Jumaat, 24 Februari 2012

dollah yankee

dollah yankee


Akibat terlebih bijak

Posted: 24 Feb 2012 08:45 PM PST

Tak dapat dinafikan yang Tun Mahathir ni seorang yang bijak pandai. Kalau kita bagi sebuah buku yang setebal 4-5 inci dekat Tun, dia boleh habiskan kandungan buku itu dan faham hanya dalam masa 1 jam. Tetapi sebijak-bijak seseorang itu dia bukan lah bijak yang sempurna. Dia masih tetap ada sedikit kelemahan dan ada juga sedikit 'bodoh'nya. Begitu juga dengan Tun Mahathir, dia tetap ada sedikit 'bodoh'nya.

Adakah patut dan bijak pandai kah seseorang itu kalau sesuatu barang yang kita boleh beli dengan harga $3.50 tetapi kita membayarnya dengan harga $8.00 ? Lu orang pikir lah sendiri... bijak ka??

Dr M says had no choice but to bail out Tajudin Ramli's MAS

KUALA LUMPUR, Feb 24 - Tun Dr Mahathir Mohamad admitted today his administration's 2001 bailout of Malaysia Airlines (MAS) resulted in a loss of public funds but was necessary to turn the national carrier around."People don't lose money for nothing but the takeover was very urgent because we had to turn the company around," the former prime minister (right) said of the move to buy MAS back at more than twice the market value at a cost of RM1.8 billion.The government took control of MAS after paying RM8 per share to Tajudin instead of the market value of RM3.68. ...


dollah yankee -
Tun memang seorang yang bijak. Bijak merembat.

Tiada ulasan: