Nuffnang

Pengikut

bumiperak

0
sumber :-

bumiperak


Karut, mana ada kes sejarah dibicara di mahkamah

Posted: 21 Sep 2011 09:45 AM PDT

BUTTERWORTH, 21 Sept: Peguam Mohamed Hanipa Maiden menganggap kes yang melibatkan Mohamad Sabu sebagai kes 'karut' kerana mana ada kes yang berhubung sejarah dibicarakan di mahkamah melainkan di Malaysia. Sepatutnya, kata beliau ia dibawa ke medan pentas akademik bukan ke mahkamah seperti mana hari ini.

Pagi tadi, Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu telah dibebaskan pada pukul 12.15 tengah hari dengan ikat jamin RM15 ribu. Jika sabit kesalahan beliau boleh dikenakan tahanan dua tahun penjara, didenda atau kedua-duanya sekali.

Kes beliau akan disebut sekali lagi pada 27 Oktober ini dan dibicarakan pada 5 hingga 9 Disember depan di Mahkamah Sesyen di sini.

Beliau dibela oleh Hanipa Maidin dan Amirudin Zulkiply manakala pendakwaan dilakukan oleh Mohamad Hanafiah Zakaria, Ishak Mohd Yusuf dan Suhaimi Ibrahim di hadapan Hakim Ikmal Hisham Ahmad Tajudin.

Turut hadir memberikan sokongan moral kepadanya ialah Timbalan Pesuruhjaya PAS Negeri, Ustaz Khalid Man, Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Dr Mujahid Yusuf Rawa, Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kubang Rotan, Kedah, Nasir Mustaffa dan ramai lagi kepimpinan PAS dari Pulau Pinang dan Kedah.

Sementara itu, Mohamad berkata, beliau sedia dibicarakan dan yakin kesnya akan mencapai kemenangan demi memperbetulkan fakta sejarah yang telah diselewengkan oleh penjajah. Umno juga ujarnya, akan kalah untuk mempertahankan fakta yang salah sekaligus meranapkan impian Barisan Nasional (BN) untuk meneruskan pemerintahan negara ini.

"Saya yakin seyakin-yakinnya kita boleh menang kes ini dan Umno tewas dalam hal persejarahan Malaysia ini," tegas beliau ketika berucap ringkas di luar mahkamah.

Katanya, Umno dan BN hanya mahu menggambarkan perjuangan mereka sahaja yang betul mengenai kemerdekaan negara. "Umno dan BN hanya mahu mengambarkan perjuangan mereka sahaja yang betul tentang kemerdekaan dengan membelakangkan perjuangan orang lain walaupun  mereka lebih ke hadapan menentang penjajah," katanya.
-Harakahdaily

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

0
sumber :-

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


SAKSI KES LIWAT - KITA MAHU LIHAT NAJIB LEBIH `JANTAN' DARI MAHATHIR

Posted: 21 Sep 2011 08:00 PM PDT



Sebelum baca artikel di bawah, elok lihat video ini dahulu......


Oleh: WFAUZDIN NS

SELEPAS Mahathir, kini Najib pula diberitakan `kecut' untuk berdepan dengan DS Anwar di mahkamah sebagai Saksi. Sebelum ini, Najib berkata beliau akan memberi keterangan pada perbicaraan liwat II jika disepina yang bermaksud beliau bersedia berdepoan dengan Anwar di mahkamah.

Maka, Blogger murahan papagomo yang selalu terlepas dari undang-undang itu sudah tidak mampu untuk mempertahankan Najib kerana beliau sendiri mungkin terfikir mengapa susah sangat Najib untuk bercakap di dalam mahkamah? Bukankah selama ini kita lihat anak jati Pahang `keturunan Tok gajah' ini begitu hebat bercakap di dalam TV? Siapakah yang bercakap, Link"Nanti bila saya dedahkan, ada yang demam...."? Bukankah Najib pernah bercakap begitu? Nah, siapa yang mula rasa mahu demam sekarang?

Pada 8 Ogos lalu, Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah, membenarkan permohonan pasukan pembelaan menemuramah 71 saksi yang ditawarkan oleh pihak pendakwaan termasuk Najib dan Rosmah. Najib dan Rosmah sebelum ini berkata, mereka berdua hanya akan hadir jika pasukan pembelaan mengemukakan sepina. Hari ini DS Anwar menyebut Najib sudah `tidak cool' kerana dikatakan enggan menjadi Saksi. Rujuk Malaysiakini.

Susah sangatkah untuk Najib berkata di dalam mahkamah bahawa Saiful datang berjumpanya kerana memohon biasiswa? Tidak susah buat Najib untuk menyebut bahawa saiful datang lagi ke rumahnya dengan tangan sejuk dan terketar-ketar memberitahu bahawa dirinya di liwat. Najib tidak perlu bimbang untuk bersoal jawab dalam mahkamah kerana kes ini adalah kes pertuduhan liwat DS Anwar dan Saiful, bukannya kes pembunuhan Altantuya, ataupun kes komisyen kapal selam mahu pun kes `tragedi di Hotel' Port Dickson. Jadi, takut apanya?

Papagomo di dalam blognya menyebut, perlu apa Najib dipanggil kerana isunya sekarang terdapat air mani di dalam dubur Saiful. Memang betullah, itu lah isunya iaitu kononnya pemuda yang tidak cuci dubur dua hari itu mengadu diliwat. Di antara orang yang awal menerima aduan dari pemuda yang gagah perkasa ini adalah Najib. Maka, relevenlah Najib dipanggil di dalam kes ini. Jika dipanggil Ibrahim Alkataki dari Pasir Mas sebagai Saksi, memang betullah tidak releven.

Masakan Mahkamah mahu membicarakan sesuatu kes hanya menumpukan kepada pertengahan (part) tertentu sahaja? Ianya mestilah bermula kejadian dari A - Z agar jelas kejadian itu berlaku atau pun fitnah mahu pun konspirasi. Jika Najib yakin memang ianya benar-benar berlaku, beliau tidak perlu takut untuk beri keterangan kecuali beliau sendiri tahu `kisah sebenar' sebab itu beliau bimbang disoal jawab.

Sewajarnya Najib hadir ke mahkamah sekurang-kurangnya sebagai `warm-up' atau latihan sekiranya beliau `bernasib baik' dipanggil ke mahkamah Perancis nanti. Bukankah Allah sentiasa membantu mereka yang benar, maka Najib tidak perlu bimbang untuk menjadi Saksi di dalam kes ini. Kita mahu lihat sekurang-kurangnya Najib lebih `jantan' dari Mahathir. /wfauzdin.blogspot.com

MAHATHIR SEMAKIN TUA SEMAKIN ANGKUH DENGAN ISLAM

Posted: 21 Sep 2011 10:32 AM PDT

Oleh: WFAUZDIN NS

MESKIPUN sudah berusia, "Rumah kata pergi, Kubur kata mari", namun sedikit pun tidak menakutkan mantan PM untuk `mencabar' hukum hudud. Sewaktu beliau berkuasa sebagai PM, beliaulah orang pertama yang dikatakan oleh Tuan Guru Nik Aziz yang menentang perlaksanaan hukum hudud yang mahu dilaksanakan di Kelantan di bawah PAS.



Kini, Mahathir tidak lagi berkuasa tetapi beliau masih mempunyai mulut dan suara yang dianugerahkan Allah untuk berkata-kata sebelum beliau mengadap yang Maha Esa. Meskipun sudah bersara setelah beliau berjaya memporak-porandakan negara ini dengan perpecahan umat Islam terutamanya di kalangan kaum Melayu, Mahathir tidak serik untuk terus di maki hamun oleh masyarakat terutamanya apabila beliau bercakap soal Islam.

Di Tanjung Malim, sewaktu beliau menyampaikan Syarahan Perdana Zaaba di Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI), ketika ditemubual wartawan selepas itu Mahathir mengulas tentang cita-cita PAS untuk melaksanakan hukum Islam. Tun Dr Mahathir Mohamad meminta Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Aziz Nik Mat memperkenalkan hukum hudud di negeri itu sekarang memandangkan beliau tidak lagi menjadi perdana menteri yang dahulunya dianggap menghalang hasrat kerajaan negeri itu melaksanaannya.

"Saya bukan perdana menteri dah, pasal apa tak laksanakan (hudud). Pi la tanya Najib (Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak) kot dia nak bagi... ni dia (Nik Aziz) dok salahkan saya kononnya pasai saya, (PAS) tak dapat laksana hukum hudud," katanya (Malaysian Insider)

Sepatutnya beliau bertanya kepada diri beliau sendiri, mengapa berpuluh tahun beliau berkuasa sebagai PM, dan Presiden Umno yang mengaku kononnya memperjuangkan Islam itu beliau gagal untuk melaksanakan hukum yang diwajibkan oleh Allah SWT itu? Malahan, beliau sememangnya menentang cita-cita Kerajaan PAS Kelantan untuk melaksanakan hukum tersebut secara `halus' iaitu Kerajaan Pusat tidak akan memberikan kerjasama kepada Kerajaan Negeri Kelantan seandainya negeri tersebut melaksanakan hukum hudud.

Bagaimana mungkin Kerajaan PAS Kelantan mampu melaksanakan hukum dari Al-Quran tersebut tanpa kerjasama dari Kerajaan Pusat. Perlaksanaan hukum hudud memerlukan bantuan atau kerjasama dari beberapa pihak atau jabatan yang berada di bawah Kerajaan Pusat seperti pihak Polis, Penjara, kehakiman dan sebagainya. Paling penting, Perlembagaan telah menetapkan tiada undang-undang yang lebih tinggi dari Perlembagaan Persekutuan. Adakah mampu Kerajaan Negeri Kelantan melaksanakan hukum ini tanpa kerjasama atau bantuan dari Pusat?

Namun demikian, Kerajaan PAS Kelantan tidak berputus asa dan hukum tersebut berjaya diwartakan walaupun tidak mampu untuk dilaksanakan. Kaedah "jika tidak mampu laksanakan semua, jangan tinggalkan semua" telah berjaya dilaksanakan di Kelantan termasuk juga di Terengganu sewaktu berada di bawah PAS.

Memang benar, tiada kata yang tepat (direct) dari Mahathir melarang melaksanakan hukum hudud, tetapi surat berbentuk `amaran' kepada Kerajaan Negeri Kelantan serta beberapa petikan ucapan dan kata-kata Mahathir sebelum itu menunjukkan bukti bahawa Mahathir amat anti kepada hukum hudud ini.

Sekarang, beliau mahu Tuan Guru Nik Aziz memohon kepada Najib pula. Adakah Mahathir fikir Najib `lebih beriman' dari beliau? Atau, adakah Mahathir merasakan Umno di bawah Najib lebih `Islamik' daripada Umno di bawahnya? Bayangkan, jika Umno di bawah Pak Lah yang berketurunan Ulamak itu pun Umno masih gagal untuk memartabatkan hukum Islam, apatah lagi Umno di bawah Najib yang isterinya bernama Rosmah yang gagal `diasuh' untuk menutup aurat itu.

Ini menunjukkan, bukan `siapa' selepas Mahathir yang akan menyokong hukum Islam tetapi selagi namanya `UMNO', ianya tidak akan berjuang untuk Islam kerana berjuang untuk bangsa sendiri pun Umno gagal. Justeru itu, tidak perlu Mahathir mencabar PAS untuk `melutut' atau merayu kepada Najib bagi melaksanakan hukum hudud ini. Hukum Allah bukan `barang' yang boleh diminta-minta tetapi ianya suatu kewajipan bagi mereka yang memerintah. /wfauzdin.blogspot.com


Blog Ahmad Tarmizi (بلوڬ احمد ترمذي)

0
sumber :-

Blog Ahmad Tarmizi (بلوڬ احمد ترمذي)


Rokok - Kurangkan Pengaruh Syarikat Tembakau

Posted: 21 Sep 2011 02:25 AM PDT


S M Idris
Di Malaysia dan seluruh dunia, merokok semakin meningkat dalam kalangan penduduk. Kita kelihatan semakin kalah dalam perjuangan memandangkan lebih ramai orang yang mengamalkan tabiat menagihkan ini.

'Perang' antara aktivis prokesihatan yang mendedahkan bahaya merokok dan industri tembakau yang berpengaruh dalam lingkungan anggota kerajaan dan ahli politik begitu berat sebelah. Tidak hairanlah merokok semakin meningkat di sebalik semua usaha yang dilakukan.

Merokok membunuh lebih lima juta orang setiap tahun dan kematian tahunan global diramalkan meningkat kepada lapan juta menjelang 2030. Di Malaysia, terdapat lima juta perokok, daripadanya 0.7% adalah gadis berusia 13 hingga 18 tahun atau 35,000.

Adalah dianggarkan lebih 50% lelaki dewasa merokok dan 10,000 rakyat Malaysia mati setiap tahun akibat penyakit berkaitan merokok seperti kanser, penyakit jantung, strok dan penyakit pernafasan.

Menurut Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO), wanita merupakan kira-kira 20% daripada anggaran 1 bilion perokok dunia. Di mana sahaja mereka menjadi sasaran yang berpotensi dan bilangan mereka semakin meningkat.

Asap tembakau dipenuhi dengan 'racun' dan fakta ini telah lama dibuktikan dan didedahkan, di sebalik kempen media yang besar oleh industri tembakau untuk mengaburi kebenaran ini.

Program pendidikan kesihatan awam berhubung risiko kesihatan daripada merokok amat penting tetapi ia mestilah selari dengan langkah yang lebih kukuh bagi memaksimumkan kesan untuk membalas iklan oleh syarikat tembakau.

Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) bimbang terhadap peraturan dan penguatkuasaan yang longgar terhadap merokok di Malaysia. Ini menimbulkan persoalan serius berhubung kod etika dan tingkah laku kerajaan dalam menangani perkara yang berkaitan dengan syarikat tembakau. Oleh sebab itu, CAP menggesa supaya langkah segera diambil untuk menghalang daripada meningkatnya tabiat merokok.

A. Mengadakan Kod Tingkah Laku Bagi Wakil Kerajaan

Untuk ketelusan dan menyakinkan rakyat Malaysia bahawa kerajaan serius dalam membasmi merokok, seharusnya terdapat kod tingkah laku untuk mengawal semua pegawai kerajaan yang ada kaitan dengan syarikat tembakau.

Komunikasi antara pihak mestilah jelas dan terbuka bagi mengawal sebarang pengaruh daripada ahli politik dan pegawai kerajaan terhadap industri atau untuk mengelakkan sebarang kemunculan perbuatan yang tidak sewajarnya.

Ini juga dapat mencegah 'tanggungjawab sosial korporat' digunakan oleh syarikat tembakau sebagai muslihat untuk mengadakan acara yang menggambarkan imej positif merokok.

Melalui langkah seperti itu, orang awam dan perokok akan menerima bahawa kerajaan mengambil serius dalam memerangi wabak merokok dan tidak hanya sebagai menunjuk sedangkan mereka berpakat secara sulit dengan syarikat tembakau untuk mempromosikan nama jenama mereka.

Menteri kerajaan, dan wakil kerajaan negeri dan persekutuan lain seharusnya tidak menghadiri atau merasmikan sebarang acara yang disokong, ditaja atau dianjurkan oleh syarikat tembakau kerana ini menunjukkan pengesahan atau pengiktirafan secara tersirat produk mereka.

B. Hapuskan Pengenalan Jenama Pada Bungkusan

Perokok telah menjadi begitu jelak dengan amaran grafik yang tidak lagi menarik perhatian mereka. Pada Jun tahun ini, Pentadbiran Makanan dan Ubatan (FDA) Amerika Syarikat mengeluarkan lebih banyak label amaran grafik yang baru untuk kotak rokok, termasuk imej pesakit dengan kanser mulut dan lelaki dengan asap rokok keluar daripada trakeotomi stoma.

Di Malaysia, Kementerian Kesihatan merancang supaya kotak rokok menggunakan label amaran grafik baru pada Januari. Orang telah menjadi muak dengan amaran, tidak kira bagaimana menakutkan amaran bergambar itu. Kebanyakan perokok melihat sepintas lalu pada kotak sambil terus menyalakan rokok.

Di Australia, undang-undang telah diluluskan bagi mencegah syarikat tembakau daripada memaparkan warna tanda dagangan mereka, reka bentuk dan logo pada kotak rokok. Semua kotak akan menggunakan satu warna dan nama jenama akan dikurangkan dengan tanda amaran meliputi 75% daripada bahagian depan berbanding 40% bahagian depan di Malaysia.

C. Jadikan Merokok Sebagai Tidak Glamor

Kerajaan perlu melaksanakan aktiviti kawalan tembakau yang menjauhkan orang ramai daripada memulakan tabiat merokok, meningkatkan usaha berhenti merokok, dan mengurangkan pendedahan kepada asap pasif memandangkan matlamat kita adalah untuk gaya hidup bebas merokok.

Kita perlu menjadikan merokok sesuatu yang tidak biasa dan menjadikannya sebagai tidak glamor bagi mengurangkan berlakunya dalam kalangan belia dengan menggunakan selebriti dan melarang sebarang acara, konsert, festival yang melibatkan belia dianjurkan atau ditaja oleh syarikat tembakau.

Semakin ramai mereka yang merokok di sebalik bahayanya. Di samping glamor, mereka merokok untuk menghilangkan stres, dan mitos merokok sebagai pelepas tekanan mestilah dihapuskan.

D. Naikkan harga rokok

Kerajaan mestilah menaikkan harga rokok agar tidak mampu dibeli oleh rakyat Malaysia atau mengurangkan aktiviti merokok dengan mengenakan duti eksais yang tinggi ke atas produk tembakau. Ia juga perlu selari dengan penguatkuasaan yang tegas untuk menghentikan penyeludupan rokok murah haram. Rakyat Malaysia menghisap sembilan bilion batang rokok haram setiap tahun.

E. Kawal kedai yang menjual tembakau

Kerajaan perlu menghadkan kedai yang dibenarkan untuk menjual produk tembakau. Hanya kedai tembakau yang perlu diberikan lesen untuk menjual produk ini, manakala penjualan rokok di kedai bebas cukai, kedai runcit dan lain-lain tempat perlu diharamkan.

S. M. Mohamed Idris
Presiden
Persatuan Pengguna Pulau Pinang

Get Paid To Read Emails. Free To Join Now! http://www.emailcashpro.com


Cursing Malay : Terus Terang

0
sumber :-

Cursing Malay : Terus Terang


Tanah Melayu Tidak Pernah Dijajah!

Posted: 21 Sep 2011 05:04 PM PDT


Seteruk mana pun penguasaan Bahasa Inggeris seseorang Melayu, dia sudah tentu akan menyebut UMNO sebagai "AMNO" dan bukan "OOMMNO", menggunakan cara sebutan yang betul dan tepat. Agak payah untuk mereka yang baru belajar berbahasa Inggeris memahami yang huruf U di depan perkataan dalam Bahasa Inggeris sama bunyinya dengan huruf A dalam Bahasa Melayu.

Itu adalah sesuatu yang boleh dibanggakan kerana ini membuktikan orang Melayu tidak kekok berbicara menggunakan bahasa Inggeris. Apa yang lebih membanggakan lagi adalah semua orang Melayu sekurang-kurangnya tahu satu perkataan dalam bahasa Inggeris iaitu UMNO.


kerangeleber

0
sumber :-

kerangeleber


'Hilarious,' says Mat Sabu

Posted: 21 Sep 2011 12:28 AM PDT


Generasi Pewaris Khilafah

0
sumber :-

Generasi Pewaris Khilafah


Sitt AlWuzara Hina Agama : Apa Tindakan Kita ?

Posted: 21 Sep 2011 08:26 AM PDT

Assalamualaikum .. salam mesra

Dah dekat berminggu-minggu dan rasanya dah hampir berbulan-bulan isu ini dimainkan untuk meminta pihak yang berwajib mengambil tindakan tapi apa yang berlaku seolah tak ada apa-apa tindakan yang diambil terhadap golongan yang mempersendakan agama.  Weh .. Bab agama nie jangan buat main lah dan jangan pandang mudah. Jika tak ada tindakan yang diambil terhadap golongan ini seluruh negara akan sama-sama menanggung dosa dek kerana tak ada pencegahan dan tindakan yang diambil keatas mereka. 

Kalau nak dibangkitkan daripada sirah saidina Abu Bakar Radhiallahuanhu , beliau cukup pantang bila ada orang yang sanggup mempermainkan agama bahkan menghina baginda Nabi SAW. Ye lah orang akan kata tu zaman saidina Abu Bakar .. Sekarang zaman moden , zaman sains dan teknologi .. jadi tak boleh nak buat macamtu . 

pada akulah , sewajarnya tindakan yang drastik dan segera perlu diambil dalam mengatasi masalah tersebut dan janganlah dibiarkan ianya basi dan anggap ala masalah kecil jer tak perlu nak diperbesarkan . Perlu ada tindakan segera tak kiralah guna mahkamah syariah ke guna apa juga cara sekali pun untuk menyedarkan dan memberikan pengajaran yang setimpal pada golongan sampah interaktif macam mereka nie

Erti Kemerdekaan Sebenar ..

Posted: 21 Sep 2011 08:16 AM PDT

Assalamualaikum .. salam mesra
Minggu lepas baru saja sambut perayaan ulangtahun hari kemerdekaan Negara yang ke 54 dan Hari Perpaduan Malaysia . Tapi masih lagi terfikirkan mengenai isu yang berlarutan yang dipaparkan di dada-dada akhbar mengenai isu kononnya menyokong komunis dan mengenepikan pejuang kemerdekaan yang sebenar. 

Pada aku sebenarnya apa yang dilakukan kadang-kadang nampak macam melampau dan seolah-olah menghina tapi bila diteliti balik ada kebenarannya. Kenapa aku kata begitu ? kita boleh lihat saja lah kenapa tahun nie sambutan kemerdekaan nampak macam hambar dan tak bermaya. Ini berpunca dari pemerintah yang telah meracuni pemikiran rakyat seolah-olah merekalah pejuang kemerdekaan yang sebenar. 

Pada akulah , kalau nak mengakui mereka sebagai pejuang kemerdekaan hanya beberapa peratus sahaja dan kalau nak dikatakan pejuang yang sebenar kita kena ambil kira orang yang mula-mula sekali mencetuskan penentangan terhadap penjajah yang sebenar. 

Negara kita mula dijajah 1511 bermula di Melaka dan berlarutan hingga keseluruh negara. Jadi yang menjadi pelopor serta pejuang kemerdekaan perlulah diiktiraf dari awal dan bukan setakat yang mengisytiharkan kemerdekaan pada 31 ogos 1957 sahaja. Itu dah kira penamat dan bukan permulaan . Jadi pada saya sejarah kemerdekaan negara perlu kajian yang mendalam dan diperbetulkan semula supaya kita tidak mengkhianati bangsa kita yang sebenar . 

bila sauh dibongkar...

0
sumber :-

bila sauh dibongkar...


WOW..! Sudah FOFULAR, Lupa Diri.. Mintak Cerai Dari Suami..! Apa Kes Adik Datuk Ni..??

Posted: 21 Sep 2011 08:53 PM PDT

Anwar Ibrahim's sodomy Hatta sanjunginya to the level of a prophet ..? Hatta Ramli Ibrahim forge want umpamakan as Joseph ..? Astaghfirullaaaahhh ...! It is valid Hatta Ramli was dying, yeah .., are dying way of thinking ..., it is damaged and not functioning well yet his brain just like a patient lying in the ICU ..By common sense we understand the nature of Joseph's character had all the looks that can melt the hearts of women that Siti wife the most beautiful and elegant women in Egypt had to find excuses in order to "force" the Prophet Joseph came up ....Anwar Ibrahim was very different! Desires, a strange, voracious...

Bodoh Sombong..!! Kenapa Haled Nak Salahkan Nazib Apabila Anaknya Sendiri Yang Kena Tangkap...??

Posted: 21 Sep 2011 08:52 PM PDT

Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak described the opposition charges that the examination of the Islamic Religious Department (Jais) against the Church Methodis Damansara Utama (DUMC) recently masterminded olehUmno is something that does not make sense.Umno president said, are unfounded if Umno dikaitkandengan incidents as IRAD is under the jurisdiction kuasakerajaan opposition-run state."These charges, how we want to point people who are not under Umno. IRAD under whom?"Love can drive the non-Umno Umno do this, this is not masukakal ... it's difficult if not come to make accusations Posted, reckless allegations," he told...

BOM MELETOPP…!! Ikuti Pengakuan Dan Cerita Bloggers Yang Dijemput Menonton Video Seks Anwar Ibrahim Malam Tadi… Cer Criter.., Cer Criterr...

Posted: 21 Sep 2011 08:51 PM PDT


"Bro .. I was surprised, he sticks besaar giler, Wan Azizah said the award should be God ..." Thus says the word comes from the mouth of a friend of Daddy Blogger GOMO once he was given the opportunity to watch a sex video of Anwar Ibrahim.

Sembang OMEGA…! Inikah Student Private College Berasal Dari Guangxi China…? Itulah Pasal Nurul Hana Anwar Kata “Papa Jahat..!”

Posted: 21 Sep 2011 08:51 PM PDT

Anwar OMEGA sick ...! Spinal pain ..., characteristics of men who can not have sex .... Theatrical puppets so great a political animal still want to lie to the people! Once associated with a great porn action membalun "amoi" from the wall of China, now wanting sodomy tegarnya sycophant sycophant mind with the character "spinal pain...

angan lah pakai baju raya fesyen seperti ini !

Posted: 21 Sep 2011 08:51 PM PDT

Is this kind of football fashion Hari Raya current age? Better do not have to wear shirts at all! Simply shameful when shirts like these show homes open to the public attention. Basketball man who points quite shock la Usha reach out eyes. GPB advise to women, do it choose such fashion. As Muslims we have manners in dre...

Bloggers Pro Pakatan Maki Boss Mereka Apabila Ranking Bloggers Dikuasai Oleh Papa GOMO, Gap, Parpukari, Rbf, Flying Kick

Posted: 21 Sep 2011 08:50 PM PDT

It appears that one of Blogger's Alliance have expressed his feelings to the failure of expression of the performance of his friends among those who should lick lick Bloggers Alliance struggles to become artisans wash excrement DAP .... By issuing a list ranking the Bloggers, proven PR pro who is not successful rival Pro Blogger achievement BN! According to the latest list of Hits Alexa, 1st Top 50 Pro Bloggers Blogs BN can be seen over the chart as high as 65%, averaging 32-33 Pro Bloggers BN is in position 10-50. However the list below there are two Pro Blogger BN tercicicir from the list, namely Pisau.net and waves of Representatives....

Blogger 14 Tahun Membuat Pengakuan

Posted: 21 Sep 2011 07:03 AM PDT

but malaysian girls still show off some part of the body by secret. So what do you think..

Caused No Dress Code, Artis Melayu Dare Appoints Tetek Dikhalayak Bustling ...!!

Posted: 21 Sep 2011 07:02 AM PDT

I think the Ministry should have guidelines on dress code for the artists of this country artist that does not encroach eastern border as the Malays and not shipped with the artists follow the western way of application The above picture has become a hot conversation among journalists who would film the world of entertainment artists on the Night of Stars Awards Gala organized by the All American Rejects Top News recently. They also "surprised" with the courage a few popular artists who do not have to draw attention to the over-sexy dress ... Normal to the best tactics to get media coverage!Artists mentioned is the new Kate Miera 19 years old. Who Miera Kate ..? Is she equal popularity with Scha Al-Yahya ..? Kate Jasmay ..? Lisa Surihani ....

Wikileaks Garuda - Anwar Ibrahim Gagal DIDIK Markus Horison DIVERT Issue…??

Posted: 21 Sep 2011 06:59 AM PDT

Goalkeepers squad shirt Garuda Indonesia, Markus Horison proven FAILED to follow Pak Anwar ... tactics "to blame others .." and also "divert issue". Especially Anwar Ibrahim is "known" in Indonesia ...

Anwar, who have the attitude of a BANGSAT upper class, is pointing fingers towards others alone to close the error yourself ...

Look at how he fled into hiding in the Turkish embassy when undergoing a medical doctor Saiful, Anwar lying all over the country that the police will arrest him, kunuuunnya is the wish "to kill" him and many more klentong Anwar's bitch to do ....
Link
Until then Prime Minister Abdullah Ahmad Badawi made ​​the official statement and an assurance that Anwar is free anywhere and the police will act professionally and deal with complaints Saiful, Anwar did appear ....

Do not forget the story of 16 September also want to close the eyes of the people not to concentrate on Saiful Bahari sodomy ...

And the last, when Anwar had failed to prove accusations that UMNO in cahoots with the APCO, many Alliance members of Parliament to bring the character of a donkey and a cow as the upper class to make chaos Barua polluting k

18SX PANAS VIDEO SEX KJ TELAH TERSEBAR.

Posted: 21 Sep 2011 06:59 AM PDT


there are two or three others that are not elements LOYALTY and sell information to the opposition. Do not believe? Wait time later. Will be exposed.

Kenapa Zizie Ezette Buat Yb Datuk Bung Mokhtar Menangis...?

Posted: 21 Sep 2011 06:59 AM PDT

Mat Sabu reaction is only put on the canal answered "no comment" to describe what the ..?

If the sound clip is certainly defamatory Mat Sabu will brag and say she will suit and will make a police report. Look at his own reaction Mat Mat Sabu on the issue of Indra, he is a fierce opponent for kunuunnya confident that the truth is the place ..

Wikileaks SEKS..!!! Siapa MENTERI Yang Rogol Pembantu Rumah Indonesia..???

Posted: 21 Sep 2011 06:58 AM PDT

Um ..., waduuhhh ...., Waaadduuhhhhhh minister ...! Coke taste the same once the maid own play iyaa ..??? Identify natural products from the land of wine jawaaa ....

Who is the Minister who is ..?

According to Wikileaks reports, had sparked the incident "rape" of an Indonesian maid who worked at the home of a minister in Malaysia. Rape was already done by the Minister himself ....

As written by our friend The Flying Kick Blogger, perhaps might be the maid who worked dirumahMenteri has a seductive body, such as Inul ..., face shape is like the actress Arti ..., that perhaps makes the thin, Mr. Minister faith ...!

Buletin Wikileaks..! Baca Kisah Benar Wanita Jawa Bernama ROBENGAH

Posted: 21 Sep 2011 06:58 AM PDT

The process of the rebellion leaders and elected representatiLinkves PKR Selangor Pakatan MPs increasingly bold and not the slightest feeling bow down His Royal Highness the Sultan of ...!

Discount Shopping proud and arrogant display a statement of the Minister of Selangor, the most stuttering in the world. By power, Khalid would become a pierced nose cow ....

In fact he suggests that he was not sure would be present at the swearing of the new State Secretary, Datuk Khusrin Munawi scheduled to be held on Thursday this ... ..

Teach Less ...! Has never happen again where the state government representatives to boycott and boycott the pleasure of the Sultan ..! But we must not forget that the saplings saplings cheap hardcore sycophant species Anwar can do it ..., just look what often happens in the Perak State Assembly ..., as well as more recently the House of Parliament becomes Zoo ...!

Ustazah Membela Maksiat

Posted: 21 Sep 2011 06:57 AM PDT


However the rule for Malaysian girl is so stick but malaysian girls still show off some part of the body by secret. So what do you thin

Wikileaks KANTOI..! Dicekup Berzina, Ustazah Sempat Tutup Badan Dengan Towel Merah…,

Posted: 21 Sep 2011 06:57 AM PDT


The next lecture of the PAS in Selising Bute, there are more videos up as well as exclusive video interviews. "He said.

The video shows that he is willing to plea Saidi summoned claims that he made untrue or defamatory.

Based on his confession, he had received complaints that the women involved have lost a week do not know go where.

"Ambo been looking on the railway VIP 1. Ustaz ambo doors open ... (In the name of Assemblyman involved) wear underwear, hok Tino (the women) wear a red towel, "he said, who is also PAS Semerak Security Chief.

According to Saidi, other witnesses his cousin's arrest is known Haji Fauzi.

Saidi said he then met General Mursyidul PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, the Menteri Besar's house to tell the incident.

He did so because she wanted to Tok Guru drop the hadd punishment can be imposed on the couple in addition to women involved are still man's wife.

Saidi told, Nik Aziz asked him to return and come back the next day because she wanted prayers Istiqarah first.

"Ambo talk (talk) ni, if ambo pelawok (lie), ambo stayed behind to Allah, for the trial to the ni sin can enter heaven into hell, not be piteh (money)," he said.

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT