Nuffnang

Pengikut

ALHUSSEYN

sumber :-

ALHUSSEYN


Tidak Semua Penyiasatan Akan Berakhir Dengan Pendakwaan - PM Najib

Posted: 27 Feb 2012 08:04 AM PST

" ..tindakan mendakwa NFCorp terpulang kepada peguam negara, dan menegaskan tidak semua penyiasatan akan berakhir dengan pendakwaan." - PM Najib
Ahli Parlimen Kubang Kerian ini menjelaskan, pihak polis sudah menjalankan tanggungjawab dengan berkesan apabila mencadangkan perkara itu kepada peguam negara dan beliau seharusnya bertindak kerana bukti-bukti yang dikemukakan sudah jelas.

"Peguam Negara tidak mempunyai pilihan selain mendakwa mereka kerana ia adalah atas saranan pihak polis.

"Polis sudah menjalankan tanggungjawab mereka dengan sangat berkesan, dan peguam negara harus bertindak atas fakta-fakta kes," katanya di ibu pejabat PAS di sini.

Polis telah memohon kepada Peguam Negara supaya pengarah NFCorp didakwa atas kesalahan pecah amanah selepas pemimpin pembangkang mendakwa sebahagian daripada RM250 juta pinjaman mudah kerajaan telah digunakan untuk tujuan lain.

Ketua Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK) Bukit Aman Datuk Syed Ismail Syed Azizan telah mengesahkan perkara itu

"Kami mencadangkan Pejabat Peguam Negara supaya semua pengarah NFCorp didakwa atas kesalahan pecah amanah," katanya kepada The Malaysian Insider.

NFCorp, yang dimiliki oleh suami dan tiga anak Datuk Seri Shahrizat Abd Jalil, merupakan syarikat yang bertanggungjawab menguruskan skandal Pusat Fidlot Nasional (NFC).

NFCorp bagaimanapun semalam melahirkan rasa terkejut dan keliru dengan kenyataan Syed Ismail itu. Baca lagi di sini

Komen AlHusseyn - Kenapa sehingga kini Pejabat Peguam Negara masih tidak mengeluarkan apa-apa kenyataan, jauh sekali untuk segera bertindak.

Ketua Pengarah Jabatan siasatan jenayah mengeluarkan kenyataan sebegini saya percaya kerana beliau sendiri merasakan tindakan Peguam Negara terlalu lembab macam kura-kura berjalan atas darat.

Tentunya kita sangat terkejut dan tidak menduga bila mana PM Najib boleh mengeluarkan kenyataan : " ..tindakan mendakwa NFCorp terpulang kepada peguam negara, dan menegaskan tidak semua penyiasatan akan berakhir dengan pendakwaan."

Najib sepatutnya mesti sokong kenyataan Ketua Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah itu dan turut sama mendesak agar Peguam Negara segera mengambil langkah susulan yang sewajarnya.

Namun, bagaimana Najib boleh sebut "TIDAK SEMUA PENYIASATAN AKAN BERAKHIR DENGAN PENDAKWAAN" Dimanakah ketegasan Najib dalam melaksanakan agenda transformasinya?

Konon kata Umno/BN sudah bertaubat, tapi kes macam ini bagaimana kamu nak buktikan akuan kamu yang kononnya sudah bertaubat?

Lihat pula kenyataan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin yang mengumumkan Putrajaya akan melantik juru audit bebas bagi menyemak dokumen kewangan NFCorp dan enggan mewujudkan Suruhanjaya Diraja bagi menyiasat NFC menunjukan kepada kita bahawa ini semua helah untuk melambat-lambatkan tindakan keatas isu tersebut.

Anak Pak Yassin ini seolah-olah tidak percaya dengan laporan yang dikeluatkan oleh Audit Negara. Kalau begitu apasal Tan Sri Ambrin Buang dilantik semula sebagai ketua audit negara untuk tempoh satu tahun mulai 23 Februari ini?

Kelaku Najib dan Muhyiddin sesungguhnya sangat mengecewakan rakyat yang mahukan ketelusan dan keadilan dalam memikul amanah dan tugas negara. Namun mereka ini semata-mata hanya menepati pepatah bidalan, "Siakap Senohong Gelama Ikan Duri. Bercakap Bohong bila jadi Menteri !"


PAS mahu semua exco Kedah dikembalikan semula

Posted: 27 Feb 2012 03:00 AM PST

Oleh Shazwan Mustafa Kamal
February 27, 2012

KUALA LUMPUR, 27 Feb (Bernama) - Kepimpinan PAS hari ini berkata ia mahu semua 10 ahli majlis negeri Kedah semasa (exco) mengangkat sumpah jawatan bagi penggal 2012, walaupun Menteri Besar Datuk Seri Azizan Abdul Razak berkata hanya lapan akan dikembalikan semula esok.

Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali mengesahkan khabar angin bahawa dua exco, Kedah PAS timbalan pesuruhjaya I, Datuk Phahrolrazi Zawawi, dan timbalan pesuruhjaya II PAS Kedah , Datuk Dr Ismail Salleh, telah enggan untuk menerima semula-perlantikan mereka, tetapi menegaskan bahawa perkara itu adalah hanya "isu teknikal."

Beliau berkata bahawa presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang telah bertemu dengan Azizan serta 2 exco pada 17 Februari, di mana mereka telah menjelaskan kepadanya "kesukaran" dalam meneruskan tugas mereka.

"Kepimpinan PAS pusat mengambil langkah-langkah untuk memastikan kelancaran kerajaan Pakatan Rakyat di Kedah.

"Kedua-dua exco telah menulis surat kepada MB yang menyatakan bahawa mereka tidak bersedia (untuk menjalankan tugas mereka). Tetapi surat bukanlah suatu keputusan muktamad ... adalah diharapkan ini boleh diselesaikan dan semua exco kekal sebagai mereka, "Mustafa (gambar) beritahu pemberita.

Pemimpin PAS berkata masih ada ruang untuk rundingan sebagai tarikh akhir bagi tempoh dua jawatan exco untuk diisi pada 7 Mac.

Naib Presiden PAS Salahuddin Ayub, yang turut hadir, berkata beliau akan pergi ke Kedah esok untuk mengatasi perkara-perkara di antara exco dan MB Kedah.

"Sudah tentu kami mempunyai (calon baru) sekiranya mereka enggan meneruskan. Tetapi kita inginkan mereka semua dikekalkan sebagai mereka, dan ini boleh diselesaikan.

"Ia seperti antara isteri dan suami, jika seseorang ingin memilih keluar, kami tidak mengatakan ya, masih ada ruang, ruang untuk perbincangan," kata Ahli Parlimen Kubang Kerian.

Adalah satu spekulasi bahawa Phahrolrazi dan Ismail tidak berpuas hati mengenai kepimpinan Azizan berhubung dengan pelbagai isu yang telah menjejaskan pentadbiran beliau dalam tahun-tahun kebelakangan ini.

Jom Kenal Si Labu Tukang Masak Haji Bakhil!

Posted: 26 Feb 2012 09:36 PM PST

Sejak tahun 1980 tradisi berterusan di Australia - versi kami: Anugerah Sidney Taylor Memorial Black Hat - topi Chef tinggi tradisional yang Hitam sepenuhnya.

Ia dianugerahkan oleh rakan-penerima, dalam hal ini Jawatankuasa penuh Guild yang sekarang Induk Persekutuan Masakan Australia yang mungkin tidak semestinya menjadi Ketua Chef, dan dipegang oleh anggota itu sehingga seorang pengganti yang layak ditemui.

Penerima anugerah ini berhak untuk terus memakai Black Hat sebagai pemegang pengiktirafan tertinggi yang diberikan oleh rakan-rakan. sumber

Berikut adalah antara cheff atau cook yang pernah mendapat penghormatan anugerah tersebut:


Bernd Michael Uber- the cook


Claudio Magris- the cook

Erns Stuhler- the cook

George Hill- the cook

John Mangan Miller - the cook



Ha! ha! ha! korang mesti sakit perut tengok tukang masak Haji Bakhil Si Labu ini. Kalau tidak percaya korang tengoklah sendiri!

Si Labu Tukang masak Hj Bakhil - The half- cook Umno

KISAH YANG SANGAT MEMILUKAN!

Posted: 26 Feb 2012 05:38 PM PST

Anak perempuan kecil yang malang ini memberitahukan ibunya, "Mama, adik baru saja melukis pakai lipstik mama".

Ibunya yang mendengar hal itu lalu melihat lipstik mahal yang baru saja dibelinya telah tinggal setengah dan wajah dan tangan dan baju anak perempuan telah penuh dengan lipstik tersebut. Dengan sangat marah, ibu itu mengamuk dan memukul anak perempuan kecil yang malang tersebut tanpa menghiraukan tangisan dan jeritan dari mulut kecilnya.

Kemudian setelah mentempiaskan emosinya, ibu ini baru sedar anak perempuannya sudah tidak bergerak lagi. Dia pun mengoncangkan tubuh anaknya sambil menangis dan memohon agar anak perempuannya membuka matanya.

Tapi terlambat.... jantung anak perempuan itu telah berhenti berdengup. Dan saat sang ibu melihat kesan di selimut tempat tidur anaknya, disitu tertulis sebuah tulisan dengan lipstik merah yang tertulis: "Sayang Mama Sampai Bila Bila".
SHARE KANLAH INI DI WALL (DINDING) ANDA UNTUK MENUNJUKKAN BAHAWA ANDA MENENTANG KEKERASAN PADA KANAK-KANAK!



Nota AlHusseyn - Tika ini jam 12.38 malam, baru saju memasukan entri tengah malam tadi. Gi merayau kat facebook tetiba terbaca artikel ini melalui muka buku ini.Berita ini sangat menyentuh perasaan dan terasa sebak dan pilu.Tanpa disedari saya sendiri menitiskan air mata ketika membaca : "Sayang Mama Sampai Bila Bila".Tentunya anda juga begitu ....semoga Allah ampuni dosa sang ibu ...

This article will probably be published around jam 9.00 pagi nanti....kalau korang baca malam ini tentu payah nak tidur jadinya nanti ...so korang lepas sarapan bolehlah gunakan tisu tu untuk ngelap air mata dan hingus macam aku ni!

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT