Ahad, 15 Januari 2012

A Mum Of Three Mohd

A Mum Of Three Mohd


Usah perabih ayor lior, tak mane beraninyer dia.

Posted: 15 Jan 2012 06:00 AM PST


Kalau namanye Najib Razak, usahler nak cabar-cabar dia berdebat. Tak der kojernyer dia nak berdebat dengan Anwar. Nak mampuss?? Tercirit ler dia dalam selour!!

Udah-udah ler tu Anwar oi. Usah ler mengabiskan ayor lior. Penakut!! Tak mane beraninyer dia. Depan audience dia.... dia berani ler, sampai bersembor-sembor ayor lior. Kelentong tu.... temberang ni. Bla bla bla.... Tapi, berdepan dengan kita, haram dia tak berani!!

Yang syiuknyer.... audience pulak tu, kena hangkut dari merata tempat dengan bas. Kalau tak dihangkut.... alamatnye bercakap dengan kerusi dan dua tiga kerat barua-barua mereka jer ler. Tak sapa sior nak dengor temberang dia. Ciiitt!! Perasaan bagus.

So, apa kita kena buat sekarang, cari isu, bongkar dan attack jer dia dan mereka. Sekarang.... kita kena aggresif sikit. Kita kena tunjuk garang dengan puak-puak lanun ni. Jangan kasik chance. Jangan kasik muka. Gasak sama mereka. Attack!! Attack!! Attack!! Biar mereka terkulai mampooss.

ALOR SETAR, 14: Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini mencabar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak supaya berdebat secara terbuka dengannya tentang dasar negara.

Perdebatan tersebut boleh diadakan pada bila-bila masa jika dipersetujui oleh Najib bagi memberikan penjelasan kepada rakyat mengenai dasar negara ini.

Menurut Anwar, negara ini kini ternyata sedang berhadapan dengan sistem nilai dengan satunya dibawa oleh BN dan satu llagi yang diketengahkan oleh Pakatan Rakyat.

Katanya, sistem nilai yang dibawa oleh BN ternyata terarah kepada penindasan terhadap rakyat, manakala Pakatan Rakyat pula untuk membawa negara ini keluar dari dasar-dasar seperti itu.

"Disebabkan pertembungan sistem nilai itu, bidang kehakiman di negara ini tetap tidak bebas dari campur tangan pihak pemerintah," katanya ketika berucap pada sesi Ucapan Penggulungan Pimpinan pada Konvensyen Pakatan Rakyat Ke-3 di Stadium Sultan Abdul Halim, di sini, hari ini.

Walaupun beliau telah dibebaskan dan dilepaskan dari pertuduhan liwat oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada 9 Januari lalu, ia tidak boleh dijadikan lambang kebebasan bidang kehakiman di negara ini.

"Keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur yang membebaskan saya itu hanyalah satu keputusan kecil. Ia bukan lambang bagi seluruh sistem kehakiman di negara ini," tegasnya.

Begitu juga, tambah beliau, dengan cengkaman dan penindasan Umno BN terhadap rakyat dalam aspek-aspek lain selama ini.

Sehubungan itu, beliau yang juga Ketua Umum PKR mendesak Najib membuktikan kebenaran di atas kenyataannya bahawa Malaysia mengamalkan demokrasi terbuka dengan memastikan pilihanraya akan datang bersih dan adil.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Permatang Pauh menggesa Najib memberikan kebebasan kepada media agar tidak menjadikan media di negara ini tidak seperti media di Mesir ketika berada di bawah pemerintahan Mubarak.

"Najib juga mesti memastikan institusi pemerintahan di negara ini termasuk bahagian pencegahan rasuah, polis, jentera kerajaan berwibawa dan profesional," tegasnya.-Harakahdaily

MasyaAllah... Hancor UMNO!!

Posted: 15 Jan 2012 04:00 AM PST

Teruja tengok gambar-gambar ini dalam blog TINTA HIJAU DARI KAKI BUKIT. Lantas, aku copy dan aku paste dalam blog sendiri. Thank you dan kredit untuk anda.

Fullaamaakk!! Merenyutnyer. Tak tau nak cakap apa. Harap-harap ini indikator daripada rakyat yang UMNO akan hancor dalam PRU13 nanti. Bukan takat di Kedah tapi insyaAllah seantero Malaysia.

Hidup Pakatan Rakyat!!





Hassan Ali diganggu parasit??

Posted: 15 Jan 2012 02:30 AM PST


Hassan Ali akan ucap bai-bai kepada PAS
Dalam PAS ada parasit.

Oleh itu...
Saya tak boleh...
Jiwa saya tak boleh.....
Saya tidak nampak kenapa harus kekal dalam parti


Kah kah kah kah

Sayonara.... Adios.... Goodbye!!

[sini]

Waaahhhh... Datuk Saifuddin Nasution.

Posted: 15 Jan 2012 01:00 AM PST

Waaa... sikalang sulah Latuk maa.
Latuk Saifuddin Nasution.
Conglatulation!!
But, sulah latuk, jangan sombong maa.

[sini]

Pejuang Islam taik kucing!!

Posted: 14 Jan 2012 11:22 PM PST


Haishhh.... Tak paham-paham. PAS tak mau berkerjasama dengan UMNO. Tak mau berpadu dalam pembentukan kerajaan dengan UMNO. Tak payah nak susah-susah promote benda yang tak laku. PAS dan majoriti pendokong dan penyokongnya tak mahu. TITIK!!

Dah 54 tahun UMNO berkuasa dan menerajui negara, apa UMNO buat untuk memartabatkan Islam. Dok melalak kata Malaysia negara Islam tetapi pengisiannya ikut cita rasa mereka dan yang beri kelebihan pada mereka jer. Selama 54 tahun memerintah, ada ke UMNO berusaha ke arah memberi kefahaman kepada rakan kongsinya dalam BN, mau pun rakyatnya yang bukan beragama Islam tentang hudud dan Islam??

Yeilek..!!

Sebaliknya, mereka mengambarkan hudud itu seperti 'jembalang', agar rakyat takut dan menolak hudud Allah SWT itu dengan pelbagai alasan takmasuk akai. Kalau UMNO sendiri tolak.... yang bukan Islam yang jahil tu, apa lagi ler. Tentang gejala murtad pulak... sapa yang pegang tampuk kuasa selama 54 tahun dan mengapa UMNO tidak bertindak mengekang gejala durjana ini?? Apabila ia semakin berleluasa.... jangan menuding jari kepada pihak lain. UMNO@BN... ada diberi kuasa dan amanah untuk lakukan sesuatu, mengapa tak buat??

Begitu juga dengan hal arak dan judi. Usah kata nak cegah.... UMNO @BN pulak yang melebih-lebih bersubahat dengan perkara tersebut. Infact... mereka pulak yang menegeluarkan lesen dan membeli serta memiliki saham dalam syarikat-syarikat tersebut. Lihat sahaja pemimpin agong mereka si Mahathir Kutty. King of syarikat arak beb!!

Mengapa ulamak pro-UMNO membisu?? Sekarang..... nak label si Hassan Ali sebagai pejuang Islam pulak?? Piggiiidaahhh!! Pejuang Islam taik kucing!! Pejuang Islam yang tulen tak bertindak melulu tanpa memikirkan hak rakyat bukan-Islam yang lain. Pejuang Islam tulen akan bertindak selaras dengan keadilan dalam Islam itu sendiri. Bukan bertindak ikut kepala hotak dia saja. Tidak guna kebijaksaan dalam menangani sesuatu isu yang berkaiatan dengan Islam. Lantas, yang dapat nama busuk ialah PAS.

PAS dengan tangan yang terikat, tak dapat nak buat banyak perubahan ?? Banyak kekangan dan halangannya. Nak harapkan UMNO yang punya kuasa, usah bermimpi ler. Dah 54 tahun mereka memerintah... umat Islam makin hanyut!! Kemungkaran demi kemungkaran berlaku tapi... apa yang mereka lakukan??

Sebab itu.. kita perlukan kuasa di peringkat pusat terlebih dahulu. Kita kena jatuhkan UMNO terlebih dahulu. Dan insyaAllah.... baru kita boleh usahakan sesuatu untuk lakukan perubahan. Dalam kita berpolitik menentang UMNO, kita kena bijak mengatur strategi. Like I've said many times... PAS mau pun DAP, hatta PKR sekali pun, secara solo.... sukar untuk menjatuhkan UMNO. Kita perlu bergabung tenaga untuk kalahkan setan besar itu. Dan, pembentukan Pakatan Rakyat telah membuka jalan ke arah itu. harapan kita amat cerah. jadi, jangan kita persiakannya.

Apa-apa pun... aku nak mintak maaf ler kepada tok mufti yang menggelor Hassan Ali sebagai pejuang Islam. Dan, aku juga tak berapa nak setuju dengan tak mufti ini. Banyak lagi kemungkaran yang UMNO lakukan, tapi tok mufti ni diam membisu. Just because UMNO parti Melayu.... maka sebab itu ke dia diam membisu?? Nampak gayenyer, dia lebih cintakan Melayu daripada Islam. Hal-hal macam inilah yang buat aku hilang respek pada tok mufti ini.

Dia penyokong dan duduk bernaung di bawah parti yang ada kuasa untuk lakukan sesuatu bagi memartabatkan Islam tapi tidak ada sesuatu yang siknifikan pun yang dilakukannya untuk membetulkan kepincangan dan kemungkaran yang UMNO lakukan. Malah... dia biarkan terus UMNO sesat. So... ini membuat aku tertanya-tanya. Is he a mufti or a mufta??

Kalau aku jadi dia.... aku akan letak jawatan daripada terus menanggung dosa, kesan daripada sikap membisukan diri terhadap kemungkaran yang berlaku di depan mata. Pulak tu... suaranya hanya keluar hanya apabila ia memberi kelebihan kepada parti atau pihak yang dia sokong jer. Mufti pun double standard?? Astaqfirullahalazim....

Apa-apa pun.... cukuplah tu. Aku dengan rasa rendah diri, memohon ampun dan maaf, sekiranya aku ada membuat kesilapan dan tersalah membuat andaian terhadap Tok Mufti, si Harusani. Maklumlah.... aku hambaNYA yang lemah dan kerdil. Lantas, tak akan terlepas daripada melakukan kesilapan. Wallhua'lam dan wassalam.

[sumber ilham dari sini]

Blahh?? Ada orang kesah??

Posted: 14 Jan 2012 07:18 PM PST

Kredit gambar:PASPB

Kah kah kah kah

The show has already begun and more show will be coming. This is the latest show. Sketsa mengalu-alukan kedatangan PRU13 yang terkini, ekoran terkeluarnya duri dalam daging PAS. Kononnya, 102 pengikut Hassan Ali telah menyertai UMNO.

Alhamdulillah.... biarkan luncai-luncai itu terjun dengan labu-labu mereka. Tapi, yang tak syiuknya.... bapak luncai tak kelihatan. Anak-anaknya jer yang terjun, apa ke hei nyer??

Pun begitu, syabas kerana anda telah mengambil keputusan yang tepat. Semoga anda semua enjoy menikmati suasana dalam tong taik UMNO.

Satu jer nak bagi tau di sini.. you all blah ke, tak blah ke.... tak ada orang kesah?? Yang make a big deal dengan blah-nya you all ialah UMNO. Mereka seronok dan bangga dapat tunjuk pada rakyat, yang tong taik mereka menjadi pilihan anasir sisa toksid yang memudaratkan. Hidup Tong taik!!!

Kah kah kah kah...

PAS mungkin berkata... "Ambiklah ketulan taik-taik tu dengan segala hormatnya."

[Ceritanya di sini]

Tiada ulasan: