Selasa, 3 Januari 2012

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Sifat Bangsat Blogger Pencacai Umno - Hanya Nampak Kuman Di Seberang

Posted: 03 Jan 2012 08:05 AM PST

Isu yang cuba dimainkan oleh blogger pencacai Umno, Sekupang Dua ni saling tak tumpah seperti apa yang pernah Saifool lakukan dahulu - berjumpa Najib dahulu sebelum buat laporan terhadap Anwar.

Sekupang Dua juga dilaporkan telah mengunjungi pejabat Menteri Besar Perak sebelum membuat laporan dengan SPRM.

Ingat beso mana isunya. Rupa-rupanya berkaitan harga tempahan kontrak untuk buat 24 lounge suit bagi ahli majlis MBI pada harga RM600 setiap satu dan jumlah harga RM14, 400.00. Terlalu jauh sangat kalau nak bandingkan dengan skandal Fidlot RM250 Juta yang melibatkan satu keluarga seorang Menteri Umno.

Sekupang Dua dan blogger pencacai Umno lain pura-pura buta dan tuli terhadap penyamun dan penyangak bangsa dan negara yang sebenar. Segala kepincangan dan kelemahan laporan Audit Negara mereka tidak ambil kisah.Beginilah sikap bangsat yang mereka anuti.Mereka hanya nampak kuman nun diseberang, tapi bangkai lembu dibawah hidung sendiri pun tidak terbau oleh mereka.Dasar bangsat keparat!

Menurut dalam satu kenyataan di sini , Setiausaha Kerajaan Negeri Perak DAP Nga Kor Ming hari ini memfailkan saman fitnah terhadap blogger sekupangdua, yang identiti sebenarnya Ahmad Sofian Yahya di Mahkamah Tinggi Ipoh hari ini.

Nga menuntut RM 10 juta ganti rugi umum , ganti rugi teladan, ganti rugi teruk dan suatu perintah injunksi terhadap penerbitan perkataan fitnah.

Nga telah memfailkan saman itu di pejabat pendaftar Mahkamah Tinggi Ipoh melalui peguam cara, Messr Leong & Tan, disertai oleh beberapa pemimpin tertinggi PR Perak .

Dalam pernyataan tuntutan itu, Nga mendakwa bahawa blogger tersebut dalam posting beliau yang dimaksudkan untuk tontonan umum telah menyiarkan banyak rencana yang mengandungi kata-kata fitnah iaitu memanggil Nga sebagai "Perompak Besar Perak".

Kata-kata fitnah ini bertujuan untuk melemahkan integriti Nga dan merendahkan imej awam beliau sebagai seorang pemimpin yang prominen.


Tawaran kontrak menjahit MBI dilakukan oleh lembaga tender majlis melalui tender terbuka untuk 24 lounge suit bagi ahli majlis MBI pada harga RM600 setiap satu dan jumlah harga RM14, 400.00.

Bahawa pada semua masa yang tersebut, Nga bukan ahli lembaga tender, dia tidak terlibat dalam proses membuat keputusan apabila ahli-ahli lembaga membuat keputusan pada mesyuarat mereka. Ia menegaskan bahawa Nga tidak pernah dimaklumkan mengenai tarikh mesyuarat dan keputusan yang dibuat semasa mesyuarat pada setiap masa yang berkenaan.

Oleh itu, perkataan yang diterbitkan oleh Defendan tidak hanya memfitnah, tetapi berniat jahat dengan niat yang jelas untuk melemahkan integriti Nga.

Ia kini menimbulkan persoalan serius bahawa dengan pengakuannya sendiri, blogger tersebut telah mengunjungi pejabat Menteri Besar Perak sebelum membuat laporan dengan SPRM.

DAP Perak percaya penerbitan fitnah secara tiba-tiba mengenai peristiwa yang berlaku pada tahun 2008 ini adalah untuk mencemarkan imej awam Nga adalah bermotifkan politik dan bertujuan untuk memusnahkan kerjaya politik beliau berikutan spekulasi bahawa pilihan raya umum ke-13 akan diadakan tidak lama lagi .

Nga adalah penerima Anugerah TOP 10 Outstanding Youth Malaysian (TOYM) pada tahun 2007 dan beliau adalah penasihat undang-undang kepada banyak Pertubuhan Bukan Kerajaan dan perbadanan.

Tiada ulasan: