibrahim memenangi bidaan no pendaftaran PKR1 sekaligus boleh digunakan untuk menyerang beliau tidak kesampaian kah kah kah.

Nasib baik bukan Anwar, kalau Anwar yang menang memang gua bantai dia cukup-cukup dalam blog ni.

ReJaM© "Pakai plate murah-murah sudah ler... "

Tiada ulasan: