Ahad, 12 Februari 2012

AdukaTaruna

AdukaTaruna


Betapa gilenya orang Kelantan.

Posted: 12 Feb 2012 02:31 AM PST

Oleh : AdukaTaruna

[1]
Semalam gua ke stadium. Upacara kapitalis. Ramai giler orang. Kelantan vs Terengganu. Hampir jam 7 petang, 1 van putih masuk di perkarangan stadium. 1 Pajero. Kedua-duanya bertulis Agama Islam Kelantan. Selalu gua berkapitalis port lain. Ini kali pertama port depan.

Petugas2 bentang tikar. Khas untuk solat Magrib rupa2nya bai. Takda ni kat negeri UMNO. Pastu siap ada tazkirah lagi. Pasal bola, hiburan dan Islam. Hambek. Nasib baik Jean Francois dan Abang Hensem takda. Kalau tak, kompom kena panggil bomba. Terbakar.

Kerja-kerja tazkirah sedang dipersiapkan. Impian gua kalau Ostad Azhar Idrus dijemput memberikan kuliah dan solat magrib time bola di stadium. Mesti fight habes. Huuuu..
 

[2]
Gua chow awal. Settle apa yang patut dan bergegas ke port Hjosama. PAS Bachok buat skrin besar sambil makan satey. Gua mesti pergi. Mintak2 Man Utd kalah di kaki Liverpool. Muahahahaha.

Sampai2, orang penuh giler. Gua pergi cari port yang masih kosong. Eh.... apa gile ni skrin besar Kelantan vs Terengganu? Gua tengok kedai2 lain. Semua pasang Liga Malaysia. Sebelah kiri kedai? Ya.. ada 2-3 kelompok sedang tengok Man Utd. Yak! Betapa gilenya orang Kelantan. Mau menangis Alex Fergusen kalau tengok senario nih.

Kesemua satay yang dimakan adalah hasil tangan gua sendiri. Hj Joe hanya menumpang kehandalan gua. Percayalah. Ini fakta.

 
 
 

Tiada ulasan: