Jumaat, 6 April 2012

Biaqpila

Biaqpila


Nenek ditangkap khalwat bersama lelaki muda

Posted: 06 Apr 2012 09:21 AM PDT


DUNGUN: Tindakan seorang janda melewati usia lebih separuh abad yang kerap kali membawa pulang teman lelaki untuk memadu asmara di rumahnya pada waktu tengah malam membawa padah apabila perbuatan sumbang itu berjaya dihidu pasukan rondaan kampung di Dungun, Terengganu.

Dalam kejadian terbaru awal pagi kelmarin, perbuatan sumbang wanita yang sudah memiliki cucu itu terbongkar setelah dia ditahan sepasukan anggota Skim Rondaan Sukarela (SRS) dan ahli Helang Recreation Club (HRC) ketika berada berdua-duaan di rumah milik janda tersebut.

Difahamkan ketika serbuan dilakukan bersama pegawai penguat kuasa syariah itu, anak wanita terbabit dikatakan keluar rumah dan kesempatan itu digunakannya untuk membawa pulang teman lelaki yang mempunyai jarak usia yang jauh berbeza dengannya.

Wanita berusia 55 tahun bersama teman lelakinya, 33, berasal dari Ketengah Jaya itu difahamkan pernah ditahan sebelum ini oleh penguat kuasa syariah kerana berkelakuan tidak sopan pada waktu lewat malam di pantai berdekatan.

Mereka akan menghadapi pendakwaan mengikut Seksyen 31 (a) (b) Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Takzir Negeri Terengganu 2001, dan jika sabit kesalahan boleh dikenakan denda maksimum RM3,000 atau dua tahun penjara atau kedua-duanya sekali.

utaranews

KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

Talibarut Umno.... Main Biola Di Hadapan Lembu

Posted: 06 Apr 2012 05:00 AM PDT



Kalau orang Tionghua, mereka berkata dalam bahasa mereka 'Tui Nui Tan Ching. ' Dan dalam bahasa Inggeris yang mudah… 'Playing The Violin In Front Of Cows'. Bahasa Melayu pula disebut, 'Main Biola Di Hadapan Lembu'.

Itulah kelakuan yang ditunjukkan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya, dan lebih tepat lagi oleh Timbalan Pengerusinya Wan Ahmad Wan Omar.
'
Dalam ramai-ramai pegawai tinggi kerajaan… salah seorang daripada mereka ini yang benar-benar menjadi talibarut kepada UmnoBn, adalah Timbalan Pengerusi SPR ini, kerana terbaru beliau mengelkuarkan kenyataan ini :


SPR berkata lagi: Kami tidak berkuasa

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) berkata bahawa 22 cadangan yang dikemukakan oleh jawatankuasa reformasi pilihanraya adalah di luar bidang kuasanya, sambil menambah bahawa melaksanakan cadangan tersebut akan memakan masa dan "tidak boleh dilaksanakan sebelum pilihan raya umum ke-13", kata Timbalan Pengerusi SPR Wan Ahmad Wan Omar.

Wan Ahmad berkata SPR akan mengadakan mesyuarat minggu ini untuk membincangkan laporan PSC yang telah diluluskan tanpa perbahasan di parlimen semalam.

22 cadangan tersebut bagaimanapun TIDAK menangani kebimbangan seperti langkah-langkah untuk mencegah manipulasi daftar pemilih, warganegara ekspres bagi warga asing untuk penipuan undi, penguatkuasaan Akta Kesalahan Pilihan Raya 1954 dan meningkatkan takrif kesalahan pilihan raya.

Cadangan itu juga tidak memperincikan rancangan untuk menghentikan politik kotor dan cadangan untuk menjemput pemantau antarabangsa sebagai pemerhati pilihan raya.

Ahli Parlimen Pakatan Rakyat mendesak untuk memasukkan laporan minoriti dengan PSC itu, berkata ia menunjukkan bukti-bukti yang konkrit bahawa daftar pemilih tidak bersih seperti yang didakwa, dengan kira-kira 42,000 pengundi yang nama mereka TIDAK dijumpai dalam pangkalan data Jabatan Pendaftaran Negara.

Pembaharuan gabungan pilihanraya Bersih 2.0, yang kecewa dengan ketidakupayaan PSC untuk menghentikan penyalahgunaan pilihan raya, hari ini mengumumkan bahawa perhimpunan ketiga untuk reformasi pilihan raya, yang lebih dikenali sebagai Bersih 3.0, akan diadakan pada 28 April di Dataran Merdeka.


Rakyat Bijak Menilai

Daripada kenyataan yang dikeluarkan dari seorang pegawai tinggi kerajaan seperti ini, Rakyat akan menilai sikap talibarut UmnoBn ini untuk terus mengekalkan kuasa. Bukan sahaja baru kali ini beliau mengeluarkan kenyataan sedemikian, sebelum ini beliau juga dengan jelas menyokong kenyataan Pemuda Umno kononnya peratusan pendaftaran pemilih baru adalah, 1 Melayu dan 40 bukan Melayu, yang jelas cuba menyempurnakan agenda perkauman sempit Umno.



Bukan itu sahaja, yang paling teruk sekali, yang terbaru Ahli Parlimen Pokok Sena Datuk Mahfuz Omar (gambar) mendedahkan wujudnya 'task force' yang bertanggungjawab memberi taraf kerakyatan kepada warga asing bagi membolehkan mereka mengundi dalam pilihan raya nanti.

Menurut Mahfuz 'task force' tersebut diketuai oleh Penasihat Khas Perdana Menteri Datuk Osman Razak, Setiausaha Majlis Keselamatan Negara Datuk Tajuddin Wahab, dan Timbalan Pengerusi SPR Datuk Wan Ahmad Wan Omar. Jelas Mahfuz, isu ini amat serius seolah-olah memperlihatkan kerajaan mahu menjual negara kepada rakyat asing.


Rakyat Perhatikan Telatah Talibarut Ini

Sekarang ini, SPR berkata lagi… "Kami tidak berkuasa".

Namun, dalam masa yang sama, mereka mendakwa mempunyai kuasa (atas kepala Speaker) untuk menentukan sama ada wujud kekosongan kerusi, walaupun kekosongan sesuatu kerusi itu ditentukan oleh Tuan Speaker.

Mereka juga mempunyai kuasa memotong nama kira-kira 106 ribu nama pengundi tanpa dipamerkan kepada awam. Bagaimana pula kuasa yang mereka gunakan untuk menukar nama pengundi awam kepada pengundi pos tentera dan polis sedangkan ada diantaranya dah berumur lebih 60 tahun.

Kuasa yang mereka gunakan untuk membuat persempadanan semula tanpa menggazetkan dan memindahkan pengundi tanpa pengetahuan dan izin pengundi, seperti yang mereka lakukan terhadap Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang telah dipindahkan ke Parlimen Lembah Pantai sedangkan beliau tidak memohon untuk pertukaran alamat atau pertukaran pusat mengundi.

Adakah semua ini SPR boleh kata " kami tidak berkuasa"….

… Rakyat Bijak Menilai

reformisanakmuda


KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

Dicekup asmara dalam kereta

Posted: 06 Apr 2012 01:07 AM PDT



KOTA BHARU- "Tolong lepaskan kami encik, hanya kali ini sahaja, tolong lah...kami janji lain kali tidak akan buat lagi perkara ini."

Itulah rayuan yang hampir menitiskan air mata dua wanita selepas ditahan pegawai penguat kuasa dalam Operasi Cegah Maksiat kira-kira jam 2 pagi semalam di Jalan Sri Cemerlang.

Dalam serbuan di sebuah hotel bajet itu, salah seorang daripada dua wanita juga penuntut kolej kejururawatan, ditahan bersama pasangan disyaki melakukan perbuatan sumbang di dalam kereta yang diletakkan di tepi bangunan berkenaan.

Malangnya keseronokan wanita berasal dari Besut berusia 20-an yang asyik berasmara bersama teman lelakinya itu dapat dihidu pegawai penguat kuasa walaupun ketika itu enjin kereta dimatikan.

Ketika pegawai penguat kuasa membuka pintu kenderaan itu didapati baju lelaki berumur 20-an yang bekerja sebagai kontraktor tersebut terbuka serta berada dalam keadaan berpeluh dengan alasannya kepanasan dan kelihatan menggelabah.

Di tempat sama, tiga remaja lelaki juga kenalan penuntut kolej terbabit turut disoal siasat berikutan penemuan beg tangan wanita di dalam bilik tersebut yang difahamkan ditinggalkan oleh rakannya setelah mengetahui kehadiran pihak berkuasa selepas menerima khidmat pesanan ringkas daripada seseorang.

Wanita terbabit yang kedua-duanya memakai baju ketat dan tidak bertudung dengan rambutnya diwarnakan memberi alasan dia baru sahaja sampai di hotel tersebut kerana pintu pagar asrama sudah ditutup, lagipun pengawal keselamatan enggan membenarkan mereka masuk.

Pasangan yang ditahan di dalam kereta tersebut diarahkan hadir ke Mahkamah Syariah untuk tindakan lanjut dan kedua-dua wanita itu dihantar semula ke asrama mereka selepas operasi tamat.

Sebelum itu, sebuah pusat karaoke di Jalan Padang Tembak yang dipenuhi pengunjung, juga turut diserbu dan dikenakan kompaun serta denda termasuk merampas kelengkapannya bernilai kira-kira RM2,000.

Operasi yang diketuai Majlis Perbandaran Kota Bharu Bandaraya Islam (MPKB-BRI) turut melibatkan kerjasama Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Kelantan dan polis disertai kira-kira 26 anggota.

Sementara itu, Ketua Pengarah Penguat kuasa MPKB-BRI, Ramly Che Hussin berkata, operasi pencegahan maksiat akan dijalankan setiap masa supaya perkara yang bertentangan dengan tuntutan agama boleh dicegah.

SH

KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

9 jenis wanita yang jadi perhatian

Posted: 05 Apr 2012 09:00 PM PDT


1. Sikap Keibuan - Banyak lelaki yang terpikat pada wanita yang bersikap keibuan, lembut, mengambil berat dan penuh kasih sayang.Wajah yang keibuan mampu membuat lelaki berasa tenteram ketika sedang stress, cemas, gelisah dan senang.

2. Keanak-anakan - Dalam batas yang wajar, sifat keanak-anakan seorang wanita menjadi daya tarikan di mata lelaki. Mereka terasa terhibur dengan keletah anda, tetapi tentulah bukan sifat keanak-anakkan yang melampau dan menyakitkan hati. Tetapi sikap keanakan yang menyenangkan. Misalnya kemanjaan wanita yang membangkitkan naluri kebapaan dan kelakian lelaki, wanita ceria membuat lelaki lebih ghairah.

3. Penuh Pengertian - Sikap pengertian wanita membuat lelaki berasa dihargai dan diterima seadanya. Sikap ini tercermin dari perasaan mudah memaafkan, memilih waktu yang tepat untuk berbincang masalah dan sebagainya.

4. Menghargai - Wanita yang menghargai lelaki adalah wanita idaman lelaki.Berbeza dengan wanita yang suka di perlakukan dengan lembut, lelaki suka dihargai, dipuji dengan tulus ikhlas dan diberi kepercayaan. Pengharg­aan dari wanita membuat lelaki berasa bangga.

5. Menjaga Penampilan - Lelaki menyukai wanita yang pandai menjaga penampilan agar sentiasa kelihatan cantik, bersih, kemas dan menarik. Penampilan yang baik menunjukkan wanita tersebut menghargai dirinya.

6. Pandai Berbicara - Lelaki tertarik dengan wanita yang pandai berkomunikasi dan boleh diajak berbual. Walau walau topik perbualan yang disukai lelaki berbeza dengan topik kegemaran wanita, wanita tersebut dapat mengimbanginya. Dia bukan sekadar teman berbual yang pasif, tetapi dapat memberi respon dan pendapat yang baik, serta mengalihkan topik yang agak serius kepada perbualan yang lebih menarik.

7. Pandai Bergaul dan Menyesuaikan Diri - Wanita yang pandai bergaul dan menyesuaikan diri mempunyai nilai lebih dimata lelaki. Wanita tersebut tahu menghadapi org yang lebih tua dan cara berhadapan dengan orang yang lebih muda.Apabila berhadapan dengan suasan yang baru,wanita tersebut tidak gentar,malah cepat menyesuaikan diri. Dia mudah diajak kemana saja dan tidak kekok samada di bandar atau di kampung.

8. Menghormati Diri Sendiri - Lelaki suka wanita yang menghargai dirinya sendiri sebagai seorang wanita,bersikap sopan dan mempunyai etika. Wanita yang menghormati dirinya sendiri mempunyai keyakinan dan tahu apa yang baik dan buruk diperlakukan oleh seorang lelaki terhadap dirinya.

9. Simpati dan Prihatin - Lelaki suka wanita yang murah hati,mengambil berat, simpati pada nasib yang susah. Sayang pada kanak-kanak dan tidak memilih bulu. Kebaikan yang wajar dan spontan mencerminkan hati yang mulia. Ada kecantikan dalaman pada dirinya yang memancar keluar dengan indah dan mempesona.

26ramd

KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

TAWARAN HAPUS PTPTN , NAJIB CACING KEPANASAN

Posted: 05 Apr 2012 07:00 PM PDT


Apabila Pakatan Rakyat bersetuju untuk hapuskan pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) pada 11 Mac 2012, menyebabkan Datuk Seri Najib Tun Razak seperti cacing kepanasan. Perdana Menteri juga menuduh ini adalah resepi kehancuran negara. Manakala Menteri Pengajian Tinggi Datuk Seri Mohamad Khalid Nordin kata ini tidak relevan.
Sebenarnya ini adalah jawapan skima pemimpin BN dalam setiap perubahan yang akan dilakukan oleh Pakatan Rakyat. Sedangkan kerajaan pimpinan Najib sanggup hapus hutang kepada seorang individu Tan Sri Tajudin Ramli sebanyak RM589 juta. Oh, untuk seorang kroni tidak hancur, untuk 1.87 juta pelajar hancur negara. Amat zalim kepada setiap pelajar yang berumur 22 tahun sudah menanggung hutang tidak kurang RM25,000 hingga RM80,000. Sedangkan peluang kerja semakin sempit, perbelanjaan semakin tinggi.

Pada tahun 2011 sahaja sudah 1.87 juta penuntut membuat pinjaman PTPTN membabitkan peruntukan RM41.6 bilion.
Seramai 69,573 daripada 104,083 peminjam yang disaman oleh mahkamah sehingga oktober 2011, kerana gagal menjelaskan pinjaman mereka.

Sehingga September 2011, PTPTN hanya berjaya memungut RM2.74 bilion iaitu 48.34 peratus berbanding RM6.2 bilion, jumlah yang sepatutnya diperoleh.

Seramai 132,801 pelajar yang disenarai hitam dan tidak boleh keluar negara kerana tidak menjelaskan pinjaman.

Sebelum ini kerajaan Kelantan bersetuju untuk menghapuskan pinjaman PTPTN untuk pelajar Kelantan jika PR memerintah kerajaan pusat melalui wang royalti minyak yang akan dikembalikan kepada Kelantan.
Bukan mustahil apabila laporan sampai kepada Najib bahawa BN akan kalah di dalam PRU 13, kerana anak muda marah isu PTPTN maka Najib juga akan menghapus kira hutang PTPTN.

idrisahmad

KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

Tiada ulasan: