Rabu, 25 Januari 2012

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Kenali tuan punya hantu raya, pelesit dan polong yang mengamuk ....

Posted: 25 Jan 2012 08:08 AM PST

"Tiada sesiapa memakai pakaian beruniform atau baju Umno. Semua dalam pakaian biasa dan dakwaan bahawa mereka memakai baju Umno hanya cerita sahaja,"

Demikian kenyataan polis dalam usaha menafikan penglibatan Umno yang merusuh dalam kejadian pada 21 Januari lalu, ceramah ABU yang terpaksa ditunda.

Tuan punya polong, hantu raya atau pelesit yang mengamuk , biasalah tidak akan mengaku.Tapi apasal polis beriya benar mahu menafikannya? Walhal penyiasatan belum pun selesai.Terlalu awal bagi polis mengeluarkan kenyataan sedemikian dan amat tidak wajar.

Saya membaca berkenaan satu laporan polis yang kononnya dibuat oleh wakil penduduk Jalan Kebun menggesa Hindraf agar tidak memasuki kampung tersebut.

Melihat kepada nama Shaari Basri sebagai jurucakap penduduk terbabit.... mengingatkan saya kepada nama yang sama , mewakili pertubuhan bukan kerajaan (NGO), Waris Malaya. Sekali gus memaparkan kepada kita penglibatan pertubuhan tersebut dalam isu ini. Sila imbas semula berita kat sini

Sekarang korang tengoklah sendiri dalam gambar diatas, gambar gerombolan yang buat laporan polis tersebut - Nampak tak Presiden Waris Malaya, Sheikh Wessal Sheikh Ahmad? Yang lain tu aku tak kenal! Yang mana satu Shaari Basri? Tapi aku sangat yakin yang baju cerah , pakai cermin mata rabun itu adalah orangnya. Entahlah.Harap tekaan aku tepat!

Walau apa pun, memangnya gerombolan ini dari 'Waris Malaya' walaupun tidak memakai baju 'Waris Malaya' sebab ketuanya ada di situ dan Shaari Basri tu pernah keluar namanya sebagai tukang cakap 'Waris Malaya'.

Gerombolan ini sebenarnya tidak dapat dipisahkan dari Umno/BN. Walaupun ada kenyataan dari pihak polis yang cuba menafikannya dengan berkata:

"Tiada sesiapa memakai pakaian beruniform atau baju Umno. Semua dalam pakaian biasa dan dakwaan bahawa mereka memakai baju Umno hanya cerita sahaja," baca kat sini

Tetapi kita semua dah tahu, bahawa umno/BN adalah tuan punya hantu raya, pelesit dan polong yang mengamuk pada malam tersebut.

Gambar sebelah menunjukan Presiden Waris Malaya (tengah) dan Naib Ketua Umno Bhg Kota Raja, Abdul Raouf Mokhtar (kanan) sewaktu mengadakan protes henti perkhidmatan bas sedikit masa lalu. Yang pakai cap dan t-shirt merah tu adalah Shaari Basri, betulkan? Mereka ini gerombolan Waris Malaya @ Umno/BN !

Tiada ulasan: