Rabu, 15 Februari 2012

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Jangan ikut perangai boros Mak Aji ni ...

Posted: 15 Feb 2012 08:05 AM PST

Bukan nak menunjuk atau ngada-ngada.Jauh sekali berbelanja boros.Itulah contoh yang perlu kita semua teladani dari pemimpin yang bukan Islam ini. Bayangkan beg yang sama selama 30 tahun masih digunakannya.


Berikut pula, Mak Hajah Rosmah - Tiap-tiap hari, macam-macam warna ada ... Ini hanya sebahagian koleksi beg tangan jenama exklusif Hajah Rosmah , isteri seorang pemimpin Islam yang baru saja dapat doktor kehormat:

Kisah Pemergian Seorang Menteri ....

Posted: 14 Feb 2012 06:34 PM PST

Ini berupa catatan ringkas mengabdikan pemergian seorang Menteri wanita - seorang isteri kepada seorang gembala lembu yang tiupan serulingnya sudah tidak semerdu dulu lagi.

Setiap kali sigembala itu meniupkan serulingnya, maka setiap itulah sekalian cuping telinga rasa tercucuk pedih kesangatan. Hinggakan Mahathir dan Rafidah Aziz terpaksa tidak sanggup berdiam diri lagi.

Datuk Seri Nazri Aziz hari ini berkata, National Feedlot Corporation (NFCorp) telah melanggar syarat perjanjian pinjaman dengan kerajaan persekutuan.

"Dalam kata lain, telah berlaku kes pecah amanah. Duit tersebut, yang seharusnya digunakan untuk tujuan penternakan lembu telah digunakan untuk tujuan lain. Baca di sini

Cuma ada seorang yang tersangat bangangnya maka dia kata dia tidak tahu telah berlakunya pecah amanah tersebut. Pasal apa orang sebangang ini boleh dijadikan menteri?

Pada mulanya dia mendiamkan dirinya seolah-olah dia bersih dan tidak terlibat.Saya hanyalah seorang isteri kepada seorang pengerusi NFC.Semua wanita mempunyai keluarga dan suami, katanya.

Dia mula mengancam dan menfailkan saman keatas Rafizi Ramli dan jugaZuraidah Kamarudin Ahli Parlimen Ampang sebanyak RM100 Jutadiatas Fitnah melampau ke atas dirinya.

Dia tak senang duduk apabila terus menerima asakan. Mahathir dan Rafidah Aziz minta dia letak jawatan. Sebelum ini, Bung Mokhtar dan Syed Ali juga mendesak Syahrizat angkat kaki. Dia kemudiannya terpaksa mengambil cuti selama tiga minggu dan pergi berdoa depan kaabah...

Akhirnya dia terpaksa pergi.Umno dah tak mampu nak pikul biawak ini lagi...Shahrizat Jalil dikhabarkan akan digugurkan jawatannya sebagai menteri berkuat hari ini.Beritanya di sini

Tiada ulasan: