Sabtu, 7 Januari 2012

RAKYAT MARHAEN

RAKYAT MARHAEN


901 : Biarkan Mahasiswa Sertai Himpunan Isnin Ini -Khaled

Posted: 07 Jan 2012 06:24 PM PST

Kuala Lumpur, 7 Jan : Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Khaled Nordin hari ini mengeluarkan kenyataan membenarkan mahasiswa IPT untuk menyertai himpunan BEBAS Anwar Isnin ini.
"Sekiranya ia (perhimpunan) mempunyai permit dan sah di sisi undang-undang, ianya tidak mendatangkan masalah."
"Dalam semangat pindaan yang akan berlaku kepada AUKU 1971, saya percaya universiti tidak seharusnya mengambil sebarang tindakan terhadap staf mereka dan penuntut.", ujarnya sebagai mengulas kenyataan Timbalan Ketua Polis Kuala Lumpur semalam.
Read More / Baca Lagi >>

Dalam Umno Tu Yang Ramai Peliwat Dan Penzina

Posted: 07 Jan 2012 06:11 PM PST

Oleh: Tok Janggut

Keputusan DSAI samada ke penjara atau dibebaskan akan diketahui  9hb. Januari ini.  Namun begitu, sekiranya beliau di penjarakan, perjuangan tetap diteruskan.  Kita berjuang bukan semata-mata kerana DSAI tetapi demi untuk  agama, bangsa dan negara dari kezaliman UMNO/BN.

Dalam suasana hiruk pikuk UMNO mendakwa DSAI ini seorang peliwat, perlu kita tanya kepada mereka, sepanjang enam tahun beliau ditahan di dalam penjara dengan percuma tanpa sebarang bukti kesalahan yang dilakukanya, berapa ramaikah banduan yang telah beliau liwat?  Enam tahun beliau dipenjara dengan penuh kezaliman tanpa melakukan kesalahan tersebut yang hanya merupakan fitnah dari puak UMNO, siapakah yang akan menanggung dosa-dosa tersebut kelak?  Beliau dipisahkan dari keluarga tercinta, dari sahabat handai semata-mata kerana atas nafsu iblis puak UMNO laknatullah itu.  Kini, jika beliau dipenjara lagi tanpa kesalahan yang dilakukan, apakah kita perlu lihat dan sekadar berceramah dan bercakap dalam akhbar sahaja?  Tidak perlu lagi kita bertolak ansur dengan puak UMNO ini, lakukan solat hajat selama empat puluh malam secara berjemaah diseluruh negeri dan mohon Allah hancurkan UMNO dan orang-orang yang zalim (sebut UMNO dan orang-orang yang terlibat
Read More / Baca Lagi >>

Nurul Izzah at Bukit Gasing

Posted: 07 Jan 2012 06:04 PM PST

901: Kenapa Polis Benarkan Berhimpun?

Posted: 07 Jan 2012 05:57 PM PST

Oleh: mirputra

"Sebelum ini beratus malah mungkin beribu lapuran polis telah dibuat diseluruh negara untuk menghalang diadakan perhimpunan pada 9/1/2012 oleh kebanyakan NGO/pertubuhan yang pro UMNO malah ramai juga yang tidak bersetuju dengan perhimpunan tersebut terutamanya daripada YB yang melompat.Polis dan juga DBKL awal2 lagi telah mengeluarkan amaran yang agak keras kepada penganjur dan juga sesiapa yang terlibat berhimpun pada tarikh tersebut.. DBKL awal2 lagi telah mengeluarkan amaran yang pihaknya akan memantau perhimpunan tersebut melalui CCTV yang terdapat disekitar kawasan Ibu Kota dan juga sekitar kawasan mahkamah Jalan Duta.

Read More / Baca Lagi >>

901: Pendirian IKRAM

Posted: 07 Jan 2012 05:55 PM PST

"Kenyataan Media

Pertubuhan IKRAM Malaysia (IKRAM)
7 Januari 2012 bersamaan 12 Safar 1433
HIMPUNAN 901

IKRAM amat prihatin terhadap perkembangan terkini yang berkaitan dengan Himpunan 901. Dalam membuat pendirian ini, IKRAM dipandu oleh prinsip-prinsip Syariat yang menuntut agar keadilan diberikan kepada semua pihak. IKRAM menghormati keluhuran Perlembagaan, mendukung prinsip-prinsip keadilan, memperjuangkan kesaksamaan dalam proses perbicaraan serta hak rakyat berhimpun mengikut peruntukan Perlembagaan.
Read More / Baca Lagi >>

Pengawal peribadi pengsan, cubaan racuni Wan Azizah?

Posted: 07 Jan 2012 05:51 PM PST

PULAU PINANG: Fayyadh Afiq Albakqry, pengawal peribadi kepada Presiden KEADILAN, Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail disyaki disuntik racun dan menyebabkannya pengsan sebelum dikejarkan ke Hospital Seberang Jaya, tengah malam tadi.
Fayyad dipercayai diserang menerusi suntikan di telapak tangan kiri sewaktu mengiringi Wan Azizah meredah kesesakan orang ramai ke pentas ceramah di Kampung Cherok Tokkun .
Mangsa dikatakan ada meminta ais daripada wartawan PenangDaily, Zainulfaqar kerana tangannya berasa kebas, sebelum pengsan kira-kira 15 minit selepas terkena suntikan itu.
"Masa nak masuk sini, dia (Fayyad) dah minta ais sebab tangannya kebas. Masa bawa Kak Wan Azizah keluar tadi, dia dikejar ke hospital," tulis Zainulfaqar di twitter.
Beliau juga memetik sumber dikenali sebagai Zul Saad yang menyatakan Wan Azizah menangis berikutan keadaan Fayyah ketika pengawal peribadi itu belum sedarkan diri.
Fayyad adalah pegawal peribadi Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim, yang patah tulang pipi akibat terkena kelongsong gas pemedih mata ketika demonstrasi Bersih 2.0.
Read More / Baca Lagi >>

901 : ‘No roadblocks on Monday’

Posted: 07 Jan 2012 05:48 PM PST

But police have advised all road-users with no 'important errands' to stay away from the areas leading to the Jalan Duta courts.

PETALING JAYA: The police today advised the public to avoid certain roads in the city next Monday ahead of the 901 rally in support of Anwar Ibrahim at the Jalan Duta Court Complex parking lot.
The Kuala Lumpur High Court will be delivering its verdict on Anwar's sodomy trial on Monday.
Kuala Lumpur traffic chief ACP Rosli Mohd Noor said that road users without any important errands should stay away from these areas as congestions are expected to build up from as early as 7am.
The affected roads are :
  • Jalan Duta( from both directions)
  • Jalan Kuching
  • Bulatan Segambut
  • Jalan Khidmat Usaha
  • Jalan Ibadah
  • Jalan Dutamas
  • Jalan Persiaran Dutamas
  • Jalan Hikmat Usaha
Read More / Baca Lagi >>

Pembohongan Najib ‘grand design’ kotor Umno

Posted: 07 Jan 2012 05:46 PM PST

KUALA LUMPUR, 8 Jan: Dewan Pemuda PAS Negeri Selangor berasa cukup kesal dan kecewa terhadap tuduhan dan pembohongan Datk Seri Najib Razak, Perdana Menteri Malaysia kepada Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat Selangor yang dikatakan tidak memberikan kerjasama dan kelulusan terhadap projek-projek yang telah diluluskan oleh kerajaan persekutuan.
Ketuanya, Hasbullah Mohd Ridzwan (gambar) beranggapan tuduhan yang dilemparkan adalah tidak berasas serta berniat jahat untuk memburukkan kerajaan negeri.
Najib semasa lawatan ke Hulu Selangor baru-baru ini telah membohongi rakyat di Felda Gedangsa apabila menyatakan kegagalan Barisan Nasional menunaikan janji semasa pilihanraya kecil Hulu Selangor lalu untuk membina rumah peneroka Felda generasi kedua adalah disebabkan tidak mendapat kerjasama pihak kerajaan negeri.
Read More / Baca Lagi >>

Bersiap hadapi ibu pilihan raya

Posted: 07 Jan 2012 05:43 PM PST

Apapun pergolakan atau peristiwa yang berlaku dan akan berlaku dalam waktu terdekat ini, sewajarnya tidak membantutkan persiapan jentera pilihan raya Pakatan Rakyat untuk menghadapi Pilihan Raya Umum akan datang.

Ini kerana PRU Ke-13 ini, yang dianggap 'ibu segala pilihan raya' di Malaysia, akan menentukan sama ada Barisan Naional akan berkuasa kembali atau Pakatan Rakyat akan memerintah Puterajaya.

Datuk Seri Anwar Ibrahim sendiri mengatakan bahawa "sama ada saya dipenjarakan atau dibebaskan oleh mahkamah pada 9 Januari ini tidak penting, yang penting ialah meneruskan perjuangan hinggah Pakatan Rakyat menang dalam piluhan raya umum kali ini."
Read More / Baca Lagi >>

Anwar: Kepimpinan Kelantan perlukan pelapis

Posted: 07 Jan 2012 05:42 PM PST

KUALA LUMPUR, 8 Jan - Datuk Seri Anwar Ibrahim mengakui terdapatnya keperluan untuk Menteri Besar Kelantan, Datuk Seri Nik Aziz Nik Mat menyediakan pelapis untuk generasi pemimpin di negeri tersebut, dengan mengatakan terdapatnya keperluan untuk negeri itu menyediakan "generasi kedua" untuk pilihan raya.
Nik Aziz yang berusia 80 tahun baru-baru ini mengisytiharkan akan bertanding dalam pilihan raya akan datang dan mengekalkan jawatan menteri besar yang menyaksikan kepimpinannya terhadap negeri tersebut telah menjangkau 21 tahun, satu tindakan yang menyaksikan kritikan daripada kalangan pembangkang negeri.
Read More / Baca Lagi >>

Pengawal peribadi Wan Azizah pengsan, didakwa diracun

Posted: 07 Jan 2012 05:41 PM PST

Pengawal peribadi presiden PKR, Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dimasukkan ke hospital semalam selepas disyaki diserang dan  didakwa dicederakan dengan objek tajam yang beracun.

Menurut seorang pembantu Datuk Seri Anwar  Ibrahim, kejadian itu berlaku selepas tamatnya satu ceramah ketua umum PKR itu sempena pelancaran LANG-GAR 901 di Galeri Pejuang, Cherok Tok Kun Pulau Pinang yang juga adalah kampung halamannya.
Read More / Baca Lagi >>

Bubar sebelum selesai PSC marahkan rakyat

Posted: 07 Jan 2012 05:38 PM PST

KOTA BHARU, 7 Jan: Ahli Jawatankuasa Pilihan Khas Berhubung Dengan Penambahbaikan Proses Pilihan Raya (PSC)  Dr Mohd Hatta Md Ramli yakin mana-mana pihak yang cuba untuk mendahului PSC bagi membubarkan Parlimen lebih awal akan berhadapan dengan kemarahan rakyat.
(Dr Hatta dalam pendengaran awam di Kota Bharu)

Sehubungan itu, beliau berharap, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak tidak membubarkan Parlimen sehingga kajian dan cadangan PSC dilaksanakan. Read More / Baca Lagi >>

Adab Ziarah Kubur / Langkah Kubur - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 07 Jan 2012 05:36 PM PST

Adik Menyusu Anak Angkat Abang / Kakak - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 07 Jan 2012 05:34 PM PST

(Senyum) Hukum Cukur Bulu Dada - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 07 Jan 2012 05:34 PM PST

Jin Islam Tawar Bantuan - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 07 Jan 2012 05:33 PM PST

Maksud Wafaq / Ilmu Kebal - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 07 Jan 2012 05:32 PM PST

901 : PKR Tuduh Cadangan Polis Sebagai "Tidak Munasabah"

Posted: 07 Jan 2012 05:27 PM PST

Hassan Ali ikut skrip Ibrahim Ali

Posted: 07 Jan 2012 05:25 PM PST

Tian Chua Menconteng Bangunan Umno Usaha Memburukkan Imej Pakatan

Posted: 07 Jan 2012 05:23 PM PST

Mahfuz - Biar PAS Tangani Isu Hasan Ali

Posted: 07 Jan 2012 05:21 PM PST

Pembaca Buletin Fitnah Utama Mengaku Sebut Anwar Ibrahim Perdana Menteri!

Posted: 07 Jan 2012 05:16 PM PST


Seorang pembaca berita Buletin Utama TV3 sebentar tadi membuat satu kejutan besar menggemparkan seluruh negara!

Nama penanya di laman mikroblog popular Twitter adalah Jay Jamalina, manakala nama sebenarnya adalah Nur Jamalina Mohd Jamali.

Bekas calon akhir Anugerah Sri Angkasa 2010 dalam dua kategori ini mengaku dia telah menyatakan dalam laporannya bahawa Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim adalah Perdana Menteri Malaysia, dan bukannya Najib Altantuya!

Dalam mesejnya di Twitter sebentar tadi, Nur Jamalina menulis:

@JAYJAMALINA *facepalm* Too many news on Anwar in first block. Nak cakap Najib, tersasul sebut Anwar. Bagus lah tu Jay. Bagus. *slowclap*

@JAYJAMALINA *muka masam* Terlalu banyak berita tentang Anwar (Anwar Ibrahim) dalam blok pertama. Nak cakap Najib, tersasul sebut Anwar. Bagus lah tu Jay. Bagus. *tepuk tangan perlahan*

Dan disusuli pula oleh Twitter seterusnya dengan melihat respon ratusan mesej di Twitter yang mengutuknya dia terpaksa membela diri dengan berkata:

@JAYJAMALINA I would like to apologize for the slip during Buletin Utama just now. It was a complete slip-of-the-tongue. Tidak disengajakan.

@JAYJAMALINA Saya ingin memohon maaf atas kata-kata saya yang tersasul semasa Buletin Utama sebentar tadi. Ia sememangnya tersasul cakap. Tidak disengajakan.


Untuk pengetahuan anda, Nur Jamalina atau Jay pula sudah lima tahun bekerja di Media Prima Radio Networks di radio Hot FM sebagai penyampai berita setiap jam serta laporan trafik terkini.

Meskipun peranannya hanya sebagai penyampai berita untuk Hot FM, wajahnya dikenali apabila membaca Berita Pagi dan Buletin 1.30 menerusi TV3.

Gadis berusia 28 tahun ini dicalonkan menerusi laporannya dalam ulasan radio terbaik Formula 1 2010.


Sememangnya Jay hanya menjalankan tugasnya dan benarlah kata orang tua-tua, apa yang diucap dengan penuh ekspresi wajah dan hati sebenarnya datang dari lubuk hati dan bukannya dipaksa-paksa atau terpaksa!

Tahniah Jay kerana berani berterus terang dengan jutaan rakyat Malaysia yang pastinya membuatkan Najib Altantuya yang sedang syok tidur dalam pesawat milik rakyat kini yang dalam penerbangan ke Johannesburg, Afrika Selatan, terkejut tiba-tiba!

Syabas Jay, rakyat Malaysia pasti akan mengenang pengorbanan kamu!

JALAN PULANG


Anwar expects to score big in Sabah

Posted: 07 Jan 2012 10:29 AM PST

Aziz Bari masih timbang peluang sertai politik

Posted: 07 Jan 2012 10:28 AM PST

Anwar Ke Bombay Selepas Keputusan Kes Liwat

Posted: 07 Jan 2012 10:27 AM PST

Tiada ulasan: