Nuffnang

Pengikut

MIMPI SENJA

0
sumber :-

MIMPI SENJA


Blogger Harris Fadilah dilarang memasuki Sabah

Posted: 07 Dec 2011 05:28 PM PST

(Borneo Post) - Malaysian Civil Liberty's Movement (MCLM) chairman Harris Fadilah Mohd Ibrahim received an 'unwelcome' treatment from the state government upon his arrival at the Kota Kinabalu International Airport (KKIA) Terminal 2 here yesterday.

Harris, a Malaysian blogger and believed to be a close friend of Malaysian blogger Raja Petra, was prevented from entering Sabah upon his arrival on AirAsia flight AK 5106 at 3.10pm at the KKIA Terminal 2.

It was learnt that upon arrival, Harris was immediately taken to the airport Immigration office by an immigration officer and was served with a notice.

Speaking to reporters through a handphone of one of Sabah Progressive Party (SAPP) members, Harris said the notice was addressed to him, dated December 7, on behalf of the Sabah Immigration director.

Zul Nordin mai tengok LIMA dengan MP BN

Posted: 07 Dec 2011 07:41 AM PST

LANGKAWI 7 Dis. - Tujuh Ahli Parlimen, termasuk wakil Bebas dibawa meninjau Pameran Antarabangsa Aeroangkasa & Maritim Langkawi 2011 (LIMA11), di sini, petang tadi, khusus bagi memahami konsep penganjuran pameran itu, selain keperluan pemilikan aset strategik yang berperanan penting terhadap aspek keselamatan dan pertahanan negara.

Mereka termasuk Khairy Jamaluddin (BN - Rembau), Nancy Shukri (BN - Batang Sadong), Datuk Zulkifly Nordin (Bebas - Kulim Bandar Baharu) dan Datuk Mohd Nasir Ibrahim Fikri (BN - Kuala Nerus).

Nancy ketika ditemui pemberita berkata, pendekatan perlu diteruskan kerana boleh mengelak salah faham mengenai pembelian sesuatu aset pertahanan dan keselamatan oleh kerajaan sehingga boleh mencetuskan spekulasi.


"Melalui LIMA, kita boleh mendapatkan gambaran jelas kepentingan pemilikan peralatan atau kelengkapan tertentu terhadap negara. Ini boleh mengelak berlakunya salah pemahaman, bukan saja di kalangan Ahli Yang Berhormat, bahkan rakyat," katanya.

Dengan adanya lawatan sebegini, beliau berharap tiada lagi isu negatif ditimbulkan pembangkang seperti pertikaian mereka terhadap kemampuan operasi kapal selam negara hingga menimbulkan kekeliruan.

"Dengan adanya lawatan sebegini, saya percaya tidak timbul lagi isu negatif seperti 'kapal selam tidak boleh menyelam' ,katanya.

Sementara itu, Mohd Nasir ketika ditemui berkata, lawatan semalam jelas membuktikan ketelusan dan keterbukaan kerajaan dalam proses perolehan aset pertahanan dan keselamatan negara

Blog Ahmad Tarmizi (بلوڬ احمد ترمذي)

0
sumber :-

Blog Ahmad Tarmizi (بلوڬ احمد ترمذي)


Waspada dengan "kaki sembelih" yang menyamar di lebuhraya!

Posted: 07 Dec 2011 01:33 AM PST



ARTIKEL ini merupakan pengalaman sebenar blogger penarik beca @ Pak Bakar, mohon sebar jika dirasakan ada manfaat.

Ni kisah kena sembelih di lebuh raya. Tukang sembelih tak tanya hang parti apa, ugama apa, bangsa apa. Kerja depa hanyalah sembelih kita, la'nat Allah s.w.t. ke atas mereka.

Baru-baru ni, dalam perjalanan dengan kereta pinjam melalui lebuh raya utara selatan nak ke Melaka hantar anak saya mengaji di sana, tiba-tiba temperature kereta naik. Dalam ketakutan dan panik, saya terus berhentikan kereta di tepi jalan - beberapa kilometer sebelum exit Senawang.

Apa aku nak buat, aku bukan reti apa fasal kereta. Saya hanya berharap bantuan pihak PLUS. Tiba-tiba sebuah kereta berhenti, datang dua orang budak muda Hindu memakai uniform yang tertulis Plus Line (kami orang utara kalau India tu kami panggil Hindu). Saya ingat orang PLUSLine.

Saya pun memberi keizinan dia memeriksa kereta pinjam tu. Dia kata kalau repair tak banyak. "RM70 saja," kata dia. Dia kata kereta tu masih boleh dibawa untuk dibaiki. Dalam keadan panik sebab dalam kereta tu juga ada isteri saya, anak saya yang nak balik mengaji ke Melaka dan kakak dia yang juga mengejar waktu sebab dia ada kerja dan lebih dari itu, sebab saya masih menyangka budak-budak Hindu tu dari bantuan PLUSLine macam yang gambar di bawah tu, saya lalu bersetuju

Saya mula terasa saya kena tipu bila saya sampai ke bengkel tu. Di bengkel itu, ada seorang lagi Hindu. Dia check kereta tu, dia kata kena RM250. Saya dah mula rasa mesti saya kena sembelih. Yang saya terasa sangat saya akan kena sembelih ialah apabila mengenangkan uniform yang misleading yang dipakai oleh Hindu-Hindu tu.

Oleh kerana hari dah malam, kami anak beranak balik ke Kuala Lumpur dengan komuter.

Esoknya, bila saya pergi ke bengkel itu balik, sahih la saya kena sembelih. Dalam hati, saya hanya meminta Allah s.w.t. la'natkan Hindu-Hindu tu. Tanya punya tanya, dia mula bohong demi bohong dan mendakwa kos untuk diperbaiki ialah lebih RM2,300. Apa saya nak buat. Bahagian depan kereta tu depa dah barai habis. Saya tak ada pilihan.

Sehari lepas tu bila saya hubungi, Hindu tu kata RM2,500 pulak. Memang kena sembelih. Saya marah setakat boleh kat dia. Takat tu ja la yang saya boleh buat. Kereta tu setan-setan tu dah barai habis. Bila saya kata "awak betul-betul potong kepala", dia jawab, "jangan cakap itu macam la, pacik..."

Saya tulis semua ni supaya orang lain tak kena sembelih seperti saya, tak kira la hampa parti apa pun, bangsa apa pun. Kalau Hindu baca posting ni, jangan tuduh aku racist sebab dok sebut Hindu, Hindu. Dah Hindu yang sembelih aku, aku sebut Hindu la.

Saudara kepada kawan saya kena tipu dengan Cina Muslim bila kereta dia breakdown dekat Tanjung Malim. Saudara kawan saya tu kata kat kawan saya, "insya Allah tak tipu, bengkel tu Cina Muslim punya". Kawan saya jawab, "Cina Muslim ka, Melayu Muslim ka..."

Kepada semua, jangan percaya orang yang pakai uniform Plus Line ka, kepala bapak dia ka melainkan kalau yang nak membantu tu datang menggunakan kereta rasmi PLUS. Bantuan PLUS datang dengan kereta yang ada tulis PLUS macam di atas tu. Saya terlepas pandang benda tu masa tengah panik hari tu.

Dah la kereta pinjam, bila kena sembelih sampai RM2,500, mana aku ada duit. Pinjam lagi. Macam mana nak bayar balik pinjaman tu, sendiri kena fikir la. Mampoih bila kena sembelih lagu tu! Mampoih!

Kalau blogger lain baca posting ni, tolong copy paste dan pakat-pakat bubuh kat blog hampa posting ni supaya orang lain tak kena tipu macam aku.

Sumber: [Penarik Beca]

Get Paid To Read Emails.
Free To Join Now! http://www.emailcashpro.com

keAZAManMalaysia

0
sumber :-

keAZAManMalaysia


INILAH BABAK ADEGAN RANJANG YANG PELAKONNYA UCAP 'ALHAMDULILLAH' KERANA BERJAYA MELAKONKANNYA.

Posted: 07 Dec 2011 07:09 PM PST



"Saya akui sangat gementar sebelum setiap kali ingin memulakan babak ranjang dan mesra itu. Terus-terang, saya ingin lakonkan babak atas katil itu kerana belum pernah saya melakukan babak tersebut sepanjang karier saya. Walaupun pada awalnya terasa pelik dan gementar, tetapi syukur 'Alhamdulillah' segalanya berjalan dengan lancar," katanya -mayakarin-

N'N: Lepas ni mungkin ada remaja kita yang akan tiru dan berkata 'Alhamdulillah selesai sudah kita berzina dengan jayanya'......

Ekslusif Part 2 - Pendedahan Konspirasi Terancang PAS Meraih Undi Melalui Video Seks

Posted: 07 Dec 2011 06:38 PM PST




Anda nak mengetahui mengenai Gambar diatas ini? Gambar siapa? pelakunya? Mohon baca sampai habis artikel ini dan kita temui jawapannya.....

Dalam artikel semalam Gomo ada maklumkan mengenai kes Kepala Babi yang diletakkan diatas bendera PAS dalam sebuah surau di Kampus Universiti Malaya pada tahun 2009 KLIK DISINI.

Mengapa dengan gambar diatas? Apa yang sebenarnya berlaku?

Untuk makluman Gambar diatas adalah gambar yang diambil dari sedutan sebuah video yang telah pun mula disebarkan melalui talifon Bimbit dan juga bentuk DVD. Video tersebut sekarang semakin mendapat tumpuan dipasaran kerana aksi Seks tersebut berlatarbelakangkan Bendera PAS.

Video tersebut dirakamkan oleh ahli PAS sendiri yang mana watak perempuan mukanya terdedah manakala lelaki yang melakukan Seks dengan wanita tersebut ditup menggunakan kain. Perakam pula terdiri dari rakan lelaki tersebut dan Gomo jangkakan semasa rakaman ini dibuat terdapat kira kira 4 orang lelaki kesemuanya.



Rakaman Video Seks yang berlatarbelakangkan bendera PAS ini mengambil masa 4minit 42 saat yang mana rakaman Video Seks ini tidak habis dirakamkan.

Sepertimana yang Gomo nyatakan disini bahawa PAS akan menggunakan apa sahaja dalam meraih undi simpati rakyat dan dengan adanya Video Seks remaja yang berlatarbelakangkan bendera PAS maka simpati dari mereka yang menyaksikan video seks tersebut akan pergi kepada PAS kerana orang akan menggangap bahawa video Seks tersebut dilakukan oleh orang UMNO.



Gomo nyatakan sedemikian kerana dalam isu Kepala Babi bila diletakkan diatas bendera PAS maka Pro Mahasiswa yang disponsor oleh PAS telah menang besar pada tahun 2009 yang mana isu kepala Babi tersebut telah mendatangkan simpati pada mahasiswa di UM kepada Pro Mahasiswa. Isu Kepala Babi atas bendera PAS telah didijaja oleh calon calon Pro M dalam meraih undi dan mereka telah berjaya sama sekali dalam mememanagi Pilihanraya kampus 2009 di UM.

Inilah Taukeh Aplikasi Game Angry Birds Bersama Isterinya Memakai Gaun Angry Birds

Posted: 07 Dec 2011 06:36 PM PST

Ramai antara kita belum mengenali pembuat atau pereka aplikasi permainan Angry Birds yang sedang hit di kalangan pencinta games seluruh dunia.
Gaun petang yang dipakai oleh isteri Peter Vesterbacka, pemilik Rovio, syarikat pereka aplikasi permainan popular 'Angry Birds' yang menjadi kegilaan masyarakat dunia menghiasi suasana di istana Presiden Findland. Gaun elegan satu bahu yang dipakainya menjadi tumpuan dan perhatian para jemputan Istana Presiden Finland hari ini kerana mengandungi logo besar mata burung permainan popular telefon pintar. Mereka hadir untuk meraikan Hari Kemerdekaan. Presiden Halonen tahun ini menganugerahkan pingat dan hiasan kepada lebih daripada 4,000 rakyat untuk menghargai pencapaian mereka mengharumkan nama negara dalam bidang masing-masing.
Teija Vesterbacka, the wife of Peter Vesterbacka, head of Rovio, the company that makes Angry Birds
Soaring success: Each year, a Presidential Independence Day reception is held for about 2,000 invited guests at the Presidential Palace and broadcast on national TV
Popular: Angry Birds has become a worldwide sensation since it was released in December 2009. [dailymail.co.uk]

Panas! Pemimpin Pakatan Haram Suruh Bagi Bantuan RM500 Kepada Ahli UMNO Saja!

Posted: 07 Dec 2011 06:35 PM PST



Mesej dari pemimpin pakatan haram adalah seperti berikut:

'kami pemimpin pembangkang tidak setuju pemberian bantuan rm500 yang bakal diberi kepada pengundi yang pendapatan kurang rm3000 kerana rasuah politik dan duit haram" kalo nak beri kat ahli umno sahaja"

A.S tak mau dedahkanlah sapa dia..
Cuba nak tanya, apa komen hangpa bila membaca kenyataan di atas?

Tidakkah jelas membuktikan mereka takut sangat bahawa rakyat mungkin akan suka kepada kerajaan BN atas usaha murni ini?

Kenapa pabila Guan Eng beri RM100 SETAHUN kepada warga emas dan bayi baru lahir kepada yang BERDAFTAR PENGUNDI SAHAJA di P.Pinang tidak dinamakan duit haram dan rasuah politik?

Begitu juga apa jua pemberian wang dan insentif lain di negeri tadbiran Pakatan Haram seperti Selangor kepada rakyatnya walaupun tak menyeluruh?

Jelas terserlah sebenarnya mereka dah ketaq dan kecut dengan usaha kerajaan membantu meringankan beban rakyat Malaysia.
Oleh yang demikian, puak hamPAS, Parti Koyak Rabak dan DAPig A.S mohon jangan buat kalut nak tuntut RM500 ni! Boleh?

Hand Jobs? Blow Jobs? Bugger Jobs? Which One?

Posted: 07 Dec 2011 06:34 PM PST



Apa pandangan anda semua?

Kita rakyat Malaysia boleh fikir dan nilaikannya sendiri akan wajah wajah yang berada diatas ini. Kita Rakyat Malaysia mampu berfikir secara waras akan maksud yang dinyatakan pada setiap wajah yang ada.


Psssttt... Nuar Nuar.... habis lah kau Nuar Berahi oiii


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Isu Pas Media PAU 2011 Blogger UMNO Bantai UMNO Pasal Apa?

Posted: 07 Dec 2011 06:34 PM PST



Media oh Media, bukan nak cakap mengenai media besar tetapi nak cakap kita ni yang boleh dikatakan media kecil dalam menyumbang berita buat rakyat Malaysia.

Gomo ada terbaca artikel dalam beberapa blogg pro BN yang mengecam Ibu Pejabat UMNO yang mana dikatakan mengawal Pas media sewaktu perhimpunan Agong UMNO yang lalu. Hebat kecaman yang dilemparkan malah wajah Brother Nasri yang menguruskan PAS media bagi perhimpunan Agong yang lalu disebarkan dan dikutuk dengan dasyat sama sekali.

Antara luahan mereka para Blogger ini kerana tidak dapat Pas Media, ada yang kata sudah ada Pas Media tetapi tidak dapat Vest untuk masuk. Ada juga yang kata sudah ada Pas Media dan Vest tetapi tidak juga dibenarkan membuat liputan. Benar atau tidak semua tu?

Gomo sepanjang perhimpunan Agong yang lalu ada disana baik pagi, tengahari, malam mahupun petang. Gomo dan rakan media yang lain tidak bermasaalah dalam membuat liputan dengan syarat yang telah diberikan sejak Taklimat awal sebelum perhimpunan Agong berlangsung.

Apa yang Gomo nak nyatakan disini rakan rakan Blogger sebenarnya tidak memahami apa yang pihak urusetia nyatakan sejak sebulan lebih yang lalu lagi malah boleh Gomo katakan rakan rakan Blogger ini kurang cerdik dalam meluahkan kemarahan kepada Brother Nasri dan pihak Urusetia iaitu UMNO Online.

Sekitar 1 bulan lebih yang lalu Gomo yang mana telah ke pejabat Umno Online telah menghantar borang permohonan dan melihat sendiri Borang borang Media yang dipohon oleh wartawan wartawan baik dalam negara mahupun luar negara. Dan waktu ini boleh katakan tidak ada satu pun borang yang dihantar oleh rakan rakan Blogger.

Apabila tarikh tutup permohonan Pas Media Gomo sekali lagi ke pejabat UMNO Online bagi memaklumkan tidak dapat hadir pada sesi taklimat terakhir dan mengambil pas media serta Vest kerana akan berada di Kuala Terengganu. Pada waktu itu borang permohonan PAS Media yang dipohon hampir ke 1700 keping termasuk lah dari wartawan Harakah, Keadilan Daily dan lain lain yang tak pernah didengar pun ada.Rakan Blogger? sekeping borang pun tidak ada yang hantar pada hari terakhir tersebut.

Menjelang Perhimpunan Agong UMNO Gomo sendiri melihat ada rakan Blogger yang mempunyai Pas Media malah ada yang memakai vest Biru, Merah dalam membuat liputan. Pada Gomo Brother Nasri telah membantu mereka ini dengan memberikan Pas Media dan juga Vest dalam kadar singkat kerana bukan orang lain tetapi Blogger itu bernaung dibawah UMNO juga.

Rakan Blogger jalanan GAP, Darul Ehsan Today, Parpu Kari, Flying Kick, Medan Info Kita, Sanggah Tok Janggut, Keris Putera, Gerakan Timur, Azmy Awang, Encik Assam, Pas Beruk, Cat Woman dan lain lain tidak mempunyai PAS media bagi membuat liputan pada perhimpunan Agong UMNO yang lalu. Marah juga mereka ini pada mulanya sampaikan ada yang buat artikel dalam Blogg akan ketidak puas hatian mereka keatas urusetia PAU 2011.

Tetapi setelah dijelaskan oleh Gomo akan pekara yang sebenar maka mereka terima dan Gomo sendiri mengaku salah kerana tidak menyampaikan kepada rakan Blogger yang lain akan tarikh tutup permohonan Pas Media bagi membuat liputan PAU2011 yang lalu.Dan ketidak puashatian mereka itu pergi begitu sahaja kerana tahu akan kesilapan masing masing dalam mendapatkan Pas Media.

Tapi Gomo agak hairan mengapa rakan Blogger yang sebelum PAU 2011 yang tidak membuat permohonan Pas Media dan pada hari PAU mendapat pas Media dan Vest sehingga kehari ini menyerang dan menyalahkan Brother Nasri, urusetia PAU dan juga Dato Rauf? Apakah yang membuatkan mereka masih tidak puas hati lagi?



Gomo malas nak ulas panjang sangat pasal Pas Media ni coz Gomo ni dah bertahun cakap pasal Pas Media pada orang yang berjawatan dalam UMNO. Malah bergaduh dengan si pendek tu pun pasal Pas Media juga dan bukan sebab apa pun. Tonton video diatas dan fahamkan betul betul.

Namun Gomo nak sampaikan kepada rakan Blogger yang lain, jangan kita semberono nak marah tak tentu pasal bila kita tidak dapat apa yang kita nak buat pada hari PAU berlangsung. Taklimat telah diadakan sebanyak 2 kali bagi memberikan penerangan secara total akan liputan yang dibenarkan bagi PAU 2011 yang lalu. Bila kita tidak hadir akan taklimat tersebut maka jangan kita marah tak tentu pasal sedangkan ianya adalah salah kita sendiri.

Gomo tidak nafikan sepanjang PAU 2011 yang lalu memang kawalan ke atas media ada ketat sedikit berbanding PAU sebelumnya. Tetapi ini semua dilakukan demi memastikan perjalanan PAU 2011 berjalan lancar tampa sebarang insiden yang tidak diingini berlaku sepertimana sebelum ini bila wartawan The Malaysian Insider menyamar masuk dan kemudiannya SPIN berita yang tidak sepatutnya.


"Kantoi Menyamar"

Sepanjang Gomo dibilik Media segalanya berjalan lancar malah para wartawan seperti TV3, RTM, Akhbar Utusan, Akhbar Cina semuanya menyatakan PAU 2011 kali ini media diberikan keutamaan terbaik dalam membuat liputan.

Memang agak ketat tetapi bila mereka ini Profesional maka mereka tahu akan kesulitan yang pihak urusetia UMNO hadapi. Emmmm ini baru dalam rumah sendiri ada yang mengomel, cuba masuk rumah pembangkang tengok macam mana kena Maki. Boleh tanya dengan Otai Otai Agenda Daily yang seringkali membuat liputan program Pakatan Pembangkang.

Buat rakan rakan Blogger yang EMO kepada urusetia UMNO pada PAU 2011 yang lepas diharapkan anda semua fikir sejenak dan bersyukur bahawa Keistimewaan telah diberikan kepada anda semua dengan Pas Media dan Vest walaupun anda semua membuat permohonan setelah tarikh permohonan diTUTUP.



Buat Brother Nasri, Urusetia UMNO, Ku Nan, Dato Rauf, Tok Mat Maslan dan juga seluruh warga kerja Perhimpunan Agong UMNO 2011 Gomo mengucapkan terima kasih atas bantuan yang dihulurkan sepanjang membuat liputan di PWTC. Paling best bila makanan tak putus putus dihantar ke Bilik Media baik KFC, Pizza Hut, Ayamas, Mac Donald dan sebaginya.

Diharapkan pada Perhimpunan Agong UMNO selepas ini Urusetia UMNO melakukan yang terbaik sekali lagi. Dan pastinya kami para wartawan dan juga Blogger akan mematuhi Prosedur dan tatacara dalam mendapatkan Pas Media seterusnya membuat liputan dengan cara yang bertanggungjawap.

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

0
sumber :-

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


SELEPAS RAFIZI, KINI CHEGU BARD PULA - PAPAGOMO SEMAKIN BENGAP KERANA KEHABISAN MODAL

Posted: 07 Dec 2011 07:00 PM PST

Oleh:  WFAUZDIN NS

NAMPAKNYA usaha Chegu Bard, Penyelaras Solidariti Anak Muda Malaysia yang bekerja keras untuk menumbangkan Umno ternyata meresahkan Blogger pencacai mereka.  Paling mereka resah apabila mana-mana pemimpin utama mereka diserang dengan pebuh fakta dan bukti yang mustahil buat Umno boleh nafikan melainkan dengan mengupah Blogger upahan yang sentiasa kelaparan itu untuk menyerang balas walaupun dengan menggunakan `peluru bodoh'. 

Sebelum ini Sdr Rafizi, Pengarah Strategik Keadilan diserang oleh Papagomo dengan fitnah paling bodoh apabila mengaitkan kononnya ada skandal Rafizi dengan DS Anwar.  Maka Blogger kaki lucah ini pun siar foto Rafizi menerima hadiah kecemerlangan daripada DS Anwar sewaktu DS Anwar menjadi Menteri Pendidikan di dalam satu majlis penyampaian hadiah.  Itu dalil Blogger bengap Umno ini kononnya untuk menakutkan Rafizi agar tidak meneruskan usaha membuktikan bahawasanya Shahrizat dan keluarganya `songlap' dan salahguna wang rakyat di dalam isu Feedlot.

Arak pun aku telan....setakat nak fitnah ni celah pelipat perut aku jer....

Ada Sdr Rafizi takut dengan fitnah si bengap itu?  Bahkan, Rafizi terus mendedahkan lagi kisah keluarga Shahrizat membeli sebuah kereta mewah (Merc) beserta bukti pembelian tanah di Putrajaya.  Ada Sdr Rafizi kisah?  Mana Papagomo selepas pendedahan Rafizi itu?  Sila dedahkan lagi jika ada, dan kita lihat siapa yang terdedah nanti.  Sekarang ini `kain' Shahrizat hampir terlondeh akibat Papagomo mencabar Rafizi.  Dia fikir puak-puak Keadilan ini gentar dengan orang sebodoh dia?  Maaf ok.

Berbalik pada Chegu Bard.  Apabila serangan bodoh Papagomo tidak berhasil terhadap Rafizi, bahkan membuatkan Shahrizat hampir `ditelanjangkan', maka kini sasaran Blogger muka jamban ini beralih kepada Chegu Bard.  Kenapa beliau serang Chegu Bard pula?  Jawapannya mudah.  Chegu Bard telah berjaya menyampaikan maklumat beserta fakta lengkap kepada seluruh pelusuk negara tentang `cincin puaka Imelda Rosmah'.  Chegu Bard telah mengedarkan risalah atau buku kecil tentang isu ini dan diberikan percuma kepada orang ramai di mana saja program yang dihadiri oleh beliau. 

Bukan itu sahaja, bahkan Chegu Bard juga telah membuat buku bertajuk `FITNAH' yang menceritakan bagaimana fitnah jahat telah dilakukan terhadap DS Anwar sejak dari fitnah liwat 1, fitnah liwat II dan juga tentang video seks yang Chegu Bard sendiri pernah dipanggil oleh `Datuk T' menontonnya.  Buku `FITNAH' amat laris dijual beserta dengan VCD percuma yang menerangkan bagaimana jika seseorang ingin merubah wajah mampu dibuat dengan mudah.  Ini lah sebabnya Chegu Bard kini menjadi sasaran Papagomo dengan harapan Chegu Bard akan jatuh dalam kerjaya politiknya.

Sehingga kini, Papagomo hanya mengugut sahaja Chegu Bard kononnya beliau akan menyiarkan rakaman video aksi Chegu Bard sewaktu menonton video seks bersama `Datuk T' dulu.  Apa mahu dihairankan kerana sebelum ini Papagomo ada menyiarkan rakaman video yang menunjukkan aksi atau komen YB Johari Abdul sewaktu Johari Abdul menonton video yang sama.  Adakah sekarang YB Johari Abdul jatuh di dalam Keadilan?  Ahli-ahli Keadilan tidak sebengap Papagomo.  

Aksi YB Johari Abdul sewaktu menonton video seks `Datuk T'.....Adakah aksi tersebut menjatuhkan YB Johari dalam parti?  Lepas ini mungkin aksi Chegu Bard pula.  Tapi, ahli-ahli Keadilan tidak sebodoh Papagomo....Yang telah diperbodohkan oleh YB Johari Abdul dan Chegu Bard adalah Eskay dan Rahim Thambi `kaki betina' tu....

Kali ini mungkin Papagomo merancang untuk menayangkan video aksi Chegu Bard sewaktu beliau menonton video seks bersama `Datuk T' itu sebagaimana Papagomo lakukan pada YB Johari Abdul.  Kita akan lihat nanti aksi Chegu Bard mungkin tersenyum atau memberi komen seolah-olah percaya yang beraksi di dalam video yang ditontonnya itu memang benar DS Anwar.  Bukankah Chegu Bard sebelum ini pernah berkata, beliau menonton video tersebut dan berpura-pura seolah-olah yakin bahawa itu memang DS Anwar.  Tujuan Chegu Bard berbuat demikian adalah untuk meyakinkan `Datuk T' bagi mendapatkan video berkenaan kononnya untuk diserahkan kepada DS Wan Azizah sebagaimana yang diingini oleh `Datuk T'.  Perancangan awal `Datuk T' adalah untuk menyerahkan video berkenaan kepada Chegu Bard agar diserahkan kepada DS Wan Azizah bagi menekan Presiden Keadilan itu serta DS Anwar untuk bersara dari politi.

Malangnya perancangan itu tidak jadi kerana mungkin `Datuk T' sendiri tidak yakin bahawa Chegu Bard benar-benar mempercayai bahawa DS Anwar terlibat di dalam aksi di dalam video berkenaan walaupun Chegu Bard telah menunjukkan aksi seolah-olah terpedaya dengan helah bodoh `Datukl T' itu.  Jadi, rakaman video yang kononnya akan didedahkan oleh Papagomo nanti sudah tentulah rakaman aksi atau pengakuan serta komen dari Chegu Bard sewaktu menonton video berkenaan.  Ertinya, samalah juga modal yang digunakan oleh Papagomo terhadap YB Johari Abdul sebelum ini.

Jadi, harapan Papagomo untuk melihat Chegu Bard akan menjadi mangsa atau terbuang dari Keadilan dengan pendedahannya nanti merupakan harapan yang tinggal harapan.  Apa yang pasti, seperti Sdr Rafizi juga, dengan pendedahan bodoh dari Papagomo itu nanti yang semakin terlondeh kain adalah `wanita puaka yang memakai cincin puaka' itu. 

Kepada Sdr Rafizi dan Chegu Bard, tahniah, kerana membuatkan Blogger Umno kini semakin hilang arah dan akal mereka.  Isu lembu puak-puak lembu itu amat menyenakkan perut mereka, isu cincin puaka pula membuatkan betina puaka itu kini sentiasa bermasam muka walaupun baru balik dari melancung di Mekah./wfauzdin.blogspot.com 

Pssttt....Papagomolll....video zuraida takde ke?  Atau tengah bikin kat Siam?  wakakakakaaaaa...

ISU FEEDLOT - POLIS JADI PENING, KITA PUN PENING, MAKA TUKAR SAJA KERAJAAN

Posted: 07 Dec 2011 09:30 AM PST

Oleh:  WFAUZDIN NS

PIHAK Polis semakin lama semakin `pelik' perangainya sejak kebelakangan ini.  Mungkin tanda-tanda PRU ke 13 sudah semakin hampir menjadi suatu tekanan yang luar biasa buat pasukan keselamatan ini sehinggakan beberapa tindakannya buat rakyat menjadi `pening'.

Baru-baru ini di dalam isu Feedlot (NFC), Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Khalid dengan selamba menyebut `siasatan awal pihak Polis menunjukkan tiada berlaku pecah amanah' di dalam isu NFC yang mengaitkan keluarga Shahrizat.  Pengumuman tersebut dibuat sewaktu Perhimpunan Agung Umno sedang berlangsung, dan sejurus selepas Shahrizat menyinsing lengan bajunya dan mengugut akan menyinsing kain pula apabila Ketua Wanita Umno ini tertekan dengan isu berkenaan.

Menteri Dalam Negeri memberitahu siasatan belum selesai dan masih berjalan.  Pemimpin-pemimpin Pembangkang yang terlibat memanjangkan isu yang dimulakan oleh Laporan Ketua Audit Negara itu pun belum dipanggil untuk disiasat sehingga hari ini.  Ini disahkan melalui laporan Malaysiaikini,
" Polis masih belum menyoal beberapa pemimpin utama Pakatan Rakyat berhubung pendedahan mereka mengenai dakwaan penyelewengan dana oleh projek ternakan lembu, Perbadanan Fidlot Kebangsaan (NFC).  Pemimpin PKR Saifuddin Nasution, Zuraida Kamaruddin dan Rafizi Ramli memaklumkan kepada Malaysiakini bahawa polis belum menyoal mereka berhubung pendedahan berkenaan. "Masih teka-teki ... mereka tidak menghubungi kami mengenai isu itu," kata Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli (Malaysiakini).

Tetapi, Timbalan Ketua Polis Negara sudah umumkan ` Siasatan awal mendapati tiada pecah amanah berlaku' walaupun siasatan belum selesai.  Bayangkan, kita membuat laporan Polis dengan menyatakan kita melihat suatu pembunuhan telah berlaku, maka pihak Polis pun datang menyiasat dan menjumpai mayat seseorang lantas dibawa ke Hospital untuk bedah siasat.  Di dalam keadaan bedah siasat masih berjalan, dan kita yang menyaksikan kejadian itu berlaku tidak dipanggil untuk memberi keterangan atau disiasat, tiba-tiba Polis membuat kenyataan `siasatan awal mendapati mangsa tidak dibunuh'.  Pelik atau tidak?
 
Jika beginilah keadaannya, apa yang rakyat boleh buat?  Sampai bila kita mahu di`peningkan' kepala dengan karenah sedemikian rupa?  Tiada jalan lain, tukar sahaja Kerajaan yang ada kerana `Ikan Busuk Bermula Di Kepala"./wfauzdin.blogspot.com



dollah yankee

0
sumber :-

dollah yankee


Dia akan di terajang pada bulan 3 daaa...

Posted: 07 Dec 2011 12:54 AM PST


Hisham si-tukar tiub telah bertanya DI-SINI ,bila kita nak berpilihanraya??  Gurkah-gurkah politik di'port' pula kata dekat si-tukar tiub yang dia boleh lah anggap pilihanraya 13 ini macam lampu trafik. Ada tiga kaler merah,kuning dan hijau. Sebelum gerombolan berhimpun lampu dalam keadaan merah, iaitu berhenti. Jadi bila pihak gerombolan yang baru saja habis berhimpun, lampu yang warna merah tadi dah bertukar jadi warna kuning. Kuning ini maknanya kita kena bersedia untuk berjalan, tapi belum boleh jalan lagi. Jadi kesimpulannya kita kena lah bersedia dan tunggu.

Tunggu lagi?? Ya lahh ...tunggu ... sebabnya duit 100 ringgit untuk semua budak-budak sekolah baru saja di bagi, itu pun ada yang tak dapat lagi. Parlimen pula hanya akan di-bubar bila duit untuk satu keluarga sebanyak 500 ringgit, yang berpendapatan kurang dari 3,000 ringggit selesai di-bayar yang hanya akan mula di bayar pada bulan satu nanti.

Setelah di tolak, di-campur dan di-bahagi secara kiraan fizik, gurkah-gurkah ini telah meramalkan yang parlimen akan di-bubar pada pertengahan bulan dua bila pembayaran wang 500 ringgit untuk setiap keluarga ini selesai di-bayar sepenuhnya, dan tarikh mengundi pula ialah pada penghujung bulan tiga selepas 20 hari kempen.

dollah yankee -
Banyak sudah isyarat yang orang melayu sendiri yang akan menghumban gerombolan ini.

Kopitiam Bang Nan

0
sumber :-

Kopitiam Bang Nan


Melayu dilembukan lagi: Tak sempat DAP nak jadi kerajaan, 29,000 jawatan awam telah dimansuhkan...!!

Posted: 07 Dec 2011 07:08 PM PST

KUALA LUMPUR, 8 Dis — DAP hari ini menuduh Datuk Seri Najib Razak (gambar) memperlihatkan hipokrasi "teramat tinggi" sedangkan pentadbirannya semalam mengumumkan mengenai pemansuhan 29,000 jawatan, di bawah pelaksanaan sistem Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) mulai Januari 2012, hanya beberapa hari selepas perdana menteri menyerang Pakatan Rakyat kononnya mahu membuang separuh kakitangan awam.

Setiausaha Publisiti DAP Tony Pua berkata, perkembangan terbaru ini menunjukkan presiden Umno dan pemimpin-pemimpin partinya adalah oportunis politik, yang hanya mahu menggambarkan Pakatan Rakyat sebagai parti antiperkhidmatan awam.

Pemimpin-pemimpin Umno melakukan serangan bertubi-tubi ke atas perikatan itu sejak Pua mengesyorkan idea mengurangkan tenaga kerja sektor awam yang kini telah mencecah 1.4 juta orang, bulan lalu.

"Najib telah membuktikan dirinya (pemimpin yang) bersikap hipokrit tahap tertinggi," kata Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara ini dalam satu kenyataan dikeluarkan pagi ini.

Seterusnya di sini...Tony Pua: Mansuh 29,000 jawatan ekoran laksana SBPA bukti Najib lidah bercabang

Kamonlah orang melayu! Jangan jadi lembu....

Posted: 07 Dec 2011 06:06 PM PST

Sekiranya PR memerintah di Pusat, kerusi perwakilan Melayu di Parlimen akan tetap seperti sekarang iaitu lebih ramai dari yang bukan Melayu, apabila dijumlahkan keseluruhannya iaitu pemerintah dan pembangkang. Oleh itu, tiada undang-undang atau dasar yang merugikan orang Melayu akan dapat diluluskan sekiranya ada yang berniat melakukannya sekalipun. Maka orang Melayu tidak perlu khuatir atau takut akan masa depan mereka.

Dengan itu mereka boleh turut sama dalam usaha membasmi negara dari budaya politik rasuah, kronisma dan rasis yang dijuarai UMNO dan BN. Ini akan membebaskan masyarakat Melayu dari penjajahan minda Melayu yang dilakukan UMNO selama ini sehingga Melayu terpaksa redha dengan rasuah dan penyelewengan 'pemerintah Melayu' atas alasan 'ingin menjaga kuasa politik Melayu'. Dengan itu bangsa Melayu akan sebenarnya bebas.

Dan akan turut berkembang segar politik Melayu selepas itu setelah dibebaskan dari belenggu yang menghimpitnya selama ini; bebas untuk dicorakkan politik Melayu tanpa rasuah dan kronisma; bebas untuk menuju keredhaan illahi.


Khalid Samad: Dan Tercabarnya Kuasa Politik Melayu…

Tuah ahli korporat yang tiada cita2 politik...

Posted: 06 Dec 2011 10:20 PM PST

Jumaat lepas, selepas solat Isya' di MBI aku dan Dato' MSY bergegas ke AU2 Keramat kerana nak mendengar ucapan TS Khalid Ibrahim dalam Ceramah Perdana Agenda Negeri Selangor.

Ini merupakan sebahagian dari siri penerangan ke seluruh Selangor tentang apa yang telah, sedang dan akan dilakukan oleh kerajaan PR dalam menyantuni rakyat negeri bertuah ini.

Hujan renyai-renyai turun tanpa tanda untuk berhenti, namun dewan dan khemah yang disediakan penuh. Alhamdulillah.

Banyak kisah2 menarik yang diceritakan oleh TSKI tetapi kisah detik awal beliau diminta masuk politik setelah meninggalkan dunia korporat adalah yang paling menarik minat aku.

Menurut TSKI, beliau pada mulanya berat hati untuk menerima pelawaan kawan-kawan (mungkin DSAI) untuk menyertai politik. Tapi setelah dirasionalkan beliau akur lantas terus diberikan amanah untuk bertanding di Ijok. Beliau kalah dan menyangka dia boleh berehat sehinggalah datangnya PRU12 di mana beliau diamanahkan untuk bertanding di dua kerusi sekaligus, Parlimen Bandar Tun Razak dan DUN Ijok.

"Aik! Saya dahlah kalah di Ijok. Ni suruh bertanding 2 kerusi pulak? Biar betul ni?" Beliau berseloroh.

"Nak tak nak bila parti telah buat keputusan saya terpaksa akur." Maka bertandinglah beliau.

"Bandar Tun Razak ni komposisinya pelik. Masa saya mula2 turun berkempen saya sesat!" Ujar beliau sambil tersenyum.

Pada hari mengundi, apabila pusat pengiraan calun mula beroperasi rupa-rupanya undi pos dikira dahulu. Di Bandar Tun Razak ada lebih 4 ribu undi pos.

Beliau menerima laporan awal dari pusat pengiraan bahawa beliau cuma menang 800 undi pos sementara BN sapu 4000. "Hmm...kalah lagi saya nampaknya. Tak pa boleh berehat!" Katanya.

Tetapi sejam kemudian beliau telah mendapat satu lagi panggilan dari pusat pengiraan Parlimen Tun Razak yang mengatakan beliau telah menang di semua pusat mengundi dan sekaligus menang di kawasan parlimen tersebut.

"Eh! Awak janganlah main2 dengan saya. Mentang2 saya orang baru awak nak buli saya.. " Katanya kepada pemanggil tersebut. Kami tergelak.

Namun itu adalah kisah benar dan Ijuk tanpa undi pos lebih mudah bagi TSKI.

Berita kemenangan ini rupanya tidak berakhir di situ. TSKI menerima panggilan talipon lewat malam tersebut dari pucuk pimpinan parti, DSWA meminta beliau pergi mengadap Sultan pada keesokan harinya untuk mengangkat sumpah sebagai MB Selangor.

"Ah! Sudah. Jadi MB pulak? Nak tolak tak boleh." Katanya.

"Jadi perkara pertama yang saya lakukan ialah meminta isteri saya mengunci terus bilik golf dalam rumah saya. Sebagai orang korporat saya main golf. Golf course mana saya tak main? Seluruh dunia. Saya ada 20 golf set. Jadi bila diamanahkan sebagai MB saya pencen golf untuk berkhidmat full-time kepada rakyat." Ujarnya sambil disambut dengan tepukan gemuruh para hadirin.

Beliau seterusnya menceritakan serba sedikit macam mana beliau mengendalikan negeri Selangor terutama dari sudut kewangan dan ekonomi. Sungguh menarik dan menyegarkan. Bagaimana hutang Talam dilangsaikan dan seterusnya kerajaan negeri Selangor mendapat semula tanah seluar 3000 ekar bernilai lebih 1 billion. Bagaimana reserve cash negeri Selangor dipertingkatkan dari RM400 juta kepada RM1.2 billion dalam masa kurang dari 4 tahun.

Bukan itu sahaja, bagaimana beliau dilabel sebagai 'kedekut' oleh exco-exconya sendiri. Bagaimana lembu korban dijadikan isu oleh UMNO? Bagaimana keretanya sendiri yang dibeli pada tahun 2007 dikatakan dibeli hasil salahgunakuasa beliau sebagai MB sedangkan pada tahun 2007 beliau belum lagi jadi wakil rakyat, apatah lagi MB. Dan yang paling penting ialah iltizam beliau yang bersungguh-sungguh mentransform budaya kerja dan politik barisan exco, wakil rakyat, kakitangan kerajaan, GLC dan lain-lain di negeri bertuah ini.

Namun satu perkara yang sedang diusahakan oleh TSKI ketika ini ialah beliau sedang belajar untuk menjadi pendengar yang baik. Aku beranggapan bahawa ini adalah langkah yang bijak kerana menjadi pendengar yang baik adalah ingredient paling penting menjadi ahli politik yang baik.

Yang pastinya satu pengajaran dari secebis sejarah politik TSKI di Selangor ini ialah, jawatan yang disandangnya hari ini bukanlah suatu jawatan yang pernah beliau impi-impikan atau dikejar-kejar sebelum ini. Malah beliau bolehlah dikatakan sebagai reluctant politician.

Jadi tak payahlah sesiapapun beriya-iya sangat nak jadi MB sehingga kelihatan seperti lebih sudu dari kuah. Kalau Allah dah tentukan tak jadi MB, sampai matipun tak jadi MB eh....

Yang penting, apa-apa jua jawatan yang ada sekarang ini, laksanakanlah dengan penuh ikhlas dan rasa tanggungjawab. Jadilah team player dalam erti kata yang sebenarnya dan berhenti jadi kera sumbang.

Kalau subang sama subang
Kalau sanggul sama sanggul,
Kalau hilang sama hilang
Kalau timbul sama timbul.



RAKYAT MARHAEN

0
sumber :-

RAKYAT MARHAEN


Alahai, Utusan mahu tawan Selangor…

Posted: 07 Dec 2011 09:33 PM PST

8 DISEMBER – Kolum "Cuit" dalam lidah rasmi UMNO, Utusan Malaysia, semalam telah sekali lagi menggunakan Datuk Dr Hasan Ali sebagai bahan untuk mencetuskan perbalahan antara komponen Pakatan Rakyat di Selangor.
Apa yang Utusan mahu sampaikan adalah memaparkan pemimpin PAS dan Exco kerajaan negeri Selangor itu sebagai api dalam sekam bagi kerajaan Pakatan. Bagi Utusan, Hasan adalah satu-satunya "wakil" UMNO dalam kerajaan negeri Selangor.
Isinya sama ada sahaja, iaitu mengadu domba, membangkitkan rasa curiga antara kaum, dan mengulangi pendirian ketuanan satu kaum.
Mungkin Utusan mahu memecahbelahkan perpaduan Pakatan Selangor atau mungkin ia ingin menghancurkan karier politik Hasan Ali.
Yang tersurat dan tersirat
Read More / Baca Lagi >>

Adakah pemimpin UMNO akan menuduh JPA rasis kerana hapuskan 29,000 jawatan kerajaan?

Posted: 07 Dec 2011 09:29 PM PST

KUALA LUMPUR, 8 DIS – Adakah para pemimpin UMNO dan konco-konco mereka akan menuduh Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) sebagai rasis kerana menghapuskan 29,000 jawatan dalam kerajaan?
Adakah mana-mana kumpulan pelampau kaum, termasuk lidah rasmi UMNO, iaitu Utusan Malaysia, akan mendakwa kononnya JPA menghina Melayu kerana telah menyediakan sistem saraan baru yang boleh "memecat" kakitangan awam yang malas dan tidak cekap?
Di bawah Sistem Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA), kakitangan kerajaan yang mendapat kurang dari 70 markah penilaian, mereka akan diberi amaran, dan jika tiada peningkatan dalam masa 6 bulan, mereka akan "dipecat" keluar melalui satu dasar "pintu keluar".
Semalam, Ketua Pengarah JPA Tan Sri Abu Bakar Abdullah menyatakan bahawa pemansuhan 29,000 jawatan awam serta memperkenalkan SBPA adalah usaha untuk "mengawal saiz" kakitangan awam.
"Sukar hendak mengatakan bahawa saiz tenaga kerja sektor awam kita terlalu besar atau terlalu kecil…dan saya tidak mengatakan sama ada tenaga kerja perkhidmatan kita terlalu besar atau pun kecil," katanya dipetik oleh portal berita The Malaysian Insider.
Setiausaha Publisiti DAP Tony Pua berkata, pengumuman Abu Bakar membuktikan bahawa Datuk Seri Najib Razak dan para pemimpin UMNO lain hanyalah oportunis politik kerana telah menuduh Pakatan Rakyat sebagai anti-perkhidmatan awam dan anti-Melayu.
Read More / Baca Lagi >>

Saraan Baru Perkhidmatan Awam 2012

Posted: 07 Dec 2011 09:24 PM PST

PEKELILING PERKHIDMATAN BILANGAN 11 TAHUN 2011

PELAKSANAAN SARAAN BARU PERKHIDMATAN AWAM BAGI PEGAWAI PERKHIDMATAN AWAM PERSEKUTUAN
Pekeliling Perkhidmatan ini bertujuan untuk melaksanakan Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) bagi semua pegawai lantikan tetap Perkhidmatan Awam Persekutuan yang melibatkan struktur perkhidmatan yang merangkumi skim perkhidmatan, syarat perkhidmatan, gaji, elaun, kemudahan, dan persaraan serta faedah persaraan.
Read More / Baca Lagi >>

Dan Tercabarnya Kuasa Politik Melayu…

Posted: 07 Dec 2011 09:19 PM PST


Oleh Khalid Samad
Kebelakangan ini, gendang perang perkauman hangat dipalu tanpa henti oleh para pemimpin UMNO. Kedengaran di perhimpunana Agung UMNO dan juga Himpunan Perdana Pekida Malaysia, suara yahttp://2.bp.blogspot.com/_kOr_Kc3MKsE/S3A2aDYr5ZI/AAAAAAAADXo/qwnhE8GmUR8/S220/Khalid+Samad2.jpgng ingin 'menggegarkan' bangsa Melayu dengan pelbagai amaran, kononnya masa depan kekuasaan politik Melayu sedang dicabar dan ingin dihapuskan.


Gambaran yang segelap mungkin dilakarkan oleh para 'pemimpin Melayu' ini dengan bertujuan menghasilkan persepsi bahawa sekiranya UMNO/BN dijatuhkan dan PR berkuasa; lebih-lebih lagi sekiranya di peringkat Pusat, maka alamatnya Melayu akan turut terpupus di bumi sendiri. 
 
MELAYU ATAU UMNO YANG TERCABAR?
Read More / Baca Lagi >>

JPA: Exit Policy tak wajar jadi isu, staf prestasi rendah hanya 1.1 peratus...

Posted: 07 Dec 2011 09:13 PM PST

KUALA LUMPUR, 8 Dis — Pelaksanaan dasar "exit policy" tidak wajar menjadi satu isu kerana bilangan kakitangan yang tergolong dalam kumpulan mereka berprestasi rendah sangat kecil, jelas Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) hari ini.
Ketua Pengarahnya Tan Sri Abu Bakar Abdullah (gambar) berkata, rekod JPA menunjukkan bilangan mereka yang memperoleh markah 69 peratus dan ke bawah, kumpulan yang terdedah kepada tindakan dibersarakan di bawah sistem Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA), yang akan dilaksanakan mulai 1 Januari ini, hanyalah 1.1 peratus.
Paras itu bersamaan dengan sekitar 15,400 orang daripada keseluruhan 1.4 kakitangan awam buat masa sekarang.
Read More / Baca Lagi >>

GE-13 seen pushed down to mid-2012 after Umno assembly fisaco, NFC debacle

Posted: 07 Dec 2011 09:11 PM PST

GE-13 seen pushed down to mid-2012 after Umno assembly fisaco, NFC debacleIt looks like the 13th general election will not be held early next year after all - most likely towards the middle of 2012 instead. Umno watchers say after the recent annual assembly, it has become clear the party and the BN coalition it leads will be headed for steep losses if Prime Minister Najib Razak tried to stage GE-13 in January or February, as he had been expected to.
Uninspiring leadership and a lack of vision
Top on the list of impediments was Najib's failure to inspire his party and the nation at the assembly. Instead of charting a course for the Malays and Malaysians, he could only whip out tired old messages that only Umno could protect the Malays, while bashing the opposition Pakatan Rakyat coalition.
The RM250mil NFC financial debacle involving Women's chief Shahrziat Jalil and her family was also another destabilizing factor. The Shahrizats have been accused of misusing as much as RM181mil from a government soft loan of RM250mil to pay themselves huge salaries, buy condos, car, holiday trips, residential land and so forth.
Read More / Baca Lagi >>

Sikap Umno-BN bantut Kg Seri Aman

Posted: 07 Dec 2011 09:09 PM PST

Kerajaan negeri terdahulu telah menukar pendirian sebanyak empat kali dalam membuat keputusan berhubung pembangunan tanah lot kampung itu.
PETALING JAYA Sikap acuh tak acuh pentadbiran Umno-Barisan Nasional terdahulu berkenaan pembangunan lot tanah Kampung Seri Aman, Kuala Selangor membawa masalah kepada pentadbiran Pakatan Rakyat.
Menurut satu kenyataan media dari pejabat Menteri Besar, antara tahu 2001 hingga 2007, kerajaan negeri terdahulu telah menukar pendirian sebanyak empat kali dalam membuat keputusan berhubung pembangunan tanah lot itu.
Berdasarkan maklumat Lembaga Perumahan dan Hartanah Selangor (LPHS), pada 16 Januari 2001 kerajaan negeri membenarkan cadangan pembangunan secara penswastaan kepada Westmine Development Sdn Bhd (Westmine) dan sebagai timbang balas, pemaju mestilah membina bangunan JKR, surau serta dewan.
Pada 29 Mei 2001, Pentadbir Tanah Kuala Selangor menerima permohonan rasmi dari Westmine yang telah menjalankan bancian yang mana terdapat 169 peneroka yang terlibat. Pemaju bersama Unit Perancang Ekonomi Negeri (Upen) bersetuju untuk menyelesaikan masalah setinggan
Kata kenyataan itu, mereka ditawarkan dengan sebuah rumah kos rendah berharga RM35,000 dan elaun perpindahan RM2,000 manakala setinggan fasa 1 diberi pilihan samada pindah ke rumah sementara atau menerima elaun sewa sebanyak RM500 sebulan.
Read More / Baca Lagi >>

Calon boleh menang yang bagaimana?

Posted: 07 Dec 2011 09:06 PM PST

Ada perbezaan di antara calon yang masyarakat akar umbi mahu dan calon yang pemimpin atasan mahu.
Calon boleh menang (winnable candidate) yang bagaimana pemimpin parti politik mahukan dan calon boleh menang bagaimana pula yang kita mahu?
Dalam memperkatakan pemilihan calon selalu ada perbezaan calon bagaimana yang dimahukan masyarakat akar umbi dengan calon yang dimahukan oleh sang pemimpin di atas sana.
Perbezaan kemahuan pemimpin dengan kemahuan rakyat terbanyak ini bukan sahaja berlaku dalam parti pemerintah sahaja, malah parti pembangkang juga tidak ketinggalan.
Kalau kita mungkin mahukan calon yang berani mendedahkan penyelewengan, tetapi sebaliknya sang pemimpin pula mendambakan calon yang boleh diharap untuk melindungi segala rahsia, baik rahsia parti mahupun rahsia mereka sendiri.
Read More / Baca Lagi >>

Kantoi : Lembah Pantai tolak Shahrizat sejak 2006

Posted: 07 Dec 2011 09:05 PM PST

"Sejak 2006 lagi, kami tidak mahu Ketua Wanita Umno itu bertanding di Lembah Pantai. Hari ini pun kami tidak mahu dia bertanding di sini," kata Yusri Ahmad.
PETALING JAYA: Umno Bahagian Lembah Pantai tidak mahu Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil dicalonkan lagi bertanding di kerusi berkenaan dalam pilihan raya umum (PRU) akan datang, kata timbalan ketua bahagian, Yusri Ahmad.
"Sejak 2006  lagi, kami tidak mahu ketua Wanita Umno itu bertanding di Lembah Pantai. Hari ini pun kami tidak mahu dia bertanding di sini.
"Waktu itu (2006) Umno Wilayah Perrsekutuan menghantar surat kepada Setiausaha Agung Umno, Tun Mohd Khalil Yaakub mengenai perkara tersebut. Tetapi entah macam mana parti masih memilih beliau bertanding pada tahun 2008," katanya.
Dalam PRU 2008, menteri pembangunan wanita, keluarga dan masyarakat kalah kepada Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar dengan majoriti 2,895 undi.
Read More / Baca Lagi >>

EU to cut aid to Malaysia, other emerging economies

Posted: 07 Dec 2011 09:03 PM PST

KUALA LUMPUR, Dec 8 — Malaysia is among several fast-growing economies that are about to lose funds from the European Union (EU) from 2014, the Financial Times (FT) reported today.
The international business daily cited the European Commission, the bloc's executive arm, as saying it plans to halt paying aid worth hundreds of millions in euros a year spent in 17 countries following a review into its developmental programmes as they graduate to "new partnerships" that are not based on bilateral aid.
A picture illustration shows euro banknotes outside the European Commission headquarters in Brussels. Malaysia will no longer get aid from 2014 when the new EU policy in enforced. — Reuters pic
Malaysia, along with Indonesia, Thailand, Argentina, Colombia and Peru, will no longer get aid from 2014 when the new EU policy in enforced, the paper said. FT reported that under the current funding plan, the EU pumps €423 million (RM1,776 million) directly into Indonesia's treasury to plug the shortfall into its national budget. It was silent on how much it spends on Malaysia.
In contrast, the EU — which set up a delegation here in 2003 — appears to not have a fixed country budget for Malaysia but takes a multi-policy dialogue approach based on an EU-Malaysia Strategy Paper (2007-2013).
In the first four years of the agreement, it budgeted €8 million to support a range of programmes in six areas including trade and investment; human capital; human rights; governance and migration, according to that report.
Read More / Baca Lagi >>

DAP: Musa tak berhak tuntut permohonan maaf

Posted: 07 Dec 2011 09:01 PM PST

NONEDAP membidas Datuk Musa Sheikh Fadzir sebagai tidak berhak untuk menuntut permohonan maaf daripada dua akhbar berbahasa Cina yang didakwa menyiarkan pembohongan berhubung ucapannya dalam perhimpunan agung parti itu di Kuala Lumpur.

ADUN Komtar, Ng Wei Aik (kiri) berkata, timbalan ketua badan perhubungan Umno Pulau Pinang itu mungkin tidak menuturkan kenyataan yang disiarkan di muka depan kedua-dua akhbar berkenaan - Kwong Wah Jit Poh dan Guang Ming Daily.

Bagaimanapun, kata Ng, rakan Musa dalam Umno yang juga perwakilan Melaka - Hasnoor Sidang Hussein - memang mengeluarkan kenyataan yang dipertikaikan itu, semasa perhimpunan agung Umno yang lalu.

Katanya, Hasnoor dipetik dalam akhbar-akhbar berkenaan dan Malaysiakini sebagai berkata parti komponen BN perlu menyerahkan kepada Umno semua kerusi yang mereka tidak yakin untuk menang dalam pilihan raya umum baru-baru ini.
Read More / Baca Lagi >>

Jangan bagi hadiah harijadi kepada saya - Guan Eng

Posted: 07 Dec 2011 08:59 PM PST

PULAU PINANG, 8 Dis: Dalam usahanya untuk membanteras rasuah, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng mengarahkan semua pihak agar jangan memberikan sebarang hadiah sempena hari jadi beliau.

Kepada mereka yang ingin juga memberikan hadiah sempena hari jadi beliau itu, diminta memberikannya kepada mana-mana badan amal.

"Adalah juga dimaklumkan bahawa sesiapa yang ingin memberi hadiah atau sumbangan boleh berbuat demikian kepada mana-mana badan amal," kata kenyataan yang dikeluarkan oleh Setiausaha Politik beliau, Zairil Khir Johari.

Bagi Lim Guan Eng, hari jadi beliau selaku Ketua Menteri Pulau Pinang adalah sesuatu yang peribadai dan bukan rasmi.
Read More / Baca Lagi >>

Utusan terus jadi batu api pecahkan PAS

Posted: 07 Dec 2011 08:58 PM PST

KUALA LUMPUR, 8 Dis: Akhbar Umno, Utusan Malaysia didakwa terus cuba menjadi batu api untuk memecah belahkan PAS dengan melaga-lagakan antara kepimpinan parti Islam itu.
(Tulisan Zaini dalam akhbar Umno, Utusan Malaysia)

Terbaru, akhbar bahasa Melayu itu sekali lagi memainkan isu kerjasama PAS dan Umno yang telah dikuburkan PAS sebelum ini.Read More / Baca Lagi >>

Syukur: PAS tidak pernah bina kasino, kilang arak

Posted: 07 Dec 2011 08:57 PM PST

KUALA LUMPUR, 8 Dis: Umat Islam khususnya orang Melayu diseru bersyukur kepada Allah SWT kerana sepanjang pemerintahan PAS di Kelantan dan Terengganu bukan sahaja tidak pernah membina kasino dan kilang arak bahkan tidak terdetik untuk merestuinya.
"Apa yang orang Islam khususnya orang Melayu saksikan kewujudan pusat judi Genting dan kilang arak di negara ini adalah hasil daripada kelulusan yang diberikan oleh kerajaan Umno," kata Penolong Setiausaha Dewan Ulamak PAS Pusat, Ustaz Nazmi Nik Din.
Beliau menyatakan demikian ketika mengulas laporan sebuah akhbar hari ini bahawa PAS hanya berjaya membina satu masjid sepanjang pemerintahannya di Kelantan.
Read More / Baca Lagi >>

RUU Perhimpunan Aman jadi sasaran pelapor khas PBB

Posted: 07 Dec 2011 08:56 PM PST

Kumpulan hak asasi manusia Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) mengingatkan bahawa rang undang-undang baru itu bukan sahaja menghadkan hak berhimpun secara aman, termasuk demonstrasi jalanan, tetapi juga akses bersyarat kepada pihak media di perhimpunan awam.

Pelapor khas PBB, Maina Kiai menyuarakan rasa "amat kecewanya" kerana Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia (Suhakam) atau masyarakat sivil, tidak dirujuk dalam merangka rang undang-undang tersebut.
Read More / Baca Lagi >>

Terengganu dapat RM11 bilion tapi bajet masih defisit

Posted: 07 Dec 2011 08:55 PM PST

KUALA TERENGGANU, 8 Dis: Dewan Undangan Negeri (Dun) Terengganu didedahkan bahawa kerajaan negeri telah memperolehi pemberian wang tunai 'Dana Khas' dari kerajaan persekutuan berjumlah RM10,658,677,81.
Adun Wakaf Mempelam, Mohd Abdul Wahid Endut melahirkan rasa dukacita kerana masih banyak isu antara kerajaan negeri dengan pusat yang belum selesai.
Katanya, jawapan di Parlimen mengenai pemberian wang tunai dana khas oleh kerajaan persekutuan kepada negeri sebanyak itu dari tahun 2005 hingga September 2011.
"Tahun 2005 dapat RM1.099 bilion, tahun 2006 (RM1.996 bilion), tahun 2007 (RM1.369 bilion), tahun 2008 (RM1.6 bilion), tahun 2009 (RM1.394 bilion), tahun 2010 (RM1.6 bilion) dan tahun 2011 (RM1.6 bilion) sehingga September, lalu.
Read More / Baca Lagi >>

Mohamad Sabu tetap saman Utusan

Posted: 07 Dec 2011 08:52 PM PST

FORUM : Students and Politics In Islam (PART 3/3)

Posted: 07 Dec 2011 08:22 PM PST

FORUM : Students and Politics In Islam (PART 2/3)

Posted: 07 Dec 2011 08:22 PM PST

FORUM : Students and Politics In Islam (PART 1/3)

Posted: 07 Dec 2011 08:21 PM PST

WAHABI KURANG AJAR MOHD RIZAL AZIZAN HINA ZIKIR IMAM SYAFIE.

Posted: 07 Dec 2011 08:15 PM PST

Handover in Anbar

Posted: 07 Dec 2011 08:00 PM PST

Withdrawal from Taiz

Posted: 07 Dec 2011 07:57 PM PST

Sen Mumtaz soal Menteri Pengangkutan (8 Dis 2011)

Posted: 07 Dec 2011 07:56 PM PST

Tan Kar Hing: Isu Kaum Pekerja (Part 2/2)

Posted: 07 Dec 2011 07:55 PM PST


BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT