Nuffnang

Pengikut

MIMPI SENJA

0
sumber :-

MIMPI SENJA


Filem porno : 2 kembar Indonesia popular di Amerika

Posted: 09 Nov 2011 03:31 PM PST

JAKARTA: Sejak berita mengenai dua bintang filem porno popular di Amerika Syarikat, Jade dan Nyomi Marcela (gambar) berasal dari Tegal, Jawa Tengah, ia menimbulkan perbincangan hangat pro dan kontra di antara artis seksi di Indonaesia.

Malah, Datuk Bandar Tegal, Ikmal Jaya kesal dan mengecam dua beradik kembar yang telah membintangi ratusan filem seks.

Artis seksi, Nikita Mirzani berpendapat, keputusan dua saudara kembar untuk menjadi bintang porno di Amerika, adalah keputusan peribadi dan hak mereka sendiri.

"Bagi mereka, itu mungkin keputusan yang terbaik. Di luar negara setiap pekerjaan itu memang dihargai," kata Nikita kepada Pos Kota. semalam.


"Tahniah kerana mereka berjaya menembusi pasaran antarabangsa. Ini mungkin kerana mereka mempunyai kelebihan berbanding dengan wanita tempatan di sana (Amerika)," katanya.


Julia Perez atau lebih dikenali sebagai Jupe berpendapat dia tidak mempunyai hak unutk menilai peribadi Jade dan Nyomi yang sekarang dikenali sebagai artis porno di negara 'Uncle Sam' itu.

"Saya tak ada hak untuk menilai. Sekiranya itu pilihan mereka, mahu kata apa lagi?" katanya.

Jupe yang sering tampil seksi di dunia perfileman tempatan menambah, kedua Jade dan Nyomi Marcela membuat keputusan sendiri dan tiada siapa yang boleh menghalang.

"Sekiranya mereka merasakan keputusan itu tidak merugikan diri mereka sendiri maka orang lain tidak ada hak untuk mencampuri urusan peribadi mereka," kata Jupe. - Pos Kota

Lagi artis beraksi seksi di majalah FHM Indonesia

Posted: 09 Nov 2011 05:25 AM PST


NAMA PENUH: Zarina Anjoulie Lavocah Mohd Fahizul
KETURUNAN: Melayu, Iran dan Scottish
TARIKH LAHIR: 9 September 1987
ASAL: Kuala Lumpur
KERJAYA: Pelakon dan model
AKADEMIK: Diploma Broadcasting & A Levels Law and Business
STATUS: Bujang
KELUARGA: Anak kelima dari lapan beradik


Sumber http://bulanpurnama89.blogspot.com/2011/11/gambar-zarina-anjoulie-seksi-dalam-fhm.html#ixzz1dDLoJqpr

Tahanan Wanita Terakhir Di Bawah ISA Dibebaskan

Posted: 09 Nov 2011 04:26 AM PST

TAIPING: Tahanan wanita terakhir di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) kerana terlibat dengan kegiatan penyeludupan manusia dibebaskan pada Rabu selepas 217 hari menjalani proses pemulihan di Tempat Tahanan Perlindungan Taiping di Kamunting di sini petang Rabu.

Wanita berusia 48 tahun itu menyifatkan tempat tahanan itu sebagai "tempat terbaik" untuk mereka yang seperti beliau bagi menjalani proses kesedaran serta pemulihan.

"Saya bersyukur kerana diberi peluang untuk kembali ke pangkuan anak-anak yang lama saya tinggalkan, keluarga dan masyarakat. "Saya insaf dan tidak ingin mengulangi kesilapan. Wajib bagi kita rakyat Malaysia untuk taat kepada negara supaya tidak lakukan kesilapan yang boleh mendatangkan bencana kepada negara," katanya kepada pemberita di Bilik Gerakan, Tempat Tahanan Perlindungan Taiping di sini.

Katanya beliau tidak mahu lagi mengungkit atau menyebut lagi kisah lama itu kerana ingin membina hidup baru bersama-sama kedua-dua anaknya yang berusia 29 dan 25 tahun.

Sepanjang menjalani tahanan dan proses pemulihan, wanita yang merupakan seorang kerani perkapalan sebelum ini, telah mempelajari kemahiran kraftangan di samping ilmu agama dan aktiviti lain.

"Saya berterima kasih kepada Menteri Dalam Negeri, semua pegawai dan anggota Tempat Tahanan Perlindungan, Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) dan lain-lain. Bagi saya ini tempat terbaik untuk menjalani proses pemulihan.

"Pemulihan di sini ternyata memang ke arah membina kehidupan yang baru," katanya.

Beliau dibebaskan pada 4.30 petang tadi dan kepulangannya ke pangkuan keluarga disambut oleh anaknya di sini.

Wanita itu yang ditahan sejak 7 April tahun ini merupakan antara empat wanita yang ditempatkan di Tempat Tahanan Perlindungan Taiping sejak 10 tahun lepas. Tiga yang lain dibebaskan sebelum ini.

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata pembebasan wanita yang sepatutnya ditahan selama dua tahun itu dibuat dengan bersyarat dan berdasarkan penilaian tertentu khususnya mencakupi aspek keagamaan, psikologi serta kaunseling.

Pengarah Tempat Tahanan Perlindungan Taiping Mohd Roslen Ramly pula berkata jumlah tahanan yang masih menjalani proses pemulihan di situ kini sebanyak 37 orang, dan daripada jumlah itu, 23 adalah warga negara asing. - BERNAMA


WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

0
sumber :-

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


HAJI NAJIB DAN HAJAH ROSMAH, MUNGKINKAH ADA PERUBAHAN?

Posted: 09 Nov 2011 10:47 AM PST

Oleh:  WFAUZDIN NS
Haji Najib dan Hajah Rosmah kembali dari menunaikan Haji.  Ada perubahankah?

TEPAT jam 3.25 petang semalam, sebuah pesawat khas telah mendarat di KLIA dengan membawa seorang pemimpin negara bergelar Haji Najib dan isterinya Hajjah Rosmah Mansor.  Walaupun mereka berdua dikatakan bakal Haji paling lewat berlepas ke Mekah, tetapi mereka paling awal balik ke tanahair.  

Saya pernah mendengar orang tua-tua dahulu berkata, apabila hati kita begitu ikhlas dan rindu ke Tanah Suci, kita akan merasa tidak sabar untuk sampai ke Tanah Suci dan ramai yang berebut-rebut untuk bertolak awal.  Apabila selesai ibadah Haji pula, mereka akan merasa begitu berat untuk kembali ke Tanah Air kerana hati sudah terlekat di bumi Mekah malahan ada yang merasa alangkah bertuahnya jika dapat mati di sana dan dikebumikan di bumi yang terkandung di dalamnya kekasihNya Nabi Muhammad S.A.W.  Dikatakan, seandainya tiada lagi waris atau keluarga yang terpaksa dijaga di Tanah Air, mereka tidak mahu kembali ke negara mereka.  Itulah hebatnya keikhlasan orang yang mengerjakan Haji.   

 Hajah Rosmah Mansor kembali dari Mekah
 
Tok-Tok Guru juga pernah memberitahu, untuk mengetahui seseorang itu mendapat Haji yang Mabrur atau tidak boleh dilihat selepas mereka kembali dari menunaikan Haji.  Peribadi, kelakuan dan amalannya pasti lebih baik dari sebelum menunaikan Haji.  Sekiranya yang dilihat adalah sebaliknya atau tiada perbezaan apa-apa, maka amat malang sekali.   Orang yang diuji dengan kesusahan dan kesukaran di Tanah Suci Mekah, dan mereka dapat bersabar dengan segala ujian itu, InsyaAllah, amalan mereka diterima Allah dan mereka mempunyai harapan cerah untuk mendapat Haji yang Mabrur.  Bagaimana pula dengan mereka yang hadir ke sana dengan `senang lenang' malahan mendapat jagaan `istimewa' di Tanah Suci Mekah?  Wallahu Aklam.

Kita bertuah mempunyai PM dan isterinya yang kini berstatus `Haji'.  Bertuah juga mereka kerana amal ibadat mereka dilihat oleh seluruh negara melalui `live' setiap hari.  Tentunya rakyat di negara ini tiada yang tidak tahu bahawa mereka kini bergelar `Haji'.  Sebagai orang yang bergelar `Haji', tentulah rakyat mahu lihat apa yang akan pemimpin ini lakukan selepas ini.  Tentulah kita mendoakan agar kesemua yang mengerjakan Haji akan mendapat Haji yang Mabrur, termasuk Haji Najib dan Hajjah Rosmah.  

Bukan kerja kita untuk menilai `Haji' seseorang, itu adalah kerja Allah S.W.T.  Kita cuma mahu pemimpin kita ini lebih baik dari sebelum bergelar Haji.  Amat malang sekiranya kembalinya dari Haji, kezaliman masih berleluasa, pemimpin rasuah masih dikekalkan di dalam kerajaan dan hak rakyat tidak dikembalikan semula. Jika dahulunya kuat menipu, selepas bergelar `Haji', jangan pula bertambah kuat menipu.  Gelaran `Haji' bukanlah benteng untuk mengelak dari bertanggungjawab di dalam beberapa isu yang masih belum selesai seperti isu, "Mengapa Altantuya Dibunuh" dan "komisyen kapal selam" serta  isu `Cincin Puaka RM 24 Juta' itu./wfauzdin.blogspot.com  


~penarik beca

0
sumber :-

Cursing Malay : Terus Terang

0
sumber :-

Cursing Malay : Terus Terang


Orang Melayu dan Tuah Nombor

Posted: 09 Nov 2011 05:48 PM PST

Mesti kau selalu nampak kereta yang ber-plate nombor "8888" ke "888" ke "88" ataupun lebih hebat lagi,satu angka 8 aje..Kalau orang Cina yang drive kereta tu, oklah..reasonable. Memang diorang percaya benda2 camtu sebab orang Cina mempercayai angka 8 membawa "ong" dalam kehidupan. Tapi bagaimana pulak kalau pemiliknya orang Melayu...sanggup berbelanja ribu-ribu semata-mata nak dapat plate nombor 8...sebab dia pun percaya angka 8 bawak "ong."

Tak ke bangang orang Melayu yang agamanya Islam tu?

Kita orang Melayu..beragama Islam..tapi kita percaya satu nombor ciptaan manusia boleh berikan nasib yang lagi baik..dekat kehidupan kita? Syirik ke tu? Bergantung nasib dengan benda lain dan mempercayai yang hidup dia dikawal satu benda lain selain dari Allah Yang Maha Esa..syirik la kan?

Belum masuk lagi kes JPJ bukak bidding untuk nombor "ong" tu. Pada pandangan kau...apa status pendapatan JPJ lelong hasil dari jualan nombor tu dari sisi agama? Nombor tu sepatutnya tak dijual, kan?

Tapi benda berkaitan nombor ni bukan setakat stop macam tu aje. Dah lama dah benda ni menular ke nombor henfon. Pegi kedai jual henfon kau akan nampak ada list "VIP Number." Nombor yang mahal sket dari nombor yang lain. Jadi ramai la yang berebut nak beli VIP number..

Sebab dia hanya akan rasa macam VIP kalau dia tuan punya nombor tu.
Kah kah kah kah. Bengong!

Orang Melayu..

Berenti lah percaya dekat tuah nombor. Kita orang Melayu. Nombor berapa pun kita beli..berapa ribu pun kita bayar..kalau Yang Satu kat atas tu tak selalu kau "call"...hidup tak ke mana walaupun kau berkereta nombor platenya "8888" dan kau pemilik nombor VIP dekat henfon kau.

Lagipun..satu-satunya masa orang lain tau nombor kau adalah bila kau bagitau nombor kau dekat orang tu. Lepas dia dah save nombor tu dekat henfon dia....haram langsung dia takkan tengok atau ingat nombor kau.

dollah yankee

0
sumber :-

dollah yankee


Sebab main tipu

Posted: 09 Nov 2011 04:09 AM PST

dollah yankee -
You !!! Outtttt !!! Kah..Kah..Kah..

kerangeleber

0
sumber :-

kerangeleber


Ikhwan Muslimin iktiraf PAS peneraju gerakan Islam di Malaysia

Posted: 09 Nov 2011 06:32 AM PST


RAKYAT MARHAEN

0
sumber :-

RAKYAT MARHAEN


Shahrizat should quit, it's too bad but her career is now 'sisa-sisa' : Zuraida

Posted: 09 Nov 2011 09:18 PM PST

Shahrizat should quit, it's too bad but her career is now 'sisa-sisa' : ZuraidaPKR Women's chief Zuraida Kamaruddin demanded that her counterpart in Umno, Shahrizat Jalil, step down in the wake of the RM250 million NFC financial debacle, following the latter's failure to reply to accusations of corruption and siphoning more than RM80 million to family-owned businesses.
"The honourable thing for her to do is to resign from government and leave politics given that there will be more exposés on this scandalous project. Only her resignation can save the honour of Wanita Umno members who have become embroiled in this scandal," Zuraida told a press conference on Thursday.
"She should be above the rest of her Barisan Nasional and show that women have more credibility and integrity."
Read More / Baca Lagi >>

1Lembu : Shahrizat Beli Kondo RM9.7 Juta Bayar Cash!!

Posted: 09 Nov 2011 09:14 PM PST


Percayakah anda jika diberitahu bahawa sebuah keluarga di Malaysia, yang menggembala Lembu mampu hidup dan memiliki sebuah kondominium mewah yang nilainya RM9,758,140.00?

Percayakah anda jika diberitahu jumlah RM9,758,140.00 itu diselesaikan dengan empat kali bayaran bukannya dalam masa satu tahun tetapi empat kali bayaran dalam masa satu hari!!

Itulah yang dilakukan oleh keluarga Dato' Seri Shahrizat Jalil yang menguasai National Feedlot Corporation Sdn Bhd (NFC)..


Pada 2 Disember 2009, NFC telah membuat 4 pindahan wang dari akaun semasanya di Bank CIMB cawangan Taman Tun Dr Ismail kepada Bandar Raya Developments Berhad sebagai bayaran penuh pembelian sebuah kondominium mewah di One Menerung, Bangsar.
Read More / Baca Lagi >>

PM jumpa bekas MP sebelum pembubaran Parlimen?

Posted: 09 Nov 2011 09:07 PM PST

Sebuah akhbar harian berbahasa Cina melaporkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak akan mengadakan pertemuan hari ini dengan semua ahli parlimen BN yang telah bersara - sekaligus menguatkan lagi spekulasi bahawa Parlimen akan dibubarkan esok untuk memberi laluan kepada pilihan raya umum awal.

Akhbar Kwong Wah Yit Poh, yang tidak memetik mana-mana sumber, berkata Najib telah memanggil semua ahli parlimen BN yang telah bersara menghadiri satu perjumpaan hari ini berkaitan dengan pilihan raya umum ke-13.
Read More / Baca Lagi >>

SEKADAR DI PINGGIRAN!!! Muhyiddin No.5 diberi prioriti oleh UMNO , lebih teruk dari Katak-Katak UMNO

Posted: 09 Nov 2011 09:05 PM PST

http://1.bp.blogspot.com/_2NdbcEkwej4/SRRX6Dgq-1I/AAAAAAAACck/yuvY4yxMxmk/s400/muhyiddin-yasin-5.jpgTimbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin tidak sedar yang dirinya juga sedang dipinggir Umno, kata Muhd Lukhman Ghani, pegawai khas kepada Tengku Razaleigh Hamzah.

Beliau yang juga AJK Umno Petaling Jaya Utara berkata, status Muhyiddin mungkin berada di tangga ke lima dalam carta 'orang yang diberi prioriti' oleh Umno.
Read More / Baca Lagi >>

Occupy Protesters Start March to DC

Posted: 09 Nov 2011 08:46 PM PST

Anwar Ibrahim: Work Hard, Make Sure We Have A Clear Majority

Posted: 09 Nov 2011 08:44 PM PST

Anwar Ibrahim: Hudud Law Not In Pakatan Rakyat Consensus Or Policy

Posted: 09 Nov 2011 08:43 PM PST

Anwar Ibrahim: I Must Be Convinced That The New Policy Must Benefit The ...

Posted: 09 Nov 2011 08:42 PM PST

Arab League deal not stopping killing in Syria

Posted: 09 Nov 2011 08:39 PM PST

Protesters march on London against student fees

Posted: 09 Nov 2011 08:39 PM PST

Tahrir in Review: a Revolution Begins

Posted: 09 Nov 2011 08:37 PM PST

Fears of Italian Default Tank Stocks

Posted: 09 Nov 2011 08:36 PM PST

Earthquake hits eastern Turkey

Posted: 09 Nov 2011 08:35 PM PST

Defected Syrian soldiers side with protesters

Posted: 09 Nov 2011 08:35 PM PST

Thousands march against UK education cuts

Posted: 09 Nov 2011 08:34 PM PST

Syrian opposition remains divided

Posted: 09 Nov 2011 08:33 PM PST

PBT Selangor Laksana Amalan Ketelusan

Posted: 09 Nov 2011 08:32 PM PST

SHAH ALAM, 10 NOV : Setiap Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) Negeri Selangor mempraktikkan pelbagai kaedah dalam melaksanakan amalan ketelusan dengan bersandarkan kepada prosedur, peraturan dan undang-undang yang ditetapkan pihak kerajaan negeri mahupun kerajaan persekutuan bagi memastikan mengikuti piawaian yang ditetapkan.Salah satu amalan yang dilaksanakan PBT adalah Pelan Integriti Nasional (PIN).
Bagi memantapkan amalan ini, PBT mengambil inisiatif dengan mengadakan Mystery Shopping dan juga pengauditan di peringkat dalaman.
Perkara itu dimaklumkan Exco Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan, Ronnie Liu ketika menjawab pertanyaan Wong Koon Mun (BN-Kuala Kubu Bharu) berhubung amalan ketelusan yang dilaksanakan PBT di Selangor.
Read More / Baca Lagi >>

Lebuh Raya Tekih terbengkalai lebih 4 tahun

Posted: 09 Nov 2011 08:22 PM PST

KUALA LUMPUR, 10 Nov: PAS amat kesal kerana pembinaan Lebuh Raya Durian Burung ke Baling (Tekih) di Kedah terus terbengkalai sehingga melebihi 4 tahun disebabkan kegagalan kontraktor-kontraktor terpilih melaksanakan tanggungjawabnya dengan baik.
Disebabkan kejadian itu, pihak Kerajaan BN bukan sahaja terpaksa menanggung bebanan kos yang semakin meningkat, tetapi terus gagal membantu rakyat mempertingkatkan perekonomian disebabkan ketiadaan rangkaian jalan raya yang baik.
Ahli Parlimen Baling, Taib Azamudden Md Taib berkata, kejadian tersebut tidak akan berlaku jika pihak Kerajaan BN melaksanakan tanggungjawabnya dengan baik, terutama dalam pemilihan kontraktor terbabit.
Menurutnya, pada hal ketika kerja-kerja itu hendak dilaksanakan, pihak kerajaan telah mengatakan kedua-dua kontraktor terpilih itu adalah yang terbaik.
Read More / Baca Lagi >>

Isunya RM250 juta untuk syarikat keluarga Shahrizat

Posted: 09 Nov 2011 08:21 PM PST

KUALA LUMPUR, 10 Nov: Ketua Wanita PKR, Zuraida Kamaruddin kecewa dengan tindakan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Jalil yang mencampuradukkan isu wang negara dengan peribadi.
Membidas kenyataan Shahrizat semalam bahawa Wanita PKR sengaja mahu memburukkan Wanita Umno dengan mendedahkan penyelewengan berhubung National Feedlot Corporation Sdn. Bhd (NFC). Zuraida mengingatkan Shahrizat agar tidak lari daripada isu sebenar.
Read More / Baca Lagi >>

Malaysia rakan dagang utama Israel di tangga ke 15

Posted: 09 Nov 2011 08:19 PM PST

KUALA LUMPUR 9 Nov: Di sebalik sikap kerajaan cuba menjadi juara dalam memperjuangkan isu Palestin, namun pada masa sama bersekongkol dengan rejim Zionis melalui hubungan dagang.
Sikap talam dua muka Umno Barisan Nasional itu terbongkar apabila sebuah dokumen rasmi di laman sesawang Kesatuan Eropah (EU) mendedahkan pada 2010, Malaysia merupakan antara rakan dagang utama Israel.
Dokumen itu turut menunjukkan Malaysia menduduki tangga ke 15 sebagai 'The Major Trade Partner 2010′ dengan rejim Israel, lapor sebuah blog.
Menurut blog berkenaan, di depan rakyat, kerajaan menunjukkan seolah-olah negara ini bersikap anti-Israel, tidak menjalinkan sebarang hubungan, malah tidak mengiktiraf Israel sebagai sebuah negara.
Read More / Baca Lagi >>

Hati Yang Cedera

Posted: 09 Nov 2011 08:15 PM PST

Bila jiwa kacau risau tentang masa depan,
Bila hati sesak dengan karenah manusia yang tidak memahami,
Bila jiwa sukar berlapang dada,
Bila hati disempitkan dengan sangkaan buruk terhadap saudara lain,
Bila hati sentiasa ingin marah,
Bila hati mula berjinak dengan nafsu yang Allah tidak redha.
Bila akal lupa tujuan asal hidup,
Read More / Baca Lagi >>

Kaum Nabi Lut Muncul Kembali

Posted: 09 Nov 2011 08:14 PM PST

altSamada disedari ataupun tidak, pada bulan kemerdekaan baru-baru ini masyarakat Malaysia yang berbilang kaum dan agama telah dipaparkan dengan kisah Rev Ou Yang Wen Fen, seorang paderi Kristian rakyat Malaysia yang telah mengumumkan secara terbuka pertunangannya bersama kekasih lelaki sejenisnya dari Amerika Syarikat, Phineas Newborn.
Bahkan beliau juga merancang untuk mengadakan majlis perkahwinannya secara besar-besaran di sebuah hotel terkemuka di Kuala Lumupur pada satu masa nanti. Rev Ou Yang Wen Fen juga pernah menimbulkan kontroversi apabila beliau telah mengasaskan sebuah gereja gay di Kuala Lumpur pada tahun 2007 yang turut dikecam oleh beberapa pihak yang prihatin.
Read More / Baca Lagi >>

Seksualiti Merdeka; Hak Asasi Manusia?

Posted: 09 Nov 2011 08:13 PM PST

altAdam yang duduk dikerusinya sambil merenung skrin komputer semenjak tadi dengan senyap tiba-tiba bersuara, "Kata ini negara demokrasi, ada kebebasan bersuara, tapi bantah pula program Seksualiti Merdeka!" katanya, merungut tidak puas hati.
Adam mengeluh panjang sambil melayangkan pandangannya ke siling. Dia kagum dengan negara barat yang membenarkan rakyatnya untuk bebas bersuara, menyuarakan kehendak mereka dan bebas untuk berbuat apa yang mereka suka.
Adam bukanlah seorang pengamal seks luar tabi'i, tetapi dia cuma kecewa dengan kebebasan bersuara di Malaysia yang dikatakan sebagai negara demokrasi, tapi hakikatnya kebebasan bersuara itu masih terbatas. Baginya negara Malaysia jauh ketinggalan dengan negara barat disebabkan bersifat tertutup dengan kebebasan bersuara bagi sesetengah pihak.
Read More / Baca Lagi >>

Pengorbanan : Bagaimana Kita Meletakkan Nilainya?

Posted: 09 Nov 2011 08:12 PM PST

altPengorbanan. Senang dituturkan mungkin. Tetapi pelaksanaannya sendiri memerlukan pengorbanan. Ya, untuk berkorban, memerlukan pengorbanan. Untuk melakukan pengorbanan, memerlukan kita untuk berkorban.
Payah bukan? Kerana pengorbanan bukan sesuatu yang senang, ramai yang meninggalkannya. Ramai yang menghindarkan diri daripada berkorban. Melainkan orang-orang yang tinggi imannya mampu berkorban dengan sebenar-benar pengorbanan.
Nabi Ibrahim sendiri apabila diperintahkan supaya menyembelih anaknya sendiri (Nabi Ismail), hati merasakan sungguh berat untuk berbuat demikian. Bayangkan seorang anak yang begitu disayangi, perlu disembelih dengan tangan sendiri. Tetapi dengan iman yang tinggi dan keyakinan yang teguh, "ALLAH" diletakkan di tempat yang tertinggi. Sehingga tiada yang layak diutamakan melainkan hanya DIA.
Read More / Baca Lagi >>

Angkasa Raya : Mercu Tanda Baru Kuala Lumpur

Posted: 09 Nov 2011 08:09 PM PST

Oasis tengah bandar

Angkasa Raya bakal menjadi sebuah bangunan yang unik di KL. Ditengah-tengah dan diantara dua menara, sebuah taman hijau dibina. Ini menepatkan restoran dan chillax area bagi penghuni bangunan ini. Angkasa Raya bakal menjadi hotel dan kondo mewah yang mempunyai pemandangan Petronas Twin Tower sepanjang masa. Berketinggian 285, meter Angkasa Raya memberi kelainan dari segi rekaan bangunan yang sedia ada di KL. Angkasa Raya direka oleh Buro Ole Scheeren yang sebelum ini mereka banguna stesen TV CCTV di Beijing. You kno wthe mobius strip-esque leaning towers. Pembinaan bakal bermula tahun hadapan. I can't wait!

Read More / Baca Lagi >>

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT