Khamis, 29 Mac 2012

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Hanya Yang Tidak Cerdik Ada Dalam Umno - Mahathir

Posted: 28 Mar 2012 07:29 PM PDT

Mantan PM Malaysia, Dr Mahathir Mohamad mengesahkan yang ada dalam Umno hari ini adalah dari kalangan yang kurang cerdik.

Kurang cerdik bahasa berhalus. Maksud sebenar nya ialah 'bangang!'

"Umno dah berpuluh- puluh tahun tak bagi orang pandai masuk Umno, sebab itu kebanyakan doktor masuk PAS.

"Ini akhirnya menyukarkan Umno mencari calon sesuai bagi menentukan kemenangan pada pada pilihan raya," kata Dr Mahathir di sini

Begitulah keluhan seorang mantan PM yang pernah berkuasa suatu ketika dulu.

Mungkin juga kerana beliau begitu bersimpati terhadap Dr Hasan Ali yang diusung Umno ke sana ke mari untuk buat ceramah menghentam pemimpin Pakatan Rakyat terutamanya Anwar dan PAS namun tidak dibenarkan menjadi ahli Umno.

Rasa kecewa dan simpati Dr Mahathir terhadap nasib Dr Hasan Ali yang diperlakukan sebagai anjing untuk menyalak ke arah pemimpin-pemimpin PR menyebabkan beliau merayu kepada Umno supaya membuka pintunya kepada orang-orang pandai macam Hasan Ali ini.

Dr Mahathir hanya menyedari betapa 'pandainya' seorang yang bernama Dr Hasan Ali ini setelah mendengar sendiri pengakuan Dr Hasan melalui ceramah-ceramahnya yang selalu mendakwa bahawa dia seorang yang mempunyai Phd, seorang pakar motivasi dan bla..bla..bla...

Lagi pun bila Hasan Ali jadi ahli Umno, tentulah Umno tidak perlu bayar terlalu mahal untuk memanggilnya buat ceramah.Ini akan menjimatkan kos. Memang bijak hotak Dr Mahathir nih!

Sungguh tepat apa yang Mahathir sarankan itu. Umno tidak pernah terpikirkan perkara sebegini sebab mereka hanyalah terdiri dari kalangan yang bangang-bangang belaka.

Cer cer korang tengok pemimpin tertinggi mereka ikat bata .....kah! kah! kah! Memang bangang bukan?

Tiada ulasan: