Sabtu, 7 Januari 2012

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


PERKASA GAGAL GANGGU KETIBAAN ANWAR DI AIRPORT KUANTAN SEMALAM

Posted: 07 Jan 2012 06:44 PM PST

Oleh:  WFAUZDIN NS

LEBIH awal dari waktu yang dijangkakan, pesawat yang membawa DS Anwar tiba di Lapangan Terbang Sultan Ahmad Shah, Kuantan petang semalam (07 Jan 12) sebelum pukul 3 petang.  Kunjungan DS Anwar ke Pahang adalah salah satu kunjungan beliau ke seluruh negeri sebelum beliau diadili dengan suatu keputusan yang `dijangka' pada 09 Jan ini nanti.

Kenderaan bersedia untuk mengiringi DS Anwar
Di antara beberapa kain rentang menyambut ketibaan DS Anwar

Tiada demontrasi dari Perkasa atau mana-mana pihak yang sebelum ini di war-warkan untuk menakut-nakutkan rakyat Pahang bagi menyambut DS Anwar di Lapangan Terbang.  Ketibaan beliau disambut oleh Pengerusi Keadilan Negeri Pahang, Dato' Fauzi Abd Rahman dan beberapa pimpinan Keadilan Negeri serta Pakatan Rakyat. Para penyokong DS Anwar yang telah menunggu semenjak jam 02.00 petang berbaris panjang untuk bersalam dengan beliau di samping teriakan `Reformasi' dan `Bebas Anwar' bergema di lobi ketibaan.

Disambut oleh Pengerusi PKR Negeri, YB Fuziah Salleh dan beberapa pimpinan
Kawalan ketat. DS Anwar menaiki kenderaan Dato' Fauzi (gambar).  Saya bersama beberapa orang pengawal keselamatan beliau berada di hadapan dengan sebuah lagi kenderaan pengiring yang ditugaskan.

Kesimpulannya, sekali lagi pihak-pihak yang merancang untuk menganggu dan membuat provokasi petang itu telah gagal.  /wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan: