Selasa, 24 Januari 2012

Blog-list Malaysia

Blog-list Malaysia


Tunggu Kucing Bertanduk Dahulu Baru Polis Nak Tangkap Baharom Samseng Jalan Kebun

Posted: 23 Jan 2012 10:24 PM PST


MUHAMAD RAZALI nama mat salleh nya BOB nama glamer BAHAROM


Kepada pihak Polis DiRaja Malaysia...laporan rasmi dah buat....video klip sudah diturun naik....gambar-gambar sudah ditempelkan...nama sudah diberi....diberitakan nombor plate motorsikal pun dah disiarkan....NAK TUNGGU APA LAGI?.....


ini suatu kesalahan yang menarik minat awam.. case of public interest....kes dimana sekumpulan anak-anak muda Melayu berjiwa UMNO dengan bersenjatakan kayu menyerang kaum India yang tidak berdosa dan bersenjata didalam Dewan di Jalan Kebun...

lagak dan gelagat mereka ini boleh menimbulkan kekacauan dan huru harakan keharmonian negara jika tidak dibenteras segera..

Bukankah rakyat sering disuapkan bahawa PDRM adalah satu agensi penguatkuasa yang paling cekap,efisen dan hebat didunia?....

2 orang mahasiswa/i yang buat gurau senda kasar kononnya nak ugut bunuh Hj Ah Jib Gor dengan menembak helikopter dan kapalterbang dinaikkinya sepantas kilat Polis berjaya mengesan dan mencekupnya?...


kes ini agak pelik juga...semacam ada kuasa ghaib yang menyekat pihak polis menjalankan tugas dan amanah tanpa gentar dan memihak..mohon PDRM jangan timbulkan persepsi yang kurang enak didengar oleh rakyat...

kalau setakat warga taraf bangsat ini pun polis gagal dan takut nak bertindak maka tidak hairanlah jika yang terlibat itu pembesar-pembesar negara waktu ini.....

lagilah kecut dan cuak nak diambil tindakan....inilah persepsi buruk yang terpalit ditubuh badan PDRM kini.....jika PDRM memiliki akal yang bijak dan waras...

maka ambilah kesempatan dan peluang yang amat baik ini untuk mengkikis persepsi kurang enak dan lunak ini dengan segera menangkap simamat melaon ini.....

tidak sukar untuk dikesan....pengedar dadah yang licik boleh diberkas inikan pula mamat pecacai UMNO taraf bangsat....pastikan janji sumpah ikrar PDRM benar-benar dilihat dilaksanakan...TEGAS ADIL DAN BERHEMAH.

Helo geng...sekarang mana mau lari haaaa.....lebih baik serah diri dimana-mana balai polis yang berhampiran....berani buat berani tanggunglah... masa nilah nak tengok siapa kawan siapa lawan kamu...mereka boleh berikan kata-kata semangat tetapi yang kena tangkap kamu daaaa...lain kali pakai otak walau pun kamu tu tak cerdik sebelum nak bertindak...sikap kamu itu memalukan bangsa Melayu...


Sudahlah Tu Muhyiddin.. Rakyat Bukan Bodoh Laa..

Posted: 23 Jan 2012 06:16 PM PST

Muhyiddin: BR1M bukan muslihat pancing undi PRU


SEMPORNA - Tan Sri Muhyiddin Yassin menafikan dakwaan kononnya program Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) bermotifkan politik bertujuan meraih sokongan rakyat menjelang pilihan raya akan datang.

Timbalan Perdana Menteri berkata program itu diperkenalkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak bagi meringankan beban rakyat yang terhimpit dengan kenaikan kos sara hidup disebabkan kenaikan harga barangan sekarang ini.


"Niat kita baik, tidak ada muslihat. Program yang kita janjikan ini adalah praktikal," katanya ketika berucap pada Program Pemimpin Bersama Rakyat dan Perasmian Sentuhan Rakyat di Padang Pekan Semporna di sini hari ini.


Turut hadir Ketua Menteri Datuk Seri Musa Aman dan Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah Datuk Seri Mohd Shafie Apdal.

Muhyiddin berkata program bantuan rakyat berkenaan merupakan tindakan susulan daripada maklumat balas rakyat yang diterima Perdana Menteri ketika melakukan proram turun padang yang mendapati satu daripada masalah yang ditimbulkan rakyat ialah kenaikan harga barang dan kos sara hidup.

Katanya sebagai kerajaan yang prihatin dengan masalah rakyat, Perdana Menteri memperkenalkan pelbagai program bantuan sentuhan rakyat termasuk BR1M.

Selain bantuan RM500 kepada keluarga berpendapatan kurang daripada RM3,000 kerajaan turut memberi bantuan RM100 kepada pelajar sekolah dan baucer pembelian buku bernilai RM200 kepada pelajar institusi pengajian tinggi.

"Nampaknya yang mendapat manfaat BR1M ini ramai iaitu membabitkan empat juta isi rumah dengan perlbelanjaan sekitar RM2 bilion. Bila pembangkang melihat
rakyat yang menerima faedah bantuan ini, mereka sudah mula risau dengan kita.

"Pembangkang nampaknya cuma memperdayakan rakyat dengan menjanjikan bintang dan bulan termasuklah menghapuskan pinjaman PTPTN, menghapuskan bayaran tol. Ini semuanya tidak praktikal kerana kalau kita hapuskan PTPTN bagaimana kita nak beri peluang kepada pelajar untuk dapat ilmu.

"Begitu juga dengan tol. Syarikat membelanjakan berbilion ringgit untuk membina kemudahan (jalan raya) untuk rakyat. Kalau tidak ada tol, kerajaan terpaksa bayar ganti rugi, tak praktikal.

"Berbeza dengan janji Barisan Nasional iaitu BR1M. Kita sudah agih bantuan kepada rakyat," katanya.

Muhyiddin berkata Perdana Menteri turut memperkenalkan Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA) termasuk dalam soal keselamatan, soal pendidikan, soal membanteras rasuah dan penambah baikan sistem pengangkutan awam di negara ini.

Katanya Malaysia adalah antara negara paling selamat di dunia sejak negara mencapai kemerdekaan lebih 50 tahun lalu, dengan negara sentiasa aman.

"Begitu juga dengan soal membanteras jenayah. NKRA kita telah mencapai sasaran untuk kurangkan kadar jenayah sehingga 26 peratus," katanya.

Muhyiddin berkata kerajaan memberi penekanan soal pendidikan dengan peruntukan yang tertinggi iaitu 26 peratus daripada peruntukan negara dan berbilion ringgit pula dibelanjakan untuk membina kemudahan infrastruktur termasuk di Sabah dan Sarawak bagi memastikan pembangunan luar bandar tercapai demi membela rakyat.

Beliau juga melahirkan keyakinan bahawa Semporna akan terus menjadi kubu kuat BN dan berharap rakyat Sabah keseluruhannya akan terus memberi sokongan kepada BN pada pilihan raya akan datang.


NFC Dan NFCorp Berbeza - Sekali Lagi Rakyat Malaysia Cuba DiBODOHkan..

Posted: 23 Jan 2012 05:34 AM PST

Salleh dah buat statement baru berhubung isu neh. Ibrahim ali pun menumpang sekali. Aku taknak percaya apa2 yang si salleh dan ibrahim ali neh cakap sehingga ia terbukti benar. Bagi aku neh hanya alasan demi alasan. Aku dah tulis banyak kali pasal nfc. Paper pro pakatan rakyat pun sama. Media dan blogs pun sama. Dah jenuh dan jemu. Tapi baru sekarang salleh bagi alasan bahawa nfc tue lain, nfc corp tue lain?


Wahhh..

Adakah rakyat ialah sang bodoh disini salleh? Hari tue time kecoh pasal bab gaji riban2, apa ko buat? Senyap. Time kecoh skandal kad kredit riban2, apa ko buat? Senyap gak. Mula2 ko cakap bak bukti then dah bagi ko senyap last2 ko balas dengan menyaman orang 100juta.


Walaupun saman tue belum dimuktamadkan lagi tapi niat nak menyaman 100 juta tue ada kan? Ko saman je lah. Biar kita lihat apa yang si rafizi akan dedahkan di mahkamah. Biar satu malaysia dan rakyat tahu apa bezanya nfc dan nfc corp disini.

Menurut statement si salleh neh ;

1. NFC lain, NFCorp lain.

2. NFC kerajaan punya, NFCorp hak milik peribadi keluarga shahrizat dan salleh. Dalam erti kata lain NFC = dana kerajaan, NFCorp = dana sendiri.

3. Yang didedahkan selama neh ialah NFCorp.. oleh kerana NFCorp milik keluarga mereka maka apa2 urusniaga dalam tue adalah hak mereka sepenuhnya.

Inilah dia persepsi yang dia cuba tanamkan pada kita semua. Dan dia juga menganggap bahawa seluruh rakyat malaysia bodoh dengan memberikan penjelasan neh. Seseorang tolonglah pegang aku sebelum aku baling dia neh dengan kasut.

Kenapa?

Mudah.

Time orang dedahkan dia beli kondo, napa dia cakap, heyyyyy i beli kondo guna nfcorp. Under my own company. Bukan under nfc. NFCorp, my own company, private nothing to do with the gov at all.

Adakah nfc beli kondo juga? Sampai dia tak faham dan terkeliru yang mana satu? Adakah nfc dan nfcorp dua2 beli kondo sehingga dia tak boleh bezakan disini????

Kenapa time tue dia tak cakap bahawa audit siasat pasal nfc, bukan nya nfcorp. Yang you all dedah neh ialah pasal nfcorp, bukan pasal nfc. So janganlah pandai2 nak campurkan adukkan nfc dengan nfcorp sebab dua benda neh berbeza. Napa tidak bagi alasan tue?

Time orang dedah isu gaji riban2, pembelian tanah dan aset, aliran keluar wang tunai dan kad kredit bagai, apasal dia tak bidas cakap helloooowwww.... dont get angry too fast. I was paid by nfcorp not by nfc. Dont misjudge me in this issue please, rakyat.

Kenapa tidak?

Kenapa tak cakap time tue nfc lain dan nfcorp lain. Audit dedah pasal nfc, pkr dedah pasal nfcorp, dua isu neh berbeza dan tiada kaitan menurut salleh dan dia salahkan audit sewenang-wenangnya. Kalau audit dedah pasal nfc = kerajaan, kenapa tidak salleh jelaskan pada pkr hoiii ko g siasat pasal nfc dan bukan nfcorp boleh tak sebab dua syarikat neh berbeza beb.

Adakah neh bermakna jabatan audit, polis, sprm dan semua menteri pun tak reti beza mana satu nfc dan nfcorp? Atau yang sebenarnya mana ada nfcorp or nfc, yang ada cumalah satu syarikat yang kadangkala di gelar nfc dan kadangkala di panggil nfcorp?

Salleh, melihatkan kepada jawapan ko, bukan aku nak tuduh or anggap apa2 disini, bagi aku sudah sampai masanya untuk ko bersara, duduk dirumah dan jaga kesihatan diri sendiri sebelum bertambah parah. Tolonglah. Hospital banyak, duit ko pun banyak, lakukan sesuatu sebelum ia bertambah parah. Terima lah nasihat ikhlas dari aku neh please.

Dan ibrahim ali yang sepatutnya tiada kaitan dengan nfc neh pun boleh menyelit sekali bagi statement bekap salleh. Hari tue dia gak beria2 cakap dah lama dah patut aset nfc beku tapi apahal pula kali neh dia cakap bahawa pemberi maklumat nfc kepada pkr telah mencuri 2.7juta? Kenapa tiba2 jek neh?

Dan yang bestnya, dia highlightkan bahawa pencuri tue bukan melayu. So? Dia sebut bukan melayu dua kali seolah2 nak kita jelas dan faham bahawa si bukan melayu neh mencuri 2.7juta dari salleh dan salleh yang melayu neh kena tipu dan lapor kepada polis. Si pencuri tue akan didakwa di mahkamah tak lama lagi.

Si pencuri tue juga hanya dedahkan sebahagian cashbook nfcorp dan sebenarnya ia ada banyak lagi yang belum kisah sebenar yang belum didedahkan. Namun dalam masa yang sama dia serahkan kepada sprm untuk siasat kes neh.

Korang faham tak situasi disini sekarang macam mana? Situasi dia ialah seperti neh ;

1. Salleh cakap nfc dan nfcorp berbeza.

2. Ibrahim plak cakap ada pencuri.

3. Salleh cakap yang didedahkan ialah pasal nfcorp bukan nfc.

4. Ibrahim ali plak cakap pasal ada banyak kisah sebenar belum didedahkan.

5. Salleh cakap jabatan audit bertanggungjawab betulkan kekeliruan neh sebab tidak adil isteri dia dipersalahkan dalam isu neh sebab benda neh takde kena mengena pun.

6. Ibrahim cakap tunggu siasatan sprm selesai.

Perlu ke sprm siasat kalau nfc dan nfcorp ialah dua entiti yang berbeza? Dua orang neh buat statement pada hari yang sama selepas 11 NGOs dan PERKASA berjumpa. Tapi keterangan dua orang neh saling berbeza dan saling bercanggahan. Apa sebenarnya yang dua orang neh cuba nak bagi rakyat faham? Perlu kah dua orang neh dimasukkan ke dalam ICU? Apa pandangan korang?

Rujuk berita ;

Saleh : nfc lain, nfcorp lain.

Ibrahim : pemberi maklumat nfc curi rm2.7juta.

Dipetik dari amenoworld.blogspot.com


Drama Tebusan - Kanak-Kanak 10 Tahun Berjaya Diselamatkan

Posted: 23 Jan 2012 05:23 AM PST

KUALA LUMPUR - Seorang kanak-kanak perempuan berusia 10 tahun dari Kampung Baru di sini, yang dijadikan tebusan oleh lelaki bogel lebih lima jam dengan memasuki rumahnya, berjaya diselamatkan kira-kira jam 4.09 petang tadi.

Mangsa dapat diselamatkan setelah polis melepaskan tembakan mengenai lelaki itu.

Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Zulkarnain Abdul Rahman berkata, polis terpaksa melepaskan empat das tembakan, yang mengenai rusuk kiri lelaki berkenaan untuk menyelamatkan mangsa.


Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Zulkarnain Abdul Rahman berkata, polis terpaksa melepaskan empat das tembakan, yang mengenai rusuk kiri lelaki berkenaan untuk menyelamatkan mangsa.

"Kami terpaksa mengambil tindakan itu kerana lelaki itu bertindak agresif, mangsa selamat dan dihantar ke HKL (Hospital Kuala Lumpur) untuk rawatan lanjut," katanya.

Beliau berkata, polis berhadapan dengan sitiuasi sukar apabila lelaki itu berada dengan mangsa di dalam bilik serta bersenjatakan pisau.

"Lelaki berusia 34 tahun itu tidak menuntut wang tetapi mahu dadah dan jaminan dia selamat. Pakar psikiatri turut membantu dalam kejadian ini, lelaki itu tiada rekod masalah mental," katanya.

Dalam kejadian kira-kira jam 10.30 pagi tadi, suspek masuk ke dalam rumah mangsa lalu bertindak mengambil sebilah pisau dari bahagian dapur lalu meletakkannya di leher mangsa dan mengugut ahli keluarganya supaya tidak melawan. Rumah mangsa yang terletak di Jalan Raja Mahmud mempunyai tiga bilik.

Dia kemudian membawa kanak-kanak itu masuk ke dalam bilik utama.

Sehingga jam 3 petang tadi, pasukan keselamatan mendapatkan bantuan beberapa pakar dari HKL untuk memujuk lelaki berkenaan.

Kanak-kanak perempuan itu dijadikan tebusan oleh lelaki berkenaan yang menyerbu masuk ke rumahnya ketika dia bersama sekeluarganya sedang menonton televisyen.

Pasukan keselamatan turut membawa teman wanita lelaki berkenaan ke lokasi kejadian untuk memujuk dan membebaskan mangsa.

Menurut bapa mangsa, Syafrudin, 47, yang juga seorang OKU, ketika kejadian dia berada dalam bilik dan lima ahli keluarga lain berada di ruang tamu.

Katanya, dia terkejut apabila suspek tiba-tiba masuk ke dalam rumah dan menarik salah seorang anaknya.

"Isteri, seorang lagi anak dan anak buah saya sempat berlari keluar.

"Saya tidak dapat berbuat apa-apa kerana keadaan saya dan suspek ketika itu sudah mengacukan pisau di leher anak saya serta mengugut akan mencederakan anak saya jika kami datang dekat," katanya.

Dia bagaimanapun dibawa keluar oleh anggota polis dan suspek ketika itu sudah membawa mangsa ke dalam bilik.

Menurut polis, lelaki itu dipercayai bukan penduduk di sini, tetapi berasal dari Sabah serta mempunyai rekod jenayah lampau berkaitan samun dan pernah ditangkap sebelum ini.

Kes itu disiasat mengikut Seksyen 3A Akta Culik 1961. -SH


NFC Perlu Beri Penjelasan bukan Upah NGO

Posted: 23 Jan 2012 04:45 AM PST



SHAH ALAM, 23 JAN : Tindakan Perbadanan Fitlot Kebangsaan (NFC) yang cuba menutup pelbagai penyelewengan berhubung salah guna dana rakyat secara politik disifatkan sebagai tindakan menutup isu asal berhubung pemberian projek kepada kroni yang menjadi amalan Umno selama ini.

Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli berkata, pihak NFC seharusnya menumpukan sedikit masa untuk mengemukakan bukti bagi menafikan dakwaan yang dibuat berhubung penyelewengan dana rakyat oleh syarikat berkenaan yang gagal dilakukan sehingga hari ini.

Namun sebaliknya menurut Rafizi, NFC sejak kebelakangan ini dilihat menggunakan agenda politik dengan membawa masuk 'kaki-kaki pukul' seperti Perkasa untuk membela mereka.

Sementara itu menurut Ketua Penerangan PKR, Dr Mohamad Nur Manuty, pihaknya tidak menolak kemungkinan NGO yang digunakan untuk memberi kenyataan kepada media dibayar untuk berbuat demikian.-tvs


Tiada ulasan: