Jumaat, 20 Januari 2012

Era Pasca

Era Pasca


Berita baru dari Makamah > GHANI PATAIL FAILKAN RAYUAN SAYFOOL!

Posted: 20 Jan 2012 02:10 AM PST

Dah pesan, dah habaq...


takkan Fitnah Dajjal nak berhenti.. tapi takpo... kita cool2 dulu.. pasai kite kasik can mana tau ada bukti baru kaa, saksi baru ka... kalau takat buat rayuan tapi benda sama di gulung aku rasa kita dah ada keputusan sebelum nih.. kankankan... 

Tapi Malaysia standetlah! Kalau UMNOK nye kerje bkan nak kire apa.. macam kes PERAK... Buat rayuan terus menang.. bukan nya ada bawak saksi/bukti baru ke... Poodah!

Teringat kata Popejib dan Mahadeath - "Kami tak terlibat dengan keputusan Makamah" (lebih kurang)
Nih panglima ludah nak kasik sikit hadiah kat hangpa berdua... KaHHaaaKPTUIhhh!!!

Spesel Sayfool nih.. Failkan Rayuan (Ketua Hakim) Report Polis (Ketua Polis Negara) Biasiswa merangkap report di liwat (Ketua Negara Popejib)

Kahkahkahkahkah Baca artikel sebelum nih untuk mengetahui pasal surat rasmi Sayfool pada AG! (LINK) Sehari sahaja hantar surat rasmi terus AG tergopoh2 failkannya! Siyal punye Sayfool!







PANAS!!! PAKAR MALAYSIA BUTA SEJARAH!

Posted: 20 Jan 2012 01:06 AM PST

PAKAR BUTA SEJARAH..

Seorang pengkaji asal-usul bangsa Melayu, Zaharah Sulaiman di Kuala Lumpur hari ini berkata kajian arkeologi dan genetik boleh menunjukkan bahawa golongan Melayu Proto yang tinggal di Pentas Sunda merupakan nenek moyang kepada masyarakat dunia hari ini.

Dalam pembentangannya di satu persidangan hari ini, Zaharah menunjukkan bahawa penduduk di Pentas Sunda itu berjaya menyelamatkan diri daripada letusan besar gunung berapi Toba pada 75,000 tahun dahulu.

Penduduk seramai kira-kira 10,000 itu dan berjaya menyelamatkan diri kerana berada di Pentas Sunda – yang kini membentuk Asia Tenggara.

Golongan berkenaan yang berhijrah dari Afrika itu kemudiannya terpaksa berpindah lagi ke India, China, Jepun dan Amerika dan juga ke seluruh pelusuk dunia, bermula 50,000 tahun kemudian akibat pemanasan dunia.

Pemanasan dunia itu menyebabkan Pentas Sunda berpecah kepada kepulauan, menurut beliau lagi.
Teori berkenaan sekali gus menafikan satu lagi teori yang timbul sebelum ini bahawa orang Melayu berasal dari Yunan atau dari kalangan penanam padi Taiwan yang berhijrah ke kepulauan ini.

Teori ini disokong oleh pakar antropologi genetik Stephen Oppenheimer yang menunjukkan bukti bahawa Orang Melayu dan Orang Asi berasal dari Asia Tenggara.

Kajian DNA yang dilakukannya ke atas masyarakat Melayu, Semang, Senoi dan Orang Asli lain menunjukkan bahawa 44 peratus daripada nenek moyang komuniti berkenaan telah tinggal di kawasan ini sejak lebih 25,000 tahun dahulu.


KAH KAH KAH
WOI.. SAINTIS.. WOI PARA ILMUAN..
GUA YG BELAJAR TAK BIJAK MANA NI PUN TAHU..
BAHAWA TIADA MANUSIA HIDUP KETIKA 50 RIBU TAHUN DAHULU..
APA PUNYA BENGAP DAN BEBAL BUAT KAJIAN TAPI TANPA FAKTA?
KAH KAH KAH

KAH KAH KAH
BEGINI CERITERANYA..
GUA AKAN BAGI TAHU..
PADA PARA2 ILMUAN YG MASIH LAGI BEBAL..
DAN JUGAK PROFESSOR2 KANGKUNG YG LOL..
KAH KAH KAH

KAH KAH KAH..
NABI ADAM A.S BERUSIA 1000 TAHUN..
NABI NOH A.S ADALAH KETURUNAN KE 9 DARI NABI ADAM A.S
NABI NOH BERUSIA 950 TAHUN..
SAM BIN NOH ADALAH ANAK PADA NABI NOH..

KETIKA NABI ISA MEMBANGKITKAN SAM BIN NOH..
DGN MUKJIZAT YG DI KURNIAKAN OLEH ALLAH S.W.T..
NABI ISA BERTANYA PADA SAM..
SUDAH BERAPA LAMA ENGKAU MATI?
JAWABNYA..

SUDAH 4000 TAHUN AKU MATI..
DAN SAKITNYA MATI ITU MASIH TERASA SEHINGGA KINI..

NABI ISA A.S LAHIR 2012 TAHUN YG LALU..
KALENDAR YG LU  LIHAT SETIAP HARI ADALAH..
SEBAGAI TANDA KELAHIRAN NABI ISA A.S..
KAH KAH KAH

KAH KAH KAH
OK SAHABAT2 SEMUA..
JOM KITA KIRAKAN..

NABI ADAM 1000 TAHUN SAMPAI KE NUH A.S 9 GENERASI..
ATAU 9 RIBU TAHUN..
9 RIBU TAHUN + 1000 TAHUN USIA SAM BIN NUH = 10 RIBU TAHUN..
10 RIBU TAHUN TAMBAH 4 RIBU TAHUN SETELAH DI BANGKITKAN..
OLEH NABI ISA A.S = 14 RIBU TAHUN..
14 RIBU TAHUN + 2012 TAHUN KELAHIRAN NABI ISA A.S SEHINGGA KINI
= 16 RIBU TAHUN SAJA..
KAH KAH KAH

KAH KAH KAH
MANUSIA HIDUP DI MUKA BUMI INI BARU 16 RIBU TAHUN SAJA..
ADA FAHAM??
KAH KAH KAH

JGN IKUT TEORI2 BANGANG..
PANDUKAN PADA SEJARAH NABI..
JGN JADI BENGONG..
KAHKAHKAH

JGN JADI BUTA KAYU..






Surat rasmi Sayfool kepada Peguam Negara

Posted: 19 Jan 2012 08:20 PM PST

Tinggal beberapa hari lagi sebelum tempoh rayuan si Sayfool untuk membuat rayuan di makamah tamat.. Seluruh dunia juga memerhati dalam tempoh itu adakah Najib sekali lagi mahu campur tangan dalam sistem keadilan ini... Adakah Pembebasan 9/1/2012 kelmarin hanya sebagai untuk meredakan kemarahan rakyat terhadap sistem makamah yang telah buruk di mata rakyat... Tidak apa kita masih dalam process tunggu dan lihat...

baca seterusnya,

pergh!! KEADILAN UNTUK SAYFOOL??? kahkahkah

Sayfool hantar surat rasmi kepada AG

Mohd Saiful Bukhari Azlan menghantar surat rasmi kepada Peguam Negara Tan Sri Abdul Ghani Patail meminta beliau memfailkan notis rayuan terhadap keputusan Mahkamah Tinggi membebas Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada tuduhan liwat pada 9 Januari lalu.


Mohd Saiful Bukhari menerusi blog miliknya mohdsaifulbukhari.blogspot.com menulis bahawa surat itu dihantar melalui peguamnya Tetuan Zamri Idrus & Co.

Katanya beliau terpaksa menghantar surat rasmi memandangkan pihaknya belum mendapat maklum balas daripada Abdul Ghani berkenaan notis rayuan tersebut.

"Sehingga ke hari ini tiada maklum balas terhadap permohonan terbuka saya dan bapa dari Peguam Negara sama ada beliau akan memfailkan rayuan atau tidak. Masa juga semakin suntuk.

"Rayuan ini penting kerana ia membabitkan maruah dan masa depan saya. Saya hanya menuntut hak saya sebagai warganegara Malaysia seperti yang termaktub dalam Perlembagaan di mana setiap aduan itu berhak didengar dan diadili sehingga ke peringkat Mahkamah Tertinggi dan saya berdoa agar Peguam Negara mempertimbangkan permohonan saya ini," katanya.

Katanya jika beliau berhak memfailkan rayuan itu sendiri, beliau akan berbuat demikian tanpa menyusahkan individu lain.

Namun, katanya kuasa mutlak untuk memfailkan rayuan hanya terletak di tangan Peguam Negara.

Pada 9 Januari lalu, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur melepas dan membebaskan Anwar daripada tuduhan meliwat Mohd Saiful Bukhari yang juga bekas pembantunya.

Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah dalam penghakimannya, berkata beliau mendapati tidak ada bukti yang menyokong keterangan Mohd Saiful.

Peguam Negara mempunyai masa sehingga hari ini untuk memfailkan notis rayuan di Mahkamah Rayuan berhubung keputusan itu





Panass!!! pengikut Hasse Ali adalah polis yg mengganas diperhimpunan bersih 2.0

Posted: 19 Jan 2012 08:11 PM PST

 Mangkuk ni yg dikatakan pengikut Hassan Ali yg telah menyertai Umno baru baru ini rupanya Polis bantuan yg mengganas di perhimpunan bersih 2.0 tempoh hari..



Berikut kenyataan polis mengenai mamat di atas:

Pihak polis telah mengenal pasti anggotanya pada perhimpunan BERSIH 2.0, 9 Julai lalu didakwa menggunakan kekerasan yang berlebihan dalam usaha cuba menyuraikan penunjuk perasaan itu.
Ketika dihubungi semalam, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur Ku Chin Wah berkata laporan polis telah dibuat ke atas anggota itu - yang didapati memakai bandana (kain tutup muka) semasa perhimpunan itu - tetapi tiada pendakwaan akan dilakukan."Perkara ini telah dirujuk kepada Pejabat Peguam Negara dan tiada tindakan selanjutnya boleh diambil terhadapnya kerana ketiadaan saksi," katanya kepada Malaysiakini.

Gambar dia bertaburan dalam Internet, polis boleh kata takde bukti? Macam ada yang tak kena jer. Betoi ke orang tu anggota polis? Takde tag nama dan pakai bandana serta bawa buku lima tu masuk dalam SOP polis ke? Atau dia pakai bandana sebab takut dikenali?

Ini pulak kata PAS tentang mamat yang mengaku ketua zon ni:

Bila masa PAS lantik dia (Mohd Jais) jadi ketua zon ... aku pun tak tahu... lagipun geng nie masuk Pas dulu, tak pernah mai surau pun...duk pakai seluar pendek.. duk karaoke depan umah..
- SU PAS kg Kerdas.

Pstttt........Kalau rupa pun dah sama maka serupa jugalah perangainya ... kan kan kan.....Dengar bunyinya Hassan Ali Akidah seronok sakan sebab dikatakan begitu ramai ahli PAS keluar parti kerana kes pemecatannya.....Pelik juga....dikawasan sendiri beliau ditolak untuk dicalunkan bertanding mempertahankan kerusi DUN Gombak Setia.... macam mana ahli semuanya keluar parti?....kikikikikikikikiki....nampak sangat nipu nya. -RAMM






Tiada ulasan: