Isnin, 14 Mei 2012

Senyum Tangis Sendu

Senyum Tangis Sendu


Patutlah Ramai Datang Ceramah Hassan Ali, Rupa-rupanya..

Posted: 14 May 2012 08:57 AM PDT



Gua dapat gambar ini dari sahabat gua dari media pencacai UMNO. Member gua ni kerja dengan syarikat akhbar porno Melayu. Sekali-sekala bantai member apa salahnya. Gua bantai bukan sebab dia tapi sebab kerja dia dengan Utusan. Takpa nak buat macam mana, dah rezeki dia dengan Utusan. Lebih baik dari gua yang jual sayur ni.

Ada blogger UMNO Majusi kata hampir 2,000 orang datang namun member aku yang kerja dengan Utusan kata hampir 10,000 orang datang. Mana satu angka yang betul ni? UMNO menipu atau member aku yang kerja Utusan menipu? Rupa-rupanya dia berseloroh dan sindir-sindir aku rupanya.

Aku tanya dia, betul ke ramai yang datang? Dia kata ramai datang dan terserempak dibelakang khemah adalah puak-puak PKR. Patutlah ramai. Rupanya yang datang nak tengok Hassan Jati berceramah. Aku tanya lagi, takkan PKR je datang? Member aku kata ada 6 buah bas yang diguna untuk angkut orang.




Aku tanya lagi, biar betul engkau ni? 6 buah bas diguna untuk angkut orang. Patutlah ramai. Tanya aku lagi macam tak puas hati. Golongan mana yang ramai? Golongan tua-tua dan mat bangla. Terkejut aku dan aku terus tanya golongan muda mana perginya? Golongan muda ada dibelakang pakai baju PKR.

Takkan angkut je. Ada mereka hulur pape tak? Member aku kata mereka ada bagi beg kertas berisi bahulu gergasi dan air kotak. Patutlah ramai. Dah berapa banyak patutlah ramai yang gua sebut ni? Seluruuuuuhnya ramai. Golongan tua pun ada yang duk dengar macam kena tipu.


Member gua cakap, khemah dan program malam itu ditaja oleh MBMB (Majlis Bandaraya Melaka Bersejarah) dan dianjurkan oleh Belia 4B Kawasan Bukit Katil. Bukan itu sahaja, Hassan Ali menyarankan jangan undi DAP kerana beliau kata DAP merosakkan Islam. 

Gua pun pelik, apa yang DAP rosakkan? Setahu gua, MCA yang menolak Islam. Hassan Ali juga banyak bercerita pasal seks dan kata-kata berbaur lucah. Mungkin ini budaya yang diterap oleh UMNO. Aku tanya member gua, apa yang engkau dapat dari program tu maka beliau berkata dapat Baulu gergasi dengan air kotak.

Terus aku bagi tau member aku untuk bank in duit bagi dia beli makanan dan sebagai bayaran untuk gambar yang aku post ini. Walau member gua kerja Utusan, hati beliau tetap mulia. Cuma Utusan itu sahaja yang buat taik dengan rakyat.

UMNO Jihad Kepala Anjing

Posted: 14 May 2012 01:35 AM PDT


Ptuih. Jihad kepada bapak engkau macam ni? UMNO sebuah parti Majusi adalah parti yang tidak mempunyai Tuhan dan menyembah kekafiran. Membela Islam dan bangsa kononnya tetapi gambar perwatakan Yahudi ini adakah gambar Jihad UMNO?

Pergi mampus dengan Jihad Melayu UMNO. Lebih baik UMNO berjihad dengan kepala anjing. Orang nak berjihad engkau nak berjihad. Orang cerdik engkau nak cerdik dan akhirnya terlebih cerdik dari yang cerdik. UMNO adalah bodoh.

Sebab Apa Pemimpin UMNO Perangai Macam Babi, Ini Jawapannya

Posted: 13 May 2012 07:18 PM PDT



Babi bangsat punya pemimpin UMNO. Baling pasir dalam periuk nasi peniaga. Babi perangai Majusi UMNO.

KUALA KLAWANG, Negeri Sembilan - Amaran keras akan diberikan termasuk menarik lesen berniaga sekiranya peniaga tertangkap ketika berniaga di ceramah pembangkang dengan menggunakan kemudahan yang diberi kerajaan.

Pengerusi Jawatankuasa Negeri Pertanian, Industri Asas Tani, Pembangunan Usahawan dan Koperasi Negeri Sembilan, Datuk Yunus Rahmat berkata, pihaknya menerima aduan bahawa ada peniaga yang berniaga di tapak ceramah anjuran pembangkang di sekitar daerah ini.

"Kita tidak menghalang mereka berniaga tetapi yang menyedihkan mereka menggunakan kemudahan dan peralatan diberikan kerajaan.

"Baru-baru ini, kami berjaya mengesan ada peniaga berniaga menggunakan payung Fama di Kampung Bukit Serambai ketika ceramah Pas diadakan di sana," katanya ketika ditemui semasa mengadakan lawatan ke Pasar Tani Kuala Klawang, awal pagi, semalam.

Hadir sama, Pengarah Fama Negeri Sembilan, Abdul Rahman Sulaiman; Ketua Polis Daerah Jelebu, Deputi Superintendan Setapa Yusof dan Timbalan Pengarah Fama Negeri, Siti Nurul Haida Ibrahim.

Yunus yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri Klawang berkata, beliau mengarahkan pegawai Fama daerah agar memantau kegiatan peniaga di tapak ceramah pembangkang.

"Pegawai Fama perlu melaporkan kepada saya sekiranya terdapat peniaga berniaga menggunakan peralatan yang mempunyai label jabatan kerajaan.

"Kita memahami situasi peniaga yang mahu mencari rezeki dan kita tahu tidak semua peniaga itu menyokong pembangkang. Mereka hanya mengambil peluang berniaga sekiranya dipelawa pembangkang dan ia menjadi tempat mereka mencari rezeki," katanya.

Beliau berkata, malah ada peniaga yang tidak berlesen, namun dijemput pembangkang untuk berniaga dan ini menjadi masalah.

"Selain itu, wang hasil berniaga itu akan diserahkan kepada pembangkang sebanyak 30 peratus dan ini secara tidak langsung mereka menyokong pembangkang," katanya.

Yunus berkata, selain lesen perniagaan ditarik semula, peniaga yang tertangkap juga perlu memulangkan semula kemudahan diberikan jabatan kerajaan terbabit.

Sementara itu, Abdul Rahman berkata, pihaknya menyumbangkan payung niaga kepada tujuh peniaga di tapak pasar tani itu.

Katanya, pihaknya mengenal pasti 10 peniaga yang tidak memiliki payung untuk berniaga.

"Kita menyerahkan kepada tujuh peniaga. Manakala tiga lagi tidak hadir pada hari ini.

"Setiap payung berkenaan bernilai RM150 dan ini adalah sumbangan Fama kepada peniaga yang kurang berkemampuan," katanya.

Tiada ulasan: