Selasa, 19 Jun 2012

Biaqpila

Biaqpila


LIVE EURO2012: England vs Ukraine & France vs Sweden

Posted: 19 Jun 2012 11:40 AM PDT



Live Streaming Video Football : UEFA Euro 2012
Monday (20 June) 02:45 (GMT +8)

KLIK DI SINI


KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

KEPUTUSAN LIGA SUPER 19/6/2012

Posted: 19 Jun 2012 07:52 AM PDT

Published with Blogger-droid v1.7.4

Orang ramai berebut berlakon filem Lembu NFC

Posted: 19 Jun 2012 06:59 AM PDT


KUALA LUMPUR 19 Jun: Pengarah Strategi KEADILAN, Rafizi Ramli menerima banyak tawaran dari orang ramai untuk menjadi pelakon filem komedi bercorak satira tentang skandal National Feedlot Corporation (NFC).

"Ramai hubungi saya. Ada yang telefon, tanya kalau ada peluang jadi pelakon. Lebih-lebih lagi selepas saya berceramah. Ini lucu. Orang ramai begitu bersemangat.


"Tapi, masih pada peringkat awal. Proses memilih pelakon pun belum dimulakan," katanya yang menjangka durasi filem dijangka selama 45 minit.

Beliau berkata, pengarah filem itu, Hishamuddin Rais tidak mahu publisiti meluas kerana mengganggu penulisan skrip dan tumpuan proses pengambaran.

"Kita akan buat sidang media. Mungkin perkenalkan pengarah dan sebagainya," kata Rafizi kepada Keadilan Daily selepas menghadiri Mesyuarat Biro Politik 13 Jun lalu.

Ditanya sama ada beliau bercadang membawa filem itu ke pawagam, Rafizi tidak yakin pengurusan mana-mana panggung wayang berani untuk menayangkannya.

"Ada yang beranikah? Saya tak yakin. 'Pecah panggung' nanti. Kita cadang guna konsep wayang pacak sebab ia sesuai dijadikan tayangan dalam program atau ceramah," katanya.

Skandal NFC menggemparkan negara apabila pendedahan demi pendedahan dilakukan KEADILAN berhubung penyelewengan dana sebanyak RM250 juta oleh NFCorp dimiliki keluarga Ketua Wanita Umno, Datuk Seri Shahrizat Jalil.

Hasil tekanan KEADILAN, suami Shahrizat yang juga Pengerusi Esekutif NFCorp, Datuk Seri Dr Mohamad Salleh Ismail dihadapkan ke mahkamah atas dua tuduhan pecah amanah dan dua tuduhan melanggar Akta Syarikat.

Sebelum ini, KEADILAN mendedahkan pinjaman RM250 juta digunakan untuk tujuan selain penternakan lembu.

Antaranya membeli dua unit kondominium mewah di Kuala Lumpur, tiga unit kondo di Singapura, dua lot tanah di Putrajaya dan kereta Mercedez Benz selain sebuah apartmen mewah di Kazakhstan.

wargamarhaen


KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

MEMANG PANAS!!! Video, gambar , berita ADUN UMNO halau pemimpin PR dan penduduk

Posted: 19 Jun 2012 12:00 AM PDT



Program Ramah Mesra dan Dialog YB Datuk Hamidah ADUN Sungai Rapat bersama penduduk Taman Pegoh Aman cukup mengecewakan dan memalukan UMNO selaku parti yang memainkan peranan besar dalam isu Sekolah Agama Rakyat Taman Pegoh Aman. Peristiwa Datuk Hamidah menghalau Ahli Parlimen Gopeng Dr Lee Boon Chye dan Radzi Zainon (Penyelia Pusat Khidmat PAS DUN Sg Rapat) dari majlis Ramah Mesra berkenaan menampilkan jelas sikap angkuh dan sombong beliau terhadap rakyat, lawan dan kawan.

Datuk Hamidah yang sepatutnya hadir pada pukul 3 petang hanya muncul pada pukul 4.10 petang selepas terkedu dengan kehadiran Radzi Zainon pencabar rapatnya serta YB Dr Lee selaku Ahli Parlimen Gopeng yang hadir untuk berdialog dan memberi pandangan secara muhibbah.

"Dia halau Ahli parlimen yang kami pilih, ini bermakna dia (Datuk Hamidah) juga menghalau kami penduduk taman Pegoh Aman yang berbangsa Cina dan India kerana kami yang pilih Dr. Lee", demikian luahan beberapa wanita berbangsa Cina yang turut hadir.
Menurut saudara Anuar Ibrahim Ketua cawangan PAS Pengkalan Pegoh, majlis itu bukan majlis penyokong UMNO tetapi majlis ADUN bersama rakyat menjelaskan isu bangunan misteri yang dikatakan untuk Sekolah Agama Rakyat yang dipertikaikan kerana menggunakan tanah padang rakyat tanpa sebarang perundingan. Malah menurut Anuar, program itu dihebahkan melalui masjid-masjid ternyata ia majlis umum dan layak dihadiri oleh Radzi mahupun YB Dr Lee sendiri.

" Saya tidak faham mengapa beliau mengahalau kami sedangkan kehadiran kami bersama penduduk berbangsa Cina dan India serta penyokong pakatan rakyat adalah untuk berdialog. Kenapa beliau katakan ini bukan majlis dialog dan tertutup untuk penyokong beliau sahaja. Mengapa saya katakan begini, kerana wanita yang hadir dalam khemah majoritinya bukan penduduk Taman Pegoh Aman yang bermasalah dengan bangunan misteri itu, sebaliknya mereka diangkut dari taman Desa Aman, Taman Pengkalan Pegoh dan Lahat Baru. Ini jelas menampilna beliau hanya ingin bercakap dengan penyokong UMNO tetapi diletakkan nama ramah mesra bersama rakyat", jelas Radzi Zainon panjang lebar kepada Media Sungai Rapat.

Rata-rata pengundi Taman Pegoh Aman tidak bersetuju dengan tindakan Datuk Hamidah membina bangunan di padang yang digazetkan untuk kegunaan penduduk taman itu malah mereka membayarnya sebanyak RM 1000 seorang semasa membeli rumah di taman berkenaan.
Selepas sahaja penyokong Pakatan Rakyat dan penbduduk berbangsa Cina dan India beredar dari khemah majlis yang diadakan di bangunan dewan Orang Ramai Pegoh Aman, Datuk Hamidah mula berceramah menghentam rakyat berbangsa Cina yang dikatakan cuba menentang hasrat umat Islam membina sekolah agama.


Isu sekolah agama tersebut boleh dilayari [DISINI]
Lebih memalukan, Haji Nawawi Ketua Cawangan UMNO Desa Aman telah mengeluarkan kata-kata kesat terhadap seorang belia Cina dengan ungkapan 'lancau lu punya padang'. Adakah ini sikap sebenar seorang pemimpin melayu Islam?





Terdahulu Pakatan rakyat Gopeng telah membuat sidang media pada 6 Jun 2012 berhubung sikap Datuk Hamidah yang menyelar rakyat Pegoh Aman yang dikatakan cuba menentang sekolah agama rakyat. Walaupun penduduk telah memberi memorandum pada 4 Mei yang lalu untuk berdialog secara muhibbah dengan ADUN berkenaan, beliau bukan sahaja tidak melayani permintaan itu malah menyelar serta menemplak rakyat dalam 2 kenyataan Sinar Harian pada 31 Mei dan 2 Jun 2012.

Kini beliau hadir atas nama dialog bersama penduduk tetapi menghalau penduduk taman yang sebenarnya, dan hanya berucap di hadapan penyokong UMNO sahaja.
Rakyat Taman Pegoh Aman berkata mereka akan menggandakan booklet khas yang disediakan oleh Sekreteriat Pakatan Rakyat Gopeng untuk menangkis isu fitnah terhadap penduduk Cina Taman Pegoh Aman dan akan memastikan rakyat sekitar taman berkenaan menolak calon UMNO di DUN Sungai Rapat.

Muhammad Nuruddin Bashah

Media Sungai Rapat

paspb2

KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

Bapa Penggal Kepala Anak Perempuannya Kerana Bersekedudukan

Posted: 18 Jun 2012 09:00 PM PDT


Jaipur, India - Seorang lelaki yang kecewa dengan gaya hidup anak perempuannya itu akhirnya telah mengambil tindakan memancung kepalanya dengan pedang dan kemudian berarak sekeliling kampung sebelum menyerahkan diri kepada pihak berkuasa di barat India.

Manju (20) telah berkahwin tiga tahun lalu. Bagaimanapun dia tidak lagi tinggal serumah dengan suaminya dan telah menjalinkan hubungan dengan beberapa lelaki lain, kata polis hari ini.

Dia telah ditangkap bersekedudukan dengan seorang lelaki beberapa hari yang lepas.

Pegawai Polis Umesh Ojha berkata Singh menjadi semakin marah apabila anaknya bersekedudukan dengan salah seorang daripada teman lelakinya dua minggu lalu.

Ojha Singh telah memaksa anaknya supaya pulang ke rumahnya pada Ahad, sebelum dipancung kemudiannya pada hari Isnin dengan sebilah pedang.

Faktor kemodenan yang pesat di India menyebabkan berlakunya pertembungan budaya terutamanya bagi belia yang menentang amalan tradisi seperti perkahwinan yang diaturkan atau larangan ke atas wanita untuk keluar dari rumah ibu bapa atau suami mereka.

pulakdah

KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

Nota mengharukan dari Kamunting

Posted: 18 Jun 2012 06:00 PM PDT



EKSKLUSIF "Nota penyeksaan" yang didakwa diseludup keluar dari kem tahanan ISA di Kamunting, menimbulkan persoalan berhubung kaedah soal siasat yang digunakan pihak berkuasa.

Nota berkenaan, didakwa diseludup keluar oleh kakitangan kem dan diserahkan kepada Malaysiakini, menyatakan dengan terperinci penyeksaan ala Guantanamo yang didakwa dialami oleh 45 orang tahanan yang masih dikurung di pusat tahanan di Taiping, Perak.

Tiada tarikh dinyatakan dalam nota berkenaan, namun insiden berkenaan didakwa berlaku ketika proses soal siasat ketika individu berkenaan ditahan di satu pusat tahanan reman, sebelum dipindahkan ke Kamunting.

Kandungan nota berkenaan tidak dapat disahkan secara bebas, namun dakwaan itu termasuk:

Dipaksa menanggalkan pakaian sehingga hanya memakai pakaian dalam, dan "digantung terbalik" daripada satu "mesin" yang bergerak mengelilingi satu "bilik penyeksaan khas yang disyaki terletak di Bukit Aman".

"Tiba-tiba mesin pun berhenti. Lantas, bertubi-tubi seluruh tubuhnya dipukul dengan objek tumpul (mungkin cota)".

"Apabila pukulan dihentikan, mesin itu pun kembali bergerak. Tidak berapa lama mesin itu dihentikan semula dan dia kembali dipukul teruk".

Minyak panas dilumurkan ke kemaluan.

Mencabut bulu di badan, termasuk bulu kemaluan.

Melumur "cili boh" ke badan, terutama ke kemaluan, dan "dipaksa membiarkan cili itu mengering pada badannya" untuk tempoh dua hingga tiga hari.

Mencucuh kemaluan dengan api rokok.

Dipaksa berbogel dan melakukan ketuk ketampi selama beberapa jam untuk tempoh sehingga 60 hari.

Difahamkan, pasukan Suruhanjaya Hak Asasi Manusia (Suhakam) ketika melawat kem berkenaan untuk memeriksa tahanan berkenaan, yang menjalankan mogok lapar, turut menerima set nota yang sama.

Pesuruhjaya Muhammad Sha'ani Abdullah berkata Suhakam kini sedang "membincangkan" kandungannya.

KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

KEPUTUSAN EURO2012 19/6/12

Posted: 18 Jun 2012 03:55 PM PDT

Published with Blogger-droid v1.7.4

Tiada ulasan: