Khamis, 26 April 2012

AdukaTaruna

AdukaTaruna


Video perkataan Kelantan yang gua tak faham.

Posted: 25 Apr 2012 11:37 PM PDT

2000 polis diarah memakai uniform DBKL 28 April ini.

Posted: 25 Apr 2012 10:13 PM PDT

Oleh : AdukaTaruna

Malam tadi, lepas bertekak dengan member yang anti BERSIH di studio UTTV, gua chow. Tak join memember minum. Gua nak tido awal sebab nak tahajut tgk bola.

Gua tengok bola di Family Kopitiam. Taman Bendahara. Dekat dengan UMK. Sampai2, sedang cari port, gua nampak SB yang dah jadi macam member dah. Dia la yang ambil intelligent gua dulu.

Gua tegur dan bersalaman. Dia pun sound :

"Kau buat apa tak tido lagi ni Ka? Benti2 la politik ni."

"Baru keluar rumah ni bro. Nak tgk bola. Tak g KL ke? Tak kena bertugas kat KL ke?"

"Ada apa?"

"BERSIH la."

"Kau ni tak sudah-sudah la. Tak payah g la Ka. Polis nanti pakai baju DBKL kat sana."

Sebelum dia minta gua off record, gua sengeh dan chow duduk meja lain. Angka 2000 tu gua tambah. SB tu tak cakap pun berapa.

Video bertekak di studio dengan UMNO anti BERSIH

Posted: 25 Apr 2012 08:51 PM PDT

Untuk sampai ke video bertekak tu panjang sikit la. Lepas iklan dari ustream dan lagu 'Ubah' dari DAP. Kemudian masalah teknikal plak. Takda suara. Pada minit yang ke 21 baru ada suara. Tapi apa pun satu perdebatan yang baik.




Video streaming by Ustream

Tiada ulasan: