Selasa, 7 Februari 2012

AdukaTaruna

AdukaTaruna


Kisah Besdey nabi yang bidaah.

Posted: 06 Feb 2012 04:53 PM PST

Oleh : AdukaTaruna

Member gua kat Kelantan ni pergi ke rumah mak saudara dia. Pasir Mas. Ada buat maulud katanya. Berdasarkan pengalaman sambutan Maulud di rumah Paklong sebelah bini gua, orang Kelantan akan datang ke rumah penganjur. Berdiri bersama2 dan berselawat. Then makan.

Perkara serupa juga kepada mak saudara member gua nih. Sebelah rumah penganjur itu adalah rumah bapa saudara member gua plak. Kira adik-beradik la sebelah-menyebelah rumah nih. Bapa saudara member gua nih, gua bagi nama Pakcik A adalah orang UMNO. Dan bermazhab MAZA walau MAZA bukan berparti.

Yang member gua ni plak, ilmu agama biasa2 jer. Kira macam gua jer. Tapi dia pun tahu gak sikit2 bidaah ni berdasarkan hasutan gua bawah Akta Hasutan. Kah3.

Member gua ni punya bengong, sebelum jemaah surau / masjid sampai, dia dah makan dulu. Pastu lepak rumah Pakcik A untuk hisap rokok bersama-sama. Then sampai la jemaah. Bapa member gua g panggil la member gua nih. Untuk join. Member gua ni, dah hisap rokok memang malas la. Pakcik A memang tak join. Sebab mazhab MAZA.

Penyudahnya, bila dah settle majlis, sampai rumah dah, bapa dia perli. Cakap termakan hasutan Pakcik A. Member gua story la sama gua yang bapa dia perli dia. Gua cakap, gua pun ambil fahaman bidaah juga. Tapi kalau ada penganjuran yang kalau gua tak hadir boleh berbalah baik gua hadir.

Pastu lu tanya Pokcik lu tu. Antara berkawad, berarak, bersepanduk yang UMNO anjurkan dengan berselawat tokok tambah sambil berdiri mana lebih bidaah? Berselawat tokok tambah sambil berdiri dengan hisap rokok sambil tgk DVD mana lebih bidaah?

Tiada ulasan: