Jumaat, 4 Mei 2012

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Fitnah Kematian Anggota Polis - Pencacai Umno/BN Kantoi lagi

Posted: 04 May 2012 07:42 AM PDT

Mai lihat pencacai Umno/BN sedang menyibarkan fitnah di face book di sini
Klik untuk baca
Tapi sudah kena kantoi oleh seorang ini:

Najib Tergamam, Hisham Terlopong!

Posted: 04 May 2012 05:34 AM PDT

Demo Pemandu Trak - masuk Hari yang Ke-3

Posted: 03 May 2012 11:24 PM PDT

PELABUHAN KLANG: Pemandu trak Kontena meneruskan bantahan mereka terhadap pengendali depot untuk hari ketiga berturut-turut.

Kali ini, pasukan FRU telah dilihat bersiap sedia untuk mengawal orang ramai jika keadaan bertukar buruk.

Terdahulu, kira-kira pada pukul 11 pagi, penunjuk perasaan membaling batu terhadap sebuah trak, mengakibatkan cermin windscreennya retak.

Pada malam Khamis, 25 pemandu trak ditahan selepas mereka didakwa dirosakkan sebuah trak kontena pada kira-kira 23:45 malam itu.

OCPD Klang Utara , Supt Shukor Sulong mengesahkan penangkapan itu.

Pemandu trak kini telah menambah satu lagi sebab untuk bantahan mereka, iaitu menuntut pembebasan kesemua 25 pemandu trak.

Pemandu trak S. Rajan, 32, mendakwa mereka yang ditangkap itu tidak mempunyai apa-apa kaitan dengan kerosakan yang disebabkan kepada trak kontena malam tadi.

"Kami hanya makan malam di sini apabila polis menahan beberapa kawan-kawan saya, menuduh mereka bertanggungjawab bagi kerosakan pada kenderaan tersebut," katanya dengan 100 yang lain di sini di Bandar Sultan Sulaiman, di luar Northport pada hari Jumaat.

Pemandu trak memprotes terhadap caj pintu depot yang meningkat di depot di luar Northport dan Westport serta kelewatan yang terpaksa mereka hadapi. Sebelum ini, mereka dikenakan bayaran RM5 sahaja tetapi kini ia adalah antara RM15 hingga RM20. Sumber

Altantuya Kini Semakin Muncul Di Permukaan . . .

Posted: 03 May 2012 08:20 PM PDT

Suatu dokumen yang menunjukkan bahawa Najib, Menteri Pertahanan ketika itu, meminta USD1 bilion sebagai 'syarat' untuk pertemuan antara beliau dan DCNI.
(Free Malaysia Today) - Siasatan oleh pendakwa Perancis telah menemui dokumen yang menunjukkan bahawa Menteri Pertahanan, Datuk Seri Najib Tun Razak, telah meminta USD1 bilion sebagai "syarat" untuk satu pertemuan antara beliau dan DCNI, kata kumpulan hak asasi Suaram.

USD1 bilion adalah untuk Perimekar Sdn Bhd "menginap di Perancis".

Pada sidang akhbar hari ini, Suaram - yang merupakan pengadu dalam siasatan berterusan kehakiman Perancis ke dalam urus niaga kontroversi kapal selam Scorpene - mendedahkan kandungan daripada kertas siasatan yang telah disediakan untuk NGO itu.

"Kami telah benar-benar terkejut kerana mendapati bahawa salah satu dokumen yang mengandungi nama Najib dan (dia) telah meletakkan satu syarat secara bertulis di Perancis, bahawa DCNS (syarikat pembinaan kapal yang menjual kapal selam ke Malaysia) akan perlu membayar sejumlah maksimum sebanyak USD1 bilion kepada Perimekar untuk penginapan mereka di Perancis, " kata Cynthia Gabriel Suaram.

Ini, beliau berkata, telah didedahkan dalam nota yang dihantar daripada wakil dari Thales International Asia (broker perjanjian itu bagi pihak pengilang senjata , DCNS - syarikat induk DCNI - dengan Perimekar dan kerajaan Malaysia) Francois Dupont bertajuk " Projek Malaysia / Kapal Selam" kepada ketuanya.

Dalam nota itu, Dupont telah menunjukkan bahawa pertemuan dengan Najib pada 14 Julai, 2001 akan mengambil tempat dengan "syarat" tersebut tetapi ia tidak diketahui samada mesyuarat itu sebenarnya telah berlaku.

Perimekar dimiliki oleh Abdul Razak Baginda, rakan rapat Najib, yang telah dibebaskan dalam bersubahat dengan pembunuhan warganegara Mongolia, Altantuya Shaariibuu. Kes pembunuhan itu didakwa ada kaitan dengan urus niaga kapal selam tersebut.

Altantuya kini semakin menampakan wajahnya ke permukaan bersama scorpen. Wajah ini tentunya sangat menggerunkan Najib.

Laporan sepenuhnya disini

Tiada ulasan: