Isnin, 4 Jun 2012

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Pemuda PAS Perak Bidas Polis Johor Kerana Keterlaluan Jadi Alat Umno/BN

Posted: 03 Jun 2012 11:13 PM PDT

Ipoh, 4 Jun: Timbalan Ketua Dewan Pemuda PAS Perak, Dr Raja Ahmad Al Hiss bersama Pen. Setiausahanya, Safarizal Saleh telah membuat satu laporan polis di Ibu Pejabat Daerah Polis Perak di sini pagi tadi.

Raja Ahmad menjelaskan, komen DS Nizar berhubung isu pembelian plat WWW1 yang menelan kos RM520k itu tidak seharusnya diperbesarkan kerana Nizar hanya menukilkannya di tweeternya sahaja yang lebih bersifat pandangan peribadinya sahaja.

Beliau menempelak sikap Polis Johor yang tidak rasional dan keterlaluan dalam isu tersebut kerana mahu menyiasat Nizar di bawah Akta Hasutan.

"Kemungkinan besar, Nizar terpengaruh dengan karikatur yang tersiar dalam akhbar KOSMO keluaran 28 Mei lalu," kata Raja Ahmad sambil merujuk karikatur bertajuk "Plat berharga RM500,000" keluaran akhbar tersebut.

KOSMO pada keluaran 30 Mei, sekali lagi menyiarkan karikatur yang bertajuk "WWW1 paling mahal"

Mengenai rungutan seorang kerabat Johor bahawa kerabat Johor tidak mengambil sebarang wang daripada kerajaan, Raja Ahmad menjelaskan Nizar tidak pernah menimbulkan persoalan tersebut.

Meneliti tweeter Nizar, jelas bahawa Nizar hanya mempertikaikan dari segi kewajaran penggunaan wang sejumlah itu bahawa ianya adalah lebih berfaedah sekiranya dibelanjakan untuk rakyat Melayu Johor yang masih ramai yang miskin, umpamanya membina 20 rumah PPRT.

Nizar sama sekali tidak mempertikaikan sumber wang tersebut atau mempertikaikan khazanah harta Diraja Johor.

Apakah mengeluarkan pendapat sedemikian boleh disifatkan sebagai 'hasutan'?

Polis johor jangan hanya memandang dengan sebelah biji mata sahaja dan menjadi alat bagi kepentingan politik Umno/BN.

Menurut Raja Ahmad lagi, "Mereka keterlaluan mengecam Nizar dan mahu Nizar disiasat dibawah Akta Hasutan berkaitan pembidaan plat tersebut sedangkan mereka berdiam diri terhadap akhbar Kosmo yang menyentuh perkara yang sama dalam keluarannya pada 28 dan 30 Mei lalu melalui ruangan karikaturnya yang masing-masing bertajuk, "Plat berharga RM500,00" dan "WWW1 paling mahal"

Ramai Yang Tidak Tahu, Patut Tahu ini

Posted: 03 Jun 2012 06:18 PM PDT

Berikut adalah keluhan dan rintihan Anuar Musa, yang selama ini beliau pendamkan. Anda boleh lawati face book beliau di sini untuk sama-sama mengetahui konspirasi yang sedang beliau hadapi.

Saya tahu rancangan menyekat saya bermula seawal saya dicalunkan sebagai Timbalan Presiden FAM. Saya tahu, urusetia tidak pernah NEUTRAL , malah mereka pernah buat pengakuan pada saya bahawa mereka terpaksa!

Ramai yang tidak tahu bagaimana saya dilayan sejak saya buat kejutan dengan memenangi jawatan Timbalan walau pihak lain cuba berkonspirasi.

Ramai yang tidak tahu saya dilayan macam budak-budak....Ramai yang tidak tahu saya tiada ofis, tiada kerusi atau meja di Wisma FAM yang serba mewah bagi beberapa orang tertentu.

Ramai yang tidak tahu bagaimana minit mesyuarat sering dipinda dari apa yang diputuskan ....

Ramai yang tidak tahu beberapa keputusan exco diVETO di luar mesyuarat .... Ramai tidak tahu ahli exco tidak dilayan urusetia kecuali sekerat dua sahaja ....

Ramai yang tidak tahu selepas saya dan CEO MSL selesai mendapatkan tajaan RM120 juta, saya dan stuart mula dihimpit pelbagai tekanan dan halangan untuk berfungsi ...

Ramai tidak tahu apabila beberapa pembaharuan dan penjimatan nak dibuat dan menjejaskan comfort dan benefit pihak tertentu, maka konspirasi pun bermula untuk melindunginya ...

Penggantungan saya adalah perkara yang diarah dan dirancang ... Saya akan buktikan ... Mereka menutup semua pintu diplomasi dan perbincangan bersemuka ...

Tidak mengapa ... kerana itu mempercepat terbukanya pintu mahkamah ... saya tahu saya keseorangan.

Tapi saya berikrar, saya bersedia hilang semua kedudukan dalam bolasepak Malaysia.

Tetapi segala yang berlaku dan ujud akan saya ketengahkan without any fear ...

Bila mereka menolak saya keluar maka halallah penentangan saya dari luar pula .... Insya' Allah minggu depan saya akan buat satu kenyataan penting ...

Tiada ulasan: