Jumaat, 24 Februari 2012

RAKYAT MARHAEN

RAKYAT MARHAEN


Saranan MB Khalid sangat wajar !

Posted: 24 Feb 2012 07:04 PM PST

Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) memang sewajarnya membuat pemantauan dan siasatan terhadap usaha-usaha atau cubaan memurtadkan orang Islam selaras dengan kuasa yang diperuntukkan dalam Enakmen Pentadbiran Agama Islam (Negeri Selangor) 2003.
 
Masyarakat berbilang kaum di negara ini mesti menghormati agama Islam yang telah diiktiraf sebagai sebagai agama rasmi persekutuan di samping setiap individu bebas mengamalkan agama masing-masing. Sebarang usaha untuk memurtadkan orang Islam semestinya ditentang !Read More / Baca Lagi >>

PELABURAN!!! P.Pinang no. 1 lagi,.. UMNO suka tabur fitnah

Posted: 24 Feb 2012 07:03 PM PST

Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng menyifatkan kejayaan negeri itu menduduki tempat pertama dalam pelaburan sektor pembuatan untuk dua tahun berturut-turut - 2010 dan 2011 - sebagai pencapaian "menakjubkan dan luar biasa" bagi negeri yang kedua terkecil di Malaysia itu yang tidak mempunyai sebarang sumber aslli.

Sehubungan itu, katanya, kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang mengucap tahniah kepada 1.6 juta rakyat negeri itu yang menurutnya, berhak mendapat penghargaan ekoran pencapaian bersejarah tersebut.

 Katanya, Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamad mengumumkan Pulau Pinang mengungguli pelaburan sektor pembuatan untuk tahun kedua berturut-turut dengan RM9.1 bilion - melepasi sasaran RM6.1 bilion. 
Read More / Baca Lagi >>

Barangkali Allah nak tunjuk !!

Posted: 24 Feb 2012 07:03 PM PST

Keikhlasan Dr Hasan Ali menubuhkan JATI sebuah NGO yang bertujuan untuk memperjuangkan Islam, Melayu dan Raja, rasanya masih ramai yang ragu-ragu.!
Lagi pun kewujudannya betul-betul dalam keadaan terdesak, iaitu selepas beliau dipecat dari PAS dan tergugurnya beliau dari  jawatan exco agama kerajaan negeri Selangor. 
 
Apa-apa pun segala tindakan dan gerak-geri Hasan yang pernah menjadi Pengarah BTN dan Pesuruhjaya PAS Selangor ini  mudah dibaca. Menubuhkan NGO yang bernama JATI hanya helah untuk menyelamatkan diri, menutup rasa malu, dan membaiki imej yang tercalar oleh perbuatannya sendiri semasa di dalam PAS.
Read More / Baca Lagi >>

Two people who always think they are right and never wrong: Dr M and Dr Rosmah!

Posted: 24 Feb 2012 06:57 PM PST

Two people who always think they are right and never wrong: Dr M and Dr Rosmah!There are two luminaries in Malaysia who each time they open their mouth they come off as being always right. And each time they respond or react to the rakyat's complaints and allegations, they end up blaming the rakyat instead.
Guess who?
One it is our former premier Tun Dr Mahathir. And the other is our 'First Lady of Malaysia' Datin Sri Dr. Rosmah. Right, or wrong?
One will retort that Malaysians are immature and the other says we are jealous lah. One will challenge by saying what is wrong with making a few individuals multimillionaires, while the other questions what is wrong in accepting a doctorate if the university insists.
Dr M for PM and Dr Rosmah for DPM
Read More / Baca Lagi >>

Majoriti Besar Wajib Bagi Sistem Dua Parti, Kata Dr M....nak jadi PM semula kot..!!!

Posted: 24 Feb 2012 06:49 PM PST

Post Pic
KUALA LUMPUR, 25 FEB: Mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, sistem dua parti akan hanya berjaya jika wakil rakyat  yang dipilih setia kepada parti yang diwakili.

Bagi menyaksikan keadaan itu berlaku, gabungan parti pemerintah mesti terlebih dahulu mendapat majoriti besar.
Read More / Baca Lagi >>

Alih Isu Dagang : Kerajaan Sedia Dedah Surat Dr. Mahathir Kepada Pemimpin Israel - Najib

Posted: 24 Feb 2012 06:47 PM PST

Post Pic
MELAKA, 25 FEB: Surat yang diutuskan oleh bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad kepada dua pemimpin Israel akan didedahkan kepada umum jika tiada kemudaratan kepada negara, kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Najib berkata beliau telah meminta Wisma Putra untuk menyemak semula surat tersebut dan memberi ulasan sama ada ia boleh didedahkan.
Read More / Baca Lagi >>

Mahathir vs Tengku Razaleigh: Dispute Over NEP

Posted: 24 Feb 2012 06:44 PM PST

tengku-razaleigh__dr_mahathir2Tengku Razaleigh Hamzah's statement that the New Economic Policy (NEP) was not intended to create an incubated class of Malay capitalists has prompted Tun Dr Mahathir Mohamad to defend his administration's implementation of the NEP, saying the different races were represented at all levels of the economic ladder.

Tengku Razaleigh explained that the NEP was initially created to address poverty and to raise the level of Malay participation in the economy.

The former finance minister, who is popularly known as Ku Li, made the statement on NEP in his speech titled 'A Plea for Unity' at the breakfast meeting program organized by Paddy Schubert Sdn Bhd today.
Read More / Baca Lagi >>

Warga emas 109 tahun dihalau keluar tanah sendiri..!!

Posted: 24 Feb 2012 06:41 PM PST

Nama Mek Wook atau nama sebenarnya, Wook Kondor, 109, sememangnya dikenali ramai kerana mengahwini seorang lelaki yang tiga kali ganda lebih muda darinya.Mungkin sudah ditakdirkan Allah SWT kepada Mek Wook bahawa nenek tua itu terpaksa menerima satu lagi ujian pada usia emasnya apabila dia diperdaya oleh anak saudaranya sendiri sehingga memungkinkannya kehilangan tempat tinggal dan tanah.
Menurut laporan dari Sinar Harian, Pemangku Ketua Polis Daerah Hulu Terengganu, Asisten Superintendan Mohd Rosli Mohd Amir memberitahu Mek Wook didatangi anak saudaranya yang dikenali sebagai Din pada tahun 2004 dan menawarkan diri untuk menyimpan geran tanah milik nenek tua itu.
Read More / Baca Lagi >>

Aura : Nik Aziz bersedia untuk PRU

Posted: 24 Feb 2012 06:34 PM PST

Setiap Jumaat, sebahagian Jalan Dato Pati di Kota Bharu, akan ditutup mulai 8.30 pagi.Sebabnya, Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Aziz Nik Mat, yang lebih mesra dipanggil Tok Guru akan mengadakan ceramah agamanya.Memandangkan Jumaat ialah hari cuti umum di Kelantan, berduyun-duyun rakyat Kota Bharu akan 'turun padang'.Datuk Nik Aziz, yang biasanya bersarban putih dan memakai jubah, akan menyampaikan syarahannya dalam loghat Kelantan.
Ceramah itu sudah begitu sebati dengan penduduk setempat sejak negeri itu diperintah oleh Parti Islam SeMalaysia (PAS) pada 1990.
Read More / Baca Lagi >>

Restoran halal terkenal diserbu JAKIM

Posted: 24 Feb 2012 06:29 PM PST

Beberapa pelanggan Islam yang sedang menikmati hidangan yong tau foo di sebuah restoran yang menjadi tarikan ramai termasuk di kalangan golongan kenamaan (VIP) di Ampang dekat sini hari ini, terkejut apabila premis itu diserbu kerana disyaki menjual makanan mengandungi protein babi.Restoran dimiliki oleh pengusaha bukan Islam yang menjadi tarikan penggemar yong tau foo itu diserbu pada pukul 11 pagi oleh sepasukan pegawai penguat kuasa dari Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim); Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) dan Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM).
Read More / Baca Lagi >>

Peneroka Felda dianggap hanya faham bahasa bakul sampah..!!

Posted: 24 Feb 2012 06:23 PM PST

Oleh DR MASZLEE MALIK
PERBUATAN Dato' (Ahmad Maslan) membuang manifesto Pakatan Rakyat (Buku Jingga) ke dalam tong samhttps://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgBJBgGMciOD-zQX1esrXlsBUPMf2MaF_fBYkmZu05bK-lVyE53MOE7Oq_weClirMsNQcErcRH1QT_mJ9JihPSeuhJHoLNREWn8jBYJAVUqc9mowfFIs3jbyv5le8ZT34-yubZcVTGSLp4/s1600/menteri+hina+quran%2521.jpgpah di dalam satu acara umum dan terbuka adalah perbuatan menghina konsep political pluralism yang menjadi rukun kepada sistem demokrasi yang adil.

Tindakan membuang manifesto parti lawan itu juga merupakan satu penghinaan kepada ide atau tawaran kepada rakyat oleh para pemimpin Pakatan yang rata-ratanya merupakan penggubal undang-undang (ahli parlimen) yang telah dipilih oleh rakyat. Secara moral, ini merupakan penghinaan terhadap sistem demokrasi yang diamalkan di dalam negara ini.Read More / Baca Lagi >>

PRU 13 : ADA PETUNJUK BARU, HUJUNG 2012 ATAU AWAL 2013?

Posted: 24 Feb 2012 06:19 PM PST


Sehingga kini ramai yang menggila meneka bila tarikh pilihanraya umum ke 13 diadakan. Dari sebulan ke sebulan mereka teka namun masih juga belum kunjung tiba. Ada yang meneka Disember tahun lepas dan lepas itu mereka kata bulan Mac depan ini. Namun nampaknya tidak juga berlaku.

Mungkinkah selepas bulan Mac tahun ini. 'Edah' untuk mengadakan pilihanraya adalah sampai Mac tahun depan. Lambat lagi setahun lebih lagi ......

Ah Jib Gor masih belum berani untuk membubarkan parlimen kerana terlampau banyak isu besar yang menggerunkan beliau dan mem besarnya, Kak Mah. Antara isu yang menjadi mimpi ngeri Ah Jib ialah isu lembu tinggal di kondominium, isu SBPA, isu Lynas, isu sokongan rakyat berketurunan Cina kepada PR dan sebagainya.
Read More / Baca Lagi >>

Clinton Blasts Russia, China for Stance on Syria

Posted: 24 Feb 2012 06:12 PM PST

New Jersey Muslims Troubled by NYPD Surveillance

Posted: 24 Feb 2012 06:11 PM PST

Al Jazeera's Cath Turner reports from New Jersey mosque targeted by NYPD

Posted: 24 Feb 2012 06:10 PM PST

Muslims Speak Out Against NYPD Surveillance

Posted: 24 Feb 2012 06:01 PM PST

Haiti PM resigns amid political infighting

Posted: 24 Feb 2012 06:00 PM PST

Khalid to Umno: Don't cheapen the misery of the Palestinians with cheap politics

Posted: 24 Feb 2012 05:58 PM PST

Ulama' muda Umno belasah Muhyiddin?

Posted: 24 Feb 2012 05:56 PM PST

Kesian kat Pengerusi Jawatankuasa Kerja Himpunan Ulama Muda Malaysia (Ilmu), Fathul Bari Mat Jahaya yang satu masa dulu mengetuai 40 orang penyamun ulama muda masuk Umno.

Bila dia dengar TG Hj Hadi Presiden PAS bercakap pasai bai'ah kepada semua calon PAS, dia yakin dia ada peluru yang cukup hebat untuk belasah PAS. Hebatnya peluru tu, dia bukan setakat boleh belasah pas tapi boleh belasah Presiden PAS.
Best-in-class horsepower & towing capacity, this vehicle can handle anything! #FordRangerChallenge , test it! 
Maka dia dengan yakin mula tembak peluru dia macam yang dilaporkan Utusan:Read More / Baca Lagi >>

Bai'ah : Standart Kepala Otak UMNO.. Orang buat semua tak kena mai tang depa semua kena..!!

Posted: 24 Feb 2012 05:53 PM PST

Jamil Khir: Bai'ah memang ada dalam Islam, tapi...
Jamil Khir Baharom
YAN - Sumpah bai'ah di kalangan calon-calon Pas adalah menjurus kepada kepentingan politik parti itu semata-mata sedangkan dalam Islam bai'ah adalah janji untuk mematuhi amanah dan memikul tanggungjawab, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom.
Katanya, bai'ah memang ada dalam Islam, yang merupakan pertautan janji daripada kepimpinan untuk mematuhi amanah dan memikul tanggungjawab yang diberikan.
"Saya rasa bai'ah (ini atas dasar) nak jadi calon, atas rasa kebimbangan lompat parti dan sebagainya. Adakah kita mempunyai barisan Yang Berhormat yang tidak kita yakini dia punya perjuangan dan sebagainya.
Read More / Baca Lagi >>

POLITIK: MEMBUNUH ATAU TERBUNUH

Posted: 24 Feb 2012 05:51 PM PST

Semua jawatan politik ada kontrak masanya. Setiap jawatan ada pihak yang berkuasa  atau diber kuasa untuk  memilih atau melantik sesesorang itu dalam jawatan tertentu

Rakyat berkuasa menukar kerajaan jika tidak berpuas hati, tetapi kena tunggu habis penggal pilihan raya - 4 atau 5 tahun sekali.

Sultan pun boleh gugurkan MB tetapi kena tunggu habis penggal pilihan raya juga, macam kes Idris Jusoh di Terengganu
Read More / Baca Lagi >>

Nik Aziz Ke Utara Tinjau Pergolakan Pas Kedah?

Posted: 24 Feb 2012 05:37 PM PST

Oleh Mohd Sayuti Omar
Pergaduhan dan pertelingkahan sesama sendiri diambang pilihan raya umum hendak diadakan sesuatu yang tidak elok. Sudah tentu pertelingkahan itu akan memberi kesan kepada kestabilan parti, dan pergeseran itu akan dijadikan isu oleh pihak parti lawan.

Perkembangan politik Pas Kedah seperti mana diperkatakan hari ini sesungguhnya menyedihkan. Kalau ia benar berlaku pertelingkahan itu membahayakan Pas. Mereka yang terlibat dalam pergaduhan itu atau mencetuskan masalah bolehlah dianggap mereka yang tidak peka dan lebih mementingkan kepada diri sendiri. Wajarlah mereka sejukkan kepala. Read More / Baca Lagi >>

25 Seats 'In The Bag' Was Amusing!

Posted: 24 Feb 2012 05:35 PM PST


Barisan Nasional leaders' claim that 25 rural parliamentary seats in Sarawak are already in the 'bag' has amused Sarawak DAP secretary Chong Chieng Jen.

Sarawak has 31 seats and out of this figure, six are urban seats allocated to Sarawak United People's Party.
Read More / Baca Lagi >>

Pembangunan di tepi sungai di Lembah Klang dibekukan.....duit tak cukup ka..!!!

Posted: 24 Feb 2012 05:34 PM PST

Kerajaan memutuskan untuk membekukan pembangunan di semua tanah-tanah milik kerajaan dan Dewan Bandar Raya Kuala Lumpur (DBKL), Keretapi Tanah Melayu Berhad dan tanah rizab di tepi sungai di Lembah Kelang.
  
Ketua Setiausaha Kementerian Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, Datuk Ahmad Phesal Talib berkata selain itu, kerajaan juga memutuskan tanah-tanah berkenaan, yang seluas 144 hektar, dibekukan daripada sebarang bentuk perkongsian awam swasta, penswastaan, penjualan atau gantian tanah.
Read More / Baca Lagi >>

Peranan penting, kritikal PAS

Posted: 24 Feb 2012 05:31 PM PST


KUALA LUMPUR: Impian Pakatan Rakyat untuk menguasai kerajaan persekutuan dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 banyak difaktorkan oleh prestasi yang bakal ditunjukkan oleh sekutu pentingnya, Parti Islam Se-Malaysia, namun persoalan yang berbangkit adalah mampukah PAS menggalas harapan besar itu?

Berbanding dengan sekutu rapatnya, KeADILan dan DAP, dalam PRU12 hampir empat tahun lalu, PAS memiliki kerusi Parlimen terkecil. Ketika pengundi bukan Melayu, khususnya masyarakat Tionghua, dijangka terus menolak BN, perhatian tertumpu kepada kecenderungan mengundi orang Melayu.

Pemerhati politik melihat PRU13 adalah perebutan sengit di antara Pakatan dan BN untuk memenangi hati dan pemikiran pengundi Melayu. Semasa pengundi Cina dianggap "simpanan tetap" Pakatan, Umno pula mendakwa mereka masih mempunyai sokongan besar di kalangan orang Melayu, khususnya di kawasan kampung tradisi dan peneroka Felda.
Read More / Baca Lagi >>

Tiada ulasan: