Sabtu, 14 April 2012

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Senyum Malam Minggu ...

Posted: 14 Apr 2012 09:38 AM PDT

Ramalan Perak Tody Jauh Meleset

Posted: 14 Apr 2012 07:32 AM PDT

Kesian dengan Perak Tody - Ramalannya meleset jauh.Portal penjilat bontot Umno/BN ini meramalkan hanya 200 pelajar sahaja yang akan keluat berdemo membantah PTPTN.Tengok pembohongannya di sini


Jenis tidak tahu malu ni buat nojin aje.Ha! ha! ha! Apa ulasan selanjutnya? Tarak!

Tengoklah apa yang dikatakan oleh Perak Tody bahawa hanya 200 pelajar yang berdemo tu :

Budak-Budak Sekolah Disalahgunakan Oleh Umno/BN

Posted: 14 Apr 2012 02:36 AM PDT

Selepas saya dedahkan arahan PPD Kinta keatas 58 guru sekolah menengah yang dipaksa datang ke majlis Umno/BN di kediaman Menteri Besor Kunta Kinta tu.Rupa-rupanya terdapat 80 buah bas mengangkut murid-murid sekolah ke majlis yang sama.

Apa kena mengena budak-budak sekolah tu dengan projek orang muda Umno/BN itu? Bila ditanyakan kat budak-budak tu, masing-masing kata dapat RM10/-, kami datanglah!

Ya lah! Akal budak! Deme bukan kisah apa ke bendanya.Dapat RM10/ tu banyak bagi mereka; dah boleh beli sekotak rokok! Dah boleh duduk kat cyber-cafe berjam-jam.

Budak-budak seronok dapat percuma baju ini


Selain baju percuma, mereka dapat RM10/-


Sah! Umno/BN memperalatkan anak-anak sekolah


Makan percuma pun dapat...tak sabo dah budak-budak tu...


Kesihan, mereka makan diatas lantai sahaja


Ada yang terpaksa berjemur kat tempat panas begini


Kenapa tidak disediakan kerusi dan meja utk remaja ini?


Tengoklah, mana dia kempen 'Tak nak rokok' BN ?
Tentu ikut Najib yang pakai rantai tu!


Ini tentu projek Ketua Pemuda Umno Perak,
Khairul Azuan.Umno/BN gunakan
kanak-kanak sekolah!


Puluhan bas sekolah dikerahkan utk
mengangkut budak sekolah


Tak cukup bas sekolah,bas persiaran digunakan


Bas Kilang pun turut digunakan


Terdapat tidak kurang 80 bas kesemuanya

Banyak pakai duit tu...budak-budak yang diangkut dengan 80 bas sahaja sudah 3200 orang.Itu pun kalau ikut muatan biasa - mungkin juga mereka duduk bertiga-tiga dalam bas!

Itu belum lagi dikira yang datang sendiri dengan motor atau kereta.Maklumlah budak bandar. baru bersekolah pun sudah ada yang gi sekolah dengan kereta sendiri.

Jom kita congak-congak setail akauntan kampung - ambil sajalah jumlah kasar 3200 orang budak saja.

Kalau bayar RM10/- sorang dah berapa? Bayar makcik katering untuk makan minum mereka? paling koman Rm15/- satu kepala. Bayar sewa 80 buah bas tu entah berapalah pula.

Jangan lupa kos baju percuma itu .Kurang-kurang RM20/-. Ha! ha! itu semua belum lagi harga yang dimark-up. Biasalah projek Umno/BN - beli laptop harga biasa RM3,845, tapi depa tutoh sampai RM11,845! Semua projek songlap duit rakyat.

Perjumpaan Pemuda BN - Kenapa PPD Kinta paksa guru-guru hadhir sama?

Posted: 13 Apr 2012 05:42 PM PDT


Sebentar lagi, kalau ikut maklumat banner diatas ini, ada perjumpaan Pemuda BN di kediaman Menteri Besar Perak , Sabtu 14 April jam 12.00 tengahari ini nanti.

Tak kisahlah pasal program perjumpaan Pemuda BN tu. Tapi yang amat mengisahkan, ialah cikgu-cikgu telah diarahkan untuk turut hadir dalam program Umno/BN tersebut!

Korang boleh tengok portal PPD tu di sini

PPD telah memberikan alasan kononnya untuk bertemu dengan Menteri Dalam Negeri! Kesian buat susah guru-guru berkenaan.Bukan sikit , seramai 58 guru dipaksa supaya hadhir dalam program pemuda BN itu.

Surat arahan daripada PPD ke beberapa sekolah menengah di sekitar bandar Ipoh yang mengandungi senarai nama guru-guru yang dipaksa hadhir :

Nak lihat sepenuhnya, sila klik di sini

Beginilah tindakan terdesak UMNO/BN.PPD pun mereka nak perlembukan.Aku harap guru-guru yang terlibat janganlah takut dengan arahan seperti ini; dan jangan relakan diri kita diperkotak-katikan oleh mereka yang menyalahi kedudukan merteka untuk terus berkuasa.

Kalau terpaksa pergi, pergilah, tapi bila masa mengundi nanti, cikgu-cikgu yang terasa dianiaya sebegini, sila pangkah Pakatan Rakyat.

Tiada ulasan: